Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ZooLee

    őstag

    válasz #06658560 #35 üzenetére

    Ne keverjük már a gépjármű üzemeltetési elektronikáját a kényelmi elektronikával! Ezek most is teljesen külön rendszerek. A felhasználó által hozzáférhető rendszerekkel legfeljebb azt tudod megmondani, hogy a kanyarfény funkció be legyen kapcsolva vagy sem. Meg azt, hogy a futómű normál vagy sport állásban legyen. Meg ezer más beállítást. De magának a kanyarfények vezérlését, a futómű vezérlését az eszköz saját elektronikája vezérli, annak semmi köze a felhasználó által vezérelt rendszerekhez! Csúnya baleset is lenne...

    Egyébként szerinted most hogyan működik? Szerinted a kilométerórának van valami fizikai köze a kerék fordulatához? Már régen nem, a hagyományos mutatós műszer is elektronikus jelekből állítja elő a megjelenített információt mégpedig ha jól tudom a CAN-buszon közlekedő információkból. És e mellé nagyon egyszerű egy HUD-ot csinálni, csak ráfűzöd ugyanerre a buszra, a neked szükséges jelet kiolvasod és úgy jeleníted meg, ahogy jól esik.
    Pár dollárért már ma is rendelhetsz bluetooth OBD eszközt, amivel már most, ebben a pillanatban is le tudod olvasni a jeleket a CAN-buszról és a megfelelő szoftverrel (amiket ingyen tölthetsz le az alkalmazásboltokból) azt kezdesz vele, amit csak akarsz a tableteden vagy telefonodon. Műszerfal, vagy diagnosztikai információk, minden elérhető szabadon, menet közben!

    Tehát ezek a rendszerek és információk rendelkezésre állnak és felhasználhatók most is, csak megfelelő formába kellene önteni az egészet.

    (#36) Kopi31415: Egyébként nem árt nem elfelejteni, hogy Apple is nyomul ezerrel, pár márkát már megnyert magának, pl. BMW.

    Hát pont erről van szó, miért kell külön irányba dolgozni? Ha így megy tovább akkor autóhoz telefont is kell venni/cserélni? Eddig ugye csak az iPhone-oknak volt dedikált csatlakozója, vagyis ha vettél egy BMW-t, akkor csak az iPhone-al tudtad teljesen kihasználni. Miért kell így leszűkíteni? Lehetne egy teljesen univerzális interface is, és akkor játszhat Android/WP/BB is. Persze, ez nem érdeke sem a BMW-nek, sem az Appelnek, tehát megint a felhasználók szívják meg...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák