- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Mozilla Firefox
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ArchiCAD és Artlantis topik
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Linux - haladóknak
- Microsoft Excel topic
- ASUS routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
Új hozzászólás Aktív témák
-
SzaBIKA84
csendes tag
Sziasztok!
Még július 2.-án vásároltam egy ilyen telefont. Szerettem is, mert végre megfelelt az elvárásaim 90%-ának. De aztán jöttek a gondok.Az első fontos dolog, hogy én RGB értesítési LED-re számítottam, de ez csak RG, vagyis piros/zöld. De ezzel még együtt tudnék élni...
Aztán kiderült, hogy a sztereónak hirdetett hangás sem igaz, mert a beszédhangszóró tized olyan hangos, mint főhangszóró. Amolyan fél-sztereó effekt... Van is, meg nincs is... De még ezt is megbocsájtottam volna a remek hardver, a gyönyörű kijelző, és az embertelenül jó képek/videók miatt.Aztán jött a fekete leves.
Mint mondtam, a telefonnal amúgy semmi gond, mert iszonyat gyors és visz mindent, mint a piros hetes. Már amikor működik... mert olyat sokszor nem csinál...
Általában naponta egyszer becrashel, újraindul, majd megint újraindul, utána elfeketedik a kép (csak a háttérvilágítás megy) és egy nagyjából negyed órás procedúra, mire újra be tudod kapcsolni. Akkor is sokadik próbálkozásra hajlandó elindulni, aztán utána megy egy darabig.
Rákerestem a hibára, és kiderült valami, amiről egyrészt a magyar Asus szerviz nem is tud, (vagy nem akar tudni) a viszonteladók meg mélyen hallgatnak: alaplaphibás egy csomó ilyen készülék, amit nemzetközi fronton már az Asus is beismert.
A szerviz egyébként a megkeresésemre a gyári adatok visszaállítását javasolta, ami nem oldja meg a problémát. Most küldhetem vissza, lehetek telefon nélkül hetekig, mire majd ők is csinálni fognak egy visszaállítást, így elküldik nekem, hogy aztán elölről kezdődhessen az egész. Mert ugye jó magyar szokás szerint az hótziher, hogy nem fogják a legdrágább alkatrészt cserélni a garanciális telefonban - még ha a gyártó ezt is kéri...Úgyhogy azok után, hogy rengeteg Asus termékem van, (így szétnézve az asztalon is van pár, és nem éppen az olcsó kategóriából...) és nagy bizalmam volt a készülék felé, még én kerülök méltatlan helyzetbe a gyártó, és a hazai szervizük miatt.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy mennyit veszít egy új készülék az értékéből, ha már szét kell szedni, és főalkatrészt is kell benne cserélni...Úgyhogy hiába a csicsás hardver, és a remekül kigondolt szoftver, ha az alaplap meg szar...
És tudom, persze... nem mindegyiknek van ilyen baja... de Te megkockáztatnád a vásárlást ezek után?A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
SzaBIKA84
csendes tag
@pilóta: A madzag is elszakadhat...
Viccet félretéve: azt gondolom, hogy ha veszel egy drága valamit, akkor az legyen jó. Ha mégsem jó, és ráadásul a gyártó által beismert főalkatrész hibája van, akkor ne szerelgessék, és ne cserélgessék, hanem küldjék szépen a zsír új készüléket. Nem hónapokkal később derült ki a hibája egy elgyengült alkatrésznek...
A szervizekről: hosszú évek tapasztalata, hogy mindig az usert nézik hülyének.
Legutóbb a RoG laptopommal volt ez, hogy telepítsem újra, csak épp halott volt az SSD, amit mondtam is a szervizesnek... Aztán nagy nehezen küldtek érte futárt, elvitte, és kiderült, hogy... halott az SSD.
Csere után kértem, hogy kapja meg ugyanúgy a gyári image-ről a telepítést, ők meg feltették egy másik típusét, és úgy kaptam vissza, hogy semmi nem működött úgy ahogy kell... Ezt mondjuk legalább itthon meg tudtam oldani. Bónusznak volt rajta egy szép festéklepattanás, pedig én még makulátlan gépet küldtem el.És ez csak egy ilyen, tudnék még mesélni.
@greyslay: Media Markt-os. A 128GB-os változat.[ Szerkesztve ]
A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
SzaBIKA84
csendes tag
válasz mjani1172 #796 üzenetére
Köszönöm.
De fenntartom, hogy a telefon maga egy remek kis készülék, és ez egy igazán jó az irány az Asusnál, hogy így törnek felfelé. És ha nem lenne az alaplaphiba, akkor amúgy imádnám. Pontosabban imádom is, mert a gondom a probléma kezelésével van.
Sajnos Magyarországon nem is írt róla még senki, és még a hivatalos hazai szerviz sem tud a dologról, legalábbis telefonon ezt mondták. Pedig úgy érzem, hogy egy ilyen szériahiba esetén, ami a megjelenés után 1 hónapon belül ki is derült, alap lenne hogy zokszó nélkül cseréljék a készüléket.A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
SzaBIKA84
csendes tag
Sok választásom nincs... Amúgy nem csak ez az egy cikk szól róla, persze a legtöbb a ZenTalk fórumról indult, ami a hivatalos support fórumja az Asus termékeknek. Ott történt a hivatalos közlés, és ott is ugyanígy idegesek miatta az emberek. Különös tekintettel az értékvesztésre is ugyebár. :/
Az én fenti kommentem is akkor született, amikor épp nem tudtam bekapcsolni a telót, és ideges voltam. De ettől függetlenül ez a helyzet sajnos. Összecsomagolom, aztan mehet az RMA.
Majd megírom hogy mit sikerült intézni.A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
SzaBIKA84
csendes tag
válasz Darellus92 #801 üzenetére
Azigen, ilyen is van? Köszönöm szépen a tippet! Nyilván a max 3 hét helyett így több lesz a procedúra, de ezzel a kommenttel sokat segítettél nekem, és a sorstársaimnak.A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
SzaBIKA84
csendes tag
Fókuszálási gondom nekem nem volt szerencsére. Csak kattog valami a videók elején.
A közelség érzékelős problémával sem találkoztam.
Viszont a telefonálás közbeni hang tényleg rettenetes. Vagy kihagy, vagy zajos, ahogy az előttem szóló írta.
Az akku idő meg frenetikus. 2 nap is megvan néha, pedig azért használom sokat.A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
SzaBIKA84
csendes tag
Na, ma jött egy frissítés, ami a beszélgetés közbeni hangerőt (is) hivatott megoldani. Eddigi tesztjeim alatt azt vettem észre, hogy tényleg jobb lett.
A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
SzaBIKA84
csendes tag
Sziasztok!
Ahogy ígértem a hozzászólásomban, referálnék a készülékem gariztatásáról.
Történt ugyanis, hogy augusztus 23.-án este, mikor épp mentem hazafelé a busszal melóból, egyszer csak leállt a zene a fülemben, és ahogy rápillantottam a készülékre, az ismerős folyamat zajlott aznap kb. harmadszor: épp újraindulóban volt a drága. De aztán már nem tudtam bekapcsolni egyáltalán...
Másnap újra próbáltam, és szerencsére akkor elindult, úgyhogy le is mentettem róla a dolgaimat, visszaraktam szépen a dobozába, és azon melegében vittem is vissza a MediaMarkt-ba. Ott teljesen korrektül jártak el, felvették a jegyzőkönyvet, és elküldték szervizeltetni. A TMX (Telemax, ki hogy ismeri...) a garanciális szerviz, amiről annyi a negatív vélemény, hogy egyrészt 2,6-on áll a Google értékelése, a Tékozló Homár is többször foglalkozott vele, és még helyi fórum topikjuk is van, ahol rengeteg rosszalló véleményt lehet olvasni. Emiatt elég sokat aggódtam, mert nem volna mindegy, hogy milyen állapotban, és hogyan kapom vissza a készülékem.
A MediaMarkt oldalán viszont hetekig hiába próbáltam keresni a javítás állapotára vonatkozó információkat, mert nem írt rá semmit, így telefonon próbáltam elérni az áruházat - sikertelenül. Nagy nehezen a központtal tudtam egyeztetni, de ők is csak hitegettek félinformációkkal... viszont másnap kaptam tőlük egy SMS-t, hogy a készülékem javítása késik, várjak türelemmel...
Vártam is, és néhány nap múlva a következő ugyanilyen SMS is megérkezett. Írtam tehát a TMX-nek egy e-mailt, ahol kedvesen bekérték a készülék adatait, és meg is mondták, hogy alkatrészre vár. De kaptam elérhetőséget, ahol lehet nézni a javítás állapotát. Itt már tudtam követni, és pár nappal később láttam is, hogy elkészült.
Innentől már csak 5 napot kellett várni arra, hogy a MediaMarkt is jelezze, hogy mehetek érte.
Összességében tehát: majd' 5 hetet töltöttem a készülékem nélkül, de visszakaptam, és működik. Pár napja tesztelem, eddig hibátlan, sőt több dologban is javulást véltem felfedezni. (például megszűnt a kamera önkéntes lötyögése is)
Hitelben aggódtam, és feleslegesen, bár a problémakezelésre vonatkozó észrevételeimet továbbra is fenntartom.
De így ez már egy erősen ajánlott készülék a részemről is.A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
SzaBIKA84
csendes tag
Sziasztok!
Nekem valamiért nem dobja fel az Android 10-es frissítést. 🤔
Sőt, WW_16.1220.1908.191-0 van rajta már jó ideje. A termék support oldalán meg a WW-16.1220.1908.189 a legfrissebb letölthető firmware.Mit nézhetek el, illetve hol lehet a hiba?
A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
SzaBIKA84
csendes tag
Nem...
Kétszer is visszaállítottam, egyszer bootloaderből, egyszer simán menüből. De nem akar frissülni az istennek sem...
És az vajh' miért lehet, hogy nem is látom a frissítési firmware-t a készülék support oldalán sem? A legfrissebb ott még mindig a WW-16.1220.1908.189-os. Pedig ha igaz, akkor a 10-es androidos firmware már 17-tel kezdődik...
Tanácstalan vagyok.A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
SzaBIKA84
csendes tag
Update:
A készülék Telegram csoportjában javasolt valaki egy megoldást, ami működött.
Ugye a telómon a PPR2.181005.003.WW_Phone-16.1220.1908.191-0 firmware volt. A magyar support oldal a WW-16.1220.1908.189-ot jelzi legfrissebbnek. (jelzem, azóta már van kint 2 másik is...)
Viszont a nemzetközin ott van már a WW-17.1810.1910.68-as, ami ugye már Android Q. Csak még előtte updatelni kellett a WW-16.1220.1909.194 verzióra, hogy felmehessen a legfrissebb. Így már nekem is Android 10-zel megy a teló.
Azért írtam le, hogy hátha más is jár majd így.Köszi mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.