Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz shabbarulez #22 üzenetére
Hivatalos. Szerintem azért kell, mert az Unreal Engine 4 olyan global illumination eljárást használ, ami minimum igényel 4 GB memóriát, de 8-16 GB-on érzi jól magát. Valószínű, hogy a Sony számít arra, hogy az UE4 az egyik vezető motor lesz, így mindenképp a 8 GB memória szükséges, különben a PS4 programokhoz át kell írni a motort.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A dedikált VGA-val nem lehet normálisan megosztani a feladatokat a CPU-val. Túl nagy a késleltetése az összekötésért felelős busznak, és nem is dolgoznak ugyanabba a memóriába. Itt pont az a lényeg, hogy gyors a kommunikáció, és megosztott a memória, illetve ugyanazt a címteret használják. CPU+dGPU mellett előjönnek a korlátok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz shabbarulez #38 üzenetére
Valószínű azt csinálják, amit a többi konzolnál. A terméket magát veszteséggel árulják, majd a lényegi nyereséget a játékok eladásán szerzik. Később nyilván a PS4-ből is lesznek modernizált verziók, amelyeknél a gyártási költség csökkentése lesz a cél.
Azt nem hiszem, hogy a Sony ezt nem gondolta át. Még mindig jobb a veszteséges forgalmazás (ami évek óta bevett szokás a konzolok startjánál), mint mondjuk az Unreal Engine 4-et megvilágítási fázis nélkül futtatni. Abból egy tök sötét kép lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyelőre a szerverpiacon vannak erről kimutatható eredmények. [link] - látható, hogy a dGPU-s megoldás még a jóval nagyobb teljesítmény ellenére is lassabb, mint a CPU és a két APU sebessége. A kék rész jelzi, hogy a feldolgozás során a rendszer mennyi időt töltött az adatok másolásával. A PlayStation 4 esetében nem lesz kék rész, mert meg van osztva a memória. Ez olyan lehetőségeket teremt a programozók előtt, amilyeneket korábban csak a Celltől kaptak meg. Persze ahhoz meg eleinte nem volt jó SDK, de mára látszik, hogy van benne kraft, csak túlságosan megelőzte a korát.
Egy csomó dolgot azért nem raktunk még át GPU-ra, mert egyszerűen annyira korlátozó az adatmásolás, hogy amit nyersz a GPU sebességén azt elveszted a korlátok miatt. Az APU ezeket a korlátokat a PS4-ben megszünteti, tehát amit nyers az IGP-vel azt nem veszted el adatmásolás miatt.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.