Új hozzászólás Aktív témák
-
repvez
addikt
Arra azért kiváncsi leszek, hogy menynire speciális megoldással kell rendelkezni , hogy igy menjen a PS 5ön és mi lesz akkor ha PC-n nem SSD-n hanem HDD-ről kell futtatni és különbözö hardver kombökkal.
DE még ha SSD-n is fut majd, akkor is más lesz a sávszél egy PCIe foglalat és egy dedikált kapcsolat között ami a PS5 ben lesz.Egyébként meg nem értem, hogy a PC-t miért rendelték alá a konzolnak. oké, hogy a profit és az egységes hardver.
DE egy konzol kb 5 évente ujjul meg vagy még több.
Mpost nézzük meg hogy egy PC 5 év alatt mekkora változáson megy keresztül .
Tehát amit most áll ejtönek tünik PS5 ön 5 év mulva már nem lesz az, de nem nagyon tudják majd hova fejleszteni, mert meg van kötve a kezük a hardver miatt.A PC-n ugyan ugy el fog futni ugyan ilyen minöségben egy játék a kiadáskor, de 5 év mulva már sokkal jöbbat is ki tudnának belöle hozni, ha a fejlesztök a PC-t részesitenék elönybe és nem csak portolnák a konzolos gameket.
Elöre röhögök amikor azt mondják, hogy PC excluzive egy játék és a bemutatón egy kontrollerrel a kezében jelenik meg, hogy demozza a játék tudásást.Meg amugy is a techdemok, kb semmire nem jók, mert a megjelenö játékban fele ilyen részletes és pontosan kidolgozott részek nem lesznek .
Amiota megjelent a havoc és a phyzix azóta hajtogatják a valós fizikát meg a hasonló bulsiteket és mégis a mai napig nem törnek a kocsik, nem lehet rombolni a környezetet csak ahol ök és ugy ahogy ök engedik, a karakterek még mindig furcsán esnek kellnek .Mikor megjelent a PCIex1 akkor arról volt, szó, hogy jöhetnek a dedikált kártyák a fizikára az AI-ra meg a hálozat kezelésre , hol vannak ezek ?
Ma ami fejlesztés van az csak grafika és a tárhely minél nagyobb elfoglalása, mindenféle optimalizáció hiánya
-
Wesder
félisten
Olyan lesz HDD-ről hogy nem indul ha nem egy megfelelő sebességű SSD-n van.
PC meg igen, a profit miatt lett dobva, úgyhogy jó lenne ha a PC-s közösség megregulàznà a torrenthuszàrokat. Egyébként meg a jàtékos gépek része igen csak kis szelet a konzolokhoz képest. Szerintem még One-ból is több ment el, mint amennyi értékelhető gamer PC van.
[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Carlos Padre
veterán
Az, hogy a pc is megkapja az xbox apiját pont nem azt bizonyítja, hogy a konzol fogja vissza a fejlődést. És ha azt nézed, hogy a multiplatform játékoknak futniuk kell olyan gépeken is, amik a specifikációknak papíron megfelelnek, de teljesítményben elmaradnak a konzoloktól így elég nagy képmutatás a konzolokra fogni, hogy a high end pck nincsenek kellőképp kihasználva.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
BiP
nagyúr
"menynire speciális megoldással kell rendelkezni , hogy igy menjen a PS 5ön "
Egy PS5-tel?
"Egyébként meg nem értem, hogy a PC-t miért rendelték alá a konzolnak."
Ez hozza a pénzt. Ez bőven elég indok."Tehát amit most áll ejtönek tünik PS5 ön 5 év mulva már nem lesz az, de nem nagyon tudják majd hova fejleszteni, mert meg van kötve a kezük a hardver miatt."
Viszont egyre jobban kiismerik a hardvert, jobban ki tudják használni az évek során. No meg a játékmotorokat sem fagyasztják be 5 évre, azokat is folyamatosan fejlesztik.(#251) morgyi: "Másrészt hol vagyunk még attól hogy egy fejlesztőstúdió előírjon NVME SSD-t minimum hardveres követelménynek?"
Ha megteheti, hogy kiírja, hogy i5-6500 meg 1660 a minimum, akkor miért ne tehetné meg, hogy SSD lesz a min. követelmény része?
Mondjuk a legvalószínűbbnek azt tartom, hogy a PC-portban nem fognak ennyire építeni a gyors SSD-re, és valami más megoldással oldják meg, de simán elképzelhető, hogy SSD lesz a követelmény. (akár sima SATA3). pl. odaírják, hogy with HDD not recommended.
Ha már annyira baromi jól skálázódik az UE engine, hogy mobiltól PS-ig mindenre portolható, akkor belefér, hogy a háttértár sebességét illetően is jól skálázódik. -
Komplikato
veterán
"Mondjuk a legvalószínűbbnek azt tartom, hogy a PC-portban nem fognak ennyire építeni a gyors SSD-re, és valami más megoldással oldják meg, ..."
Az hétszentség, utána lehet köpködni ha 32 vagy 64GB memória lesz a követelmény. Anno mielőtt elszaladtak a ram árak, már voltak olyan játékok amik 16MB alatt játszhatatlanok voltak, de igazán 32GB környékén "csúsztak" jól. Utána visszavettek a fejlesztők ebből .... meg a grafikai részletességből IS."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
#54625216
törölt tag
"Egyébként meg nem értem, hogy a PC-t miért rendelték alá a konzolnak. oké, hogy a profit és az egységes hardver."
Az egységes hardver nagyobb volumenben gyártható, ezért olcsóbb, így nagyobb közönséghez jut el = nagyobb piac = több profit. Nem elég indok?
"DE egy konzol kb 5 évente ujjul meg vagy még több.
Mpost nézzük meg hogy egy PC 5 év alatt mekkora változáson megy keresztül ."Ez nem előny, hanem hátrány. Lásd: egységes hardver.
"A PC-n ugyan ugy el fog futni ugyan ilyen minöségben egy játék a kiadáskor, de 5 év mulva már sokkal jöbbat is ki tudnának belöle hozni, ha a fejlesztök a PC-t részesitenék elönybe és nem csak portolnák a konzolos gameket."
Nem az a kérdés, hogy mit tudnak kihozni az aktuális csúcshardverből, hanem hogy mennyit tudnak eladni egy adott játékból.
A csúcskategóriás PC-k ugyan - reményeink szerint - 5 éven belül lekörözik majd az új konzolgenerációt, de egy eleve zsugorodó piacon is csak a felhasználók töredékének lesz top PC-je, a többség örül majd, ha a beérik a konzolok szintjét és nem kell cserébe eladniuk a fél veséjüket.
A kiadók hozam / kockázatban gondolkodnak. Márpedig a legkisebb kockázattal a legnagyobb hozamot úgy tudják elérni, ha konzolról portolnak PC-re, mert azzal érik el a legtöbb felhasználót, mégha a látvány kompromisszumos is ahhoz képest, amit a max. hardverből ki lehetne hozni.Egyedül a játék streamelés tudná valóban felborítani a mezőnyt, mert akkor nem a user hardverén múlik a játék minősége, hanem hogy a kiadó milyen hardverről streamel.
Akkor végre a PC-sek és a konzolosok egységbe tömörülve köpködhetnek majd a streamelőkre. -
GeryFlash
veterán
Mondd ki nyugodtan, annyit tud mind a 2070 Super és ugyanannyiba is fog kerülni, éppen csak ez egy magában működő cucc és nem kell hozzá processzor táp alaplap stb. Az meg rohadtul ne zavarjon téged egy másodpercig se, hogy belerakhatod világ leggyorsabb SSD-jét is a gépedbe akkor sincs PC-n olyan API amivel meg tudnád valósítani hogy az egész játék virtuális memóriából fusson.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
dabadab
titán
válasz GeryFlash #263 üzenetére
belerakhatod világ leggyorsabb SSD-jét is a gépedbe akkor sincs PC-n olyan API amivel meg tudnád valósítani hogy az egész játék virtuális memóriából fusson.
