Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz Johnny Cage #30 üzenetére

    látom nem szoktál feladatkezelőt nézni játék közben...

    Crysis, Stalker, Supreme Commander és Forged Alliance, C&C Generals (és valszeg a többi utánna jövő is C&C is). talán a FarCry 2 is, de azt már régen teszteltem. újabbakat (pl Metro2033) nem néztem.

    a Crysis 3.5gigáig fel tud menni memfoglalásban. emiatt is tekeri a vinyót 32bites rendszereken még akkor is, ha 3.2 giga memória is van a gépben. onnantól pedig érezhetően belassul.

    "ez a 4 gigázás meg 6 gigázás játékokkal egyrészt hozzánemértés " mondtam négy példát, te jössz. szóval miért is nem értünk hozzá?

    újabb játékoknál annyi igaz, hogy volt némi trendváltozás, a Supreme Commander2 már nem foglal annyi memóriát (sokkal shaderintenzívebb lett textúraintenzivitás helyett, nem is eszik annyi memóriát). a Need For Speedek elmennek max 1.2gigányi foglalt memmel, mondjuk úgy is néznek ki.

    h_143570: át lehet állítani 3 gigára a felhasználói limitet. Supreme Commander multihoz ezt egyébként ajánlott is megtenni 32biten.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz Johnny Cage #43 üzenetére

    úgy, hogy abban az évben kijött még egy kötegnyi játék hasonlóan brutál gépigénnyel.

    a Crysis tényleg nem újabb, de a mai napig alapkérdés a "viszi e a crysist". innentől szerintem maradhat.

    nem azt mondtam, hogy megfordult a trend, ácsi. változott. a SupCom2ről meg azt kell tudni, hogy miután az első rész semmin nem futott rendesen (gyakorlatilag az ajánlott gépigény négymagos volt x64el, 4giga vagy több memóriával, valamint meg kellett emellett még haxolni a szálkezelését és cserélni a vanilla AIt), ezért 16odolták a pályaméreteket. multis mapokat pedig nem néztem, és az első rész is ott lett diavetítéssé/CTDvé.

    egyébként a trendfordulásban bennevolt a crysis bukása. ami alapvetően azért volt sajnálatos, mert:
    1.: játéknak zseniális volt
    2.: highig gyönyörűen volt optimalizálva
    3.: very highra úgy lett kialakítva, hogy a G80as architektúrán fusson jól (az R600on meg nagyon ne), innentől very highon az égvilágon mindentől bottlenekces. azaz, úgy könnyen szaggat, ha a GPU és a CPU is 60%on van terhelve, a vinyó meg kapar.

    miután a Crysis bukott, már eléggé kevés játékfejlesztő mert annyira elszállni a gépigénnyel. ld Monolith és a FEAR2. meg volt pár általam teljesen érthetletlen változás, pl a Stalker CoP már csak egy magot tud terhelni, a SoC még kettőt. nomeg az is látszott, hogy az emberek cska nem akarnak áttérni 64bitre, úgy meg nehéz erőltetni a dolgot. főleg, hogy egy ideig még nagyobb tesztoldalak (pl tomshardware) is képesek voltak 2 giga rammal játékokat tesztelni úgy, hogy a tesztelt játékcsokor több, mint fele 64bitet kívánt volna.

    valamint, újabbakat már csak azért se tudok mondani, mert utóbbi évben nagyon kevés időm lett játszani. két monitor nélkül meg tesztelni se tudok, meg szükség sincs rá:).

    "például 10-ből 9 játékban már évek óta engine szinten elérhetetlen az elsimítás" ez hogy jön ide? a rendszermemóriát meg a video ramot ne keverjük már. másrészt meg időközben megjelent ám a SSAA, ami mindig működik.

    "tetszik, nem tetszik, a gépigényeket ehhez lövöd be.": az AAtól még mindig nem függ a fizikai memória foglalása. én meg nem lövök be semmilyen gépigényt, nem vagyok játékfejlesztő.

    daa-raa: én úgy hallottam PAEt consumer windows szinten amiatt nem használják, mert pár hardverrel inkompatibilis lenne. úgy tudom a serverek alapból tudnak többet címezni.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz #65675776 #46 üzenetére

    na igen, itt bukik meg a dolog.

    én konkrétan pár régebbi pendrive/külső eszköz miatt hallottam, hogy valószínűleg megkergülnének, ha az egész 36bites adresst ki lehetne használni. aztán lehet más is.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz leviske #59 üzenetére

    ez is igaz. 2007 januárjában startolt a vista, az első négy hónapban szerintem nem is volt 2x2es kit a piacon (vagy ha volt is, akkor valszeg horror áron). 2007 végéig (tehát az első év végére) kezdtek el esni az árak, akkoriban volt olyan 20k 2x2giga kingmax 800cl5. 16-18 körül meg 4x1giga, amik már közelítik a mostani árakat.

    csak közben volt egy időszak, amikor 4 giga ddr2őt lehetett venni 10kért. "tuningos"abbat meg 12kért.

    arra pontosan emlékszem, hogy amikor 2007decemberében 4 giga memóriát vettem a gépbe, akkor az nagyon soknak számított. minimum annyira kuriózum voltam vele, mint 2008 végén 8 gigával (olcsó volt a ram, féltem, hogy később a Black Dragon eltűnik a piacról, meg az áremelés már várható volt... három héttel később meg is indultak fel az árak).

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák