Új hozzászólás Aktív témák

  • #44630784

    törölt tag

    válasz dabadab #106 üzenetére

    Nézz körül a vidéki városokban vagy falvakban, rengeteg helyen van felfestve a járdára vagy az út szélére a bicikliút, ami aztán a falutáblánál véget is ér (azaz értelme semmi). Mindez azért, mert hagyományos autóút felújításra nem lehet pályázni, csak közösségi közlekedés fejlesztésére, ezért a magyar pályázók nagyon is "kreatívkodnak": mivel a bicikliút építése az EU-ban közösségi közlekedés fejlesztésnek minősül, megpályázzák az útfelújítást, fél métert hozzácsapnak a széléhez, húznak egy sárga vonalat, aztán nesze nektek közösségi közlekedés.
    Az a helyzet, hogy Nyugat-Európából nem látszik, hogy a kelet-európai országokban alapvető infrastruktúrális hiányosságok vannak és amíg ezeken nem lépünk túl, addig az embereket nem érdekli a nyugati értelmiségi fingreszelés. Nyugaton minden 10 háznál nagyobb település körül már 20 éve van elkerülőút, így nem értik, hogy amíg nálunk sűrűn lakott településeken keresztül halad a kamionforgalom, emiatt sorozatosak a gázolások, az utak és az út menti házak folyamatosan amortizálódnak, addig előbb nálunk is elkerülőkre kellene a támogatást adni, nem bicikliutakra.
    Persze ez csak egy példa a sok közül és inkább a hozzáállást jellemzi: nem értik, hogy sok helyen olyan alapvető hátránnyal küzdenek, hogy az EU-s segítség a jelenlegi formájában hasznavehetetlen.
    Kb. olyan ez, mintha szarvasgomba szószt meg kaviárt küldenének Szomáliába élelmiszer segély gyanánt aztán csodálkoznának, hogy a helyiek inkább eladják a feketepiacon, és úgy élik túl a holnapot.
    A probléma az, hogy az egész EU-s politika a nagy közös egészről papol, miközben mindenki csak a saját választóinak játszik. Azaz ha a németeknél meg a hollandoknál a hipszter biciklis mozgalom uralja a közmédiát, akkor a német képviselőknek az EP-ben is a bicikliútra kell szavazniuk az elkerülő helyett akár van értelme, akár nincs.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák