Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz Locutus #16 üzenetére

    Az nem zavar, hogy itt sorban linkelték a teszteket? Nem paper launch marketing-slide-okat, teszteket...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz edward2 #35 üzenetére

    Nézőpont kérdése... ahányszor láttam már 1-2% előnyre az NV vagy Intel oldalon azt mondani, hogy "elveri", meg "lealázza" meg "odabasz neki", szerintem bőven belefér a kettéhugyozza...
    Ez a "láttam egy tesztet" meg kamu duma vagy linkeld, hogy más is lássa, vagy azt kell hinnem, behaluztad...
    Pont most olvastam egy jó kis könyvben: "Az anekdota többes száma nem az adat"

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Locutus #105 üzenetére

    Többségbe került AMD CPU-kat? Egyelőre 20% az AMD részesedése a desktop piacon, ami így is a legmagasabb 2007 óta... nem is tudom, voltak-e valaha többségben... vagy hogy valaha lesznek-e, szerintem mindenki verné a seggét a földhöz, ha a 40%-ot elérné a részesedésük 10 éven belül...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Malibutomi #119 üzenetére

    Nem az 50 dollár a lényeg... nincs rajta más fogáspont.
    GN szerint még így is javult az ár/érték arány az előző széria óta...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz - = Zk = - #274 üzenetére

    Kevered a fogyasztást a melegedéssel. Itt fogyasztásról volt szó, a Jay meg melegedést tesztel...
    Nagyobb hőátadó felülettel, más anyagokkal, nagyobb anyagmennyiséggel a bordákban, folyadékhűtéssel, stb, nagyon nagy fogyasztást is kezelhető hőmérsékleten lehet tartani, de a konnektorból "felszívott" áramra nem lesz hatással.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz paprobert #308 üzenetére

    Feltéve, ha a kiindulási alapod igaz.
    Csakhogy igazából konzol != 30...
    Főleg mivel már mindkét konzol támogatni fog VRR-t(FreeSync, HDMI 2.1 VRR)
    A 30fps csak a fix 60Hz-es TV-k miatt volt standard, de igazából ha tudták, sok játékban már akkor is inkább a 60fps-re céloztak.
    De a HDMI 2.1 már nem csak 60Hz-en viszi át a 4K-t, hanem 144Hz-en is(HDR-rel együtt), DSC-támogatással pedig akár 240Hz-en is.
    Ez, valamint az új TV-k VRR és 120+Hz támogatása miatt a 30/60 lassan a múlté lesz, max annyiban marad meg, hogy 30 alá nem engedik beesni.
    Innentől pedig a játékfejlesztőkön fog múlni, hogy magasabb frissítésre vagy eyecandy-re fókuszálnak, esetleg valamilyen köztes egyensúlyra...

    Arról nem is szólva, hogy 4K-ban továbbra sem a CPU viszi a prímet, az a +44% elég lesz a 60fps-re bőven, tán még többre is... a hiperszuper 10900K se tud 44%-kal többet a Zen2-nél...
    Az egyetlen kérdőjel az RDNA2 RT teljesítménye, az az amiről eddig nem tudtunk meg semmit.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Ixion77 #339 üzenetére

    Ja, M "alkód", mint MicroATX... a másik amit linkeltél az full ATX méret...
    Régebben az ATX volt az alap, ahhoz képest volt minden más drágább, mára ezt a szerepet java részt átvette az mATX formátum, és az ATX meg ITX/STX drágább.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz ollie #344 üzenetére

    "Ja, és még a backward compatible játékok többsége is csak 60 fps lesz a next gen konzolokon."- mert nem natívan futnak, hanem az előző generációs pro konzolokkal(PS4Pro/XOX) kompatibilis módban.
    Az meg, gondolom, nem meglepő, hogy a multis címeken nagyobb hangsúlyt fektetnek a magasabb frissítésre, mint pl. egy single-player sétaszimulátor esetén.
    A játékok pedig az időp ősorán nem csak grafikailag fognak fejlődni, hanem optimalizáltságban is(részben szükséges is a grafikai fejlődéshez), illetve a fejlesztők megtanulják igazából kihasználni az új konzol-feature-öket, mint pl a raytracing(nem, nem ugyanaz PC-re RT-t optimalizálni, mint fix hardverre a konzolban) illetve az abszolút újdonság SSD-streaming.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz ollie #351 üzenetére

    Marhaság. Épp hogy a konzolgenerációk életciklusának az elején nem szokták a megjelenő játékok teljesen kihasználni az aktuális hardvert, és ahogy a fejlesztők belejönnek, úgy javul a helyzet. A PS4-es játékokhoz meg szükség lesz egy-egy patch-re hogy gyorsabban és/vagy szebben menjenek a PS5-ön, ahogy szükség volt a PS4Pro megjelenése után is.

    Az meg már az fejlesztők dolga, hogy eldöntsék, a rendelkezésre álló erőforrásokat mire költik, több fps-re vagy jobb grafikára, netán fizikára vagy AI-ra.
    Ahol fontos lesz, hogy legyen 120fps, ott lesz, ebben biztos lehetsz. Csak azért, hogy oda legyen írva, nem érdemes erőltetni... a legtöbben még mindig 60Hz-es TV-n játszanak konzollal és pont leszarják a 120fps-t, szóval olyan eszelősen nagy nyomás sincs rajtuk...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz VirsLee #354 üzenetére

    Kétségtelen, hogy ez most jóval egyszerűbb, mint pl. egy PS2->PS3 váltás, de attól még van újdonság bőven, amire tudni kell optimalizálni - főleg az RT, az SSD streaming és a mesh/primitive shader ami kihívást jelent optimalizálás szempontjából, de valóban, én is azt várom, hogy ennél a generációválktásnál hamarabb rájönnek mint a korábbiaknál, de az első évben így se várok csodákat.

    #355 morgyi: erősen kétlem, hogy annyi presettel dolgozna bármelyik stúdió, szerintem lesz egy alap meg egy boost, ami az fps-re gyúr, és ennyi, de lehet olyan játék, ahol csak egy lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz VirsLee #363 üzenetére

    Azért kicsit alacsonyabb lóra válthatnál... bár a mostani váltás kétségtelenül nincs akkora, mint Power arch-ról X86-ra váltani, azért a GCN vs RDNA2 is két külön architektúra és a ZEN2 is messze van a Jaguar képességeitől, messze nem csak a frekvencia és a magok száma a különbség! Ezek mellett az API is jelentősen más - még PC-n is a játékok többsége nem lépte meg a DX11->DX12 váltást, pedig ott már öt éve elérhető, itt pedig rögtön DX12U feature szintre kéne ugrani... nem lepne meg például, ha a játékok jó része még egy ideig RT-nélküli lenne, kivéve a 1st party AAA címeket. És igen, tudom, hogy a PS5 nem DX alapon működik, de a Sony custom API-je ugyanazt a feature-szintet támogatja - ami nem csoda, hisz a vas alatta közel azonos, a custom egységek nem igazán a CPU vagy GPU részt érintik, "csak" az audio és SSD-vezérlőt illetve a HW decode-ot.

    #364Bici: pontosan.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz VirsLee #354 üzenetére

    Hoppá, erre elfelejtettem reagálni:
    "A régin fut kisebb képfrissítés és alacsonyabb felbontás mellett, és nem lesz benne ray tracing, ennyi kb." - nagyon nem ennyi, mégpedig az SSD streaming miatt. Amit az új SSD-kre optimalizálnak ugyanis, az nem fog futni a régi konzolon jelentősebb áttervezés nélkül, sőt, tippem szerint azok a címek csak az új generációs konzolokra jönnek ki majd.
    Merthogy az SSD streaming az a pályatervezésre is hatással lesz, ha teljesen kihasználják:
    - nincs több töltőképernyő pályák/pályarészek közt
    - nagyobb sebességű mozgás lehetséges a pályarészek közt
    - nincs több háttérműveleteket elfedő cső-pályarész, innentől csak akkor mész ilyen helyekre, ha a narratíva kívánja meg, nem fognak a töltés miatt belekényszeríteni...

    Ezek mindegyike olyan dolog, amit komolyabb újratervezés nélkül nem lehet backportolni az SSD-vel nem rendelkező konzolokra, még ha amúgy a kraft elég is lenne(pl. XOX esetében) egy csökkentett felbontás/framerate mellett.
    És akkor még nem volt szó az audio-ról, amiben a PS5 nagyot tervez gurítani...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz VirsLee #375 üzenetére

    Ezek szerint nem érted az egész SSD streaming-et.
    Épp az a lényege, hogy NEM TÖLTI BE a RAM-ba, ami nem szükséges az elkövetkező pár másodpercben, hanem ha kell valami, berántja SSD-ről. Akkor, amikor kell, nem előbb, nem szintek közt, nem tárol szemetet a RAM-ban csak mert valamikor kellhet és lassú lenne akkor beolvasni. Nem az a lényeg, hogy mennyi idő lenne beolvasni annyi adatot, ami telerakja a RAM-ot, mert nem cél, hogy adattal rakd tele a RAM-ot. Az a lényeg, hogy azt az 500MB-1GB-t ami azonnal kell, azt mennyi idő felszipkázni, hogy a RAM-ot lehessen dinamikus, feldolgozott adatnak használni, ne vigyen el belőle annyit a cache, így funkcionálisan kevesebb RAM kell, amellett hogy kijönnek azok az előnyök, amiket fentebb is írtam.
    Jelenleg azért nem ad PC-n az SSD érdemi előnyt, mert a PC is csak azt csinálja, amit egy DVD-vel, vagy HDD-vel tenne: felolvassa a sok statikus adatot róla a RAM-ba, aztán a következő töltőképernyőig javarészt onnan dolgozik, esetleg időnként a háttérben is töltögetve, de nem az azonnal szükséges infót, hanem a "majd egyszer az is kell" adatot.
    Mihelyt bejön PC-n is a DirectStorage használata(amit az RX6xxx és RTX3xxx szériák már támogatnak), ott is megváltozik a képlet, persze ott a nem homogén hardverpark miatt jóval lassabban, kompatibilitási módokat közbeékelve, hisz nem mindenki NVMe SSD-ről pörög, pláne nem PCIe v4-esről(Intel ugyebár még nem is támogatja, majd csak Rocket Lake-ben)

    Nem az a kérdés, hogy hiszel-e benne vagy sem, konzolon ez lesz, mert a két gyártó mindegyike rágyúrt ezerrel, a PC meg majd valamikor felzárkózik...

