Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Lenry #43 üzenetére

    GPS alapon is dolgozó kanyarfény, GPS alapján is változó motorvezérlés a Nissan Gtr esetében. Szóval vissza fele is megvan már a kapcsolat.

  • Béééla

    őstag

    válasz Lenry #43 üzenetére

    azért van egy hangyányi különbség aközött, hogy egy program le tudja kérni a sebességet, meg hogy befolyása van rá.
    Igen; szerinted a CAN-en egyirányú a kommunikáció? Vagy elszigetelt? Vagy hogy gondolod, hogy nem lehet befolyása a rendszerre? Címezzen meg egy keretet rosszul (legyen az szándékos vagy véletlen) és máris mindenki elhiszi. Éljen az ellenőrizetlen broadcast.
    Igaz, hogy a gatewayeken csak megfelelő keretek mehetnek át és közvetlen tényleg nincs összekötve a biztonságkritikus meg a média busza, de nem tudod, hogy milyen módon vannak ezek beállítva. (megsúgom: piszok pocsék)
    Ha megszerzed az üzenetek "jelentését" (ráadásul a legnémetebb autókban van egy könyv, és aszerint van mindegyiknek minden megadva) és szerencsés a csillagok állása (át tudsz gatewayelni), akkor egy feltört infotainment rendszerrel gyújtásinfót, légzsákot meg minden egzotikumot tudsz majd vezérelni rossz esetben. Ezeket a mostani tervezésekben NEM veszik figyelembe!
    Aztán ott az OBD, a kedves barátunk, amivel hibakódot ütni, de jobb esetben az ECU-t berhelni is lehet. Az pedig CAN busz hozzáférést is ad, viszont azt én se tudom, hogy mivel-hogy van összekötve, mert az a gyártó dolga. Tervezze meg rosszul (vagy túl jól, építse az infotainmentbe a szabvány OBD-t spórolás címén, hogy a júzernek kiírhasson hibaüzenetet ha baja van a kocsinak, és az első hallásra - főleg egy menedzsernek - tökéletesen jó ötlet) és ott tátong egy kamionméretű lyuk a várkapun.

    igen... ez az új fejlesztések lényege, hogy jobbak mint a korábbiak...
    Viszont továbbra se látják be azt, hogy mivel kéne piszok mód vigyázni, aztán majd ujjal mutogatnak a CAN-re ha megégetik magukat, vagy benn égetik az autóban az ügyfelet.
    "Szerencsére" az Ethernet kezd bekúszni a járművekbe. Na majd ott leszek piszok kíváncsi, mert egy, maximum kettő hálón az egész autó sávszélessége elfér (a CAN-ből is azért van leginkább 6-10-20 busz egy autóban, mert legfeljebb 1 megabitet lehet vele nyomni, az FD meg még sehol sincs, meg azért mert kisebb sebességen biztosabb) és ott akkor egy rés a pajzson szinte teljes hozzáférést ad.
    Úgyhogy fejlődés van, csak a gondolkodás nem fejlődik vele sok esetben. Mesélhetnék párat, de sajnos bizalmas infó. Elég annyi, hogy valahogy a mérnökök felelősségtudata nem feltétlen nőtt az új technikákkal.

    Bélabá

Új hozzászólás Aktív témák