Jelezném, hogy ilyen PS5-ön sincs A PS5 annyival van előbbre, hogy ott - a közös memória miatt - alapból van az, hogy az SSD-ről az adat közvetlenül a GPU által használt memóriába kerüljön (n.b.: PC-n az, hogy át kell másolni, olyan nagyon nagy problémát azért nem okoz, csak a késleltetést dobja meg)
DRM is theft
-
wjbhbdux
veterán
Epic kínai részlege egy streamen megerősítette, hogy az Unreal 5 demo egy rtx2080 MaxQ + mezei Samsung EVO 970 SSD-vel szerelt laptopon 40 FPS-el fut 1440p-ben (ps5 = 30fps).
53. percnél ha valaki érti.
/s
-
Komplikato
veterán
válasz wjbhbdux #267 üzenetére
Mint írtam akik a GDC-n kipróbálták a PS5 techdemót, azt írták 30 ÉS 60 fps között ment valamilyen adaptve syncen a demo. Kérdés, hogy a GPU render sebessége mennyire számít be ebbe, gondolom ha nem 900 milliárd háromszöggel dolgozna, simán lehetne akár 4x ennyi a framerate? A Nanite-ra tördelés mennyire a CPU-t és mennyire a GPU-t terheli meg?
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
DudeHUN
senior tag
válasz wjbhbdux #267 üzenetére
Ez egyszerre jó hír is meg nem is. Azt jelenti, hogy nem kell speciális hardver, ahhoz, hogy az UE5 élvezhetően fusson majd PC-n. Valahol azért sajnálom, hogy nincs konzolokra jobban optimalizálva a motor, mert így kevésbé lehet forradalmi. De sajnos amíg a lastgen konzolok és a PC-k a jelenlegi Sata SSD-kkel és HDD-kkel nem zárhatóak ki mint minimum gép addig maradunk ebben a köztes szakaszban, amikor a háttértár limitál.
Sony az egyetlen reményem, hogy még idén tudnak mutatni valamit amin tényleg látszik, hogy az NVMe SSD (nem feltétlenül az a szörny a decomp. chippel a gépükben) mit tud adni egy játékban. Ha csak egy jövőre érkező cím gameplay bemutatója is lesz. Mert szerintem idén szinte biztosan nem kapunk nagy Sony PS5 ex. játékot. Legalábbis meglepődnék.[ Szerkesztve ]
Gamer for Life
-
-
Wesder
félisten
Pedig ezzel azt mondta hogy nem szàmít a szuperSSD.
Tökmindegy mit mondott egyébként is az Epic a Demo-ról, ez azoknak készült/szólt akik majd konzolon akarnak jàtszani és esetleg PS5-öt vennének.I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Wesder
félisten
Rajtra kell az ex cím, olyan nincs hogy nem lesz. Mivel a PS4-et alapból kukàzzàk így még jobb is nekik. Egyébként ott a Godfall. Majd a minimum spec is SSD lesz az jólvanazúgy.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
félisten
Az Epic az Unreal 5 motort mutatta be amit egy PS5 konzolon demóztak, kihasználva a gyors SSD-t és elmondva a grafikai motor hasznos újításait...ez nem csak a PS5 tulajoknak szólt korántsem, egy grafikai Engine bemutatása volt...
ha az Epic fejlesztőrészlege világosan elmondja hogy a fenti demo fut egy RTx 2080 MaxQ kártyával ( kb asztali 2070 teljesítménye )és egy gyors NVME SSD vel , akkor az új motorról és annak kapcsolatáról a PC hardverekhez beszélnek és nem a PS5 ről vagy arról hogy az szar lenne.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz #32839680 #276 üzenetére
Itt egy kicsit angolosabban amire utalt wjbhbdux a #267 ben . [link]
annyit írnak igazából hogy valószínűleg ez a demó sem használja ki a PS5 tudásának a határait főleg az SSD re vonatkozóan.Azt gondolom Majd biztos lesznek még ezt is felülmúl dolgok stb a gép megjelenése után ,de PC-n is van benne tartalék bőven, főleg az Ampere megjövetelével...
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
válasz #32839680 #279 üzenetére
Azért szerintem sok mindent előre be kell tölteni. Számoljunk egy 5GB / sec sebességű SSD-vel, az 30 FPS-hez frame-enként 160MB adatot tud "utántölteni", ami pl. a 16GB memóriának 1%-a. Ez vszleg nem gond olyankor, amikor pl. lovaglunk a pusztában, de ha egy (esetleg több) nagyobb új strutkúra közeleg, akkor bőven kellhet előre lapátolni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
dabadab
titán
válasz #32839680 #279 üzenetére
Amúgy érdekes kérdést vet fel hogy lehet hogy nem fog kelleni böszme sok VRAM?
A PS5-ben 16 GB RAM van összesen. Azon osztozik a GPU és a CPU, szóval nincs benne "böszme sok". Ráadásul a GPU a memóriát olyan 500 GB/s sebességgel éri el, ehhez képest az SSD 5 GB/s-e sehol sincs és persze nem csak a nyers adatok kellenek, hanem a közbenső számításokhoz is kell hely.
A MaxQ-ban, amin náluk a demó futott, 8 GB VRAM van.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#54625216
törölt tag
Az aktuális Steam survey szerint a felhasználók 38%-ának van 16GB ram-ja, 8%-nak több, 34%-nak 8GB, a többinek kevesebb.
VRAM-ból 20%-nak van 8GB, 4%-nak több, 20%-nak 6GB, a többinek kevesebb.
Azaz a gamer felhasználók kb. felének sys+vram összesen nincs 16GB a PC-jében.Tehát lehet, hogy a PS5 osztozik a 16GB-on, de még így is a PC-s középmezőny felett van.
Ettől még lehet - sőt valószínű - hogy a PC-s portok igényelni fogják az erős vga-kat.
És itt eljutunk egy érdekes fejleményhez, hogy a portolás az átlag gamernek látványban vagy visszalépés lesz a konzolhoz képest, vagy tovább csökken a PC-re kiadott AAA címek száma, mert a potenciális piac fele kapásból kiesik a magas hardver követelmények miatt.
Ilyen eddig nem volt, általában a konzolról portolt tartalmakkal szemben az volt a fő kritika, hogy nem használják ki a PC erőforrásait, most viszont az lehet a kérdés, hogy a megfizethető kategóriás PC-k egyáltalán képesek lesznek-e megbírkózni a konzol portokkal. Legalábbis a következő 2-3 évben.Ez szerintem a PC-s játékpiac további sorvadásához fog vezetni, mert olcsóbban jobb minőséget kap az átlag gamer konzolon, a PC-s gamerlés meg szét fog szakadni a lowend Fortnite féle "kenyérpirítón is elfut" és a highend "két kocsi árát ráköltöttem" kategóriára.
-
dabadab
titán
válasz #54625216 #285 üzenetére
Tehát lehet, hogy a PS5 osztozik a 16GB-on, de még így is a PC-s középmezőny felett van.
Itt azért a mintavételezési módszer elég kérdéses, a steames adatokban valószínűleg egy csomó olyan gép is megjelenik, ami egyáltalán nem versenyzik a PS5-tel (10%-ban eleve integrált Intel GPU van, pl).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
BiP
nagyúr
válasz #54625216 #285 üzenetére
"olcsóbban jobb minőséget kap az átlag gamer konzolon, " Ez most is így van, régen is így volt. Adott minőséget tekintve a konzol mindig olcsóbb volt. (Adott pénzből jobb minőséget adott).
Meg mindig megy a huza-vona. Elhúz a konzol, aztán a PC, aztán az új konzol ,stbstb.
Viszont a PC maximuma felette van, csak a jobb minőségért sok pénzt kell kiadni.
Biztos van olyan PC, amin menne a techdemo 4K 60fps-t, ergo jobb,mimt a konzol, csak az egy vagyon. -
#54625216
törölt tag
A top kategóriás PC nyilván mindig verni fogja a konzolt, mert a tartalomfejlesztés eleve PC-n történik és még számos egyéb ipari tevékenység, így mindig a PC lesz a teljesítményben az etalon.
Az is evidencia, hogy a konzol meg mindig verni fogja a PC-t ár / teljesítményben.Az érdekes kérdés eddig az volt, hogy az átlag gamer számára mekkora minőségi kompromisszumot kellett kötni a konzol ára (+exkluzivok) érdekében a (megfizethető) PC-hez képest.
És itt lesz szerintem most változás, mert az új konzolgeneráció felül fogja múlni az átlag PC-t nem csak árban, de minőségben is.
Azaz ha valaki mondjuk a PS5/XBOX megjelenésével egy időben akarna gamer PC-t venni és nem az 500ezer+ kategóriában gondolkodik, akkor ha a konzolt választja, akkor nem hogy nem kell a minőségről lemondania, de még jobbat is kap, mintha PC-t venne.#288 dabadab
Ma már ez sem feltétlenül így van, mert ott vannak konzolra is a különböző gamepassok, amikkel fillérekért jutsz hozzá több száz játékhpz +lassacskán ugyanazok a nyári, karácsony, stb. leárazások vannak, mint Steamen. Egyedül talán a Nintendo tartja magát a magas áraival, de az mindig is külön ligában játszott.
[ Szerkesztve ]
-
_cHAos_
aktív tag
válasz #32839680 #250 üzenetére
Gyártási költség terén lehetséges, hogy a HDD gyártása relatíve költségesebb egy Solid State Disk-énél. (Csak gyógyszergyárban láttam tiszta teret, tényleg durva. )
DE még mindig arra szeretnék rávilágítani, hogy magyarosan fogalmazva az SSD csak egy háttértár,a központi -és a grafikus egység sokkal többet "számít" . BTW a Next Gen. konzolokba 8 magos Zen 2 CPU és RDNA 2 GPU kerül, nem sokkal később a
Gamer PC-kben (2021??? nincs hivatlos AMD Roadmap) két gennel fejlettebb 16-32 magos Zen 4 fog szaladgálni. RDNA 3 társaságában.[ Szerkesztve ]
-
_cHAos_
aktív tag
válasz #32839680 #294 üzenetére
Sztem 16 GB RAM, 8 -10 GB VRAM alap egy mostani Mainstream Gamer PC-ben. (Jelentsen ez bármit is. )
Nem érted a mondandóm lényegét, most is van olyan középkat Gamer CPU, ami jobb, mint ami a Next Gen konzolokba kerül majd. Mire megjelennek az új konzolok rá nem sokkal jönnek a 2!!! gennel fejlettebb PC-s Gamer CPU-k és GPU-k.[ Szerkesztve ]
-
_cHAos_
aktív tag
Szted mi? Teljesen mainstream Gamer PC memória konfig 2020-ban 16 GB RAM és 8 GB VRAM. Egyérteműen új Gamer PC vásárlásra vonatkozik, nem arra, hogy mivel játszanak a PC-sek 2020-ban.
(#296) morgyi végülis ez csak találgatás, amíg nincs pontos Roadmap...szvsz valószínű, ha idén megjelenik az RDNA 2, akkor egy éven belül rá jön a köv. gen. -
#54625216
törölt tag
Feljebb már leírtam:
Az aktuális Steam survey szerint a felhasználók 38%-ának van 16GB ram-ja, 8%-nak több, 34%-nak 8GB, a többinek kevesebb.
VRAM-ból 20%-nak van 8GB, 4%-nak több, 20%-nak 6GB, a többinek kevesebb.A PC gaming piacot nem az új gépek vásárlása határozza meg, hanem az átlag hardver (online multiplayernél meg az átlag alatti). A többség ráadásul csak egy-egy alkatrésszel bővíti a gépét, nem a teljes konfigot cseréli.
Tehát még az is jó pár év, mire a kiadók 16GB ram, 8GB vram-ot adnak meg minimál konfignak, az 5GB/sec ssd meg egész biztosan nem lesz PC-s rendszerkövetelmény a PS5 életciklusa végéig.Persze a csúcskategóriás a PC-k már most is köröket vernek a nextgen konzolokra, de ez csak a PC piac töredezettségét fogja növelni és nem a lemaradást csökkenteni.
-
dabadab
titán
válasz #54625216 #300 üzenetére
Az aktuális Steam survey szerint a felhasználók 38%-ának van 16GB ram-ja, 8%-nak több, 34%-nak 8GB, a többinek kevesebb.
VRAM-ból 20%-nak van 8GB, 4%-nak több, 20%-nak 6GB, a többinek kevesebb.Ha nagyjából korrelál a RAM és a VRAM mennyisége, akkor a Steam userek jó részének több memóriája van, mint a PS5-nek.
Ehhez képest a PS userek 0%-ának van PS5-je. Nyilván ez a szám azért majd nőni fog, amint boltokba kerül a PS5 , de mire a PS5 tényleg elterjed, addigra a PC-s fronton is bőven beérik a specek.DRM is theft
-
Carlos Padre
veterán
válasz #54625216 #300 üzenetére
Jó ez az oldal, kiderült belőle, hogy mindössze 19% használ 1070 vagy jobb videokártyát, ugy, hogy az 1060 12% részesedéssel bír.
Szóval az átlag gamer pécé 80%-a 1060 vagy régebbi/lassúbb, 54%-a 8GB ram vagy inkább kevesebb és 76%-a 6GB vram vagy inkább kevesebb. A PS5 tényleg rohadtul vissza fogja fogni a játékok fejlődésétGenyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Wesder
félisten
válasz Carlos Padre #303 üzenetére
Magyaràzhatod nekik. Ameddig lesz erősebb PC konfig, mint az aktuàlis konzolgeneràció, mindig a konzol fogja visszafogni a PC-t. Egy mustàrosnak ezt hiàba magyaràzod.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
dabadab
titán
-
félisten
válasz #32839680 #307 üzenetére
na jó de tételezzük fel hogy aki integrált GPU-t használ az nem nevezhető gamenek vagy vérpisti játékosnak. Aki 5 de szerintem inkább 600 dolláros PS5 gépet vesz, az nem hasonlítható a Pc-s IGP- játékosokhoz . Tehát feltételezhetjük, hogy aki kiad 200 K-t majd egy ps5 konzolért és nem marad a PS 4 nél netán a Ps 3 nál koca játékosnak az ilyen beállítottságú / típusú PC játékosok is kiadnak jelentős összeget a PC re.
Szóval azt akarom kinyögni, hogy az feltételezhetően 550-600 dolláros PS5 sem éppen aprópénz, ahhoz nem az IGP-s laptophuszárokat kell nézni felmérésekben...
lebutítván én inkább így nézném össze...
IGP, Maxwell = Ps3
jelenlegi PC hardver ( Turing, pascal)= PS4
fejlesztő PC( Turing, Ampere) = PS5[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
dabadab
titán
válasz Carlos Padre #309 üzenetére
Miért a felsőhöz?
Mert a playstationösök között a PS5-ösök hova fognak tartozni? A közepéhez vagy az aljához?
Egyébként azóta is várok tőled egy számot ám, mert tudom, hogy baromi nagy szakértője vagy a szerzői jognak, hiszen ott is baromi nagy szád volt meg a belémszállás ott is ment, egészen addig, amig konkrétumokat nem kellett mondani, mert akkor aztán hirtelen baromi nagy lett a csönd
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Carlos Padre #311 üzenetére
Ahogy látom, érveid azok továbbra sincsenek
Tényleg ennyire nem tellik, hogy beismerd a nyilvánvalót, hogy teljesen hülyeségeket beszéltél egy olyan témáról, amit jól láthatóan nem igazán ismersz?
Rossz látni, ahogy alázod magad.
DRM is theft
-
Carlos Padre
veterán
-
dabadab
titán
válasz Carlos Padre #314 üzenetére
Ja, értem, tehát ha valaki konkrét tényekre kérdez rá, az "felborítja a bábukat és a táblára szarik", ha viszont valaki ezek nélkül személyeskedik, az sakknagymester.
DRM is theft
-
#54625216
törölt tag
"Az a százmillió steam user 10%-a, szóval az első évben a steam userek felső 10%-ához kellene mérni a PS5-öt - azok meg már most erősebb vasakon nyomulnak, mint a PS5."
Csakhogy a kiadók azt nézik, hogy ha a felső 10%-ot célozzák, akkor lemondanak 90% potenciális vásárlóról.
Vagy fordítva: a felső 10% mekkora részét veszítik el azzal, ha nem használják ki maximálisan a csúcs PC-k erőforrásait? Elenyészőt. Akkor meg miért ne hajtanának a 100%-ra ? (Na jó 80%-ra, ha levonjuk a "kenyérpirítókat".)
Beleraknak a játékba néhány extra shadert, ami jól megfingatja a csúcshardvert, elnevezik ultra-nak és a felső 10% letudva.Ehhez képest konzolnál a kiadó eldönti, hogy egyáltalán fejleszt-e PS5-re és ha igen, akkor a hardverből nyugodtan kipréselheti a maximumot, mert az garantáltan minden PS5 tulajnak rendelkezésére áll, nem kell azon paráznia, hogy hány usert veszít a magasabb hardver követelményekkel.
Tehát fejlesztői szempontból nem az a kérdés, hogy darabra hány csúcskategóriás PC jut egy konzolra, hanem hogy egy adott technológia egy adott platformon mikor tekinthető szabványnak. Márpedig az 5GB/sec PCI-E 4.0 SSD nem a jövő héten lesz minimál követelmény PC-n, miközben a PS5 userek 100%-ának ott lesz a gépében.
Tegyük hozzá, hogy ez annyira nem új jelenség, hogy már a 8bites korszakban is ugyanez volt a kiadók dilemmája. A C128, Spectrum 128k, Plus4 szoftverek száma a töredéke volt a C64, Spectrum 48K és C16 szoftverkínálatnak, mert az előző generációt nem vonták ki a piacról, hanem az új generációra ragasztottak vastagabb árcédulát, így az egyik kanibalizálta a másik szoftver piacát.
A PC ezt a fejlesztési logikát örökölte és a PC-s szoftver piac ennek issza mind a mai napig a levét, csak a PC-nél a generációváltás sokkal nyögvenyelősebben, alkatrészről-alkatrészre zajlik, így kevésbé feltűnő az új generációs hardver kihasználatlansága.[ Szerkesztve ]
-
Shing
őstag
Ha jó a hardver, nem fog vissza senki semmit. Most a procival voltak gondok konzolon. Tegnap néztem egy jó kis videót ahol FX-8350-el játszható volt minden mai játék.
Pedig a mostani generáció elején is ment hogy jaj de PC-t fél millából kell építeni és 2 évente cseréled a hardvert. Nem kellett, sőt egy jó alap tovább kitartott mint a konzol. Van sok AAA játék ami Q9650-el is megy. Szóval ilyen téren visszafogtak most a konzolok, mert ezt a szintet tényleg elérte a többség.Egyébként észre kell venni mekkora most az összeborulás. Direkt létrehozzák a fanboy táborokat, de különbség a platformok között kb. semmi. Látni az eladásokból is hogy milyen szépen eloszlanak, elérték a céljukat. Senkinek nem érdeke a legkisebb láncszemet ignorálni, legyen az laptop, alap XO gamer, sőt már a mobilt is kezdik belevenni a buliba. A streaming szolgáltatások előtt ennek van a legtöbb értelme és lesz ez még így egy darabig.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Hobby rádiós topik
- Witcher topik
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- Futás, futópályák
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Assetto Corsa Competizione
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...