A TDK konszern tagjaként működő EPCOS Kft. a Suli Művek Program részeként átadta Szombathelyen Magyarország első 3D technológiával felszerelt általános iskolai csúcslaborját. A háromdimenziós oktatási eszközök bevezetésére magyarországi általános iskolában először Szombathely egyik legnagyobb munkáltatója, az EPCOS oktatás-támogató fókuszú társadalmi felelősségvállalás programjának köszönhetően kerülhetett sor.
A huszonkilenc éves magyar feltaláló, Rátai Dániel által kifejlesztett Leonar3do eszközeit a magyar oktatásban eddig csupán néhány egyetemen alkalmazták. A 3D megoldást a nemzetközi piacon olyan neves intézményekben használják, mint az amerikai Stanford és a Columbia Egyetem, de Európában is számos patinás – osztrák, német és svédországi – iskola alkalmazza ezeket az eszközöket. Mivel a Leonar3do virtuális valóság 3D-eszközeinek telepítése jelentős beruházást igényel, ezért nagyvállalati támogatásra volt szükség. Magyarországon elsőként Szombathely legnagyobb általános iskolájában, a Paragvári Utcai Általános Iskolában jöhetett létre egy 3D technológiával felszerelt tanterem. A projekt megvalósulását teljes egészében az EPCOS finanszírozta.
A magas minőségű műszaki szakképzéshez és mérnökképzéshez elengedhetetlen, hogy a képzésben résztvevő diákok a természettudományos tárgyak terén biztos alapokkal rendelkezzenek. A szemléltető oktatás egészen újszerű perspektívákat nyit a természettudományos tárgyak oktatásában. A diákok a virtuális valóság (VR) eszközeinek segítségével fedezhetik fel a reáltárgyak világát.
Az iskolában létrehozott csúcslabort egy teljes osztály egyidejű oktatására lehetőséget biztosító Leonar3Do 3D-s munkaállomásokkal, VR-eszközökkel, valamint 3D-s monitorokkal szerelték fel. A rendszer egy tanári szettet és egy nagyméretű háromdimenziós projektort is magában foglal. A Leopoly rendszernek köszönhetően pedig az iskola tanulói és tanárai a 3D-s oktatási környezetben kapott és kiadott feladatokat otthon is elérhetik, elvégezhetik, ellenőrizhetik, fejleszthetik, és az élményalapú oktatás megduplázhatja az oktatás hatékonyságát. A diákok érdeklődését olyan eszközökkel keltik fel, amelyeket magyarországi általános iskolában ezt megelőzően sehol nem használtak még.