Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • buherton

    őstag

    válasz Bici #4 üzenetére

    Szerintem is ezek csak hatásvadászat kedvéért csinálják. Sőt elkényelmesítik az oktatókat és csak csökken a színvonal. Nekem az a tapasztalatom, hogy szinte mindig azok az órák voltak érdekesek, amiknél az oktató a táblára írt, és nem azok, amiknél kivetítették az anyagot.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • buherton

    őstag

    válasz nextman #7 üzenetére

    És azzal mit ér el?
    - Kémia, most is látja a molekulákat, hiszen van rá az ábrázolási technika. Nincs semmi értelme látni 3D-ben.
    - Biológiából, most is vannak skiccek a DNS láncokról, de hidd el, hogy aki ezen a területen tanul, annak a legkvesébé sem fontos, hogy tudja, hogy pontosan hogyan néz ki a DNS láncok. A DNS elemzők neveket és értékeket dobnak ki nem pedig 3D-s képet...
    - Matek, eddig is voltak rá technikák, hogy hogyan tudunk 3D-s testeket imitálni 2D-n. Ha valakinek nem elég jó a térlátása, akkor lehet origamizni, hogy bele jöjjön :) .
    - Fizika, az erővonalakat így is lehet látni nem kell hozzá 3D-s kütyü. A tanár felrajzolja neked. A 3D-s kép nem ad plusz infót.

    Most gonosz leszek és azt mondom, hogy 100%-ig biztos vagyok abban hogy nem emiatt lettél volna kitűnő tanuló, mert attól még hogy látsz valamit, még meg kell tanulni és erre a legtöbb diáknak nincs meg az akarat ereje.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • buherton

    őstag

    válasz nextman #12 üzenetére

    "Ujj, te jo eg, minden szavad olyan, hogy nem tudok vele egyeterteni."

    Mert humán beállítottságú vagy, én pedig reál.

    "Az abrazolastechnika meg az, hogy a sajat orrod elott latod, es forgathatod, eg es fold a kulonbseg."

    A reál tárgyakban az ábrázolásnak nem az a lényege, hogy téged lenyűgözzön, hanem az, hogy a megfelelő információkat ki tud belőle olvasni. Ha valami nagyon esztétikus és szemre való az sosem jó, mert fontos információk felett siklik el úgy az ember, hogy észre sem veszi. Ezért olyan, amilyen a matek, fizika, kémia, stb... Egyszerű példa: adott egy négyzet, aminek az oldala x hosszú. Ezt igazából fel sem kell rajzolni, mert egy matematikus ebből mindent ki tud számolni. Nem kell látnia 3D-ben, hogy 1-ről 2-re lépjen.

    "Pont ez az a kulonbseg, amitol erdekes, motivalo a tanulas, vagy csak egy szurke, unalmas kotelesseg.

    Ha számokban és az egyszerű ábrázolásban nem leled az élvezetet, az vagy azért van mert nem érdekel és/vagy a tanár már elét unt. Én amikor emelt fizika felkészítőre jártam, akkor egy füzetből kitépett papírra írtunk hagyományos ceruzával (nem is nagyon rajzoltunk), és bizony nem egyszer fordult elő, hogy egy-egy számolás végén libabőrös volt a kezem, amiatt hogy rájöttem egy komolyabb összefüggésre.

    "Matekbol ugyan jo voltam, de tergeometrianal sosem tudtam elkepzelni a dolgokat."

    Tanulható képesség.

    "Nekem egy ilyen eszkoz zsenialis segitseg lett volna."

    Nem, mert nem ez a lényeg.

    "Azt meg nem allitottam, hogy mindenki kituno lesz tole, EN az lettem volna."

    Nem lettél volna...

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • buherton

    őstag

    válasz Pearce #14 üzenetére

    Nem fogja...

    Ugyanúgy számokkal dolgozni, azokat kell rendezni, és nem az a lényeg, hogy mit látsz, hanem az, hogy mit tudsz, és hogy mennyire érted.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • buherton

    őstag

    válasz dajkopali #19 üzenetére

    "Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem." és erről szól az a cikk is, amit a fóromtárs is írt.

    Ismételten leírom, hogy a "engedd, hogy csináljam és megértem" nem azt jelenti, hogy 3D-ben nézi a mit tudom én mit, mert az nem arról szól, hanem azt, hogy leül a diák és végig gondolja, hogy pl. a ferde hajításnál milyen sebesség vektorok vannak, azokat hogyan lehet kiszámolni, és majd hol ér földet az elhajított tárgy. Erről szól az, hogy engedd, hogy megcsináljam... Ennek a 3D-s bohóckodásnak semmi köze sincs a reál tárgyakhoz. :W

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

Új hozzászólás Aktív témák