Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz SunMount3r #1 üzenetére

    Megint rossz? Pedig egyszer már újra működött (miután a Win 1703 és 380-as driver-ek nem tudtak kibékülni egymással).
    De az NVAPI-s HDR10-et érted "rendes HDR" alatt? Vagy a Win10-ét? :DDD

    Viszont van épp elég baj másféle HDR-el is, legalább is Frotbite játékokkal:
    - a HDR10 módban zavaróan túl világosak a sötétszürkék
    - Dolbyvision módból kilépve fekete képernyőbe fagy a kijelző

    Mindkettő lehet a játék hibája, főleg az első, mert állítólag PlayStation-ön is ugyan az a helyzet ezekkel a címekkel, mint PC-n. De a Dolby inkább tűnik driver gondnak akkor is, ha eredetileg a Microsoft tett neki keresztbe.

    ---

    Amúgy ez a driver ugyan szól a játékosoknak, mint a többi Geforce driver, csak emellett kiemelten célozza a tartalomkészítőket is (de semmit nem veszít, illetve nyerhet vele valamit a játékos is).

    Látom, hogy ebből hosszú fájdalmas félreértések tömkelege lesz egy éven át, míg eldobják vagy átalakítják a címkézés (állandóan kérdezgetik majd a fórumokon is, hogy mihez jó melyik, lesznek megmondóemberek mindenféle véleménnyel, pedig világos mit akar az nvidia, csak nem féltek eléggé attól, hogy nem érti majd meg mindenki). :(

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BlackSoft #8 üzenetére

    Ez nagyon régi összeesküvés elmélet, amit általában csak cáfolni szoktak a komolyabb tesztoldalak (néha persze lehet kivétel, hogy egy-két játék a sokból néhány drvier verzióval lassabb, és csak egy bizonyos régi kártya generációval, de ilyen bakik a legújabb kártyákkal és játékokkal is előfordulhatnak egy-egy driver verzió közt). Inkább olyat szoktak mérni, hogy a régi kártyák is gyorsultak még valami elenyésző mértékben a leváltásukat követő pár évben.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz SunMount3r #14 üzenetére

    Nekem az rémlik, hogy 2017-ben jól ment át NVAPI-n a filmeké, de a játékok esetén nem is tudtam megmondani, hogy jó vagy rossz az, ha 10k-t kap a TV (mert ez lehet a játékfejlesztő hülyesége is, főleg hogy még újdonság volt az egész), aztán szétverte az egészet a Win 10 1703 + 380-as driver (370-est visszatéve jó volt az új win10 is és a régebbi Win10-el is jó volt az új driver, csak együtt nem), de később a 390-es (vagy 400-as?) driverben újra működött az NVAPI HDR és a régi játékoknál már 1000 nit-et látott a TV 10000 helyett. De azt hiszem ekkor még továbbra is átment pl. madVR-ból a filmek pontos adata, nem mindent fixen írt felül az NVAPI 1000-re, vakon, csak a játékokat (bár ez tényleg furán hangzik, hacsak nem az adott játék kompatibilitási profiljába tették be ezeket a számokat, vagy ha régen a játékoknál volt hibás az érték átemelése és a játék is mindig 1000-re akart küldeni, csak nem sikerült meki). Valahol most a 400-as (vagy 410-es?) driver óta ismét megy a DolbyVision is, csak lefagy a képernyő, mikor kilép a játék (ezért a még támogatott játék esetén átmenetileg le is tilthatják patch-el, mint pl. az Anthem esetén).

    Ugyanakkor pl. az Anthem is szarul néz ki HDR10-el. Dolbyvision-el és SDR-ban is egyformán jók a sötétszürkék, de HDR10-ben okádék, olcsó nyomtatott papír hatása van a képnek OLED kijelzőn is, mert minden szürke túl fényes. Pedig esküdni mernék, hogy valamikor jól nézett ki az Andromeda HDR10-el is, de ha most elindítom, az is így néz ki, mint az Anthem (a DolbyVision is ugyan úgy szép, csak ugyan úgy lefagy a képernyő tőle ezzel a játékkal is).

    Nem is néztem mostanság, hogy filmekkel mi a helyzet. Régen a Win10 HDR is fixálta a metaadatot 1000-re (bár talán az is lehetett driver hiba?), de azt sem vizsgáltam még a 1809-es Windows-al. De igazából régen direkt úgy néztem filmeket, hogy 1000-re erőltettem az értéket madVR-al 4000 helyett, mert az LG C7 az ízlésemhez túl erősen húzta vissza a görbe alját is, és igazából úgysem nagyon volt lényegi tartalom 400 nit felett a filmekben, hogy zavaró lehessen ahogy 1000 körül összeolvad minden, ha nincs visszahúzva a görbe. (Inkább a vakító részek olvadjanak be, mint hogy az egész kép túl sötét legyen, főleg ha annyira sötét, hogy emiatt be kéne kapcsolni valami dinamikus kontraszt félét a TV-n.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz GreatL #16 üzenetére

    Így most már kezdek kicsit összezavarodni, hogy ezek szerint én értettem félre, és tévedtem mikor azt hittem a CR az GR is, avagy időnként egy verziót kiválasztanak (extra tesztek után) még CR-nek is (avagy "extra stable" és ebben aktiválják az új CR optimalizációkat, amik átmentek a teszten), de attól még az is ugyan úgy játékosoknak is szól(hat, persze ha jött ki épp friss játék / került be új javítás/profil), mint tartalomkészítőknek.
    Szóval kicsit kb. úgy gondoltam, mint régen a WHQL minősítés is ment: volt hogy kijött X.X driver beta-ként (mielőtt bekeményített az MS), majd újra kiadták úgy, hogy az MS aláírás is rákerült, de amúgy teljesen egyeztek. Azt hittem hasonlóan kerül rá a CR matrica egy-egy Geforce driver-re.
    De mégsem? :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák