Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • buherton

    őstag

    válasz #06658560 #12 üzenetére

    A jövőben sem lesz másképp és gyakorilatilag van így. Annyi átjárhatóság van a rendszerek között, hogy a szórakoztató rendszer bele tud "hallgatni" a biztonságkritikus rendszerben zaljó kommunikációra, de ennyi. Semmilyen ráhatással nem lehet. Példának okaként egy neves angol sport kocsi gyártónak fejlesztettünk, de úgy hogy a kocsit már vinni kellett vissza, így útközben is kellett csinálni. A szórakoztató eszközök gyűrű topológiában voltak, így ha megszakad, akkor oda az egész, de az autóval mégis tudtunk 200+-al menni.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • ZooLee

    őstag

    válasz #06658560 #32 üzenetére

    Persze, a klíma vezérlése, a beépített multimédia-rész vezérlése (pl. a rádió, az erősítő beállítása) kényelmi funkciók vezérlése, és, hm, nagyjából ennyi... Ez mind a keretrendszer része kell, hogy legyen, de minden, ami ezen túl van, az mehetne közvetlenül az okostelefonról.
    Ha csak arról lenne szó, hogy az Android (vagy akármilyen) rendszer, amit az autókba fejlesztenek csak a fent leírt kertrendszer lenne, akkor egy szavam se lenne, de pont nem erről szólnak a hírek, hanem arról, hogy egy teljes rendszert akarnak csinálni, ami valamilyen szinten esetleg szinkronizálni tudja magát. Ami pont alig ér valamit, az eddigi tapasztalataim alapján. Ráadásul az autóipari fejlesztések (engedélyezések?) iszonyatosan lassan mennek, ami nevetséges a mai mobil ipar gyorsan pörgő fejlesztési üteme mellett.

    Ha már az kézi eszközöknél azon gondolkodnak, hogy hogyan lehetne helyettesíteni vele az asztali rendszert (lásd pl. a Padfone szériát) akkor miért ne lehetne ugyanígy gondolkodni az autóval kapcsolatban is? Egy megfelelő interfész kellene (pl. egy normális, egységes CAN-bus megvalósítás), és utána utána a különböző készülékek nyugodtan mehetnének a rendszerbe csatlakoztatva. És akkor az előző hoszzászólásomban leírtak mellett meglenne a távirányítás, távolról klíma vezérlés, kényelmi funkciók vezérlése stb.

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #06658560 #32 üzenetére

    Hátöö... tudtommal de. Amikor kitalálták a költségcsökkentés jegyében az egységes vezérlőrendszert, akkor a pályázatot a McLaren nyerte. Ők csinálják a hardvert, a redmondiak a szoftvert - tudtommal nincs változás e téren.

    https://www.coreinfinity.tech

  • ZooLee

    őstag

    válasz #06658560 #35 üzenetére

    Ne keverjük már a gépjármű üzemeltetési elektronikáját a kényelmi elektronikával! Ezek most is teljesen külön rendszerek. A felhasználó által hozzáférhető rendszerekkel legfeljebb azt tudod megmondani, hogy a kanyarfény funkció be legyen kapcsolva vagy sem. Meg azt, hogy a futómű normál vagy sport állásban legyen. Meg ezer más beállítást. De magának a kanyarfények vezérlését, a futómű vezérlését az eszköz saját elektronikája vezérli, annak semmi köze a felhasználó által vezérelt rendszerekhez! Csúnya baleset is lenne...

    Egyébként szerinted most hogyan működik? Szerinted a kilométerórának van valami fizikai köze a kerék fordulatához? Már régen nem, a hagyományos mutatós műszer is elektronikus jelekből állítja elő a megjelenített információt mégpedig ha jól tudom a CAN-buszon közlekedő információkból. És e mellé nagyon egyszerű egy HUD-ot csinálni, csak ráfűzöd ugyanerre a buszra, a neked szükséges jelet kiolvasod és úgy jeleníted meg, ahogy jól esik.
    Pár dollárért már ma is rendelhetsz bluetooth OBD eszközt, amivel már most, ebben a pillanatban is le tudod olvasni a jeleket a CAN-buszról és a megfelelő szoftverrel (amiket ingyen tölthetsz le az alkalmazásboltokból) azt kezdesz vele, amit csak akarsz a tableteden vagy telefonodon. Műszerfal, vagy diagnosztikai információk, minden elérhető szabadon, menet közben!

    Tehát ezek a rendszerek és információk rendelkezésre állnak és felhasználhatók most is, csak megfelelő formába kellene önteni az egészet.

    (#36) Kopi31415: Egyébként nem árt nem elfelejteni, hogy Apple is nyomul ezerrel, pár márkát már megnyert magának, pl. BMW.

    Hát pont erről van szó, miért kell külön irányba dolgozni? Ha így megy tovább akkor autóhoz telefont is kell venni/cserélni? Eddig ugye csak az iPhone-oknak volt dedikált csatlakozója, vagyis ha vettél egy BMW-t, akkor csak az iPhone-al tudtad teljesen kihasználni. Miért kell így leszűkíteni? Lehetne egy teljesen univerzális interface is, és akkor játszhat Android/WP/BB is. Persze, ez nem érdeke sem a BMW-nek, sem az Appelnek, tehát megint a felhasználók szívják meg...

    [ Szerkesztve ]

  • ZooLee

    őstag

    válasz #06658560 #39 üzenetére

    Nem tudod mennyi helyről szerzik az adataikat ezek a termékek? Gyakorlatilag mindenhonnan, ahonnan lehet, pl. GPS-ből is. S egyre jobban integrálódnak az autókon belüli rendszerek is.

    Az lehet, de ezekre a rendszerekre a felhasználónak nincs ráhatása, és remélem nem is lesz.

    Az integrált HUD esetében nem. Sőt, kompletten nem annyira egyszerű mint gondolod, az autóiparnak a jogi oldalára is gondolni kell. Hogy te utána szétbarmolod, már saját felelősséged.

    Hát, erre nagyon kíváncsi lennék, nagyon furcsállanám, ha nem ugyanonnan venné a sebesség jelet, ahonnan a műszerfali órák és megjelenítők... Milyen jogi felelősség van egy HUD-on megjelenített sebesség adattal kapcsolatban, ami a kilométerórán megjelenítettel kapcsolatban nincs???

    De a milliónyi forrást nem fogja egyetlen gyártó sem engedélyezni ahogy te szeretnéd.

    Már most is kiadják, ezek mind elérhetőek az OBD2-n keresztül. Ezekkel most is azt csinálsz , amit akarsz. Beavatkozni nem tudsz persze, de megnézni igen.

  • ZooLee

    őstag

    válasz #06658560 #41 üzenetére

    Az eredeti igényem az volt, hogy ne az autógyártó tákoljon készítsen valamilyen rendszert, ami többé-kevésbé át tud venni bizonyos adatokat korlátozott mennyiségben az okos eszköztől, hanem csináljanak egy olyan, egységes szabványon alapuló keretrendszert, ami bármelyik okos eszközhöz tud csatlakozni, és a szükséges adatokat, alkalmazást (alkalmazás felületet) át tudja venni.
    Így nem kell duplán megvenni a navigációt, ráadásul azt használom, amelyik tetszik. Azt a lejátszó programot tudom használni, amelyiket szeretem, és amelyből bőven válogathatok. Ha használtam valamilyen alkalmazást a telefonon, mikor beülök az autóba akkor az autó kijelzőjén tudom folytatni. Ennyit és nem többet. Ez nem egy nagy elvárás, és semmi köze az autó saját rendszereihez.

    A HUD egy példa, de pl. GPS adatokat megjelenít, és gyakorlatilag bármit, amit megadsz neki- a látómezőbe vetítve pedig egy egyszerű probléma- mit takar ki az info? Az már jogi büntetési vonal. Ha a gyár valamit e téren elszab, akkor egy olyan baleset, ami más HUD kijelzés mellett nem következik be, máris bünti tétel. Egy okostelefonra tervezett GPS, amit nem szánnak HUD-hoz, de te úgy is használod kinek a felelőssége?

    A HUD az most sem a nagy navit jeleníti meg, hanem a kapott adatokból egy saját megjelenítést csinál. Nem azt a térképet teszi fel, amit a navi képernyőn látsz, hanem csak egy vázlatot, vagy esetleg csak egy utasítást (fordulj jobbra) És másról nem is lenne szó, nem akartam én sem a HUD-ot, sem a kanyarfényszórót csatolni a felhasználó eszközéhez...

Új hozzászólás Aktív témák