    A hosszú í pedig Alt-161, ha véletlenül kéne... ;)

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz VirsLee #397 üzenetére

    "Konzol esetén nincs külön RAM/VRAM. Ez mennyit befolyásol rajta szerinted?"
    Sokat, főleg a PC-hez képest, hogy nem kell RAM->VRAM másolással foglalkozni, ráadásul a RAM java direktben címezhető a játékfejlesztők által, így a fifikásabb fejlesztők extra trükköket is be tudnak vetni
    Szerintem most 1-2 évig a konzolok diktálják a tempót és a PC kapaszkodik utánuk izomból, míg ezek a technológiák be nem érnek PC-n is.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz ollie #432 üzenetére

    Egy különbség, hogy AMD oldalon nincs timeout a boost-ra és végig TDP kereten belül van tartva... ráadásul az 5600X alapórajele magasabb mint az 5950X-é(3,7 vs 3,4GHz), míg az intelnél ez pont fordítva van, nem is kicsit - 2,9GHz a 10700 alapórajele és 3,7GHz a 10900K esetében. Ebből fakadóan egy magok/szálak számával rosszul skálázódó játékban a kisebb AMD meg tudja előzni a nagyobbat(ahogy a 3300X vs. 3600 esetében is volt), de szinte kizárt, hogy a 10700 megelőzze a 10900K-t kevés szálon sem, még GPU limittel is csak kiegyenlíteni lehet. Amelyik teszt ilyet hoz ki az szar, mentség nélkül.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz #32839680 #452 üzenetére

    Már akinél... én pl. megszívtam, mert anno(2017 nov.) az 1600X mellé sikerült 16GB(2x8) 3000MHz-s CL16 GEIL Evo Forza RAM-ot vennem, akkori áron 67e Ft-ért, ami belesimult a nagy átlagba, viszont garantáltan működött a kényes Zen1 procival.
    Mára, mikor bővítenék, sehol nem kapni, csak a CL15-ös verzióját, 62e magasságában... mindegy, gondoltam, veszek akkor más gyártótól, nem fizetek tripla árat...
    Vettem hát G.SKILL Aegis 3000MHz CL16 RAM-ot, ugyanúgy 2x8GB kiszerelésben 21e-ért.
    Nem hogy 3600-at nem megy, 3000-et se, a legmagasabb stabil frekvenciája a 4 modulnak együtt 2800MHz, de még inkább ez, mint tripla ár, és olyan eszelős sokat a rendszer teljesítményéből se vesz el, de attól még baromi bosszantó...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Locutus #464 üzenetére

    Mégis, mit kapna? Az "AMD oldal" ezt mondta eddig is, csak amíg az Intel vezetett gamingben senki nem hitte el nekik, le volt tudva azzal, hogy azért mondják, mert gyengébbek...
    Az Intelnek is csak azóta nem fontos a Cinebench eredmény, mióta a másik oldalt hozza ki nyertesnek... előtte az volt a mindenük... ez már csak így megy.
    Aki meg a valóst felhasználást nézi, tudja, hogy többségében vegyes limites szinte minden konfig, enyhén(4K-ban erősen) a GPU-limit felé tolódva, max a kompetitív fps-bubusok gépei/beállításai vannak a CPU-limit közelében...
    Szóval én speciel egyetértek a #463-ban írtakkal.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz wattafaka #497 üzenetére

    Ne légy már ilyen értetlen...
    Szerintem az fáj neki, érthető okból, hogy egy csomó szemellenzős Intel fan - akinek nincs annyi esze, hogy felfogja, mi az a GPU-limit, vagy ha van is, nem érdekli - fogja az orra alá dörgölni, hogy "lám, nézd csak, ebből is látszik, hogy az AMD nem alázza az Intelt", miközben fordított esetben 2-5% teljesítménykülönbség az Intel javára már "alázás" az ő szótárukban...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Malibutomi #498 üzenetére

    Miközben pont fordítva kéne lennie, hisz ha tudod magadról hogy csak hi-res offline játékra kell a gép, akkor nem fogsz 600 dodós CPU-t venni, mert nincs rá szükséged - az e-fallosz méregetőket kivéve.
    És azért egy 5600X és egy 5900X(vagy 10600K és 10900K) ára közti különbséggel kipótolva már érdemben erősebb VGA-t is lehet kapni, ha alapból nem 6900XT/3090 szinten kezded.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák