Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cog777

    senior tag

    válasz Ghoosty #45 üzenetére

    Ugy gondolom a magyar oktatasi rendszer huen tukrozi a szocbol visszamaradt elavult szemleletet - penz nincs, de valamit tanitani kell megha a gyakorlatban nincs senkinek a hasznara...

    "Egy verstanulás fejleszti a memóriádat."
    Verset akarsz tanittatni? Oke, de csak megismertetes celjabol. Ne magoltatas miatt. Mert inkabb nyelveket kellene tanitani! Aki akar, az majd foglalkozik a versekkel, vagy elmegy speckora. Mikozben a nyelveknek sokkal nagyobb hasznat veszed a mindennapi eletben kesobb. Lehetoleg az interakciora es nem a magoltatasra teve a hangsulyt...

    "A matek fejleszti a logikai készségedet." Ebben egyetertek, de csak a szaraz matek vegig, szinten rossebet sem kategoria. Jo kis matek fejleszto weblap (altalanos suli elejen kis figura a weblapon csillagokat oszt ki es ennek orul a kis lurko), ahol a gyerek a sajat szintjenek megfelelo feladatokat kap automatikusan. Hozza egy kis robotika es egybol nem lesz tok szaraz. (En szakkozepben tankos lovos jatekot keszitettem az osztallyal, hajitas egyenlete bejott)

    "Egy történelem segítheti megérteni az összefüggéseket." Az evszamok magoltatasa szinten rossebet kategoria. Majd csoportmunkaban feldolgozzak a gyerekek a temat es osszeraknak jo kis prezentaciot (nem csak szamitogepen hanem gyakorlatban is pl egyiptomi temabol diszeket ragasztottak es festettek). Igy mar latom ertelmet.

    "Ha megvagdosod a tárgyakat, ezeket valahogy pótolni kell." Ugy gondolom lenne mit potolni, de gyakorlati es nem tovabbi szaraz elmeleti oldalrol.

    "A másik dolog, hogy jelenleg is csak az alapokat tanulják mind általános, mind középiskolai szinten."
    Gyerekkent, kesobb tanarkent es most ismerosok gyerekeit ismerve szinten elter a velemenyunk es a vilagot jarva, mashol sokkal jobban egyuttmukodobbek es talpraesetebbek a gyerekek osszehasonlitva M.o-val.

    Az asszony Daniaban jar egyetemre es eg es fold a kulonbseg. M.o-n vert izzadtak a heti tobb vastag konyv kiolvasasaval, magolasaval, ahol a tanar mondott egy mondatot es fel kellett ismerni honnan valo. Daniaban kapnak egy altalanos utmutatot, framework-ot es ugy dolgozzak ki ahogy akarjak. Nincs magoltatas. Ez oriasi kulonbseg - ami minden oktatasi szinten jelen van - , mert nem egy elore vasalt (5 eves tervnek megfelelo) kesz megoldast kell biflazni, hanem hasznalni az agyat es egyenileg v csoportmunkaban feldolgozni.

    Persze egyetertek, hogy ehhez kell befektetni az oktatasba, de latva a dan gazdasagot es mennyi nemzetkozi ceguk van - megterul.

    Bocsanat ha kisse nyersen fogalmaztam, de latom hogy a rokonok gyerekei kb mar altalanos iskola elejen megutaljak!!!! az iskolat, mikozben mas orszagban a gyerekek orommel! es a sajat erdeklodesi koruket keresgelve jarnak iskolaba. Azert nagyon nem mindegy a hatekonysag szempontjabol. Talan a kevesebb frusztracio, jobb tarsadalmi osszefogashoz, es alacsonyabb korrupciohoz vezet.

    HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian

  • #73495296

    törölt tag

    válasz Ghoosty #55 üzenetére

    Bocs, de te védted a jelenlegit is az eredeti kommentedben, és arra kaptál cáfolatot, úgyhogy hiába próbálod a másik kommentelő hülyének nézésével elkenni a dolgot.

    [ Szerkesztve ]

  • #73495296

    törölt tag

    válasz Ghoosty #58 üzenetére

    Így önmagukban igazak az állításaid, de abban a kontextusban, amiben érveltél, nem mindegyik. Sőt egy része eleve szalmabáb, hiszen akik megváltoztatnák az oktatási rendszert, pl. nem magát a matematikát szűntetnék meg, hanem az oktatásának módszertanát. Nem mellesleg az a mondatod a mostani módszertannal még csak nem is igaz.

    De nézzük is a többit:
    "Egy verstanulás fejleszti a memóriádat."

    Szép, már csak azt kellene alátámasztanod, hogy egyrészt ez más módszerekhez képest mennyire hatékony a memóriafejlesztésre, másrészt, ami még fontosabb, mennyire van szükség az életben, szakmákban szó szerinti memorizálásra, és mennyire az összefüggéseiben tanulásra. Mert én példaul azt gondolom, utóbbi szükséges inkább, a verstanulás meg a szó szerinti tanulást fejleszti.

    A kézírás dettó.

    A töris állításod meg helyből szalmabáb.

    Szerk.
    A másik pedig, hogy a jelenlegi oktatás épp az általad képviselt szemlélet miatt olyan, amilyen nem is lehetne igazán más így. Ugyanis a pótolhatatlan tudás kultuszából indulsz ki, ha valami kimarad, azt pótolni kell. Emiatt nem kerül ki soha semmi a poroszos oktatási rendszerből, mert mindenki megmagyarázza, hogy ezek meg ezek a dolgok nélkül nem lehet élni. Holott egy jó oktatási rendszernek épp az az ismérve, hogy olyan skillsetet ad át, amivel bármilyen tudás elsajátítható, így pótolhatatlan tananyag sincsen.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák