Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Radnix

    senior tag

    válasz nemlehet #290 üzenetére

    Nem mondom, hogy közelebb kerültem a megoldáshoz, de még jobban felkeltette az érdeklődésemet a téma iránt!
    Továbbra is várok egy explicitebb magyarázatot. :))
    Privátban is jöhet

    szerk: lehet épp most foltozzák a hibát :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz nemlehet #326 üzenetére

    Nem teljes piacosításról beszéltem, de nagyon sok városban működik úgy a rendszer, hogy az állam/város kezében lévő közlekedési társaság nem közvetlenül üzemelteti a rendszert, hanem arra alvállalkozókat szerződtet.

    Így megmarad az állam joga arra, hogy a szükséges szolgáltatási szintet kontrollálja (nem maradnak járat nélkül a kevésbé kihasznált viszonylatok), kialakíthatja a tarifarendszert és tendereztetés útján serkentheti a fejlesztéseket (nincsenek 12 évig csúszó bevezetések meg lyukasra rozsdásodott elhanyagolt járműpark ha az alvállalkozó meg akarja tartani a szerződését vagy nem akar kötbért fizetni).

    Nálunk is van ilyesmi, de ez nagyon messze van ettől.

    Nyilván mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, de amikor már közel 30 éve kijöttünk a szocializmusból (elvileg) és ez a szerencsétlen vízfej még mindig csak döglődik az állam tulajdonában, akkor nem biztos, hogy az elméleti előnyök igazolódnak. A közösségi közlekedés kiemelt jelentőségű szolgáltatás, kell hozzá az állam, de szerintem csak odáig, amíg feltétlenül szükséges. Amit pedig kvázi piaci alapon, jobb hatékonysággal el lehet végezni, azt meg vigyék magánvállalkozások.

    Bár tudom már ez is lehetetlen, utópisztikus gondolat, annyira összement ez az ország, hogy minden tender győztes egy régi osztálytárs, szomszéd vagy focista haver... kicsi a világ, vagy mi...

Új hozzászólás Aktív témák