Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Baltazár123

    senior tag

    válasz _Atesz #40 üzenetére

    Aláírom én is, hogy érdemes megállni. Nem is 200km-t mondanék, inkább egyéni ez, inkább azt mondanám, hogy 1,5-2 óra vezetés után kifejezetten jó megállni kicsit nyújtózkodni.
    A vezetés egy durva ülőmunka, amit még ront egészségügyileg a folyamatos koncentráció és a vele járó egyébként észrevehetetlen stressz. Az előzgető barmoknak a városban kb 150-es a vérnyomásuk közben, de ők csak azzal foglalkoznak, hogy mekkora raj csávók. Mindenki bemeséli magának, hogy őt pihenteti a vezetés, ami egy hazugság egyébként. Éppen olyan hazugság, mint hogy aki 8 órát ül a székében a munkahelyén, az pihen. Ráadásnak ott van a vezetéssel járó nehezen észrevehető stressz. Sarkos vélemény, de nem normálisak azok, akik csak tankolni állnak meg az autóval. Azt ne is mondjam, hogy egyébként még a hosszú ülés az utásoknak is káros egészségileg, de őket legalább a vezetéssel járó stressz nem éri.
    Az elektromos autózás témához annyit, hogy lehet egy újabb olajválság hozza meg az elektromos autók áttörését. Sajnos viszont ezek a prémium elektromos autók még nagyon kilógnak egy átlag magyar pénztárcájából, sőt mindegyik elektromos autó jelenleg, de mondjuk ha 500ft lenne a benzin vagy még afölé is menne, akkor más lenne a matek valószínűleg.

  • Baltazár123

    senior tag

    válasz ncc1701 #68 üzenetére

    Valószínűleg nem így fog ez működni, hanem amikor az e autókat fel lehet tölteni 7-800km távolságra normális idő alatt (mondjuk max 10 perc), akkor az otthoni töltés mindössze kiegészítő opció lesz és nem is lesz rá szükség feltétlenül, csak ritkán. Annyiban lesz jobb, hogy kényelmesebb és talán költséghatékonyabb lesz és ez mondjuk előny lesz a benzinessel szemben, mert otthon nem tudok benzint tankolni.
    Az e autók áttörését jelenleg az ár és a hatótáv gátolja. 700km körül már nem lenne gond a hatótáv szinte senkinek. Városi környezetben meg már 500km is elég lenne és akkor az otthoni töltés nem lenne fontos, csak kiegészítésnek. Hetente egyszer egy 10-15 perc töltést ki lehetne bírni. Addig iszok egy kv-t a büfében.

  • Baltazár123

    senior tag

    válasz ncc1701 #75 üzenetére

    Na igen, de most 7-800km hatótávról beszélünk, ami a mostaniak duplájánál is több. Tesla is mennyit tölt otthon sima hálózatról? Ha jól emlékszem, aki tesztelte 18 óránál is többről beszélt és ezt szorozd meg 2-vel. Ráadásul napelemről még talán ennél is lassabb tölteni.
    Télen, borús időben mit teljesít a napelemed? Éjszaka? Ha meg tárolós rendszered van, akkor biztosan nem ingyen van az áram, mert annak van bekerülési ára is.
    Én úgy látom, hogy az otthoni töltés a jövőben csak kiegészítésnek lesz jó, de jó hogy lesz ilyen opció is.

  • Baltazár123

    senior tag

    válasz sztanozs #84 üzenetére

    Közben rájöttem, hogy inverteres megoldásról beszélt a fórumtárs, nem direkt töltés napelemről. Annak azért van egy olyan kockázata, hogy most még persze, támogatják és az ELMÜnek kötelező átvennie, de ez bármikor megváltozhat.
    30óra töltés, szorozva 2-2,5-el, el lehet molyolni vele otthon egy darabig, amíg feltölt.

  • Baltazár123

    senior tag

    válasz sfdrakex #93 üzenetére

    100e havi rezsi? Miben laksz te, egy kastélyban? Egy kb120nm ház, külső fal szigetelés nélkül a legdurvább -20 fokokban volt kb 50e a gázszámla egy hónapban, amiben a fürdés is benne van. Nyáron meg 3-4e forint maximum. Áramszámla 10e per hó mondjuk, ha légkondit számolok, akkor legyen havi 15e forint mert nem kell egész évben hűteni. Az 5 millió az én esetemben röpke 20-25 év, de akkor nem számoltam azzal, hogy az 5 millió mennyit kamatozna közben. Te vagy érdekelt vagy ebben mert ezt árulod vagy szereled vagy megvezettek, de nagyon.

    [ Szerkesztve ]

  • Baltazár123

    senior tag

    válasz , #101 üzenetére

    Az a gond, hogy mindenki valamiféle hőstettnek fogja fel, hogy egy menetben levezet nagy távolságot. Mondjuk a 70l-es passatokkal nem kunszt letolni 1000km-t vagy akár sokkal többet autópályán tankolás nélkül egyhuzamban. A kocsi bírja. A vezető meg csak hiszi, hogy bírja. A vezetés stressz és ez még akkor is így van, ha bemeséljük magunknak, hogy minket úgy egyébként pihentet a vezetés. Egészségügyi okokból és baleset megelőzési okokból is érdemes pihenni legalább pár perce 1,5-2 óra vezetés után.
    Az nem hőstett, hogy mondjuk valaki letol egy ültében egy Budapest-Frankfurt távot, hanem nagyfokú ostobaság és felelőtlenség is egyben. Ahogy az sem hőstett, hogy valaki 8 órát tud a székében ülni munka közben, hanem valami egészen más dolog az, amit később az eü-vel kell megbeszélnie.

Új hozzászólás Aktív témák