Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tpmportal

    tag

    Szia!
    Annyit hozzátennék, hogy az F-Super szerintem nem egy teljesen értelmetlen dolog, ha az embernek Fordja van. Egy kínai ELM327 klónhoz úgy tudom nincs ingyenes szoftver, amivel pl. ABS és légzsák hibakódokat ki lehet olvasni, porlasztók kalibrációs kódjait bevinni az ECU-ba (más kérdés, hogy ehhez otthon illene-e hozzáfogni), néhány speciálisabb élő adatot előszedni. Az F-Superhez (ami egy mobydic chipet utánoz) ingyenesen elérhető Formidable ezeket mind tudja.

    Meg azt még megemlítem, hogy rendeltem F-Supert és ELM327-et is, és mindkettő driveres/szoftveres CD-jére több különböző vírusírtó is "beindult". Szóval ha valaki távol-keletről akar ilyet, erre esetleg figyeljen.

  • tpmportal

    tag

    válasz ThunderBoy #65 üzenetére

    2003 előtti TDCi-k, amikben külön van az ICM és a PCM nem mindig szeretnek kommunikálni ilyen cuccokkal. De az is lehet, hogy maga az ELM gagyi, és nem tudja a J1850 protokollt. F-Superrel több szerencséd lenne (de ahhoz laptop kell).

  • tpmportal

    tag

    válasz kolcsar 2 #107 üzenetére

    Szia!
    Az, hogy milyenek voltak a mobydic régi cuccai szerintem semmilyen jelentőséggel nem bír abból a szempontból, hogy a most F-super néven kapható mobydic klón mennyire alkalmas Ford járművek hibáinak otthoni diagnosztizálására. Az F-super + Formidable kombináció egy rakás Ford-specifikus élő adatot tud lehívni, és az ABS-hez, légzsákvezérléshez, műszeregységhez, automata váltóhoz is hozzáfér. Mindezt annyiért, mint egy ELM327, csak utóbbihoz még kell venni egy ScanXL-t Ford Enhanced kiegészítővel, hogy ugyanezekre képes legyen. Otthoni szórakozásra az utóbbi felesleges pénzkidobás szerintem, a KTS kategória meg már végképp nem az otthoni felhasználásról szól.

    Az, hogy a KTS szerint PCM (vagy ICU, ha még házasítás előtti TDCi) hiba nem jelenti azt, hogy cserélni kéne az egységet, egy ilyen kiadásba nem ugrik bele egy profi szervizes anélkül, hogy szkóppal ne ellenőrizné végig az olyan dolgokat, amit írtál is, hogy vezetékszakadás, vagy testhiba, kidörzsölődött vezetékek összeérnek/letestelnek, stb, ezeket a lépéseket a gyári szervizleírások is tartalmazzák szerintem. Az hogy itthon nem feltétlenül ez a gyakorlat, hanem az, hogy alkatrészeket dobálunk az autó felé, aztán majd megjavul, elég szomorú. Az meg nem újdonság, hogy a márkaszerviz, ha egy olyan régebbi típussal találkozik, amihez a legújabb gyári gépük nem csatlakozik, akkor vonogatják a vállukat, hogy ezzel ők nem tudnak mit kezdeni.

Új hozzászólás Aktív témák