Új hozzászólás Aktív témák
-
Ba.G
aktív tag
A kínai klónhadsereggel van személyes tapasztalatod? Abból melyik a best buy? Elsősorban hibakód törlésre, bár ez az androidos huncutság sem hagy hidegen. Paraméterek: Saab 9-5 (Trionic7) és Galaxy Tab P1000 (Android 2.3).
Vagy érdemesebb ezekkel a gyorsabb scantool eszközökkel próbálkozni?
[ Szerkesztve ]
-
-
Ba.G
aktív tag
Köszi! Látom, kicsit az előzményeknek is utána kell olvasnom. Ami miatt izgat a téma, az a resetelés után 100 km-rel visszatérő krónikus CE P0101 (keverékképzési hiba, már van egy fél tucat légtömegmérőm...), de hát valszeg "hardveresen" kéne rendbe hozni. A korábbi ötlet, a szoftvercsere (+ 50LE) nem segített ezen. Legutóbb azt mondták a szervizben, megpróbálják újrakábelezni a MAF szenzort.
Itt látok lábkiosztásokat, de még nem vetettem össze a szabványossal; ill lusta voltam elolvasni az egész topikot, talán benne rejlik a megfejtés.
[ Szerkesztve ]
-
Ba.G
aktív tag
Azt elméletileg végigpróbálták több alkalommal (több szervizben) is, remélhetőleg falsot nem szív. Hogy a légtömegmérőt hogyan lehet kimérni, azt nem tudom, én már úgy vettem az autót, hogy egy gurigázott benn a csomagtartóban, tehát ez már korábbi probléma lehetett. Elsőre vettem egy harmadikat használtan, azt mondta az adott (márkaspecifikus, egyébként jó hírű) szerviz, hogy "az a legjobb a három közül", bár az elhangzottakból következően talán az sem teljesen pontos. (Viszont azzal úgy vettem észre, többet fogyaszt.)
Knight666
Kösz a tippet, de ez úgy látszik, más rendszerű: valami platinaszálas mérőhíd lehet, 3 + 2 húrszerű szál van a kör felezőéig kifeszítve. Köztük ellenállás. Ilyen. A többit is használtan vettem, de statisztikai alapon 5-ből egynek csak hibahatáron belül kellene lennie. Izopropil-alkohollal meg szoktam pucovláni beépítés előtt, alkalmasint egy akkusaru-levétellel a CE-t is tudom törölni, de 100 km múlva előjön. A motoron nem veszek észre változást, megy, ahogy kell.[ Szerkesztve ]
-
Ba.G
aktív tag
Apropos, visszanéztem az elnapolt project után, most épp az OP-COM és az ilyen BT/wlan eszközök között vacillálok. Érvek mellette és (k)ellene? Melyiket (elsőre)? Valamiért úgy sejtem, hogy az OP-COM a nagyobb sikerrel kecsegtető projekt, de az onlájn ("fedélzeti") produkciókra kevésbé alkalmas.
A BT-s és wifis eszközök között egyébként van valamiféle hardver/felhasználói különbség? (Sebesség, minőség, szoftver-kompatibilitás stb.?) És az OP-COM hogy muzsikál ebből a szempontból?
Pardon, ha off!
[ Szerkesztve ]
-
Ba.G
aktív tag
Kösz a gyors és kimerítő választ!
Akkor egyelőre megpróbálkozom az OP-COM-mal, bár ahogy hírlik, ebből sem mindegy, melyik "utángyártott".
Ja, természetesen elsősorban továbbra is a 2001-es Saabról van szó (úgy tudom, azaz remélem, mindenhez hozzáfér ez az eszköz), de alkalmasint 2002-es (régi) Swift (ha igaz, már ODB2-s) is "áldozat" lehet.
Ugye komplett ECU lementésre-feltöltésre (motorvez. módosításra...) nem alkalmas az OP-COM sem?
[ Szerkesztve ]
-
Ba.G
aktív tag
A Saaboknál létezik egy külső eszköz, az ún. Maptuner:
http://www.maptun.com/maptuner
http://www.youtube.com/watch?v=J8f5tsEph2c
http://www.saabsunited.com/2009/11/maptuner-the-plug-n-play-tune-up-for-saabs.htmlPersze ez célhard- és szoftver. Az enyémet is kivették az átíráshoz, előtte a gyári frissítés viszont ment Tech2-vel is. (Mondjuk szervize válogatja, mert nem mindenhol.) Kezdem érteni a dolgot. Őőő, iletve azt nem, hogy ezentúl (miután "belenyúltak", azaz nem a gyári progi van rajta) lehet-e pl. Tech2-vel, uram bocsá' OP-COM-mal "frissíteni" pl. egyáltalán: hozzáférni...
[ Szerkesztve ]
-
Ba.G
aktív tag
Igen, a Maptunerbe (azaz a rajta adott szoftverbe) bégetik az autó alvázszámát. (Remélem, hogy azt, mert a Saabnál nem tudok egyéb serial aonosítót, én legalábbis nem kaptam hozzá semmi kódkártyát stb. Még a rádiót is úgy védik, hogy - nyilván - alvázszámhoz kötött, csak akkor szólal meg máshol ha szaxerűen leválasztották a busról Tech2-vel, vagy remélhetőleg OP-COM-mal. ) Hogy aztán s Maptuner egy (szoftveresen) autóhoz kötött kvázi "puffer"-e, azt csak sejtem, vagyis vele ide-oda lehet csereberélni az eredeti és Maptun szoftverét.
A Saaboknál a befecskendezési időn túlmenően a turbónyomást szokták feljebb engedni (ugye a 9-5-ös mind turbós), amivel pl. a 2000 utáni alapmotorból (LPT = kisnyomású turbó = 150 LE) kihoznak 230 LE-t hardveres módosítás nélkül. (Az enyém szolidabb módosítást kapott, 200 LE, 300 Nm.)
-
Ba.G
aktív tag
Ezek a kütyük egyúttal ezt is megcsinálják? Vagy kiütik az egész cuccost belőle, hogy nem nézi már az ecu a checksum-ot? ezt nem vágom...
Hát, passz, de mivel a Maptun rátölti a ketyeréjére a módosított motorvezérlést kompletten, így vsz. a chechsum is stimmelhet. Aztán, hogy az enyémen így van-e...? (Gondolom, checksum errorral szoftveresen letilt, vagy el sem indul/be sem töltődik, a fene tudja.) Pár gondolat ebben a vonatkozásban a Saabok Trionic motorvezérlőjére kihegyezve:
http://forum.index.hu/Search/showArticleResult?topic_id=9015079&aq_ext=1&aq_text=checksum
-
Ba.G
aktív tag
Apropó: tudja valaki, hogy a régi Swift 2002-es (már kék környezetvédelmi matricás) utolsó szériájában van ODB2, és ha igen, hol?