- Milyen routert?
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Aliexpress tapasztalatok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mesterséges intelligencia topik
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ZNET Telekom
- Windows Insider Program
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Béééla
őstag
azért van egy hangyányi különbség aközött, hogy egy program le tudja kérni a sebességet, meg hogy befolyása van rá.
Igen; szerinted a CAN-en egyirányú a kommunikáció? Vagy elszigetelt? Vagy hogy gondolod, hogy nem lehet befolyása a rendszerre? Címezzen meg egy keretet rosszul (legyen az szándékos vagy véletlen) és máris mindenki elhiszi. Éljen az ellenőrizetlen broadcast.
Igaz, hogy a gatewayeken csak megfelelő keretek mehetnek át és közvetlen tényleg nincs összekötve a biztonságkritikus meg a média busza, de nem tudod, hogy milyen módon vannak ezek beállítva. (megsúgom: piszok pocsék)
Ha megszerzed az üzenetek "jelentését" (ráadásul a legnémetebb autókban van egy könyv, és aszerint van mindegyiknek minden megadva) és szerencsés a csillagok állása (át tudsz gatewayelni), akkor egy feltört infotainment rendszerrel gyújtásinfót, légzsákot meg minden egzotikumot tudsz majd vezérelni rossz esetben. Ezeket a mostani tervezésekben NEM veszik figyelembe!
Aztán ott az OBD, a kedves barátunk, amivel hibakódot ütni, de jobb esetben az ECU-t berhelni is lehet. Az pedig CAN busz hozzáférést is ad, viszont azt én se tudom, hogy mivel-hogy van összekötve, mert az a gyártó dolga. Tervezze meg rosszul (vagy túl jól, építse az infotainmentbe a szabvány OBD-t spórolás címén, hogy a júzernek kiírhasson hibaüzenetet ha baja van a kocsinak, és az első hallásra - főleg egy menedzsernek - tökéletesen jó ötlet) és ott tátong egy kamionméretű lyuk a várkapun.igen... ez az új fejlesztések lényege, hogy jobbak mint a korábbiak...
Viszont továbbra se látják be azt, hogy mivel kéne piszok mód vigyázni, aztán majd ujjal mutogatnak a CAN-re ha megégetik magukat, vagy benn égetik az autóban az ügyfelet.
"Szerencsére" az Ethernet kezd bekúszni a járművekbe. Na majd ott leszek piszok kíváncsi, mert egy, maximum kettő hálón az egész autó sávszélessége elfér (a CAN-ből is azért van leginkább 6-10-20 busz egy autóban, mert legfeljebb 1 megabitet lehet vele nyomni, az FD meg még sehol sincs, meg azért mert kisebb sebességen biztosabb) és ott akkor egy rés a pajzson szinte teljes hozzáférést ad.
Úgyhogy fejlődés van, csak a gondolkodás nem fejlődik vele sok esetben. Mesélhetnék párat, de sajnos bizalmas infó. Elég annyi, hogy valahogy a mérnökök felelősségtudata nem feltétlen nőtt az új technikákkal.Bélabá
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Befutottak az első Xperia 1 VII pletykák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Apple notebookok
- MIUI / HyperOS topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen routert?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...