Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • JHC

    tag

    válasz #90088192 #37 üzenetére

    Én arról írtam hogyan lehetne perfekt megcsinálni a dolgot. A görgős szeleptőke jó mert csökkentjük vele a súrlódást, viszont ezt is ha szarul csinálják meg, akkor nagyobb gondot okoz mintha nem lenne, lásd elforduló tőke a commonrail nagynyomású pumpáinál bekövetkező eseteket. A Desmodromic vezérlés nem rossz csak nagyon karbantartás igényes. Nem tudom még igaz-e az állítás, de 10 éve azt mondták, a 2 hengeres összesen 8 szelepes Ducatinál, főleg hogy szarul lehet hozzáférni, a szelephézag állítás legalább 4-5 munkaóra.

    A szelep gyorsulása igen is számít, itt ne egy nagyon lassú fordulatú motorra gondoljunk csak. Ha a szelepet katapultálod egy éles bütyök profillal, és neadj Isten kicsit gyengébb a rugó az adott szelepsúlyhoz vagy motor fordulathoz, akkor lebegés lép fel a szelepműben, majd amikor a rugó vissza irányba elindítja a dolgokat kezd akkor majd először visszakoppan a bütyökre és csak után fogja elkezdeni a zárást. Azon kívül a zárásnak is finomnak kell lennie viszonylag mert néhány üzemóra alatt beverődhet a szelep vagy a szelepfészek. Versenysportban éles bütyköket használnak, mert sokáig kell kitartani a szelepet teljes nyitáson majd gyorsan visszazárni, de itt méretezik a rugókat a fordulatszámhoz, mert ha sokszor csattog a szelep akkor előbb-utóbb leszakad a tányér.

    Szeleprugó helyett nagynyomású gázt azért használnak, mert nagyon erős szeleprugót kellene alkalmazni, ami nagy súrlódást is generálna, valamint a rugónak van belső súrlódása vagy tehetetlensége, amitől elő fordulhat az persze nagyon nagy fordulatszámról beszélünk verseny sportban, amikor az éles bütyök már elfordul zárás felé, de a rugó lassú visszaindulása miatt belebeg a szelep. Erre használják a titán szeleprugókat mert annak kisebb az ilyen tényezője, vagy a gázt aminek ilyen tulajdonsága szinte nincs, viszont elszökik.

Új hozzászólás Aktív témák