Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ellenor

    csendes tag

    válasz #65675776 #20 üzenetére

    A Combinokkal nem csak nálunk volt probléma.
    Egyébként az ajtós ügy nem kitalált dolog, nem a körúti igényekre volt tervezve az ajtó vezérlése.

    Típusengedélyt kellett szereznie az Alstomnak, tényleg micsoda kicseszés már...

    megfelel a világon minden előírásnak és szabványnak aha, mert a világon mindenütt ugyanazt a szabványt használják, oké..

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #65675776 #20 üzenetére

    nem hiszem hogy alapvetően összehasonlítható. ezeket szakemberek telepítik, valszeg siememstől, és nem az a ciki hogy az egységsugarú user nem foglalkozik a jelszóval. a következmények tekintetében meg pláne nem. az egyik oldalon max felnyomják és kizárnak vagy lopják a neted, a másikban meg egy városrész vízellátását lehetetlenítik el...

  • TR3

    tag

    válasz #65675776 #20 üzenetére

    Annyiban hogy értelmes, vállalati felhasználásra szánt routereken mondjuk nincs alapértelmezett felhasználó/jelszó, mivel gyári állapotban semmilyen távoli elérés nem működik, és kizárólag soros porton keresztül lehet őket konfigurálni.

  • MaUser

    addikt

    válasz #65675776 #26 üzenetére

    Hát pedig szakma van mögötte. Azt, hogy a menekülő kijárat a magyar alagutakban nem használható, az nem politika. :U Kurva jó lesz egy alagúttűz esetén, hogy nem bírnak az utasok kimenekülni. Remélem ezen hiba javítása alól nem kaptak felmentést...

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz #65675776 #28 üzenetére

    A hiper-szuper számítógépes rendszer (igen, az ami a fékeket is működteti) ha mozgó járműnek érzékeli az álló járművet, akkor csak kívülről engedi nyitni az ajtókat. Eddig ez logikus is lenne, csakhogy már az első NKH-s vizsgálatnál kiderült, hogy ez itthon nem jó, mert ha tűz üt ki az alagútban a jármű rendszere meghülyülhet és nem engedi nyitni az ajtókat (mozgást érzékel állás helyett), de nincs hely kívülről nyitni sem az ajtókat az itthoni alagutakban... Csak el kellett volna olvasni az Alstom-nak, hogy milyenek is a mi alagútjaink, de akkor ugye nem lehetett volna a máshová tervezett metroszerelvényeket ide elsózni a magyar szabványok igényelte lényegi újratervezés nélkül (legalább is erről pletykáltak anno sokat, hogy ez a rengeteg hiba forrása és az, hogy a régi városvezetés máshová kérte az "extrákat" vö. francia választott bíróság és elfogadtak a típusajánlatot, ami nem felelt meg már akkor sem a magyar szabványoknak/követelményeknek...).

    Persze ez és az olyasmik, hogy az első tesztelt példányokon véletlenül el lehetett indítani a szerelvényt javíthatóak, de az egész projektről a hibák nagy száma miatt lerí, hogy ez "átnyomásra" lett rendelve, ala Combino klíma nélkül oda, ahol nyáron nem ritka a 38°C sem...

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • dabadab

    titán

    válasz #65675776 #26 üzenetére

    "Persze egyből a gyártó a felelős csak és kizárólag, aki nyilvánosságra hozza, annak semmi felelőssége."

    Igen. Ezt a Siemens rettenetesen elkúrta, ahogy a Stuxnet esetén is (ott annyival cifrább volt a helyzet, hogy pár alkalmazásba beledrótozták a default jelszót, így gyakorlatilag meg se lehetett változtatni). Az, aki a XXI. században olyan rendszert ad ki, amihez default admin jelszó van, az rettenetesen alap és súlyos hibát követ el, az egész egyszerűen nem opció, hogy - akár részben is - másra tolja át a felelősséget.

    Egyébként - ha már felhoztad - ezt a hülyeséget a Siemens nyilván szépen leírta a cucc dokumentációjában (ami nem különösképpen titkos, sima technikusok is megkapják), szóval gyakorlatilag saját maguk hozták nyilvánosságra.

    DRM is theft

  • MaUser

    addikt

    válasz #65675776 #30 üzenetére

    Utolsó gondolatok ide, ezért már ne keressünk más helyet: Pont az a lényeg, hogy bizonyos beruházási méret fölött nincs globális szabvány. Egy német szerelvényt sem tudnál üzemeltetni a párizsi metróban. A metro nem azért drága, mert extra igényeink vannak (valahol mindenképpen kell változtatni, mert még országokon belül is mások a követelmények/helyi lehetőségek), hanem mert valaki engedte, hogy ennyibe kerüljön. :U Amikor nagy lett a baj, Klados valamennyire helyrerakta a franciákat, ugye hirtelen elkezdtek beleférni a költségvetésbe a tervek és már nem kértek többet az építők. Aztán őt is kikezdték (az egyébként tudásához mérten nevetséges) fizetése miatt és lemondott látva a viszonyokat.

    Btw, csak egy gyors példa a pénzszórásra a most befejezett Mészáros utca "felújítása"... Gyakorlatilag bő 100m újraaszfaltozása és némi festék kemény 63mFt-ba került. :W És az a durva, hogy már fel sem tűnik senkinek, mekkora összeg ez. Ebből két körforgalmat fel lehet építeni a nulláról...

    Szerk.: Bár az eddigi bpi felújításokhoz képest a BKK által elkezdett koncepció egy fényévnyi ugrás. Pl. már ellenőrzik(!) a leterített aszfaltot és garanciát kérnek, ami eddig valahogy mindig kimaradt. :U

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #65675776 #26 üzenetére

    " Az egy dolog, hogy szakember telepíti. A biztonsági beállításokat viszont a megrendelőnek illene meghatároznia, nem pedig a telepítést végző gyári szakembernek. Ha a megrendelőt ennyire érdekli, akkor ne a gyártóra kenjük már a problémákat."

    a megrendelő általában nem tudja hogy mennnyire fontos dolog ezen jelszavak megváltoztatása, valamint fingja nincs az egészhez by default. innentől nem tudom miért akarod ráverni a történetet. ez olyan mintha jönne az ablakos, és valami apró paramétert nem tudsz megadni amikor szerelik be pl milyen magasan legyen a kilincs, erre minden rögzítés nélkül bevágják aztán csá. ne vicceljünk már egy ember aki ilyen gépeket telepít nem hagyhat ilyen biztonsági réseket. pont

  • joghurt

    addikt

    válasz #65675776 #26 üzenetére

    A Combino azzal nyerte meg a pályázatot (a hivatalos pontozás szerint), hogy az alu szerkezet miatt könnyebb, és nem terheli meg annyira a sínpályát. Aztán amikor a többi helyen futó Combinoban elkezdett megrepedezni az alu, akkor áttervezték az egészet acélvázasra. Amitől persze jelentősen megnőtt a szerelvény tömege, ergo épp azt bukta, amivel befutó lett. (Arról nem is beszélve, hogy ettől kezdve nem is egy többszázas referenciával rendelkező típus került ide, hanem egy új tervezésű.)

    Ugyanez a helyzet az Alstom fékrendszerrel is. A magyar szabályok már a pályázat előtt ismertek voltak, meg lehetett volna felelni nekik. (Lehet vitatkozni rajtuk, de én osztom a többiek véleményét, hogy az egy helyről vezérelt üzemi és vészfék rendszer nem két független fék.) Természetesen a szegfűsök és a madarasok részéről már le volt zsírozva, hogy bármit átvesznek, de aztán a narancsosok jöttek, és velük meg nem. Hát kerestek valami indokot belekötni, és (politikától függetlenül, hiszen még a francia bíróság is nekünk döntött!) sikerült neki. Aztán persze ment néhány nokiásdoboz arrafelé is, és hirtelen engedékenyebb lett az NKH.

    A tej élet, erő, egészség.

Új hozzászólás Aktív témák