Új hozzászólás Aktív témák

  • Viktor81

    senior tag

    Remek. 10 ember kellett, hogy kitalálja, mi lehet a kolléga problémája. Én az első hozzászólása óta értem, csak szerettem volna, ha konkrétan leírja, hogy elmondhassam, akkor sincsen igaza. (jelen esetben többen próbálták igazolni Őt, így nekik sem)
    Miért nagy teljesítményű a tápos hírekben szereplő tápegységek jelentős része ?
    Autóipari mérnök vagyok, olyan példákkal próbálom elmagyarázni.
    1 hiba Chepany részéről: megnyit egy Mercedes-ről szóló cikket és azt olvassa, az autó teljesítménye 400 LE. Mi a p..sa ! Nekem bőven elég lenne egy 150 LE-s autó, miért mindig 250+-tól indulnak ezekben a cikkekben a teljesítmények. Válasz: azért, mert már a márka sugallja, hogy milyen kategóriában vagy. Milyen ragadozók felségterületén, így irreális elvárás egy BMW, Audi, Daimler cikkben keresni a Te igényeidet. Seasonic, Superflower, Enermax...stb. kb ez a szint tápok világában.
    2 hiba: egy különleges jellemzőkkel bíró termékről beszélünk. Ezek a prémium kategóriában jelennek meg először, mert ott lehet elkérni a fejlesztésre költött jelentős összeg felárát, mivel ott nagyobb az árrés.
    Pl.: xenon lámpa: 1999-ben egy 3 millótól induló OPEL Astra G-be lehetett xenon-t kérni, de a rendszer maga 10 évvel korábban a BMW 7-esben mutatkozott be. Ott lehetett elkérni érte a felárat.
    Na mármost. Mit lehet reszelni egy olyan viszonylag egyszerű dolgon, mint egy táp, hogy értékesebb legyen? (lehet aranyból csinálni a házát, de az funkcionalításban nem javít)
    - jobb tervezés
    - márkás, drága alkatrészek
    - aranyozott csatlakozók
    - megbízható védelmek
    - magas hatásfok
    - stb.
    Ezek mind olyanok, mint a xenon, a motoros bőr ülés, stb. Mibe teszem bele, a zászlóshajóba, vagy a Suzuki Switbe ? - ahol sem igény, sem fizetőképes vevő nincsen rá.
    3. hiba. Miért nem teszi ezt elérhetővé minden szinten ? Mert baromság. Egyrészt a saját prémiumságát degradálja le, másrészt a know-how-t, a drága alkatrészt a 300W-osba is bele kellene tenni, de nem fogják abban a kategóriában megvenni. (a 300-as és 1000-es tápot legyártani majdnem ugyanannyiba kerül, de a nagyobbért sokkal többet lehet kérni, így több a haszon)
    Remélem jobban érthető. Ennek van hírértéke. Itt vannak újítások, amelyekből később alacsonyabb osztályok is profitálnak. (ha a prémium kategóriában kifizették a tervezés költségeit)
    Te olvasnál olyan cikket, hogy megjelent egy újabb, 12 egy tucat FSP Silver 300W tápegység ? A Totalcaron a 100 milliós Bentley, vagy a 4 milliós Dacia cikkje jelent számodra több érdekességet ? Kategóriák ! A prémium kategóriának kiváltságai vannak.
    Másrészt semmi értelme 150e Ft-os 70-100W-ot fogyasztó gépbe ilyen tápnak. Egyszerűen nem éri meg.
    Szóval azt kell megértened, ha minőségi 10-12 év garival rendelkező, magas hatásfokú tápot akarsz, az drága lesz, teljesen mindegy milyen teljesítményű. Ha ezt elfogadod, akkor meg nincsen miről beszélni, mert a hatásfoka 10%-os terhelésen is ennek lesz a legjobb. (és ismét leírom sokak után én is: kapható 400W körüli szinten legalább 2 gyártótól - hogy miért nem fordított az arány, azt megpróbáltam feljebb kifejteni)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák