Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz Johnny Cage #43 üzenetére

    úgy, hogy abban az évben kijött még egy kötegnyi játék hasonlóan brutál gépigénnyel.

    a Crysis tényleg nem újabb, de a mai napig alapkérdés a "viszi e a crysist". innentől szerintem maradhat.

    nem azt mondtam, hogy megfordult a trend, ácsi. változott. a SupCom2ről meg azt kell tudni, hogy miután az első rész semmin nem futott rendesen (gyakorlatilag az ajánlott gépigény négymagos volt x64el, 4giga vagy több memóriával, valamint meg kellett emellett még haxolni a szálkezelését és cserélni a vanilla AIt), ezért 16odolták a pályaméreteket. multis mapokat pedig nem néztem, és az első rész is ott lett diavetítéssé/CTDvé.

    egyébként a trendfordulásban bennevolt a crysis bukása. ami alapvetően azért volt sajnálatos, mert:
    1.: játéknak zseniális volt
    2.: highig gyönyörűen volt optimalizálva
    3.: very highra úgy lett kialakítva, hogy a G80as architektúrán fusson jól (az R600on meg nagyon ne), innentől very highon az égvilágon mindentől bottlenekces. azaz, úgy könnyen szaggat, ha a GPU és a CPU is 60%on van terhelve, a vinyó meg kapar.

    miután a Crysis bukott, már eléggé kevés játékfejlesztő mert annyira elszállni a gépigénnyel. ld Monolith és a FEAR2. meg volt pár általam teljesen érthetletlen változás, pl a Stalker CoP már csak egy magot tud terhelni, a SoC még kettőt. nomeg az is látszott, hogy az emberek cska nem akarnak áttérni 64bitre, úgy meg nehéz erőltetni a dolgot. főleg, hogy egy ideig még nagyobb tesztoldalak (pl tomshardware) is képesek voltak 2 giga rammal játékokat tesztelni úgy, hogy a tesztelt játékcsokor több, mint fele 64bitet kívánt volna.

    valamint, újabbakat már csak azért se tudok mondani, mert utóbbi évben nagyon kevés időm lett játszani. két monitor nélkül meg tesztelni se tudok, meg szükség sincs rá:).

    "például 10-ből 9 játékban már évek óta engine szinten elérhetetlen az elsimítás" ez hogy jön ide? a rendszermemóriát meg a video ramot ne keverjük már. másrészt meg időközben megjelent ám a SSAA, ami mindig működik.

    "tetszik, nem tetszik, a gépigényeket ehhez lövöd be.": az AAtól még mindig nem függ a fizikai memória foglalása. én meg nem lövök be semmilyen gépigényt, nem vagyok játékfejlesztő.

    daa-raa: én úgy hallottam PAEt consumer windows szinten amiatt nem használják, mert pár hardverrel inkompatibilis lenne. úgy tudom a serverek alapból tudnak többet címezni.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák