Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Geller72 #38 üzenetére

    Alapvetően igaz, hogy az emberek 90%-a feleslegesen fogja ezeket tanulni, de aki meg reál vagy reálhoz közeli irányú felsőfokú tanulmányokat fog folytatni, azoknak szükségük van alapozásra, nem elvárható, hogy 1 év alatt bepótolja azt, amit amúgy 12 év alatt tanulna meg (mínusz az alapokra szánt idő). Bár ez lehet, hogy humán tárgyaknál is előjön, azt kevésbé ismerem. Az sem jó út, hogy már egészen kicsi korában választani kell, hogy téged mi érdekel és akkor azt megtanulod a mostani szinten, mert később még nehezebbé teszi a váltást.
    A tantárgyak megtanulása nem csak önmagukról szól. Egy verstanulás fejleszti a memóriádat. A matek fejleszti a logikai készségedet. Egy történelem segítheti megérteni az összefüggéseket. (Ha normálisan lenne tanítva). A kézírás fejleszti a kézügyességet. Ha megvagdosod a tárgyakat, ezeket valahogy pótolni kell.

    A másik dolog, hogy jelenleg is csak az alapokat tanulják mind általános, mind középiskolai szinten. Felsőoktatásban meg megtanítják magasabb szinten. Bár gondolom, te még alacsonyabb szintre gondoltál. De azért a hétköznapi életben is előjön az amit tanultunk. Pl. Nemrég szükségem volt egy nagyobb derékszögre, de nem volt nálam más, csak pár léc, meg egy mérőszalag. Hát Pitagorasz bácsinak köszönhetően szerkesztettem magamnak egyet. Ha mérőszalagom se lett volna, de van egy madzagom akkor Thalész bácsi segít. Máskor emelőre volt szükségem. De volt, hogy csigarendszerről szóló tudás jött jól. De az is hasznos, hogy ha nem szívsz be olyan marhaságokat, hogy "a margarin csak egy molekulában különbözik a műanyagtól".

  • Ghoosty

    őstag

    válasz cog777 #50 üzenetére

    Én már annak is örülnék, ha az embereket megtanítanák a szövegértést. Mert akkor talán nem gondolnák, hogy ha valaki ellenzi valaminek az eszetlen módosítását, akkor szerinte jó úgy ahogy van.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz #73495296 #57 üzenetére

    Az a hsz tipikus példája a szalmabáb érvelésnek. Egyetlen állításomat sem cáfolta meg semmivel, csak gondolt valamit a mondataimról és azokat cáfolta, de van olyan eset is, hogy is köze nincs egymáshoz az idézett mondatnak és a hozzá kapcsolódó írásnak/cáfolatnak.

    Akkor most vonatkoztass el bármilyen oktatási rendszertől és úgy olvasd el ezeket a mondatokat. Ha szerinted bármelyik is nem igaz, akkor szólj.

    "Egy verstanulás fejleszti a memóriádat."
    "A matek fejleszti a logikai készségedet."
    "Egy történelem segítheti megérteni az összefüggéseket. (Ha normálisan lenne tanítva)"
    "A kézírás fejleszti a kézügyességet."

    Szóval, hol írtam én, hogy bármit is a jelenlegi módon kéne oktatni, mert úgy jó?! Főként, hogy az egyik esetben külön kiemeltem, hogy szarul oktatják. Külön utaltam is rá, hogy változtatni kéne, csak nem eszetlenül:
    "Ha megvagdosod a tárgyakat, ezeket valahogy pótolni kell."

  • Ghoosty

    őstag

    válasz #73495296 #59 üzenetére

    Miért olyan nehéz csak azt használni, amit leírtam, nem pedig abból keríteni magadnak valami jó kis ellenségképet és aztán jól nekitámadni és a saját gondolataidat megcáfolni.

    "Ugyanis a pótolhatatlan tudás kultuszából indulsz ki, ha valami kimarad, azt pótolni kell."

    Nem, én a pótolhatatlan készségből indulok ki. Az összes állításom készségfejlesztésről szólt, nem tudásanyagról. De valóban úgy gondolom, hogy ha egy készségfejlesztő gyakorlatot kiveszek, akkor másikat kell berakni helyette. Mert az általam felsoroltakat esszenciálisnak tartom.

    "A másik pedig, hogy a jelenlegi oktatás épp az általad képviselt szemlélet miatt olyan, amilyen nem is lehetne igazán más így. "

    Milyen a szemléletem, mond már el, mert az én jelenleg rohadt szarnak találom a mai magyar oktatási rendszert és talán mindent belevennék, amit cog777 írt, mint 'cáfolat'. Első gondolatom az volt, hogy ez egy támogató/kiegészítő hsz. Aztán meg voltak benne olyanok, hogy "szinten elter a velemenyunk " meg "Bocsanat ha kisse nyersen fogalmaztam", így újra átolvastam és leesett, hogy totál félreértett.

    Amúgy a kontextus az a 38-as hozzászólás. Abban a hsz-ben csak arról van szó, hogy szinte mindent kiveszünk az oktatásból. Semmiképpen sem arról, hogy máshogy oktatjuk.
    Ezért, írtam példákat arra, hogy amiket kivesz, azoknak milyen egyéb hatásaik vannak és ezeket az egyéb hatásokat mindenképpen pótolni kell valamivel.

    ""Egy verstanulás fejleszti a memóriádat."

    Szép, már csak azt kellene alátámasztanod, hogy egyrészt ez más módszerekhez képest mennyire hatékony a memóriafejlesztésre,"

    Nekem nem kell alátámasztanom semmit, mert nem állítottam, hogy ez bármivel is jobb/rosszabb, mint más módszer. Csak tényt közöltem.
    "A kézírás dettó."
    Dettó nem kell alátámasztanom semmit, mert nem minősítettem.

    "A töris állításod meg helyből szalmabáb."

    Azt mondta, hogy kb kidobná a teljes humán tanítást, erre írtam, hogy mire jó a töri, ha jól van oktatva, célózva arra, hogy nem kidobni kell, hanem változtatni rajta. Kifejthetnéd, hogy ez miért szalmabáb.

    "pl. nem magát a matematikát szűntetnék meg, hanem az oktatásának módszertanát."

    Igen?! Ahhoz képest erre az állításra válaszoltam "-Matek - totál alapszinten, " Ez számomra kb egyenértékű a matematika megszüntetésével.

Új hozzászólás Aktív témák