- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Windows 10
- HBO Max & OD topic
- Milyen routert?
- OpenMediaVault
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
bármennyire is jól sikerült a Skylake-X kupaktalanítása után az újrapasztázás, akkor sem ér fel ennek a hatékonysága a forrasztáséval, vagy akár a direkt hőelvezetéssel
Az újrapasztázás hatékonysága (megfelelő folyékony fém hővezetővel) jobb a forrasztásénál. A direktnél nyilván nem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Teljesen más már a delid fogalma, mint q6600 idején. Ma már visszakerül az ihs, vissza is van ragasztva, csak alatta a szerves paszta ki lesz cserélva egy folyékony fény (gallium ötvözet) kencére. Az más kérdés, hogy az ihs valójában nem teríti a hőt, ez csak egy marketinges elnevezés. A hő nem is áramlik. Az ihs csak védi az érzékeny részeket.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz [CS]Blade2 #59 üzenetére
A fogyasztás akarat kérdése. Ha így állítod be az alapállapot, egy pillanatra sem lesz 65W fogyasztásnál több. De akkor le kell mondanod a magas órajelről. Valamit valamiért. 165W természetesen csúcsfogyasztás, direkt fűtésre készült alkalmazásokkal lehet csak elérni. Játék alatt még 5GHz-en sem lépi át a 60-70W-ot.
Annyira sokféle szoftver annyira sokféle fogyasztást produkál, hogy önmagában egy értéknek (65W) nincs értelme.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A forrasztás jóval gyengébb, mint a folyékony pasztázás. Az indium forrasz 82 W/mK hővezető képessége kicsit jobb, mint a gallium alapú folyékony fém paszták 73W/mK értéke. De a delid során kézzel felvitt kence rétegvastagsága pár századtól egy-két tized milliméter, addig a gépi forrasztást milliméteres nagyságrendű réteggel tudják csak megcsinálni. Ez már önmagában is nagy különbséget ad a hőáramlás során (a mértékegységben a /m a lényeg). Ehhez jön hozzá, hogy az indium a hőtágulási ciklusok során maradandó alakváltozást szenved (rétegesen megreped), ami miatt a hővezető képessége a használati idővel rohamosan romlik. A folyékony fém pasztát ez a probléma nem érinti, ahogy a szerves pasztát sem. Emiatt a kézzel felvitt folyékony fém paszta sokkal jobb hővezetőként viselkedik, mint a gyári forrasz. Ráadásul a csíkszélesség csökkentésével egyre kisebb szilíciumméret miatt az indium réteges repedése sokkal nagyobb hatással van a hővezetésre, mint korábban.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az indium kristályrácsba rendeződik, nem amorf, emiatt tök mindegy, hogy késsel vágható-e vagy sem, vagy, hogy mennyire lágy. Ez is általános iskolai kémia. Hamár.
(Mellesleg vegyészmérnök vagyok, az általános iskolai kémiával ne viccelődjünk. Nem azt akarom mondani, hogy nem tévedhetek ilyen témában, csak ne így adjuk elő.) . A hővezető képesség romlása nem jár leégéssel, ne viccelj. Ez meg általános iskolai fizika. Elég csak a hővezetőképesség (tényező) képletét értelmezni.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A gallium ebből a szempontból ideális, mert "nem szárad ki", mint a szerves paszták (azokra sem helyes kifejezés a kiszáradás, nem tartalmaznak vizet). A jó folyékony fém paszták nem veszítenek a hővezető képességükből (számottevően).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
A delid alapvető hátránya, hogy csak utólag végezhető el, garanciavesztéssel jár (jogilag biztosan, gyakorlatilag viszont nagy valószínűség szerint nem), és sok emberi erőforrást igényel (nálunk viszonylag olcsón elvégzik, de térképen balra már sok pénzt kérnek érte).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
Ezt szinte mindegyik tudja, amelyik "SLI" logós, és van rajta 2 M2-es.
(#80) t72killer
Z370-nél a CPU-ra közvetlenül csak és kizárólag a 16x-es van kötve. Ebből lehet 1 vagy 2 darab. Ha 2 van belőle, akkor mindkettő 8x módban megy. Az NVMe slotok mindegyike a DMI-n lóg.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Biztos, hogy jól nézted?Jól... Hát, az nagyon béna. Telepakolják egy tonna haszontalan feature-rel a lényeg meg elveszik... Gigabyte-nál a legprimitívebb Z370XP SLI-nél sincs ütközés, simán megy 2x NVMe + 6x SATA.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A korábbi írásod alapján nem láttam, hogy a PCIe 4x is szükséged lenne. Vagy mégis? Azt már tényleg nem fogja tudni egyik lap sem, hogy egyszerre menjen 2 db NVMe 4x, a sínes 4x foglalat, 2 db 8x foglalat meg, 6 darab SATA.
A Gaming 7-en egyetlen 2.0-ás hátlapi port sincs, valamit elnéztél Az összes 3.1-es, és abból 5db Gen1, 2db Gen2 (A+C).
Chipset+2 ASMedia® USB 3.1 Gen 2 Controllers:
1 x USB Type-C™ port with USB 3.1 Gen 2 support, available through the internal USB header
1 x USB Type-C™ port on the back panel, with USB 3.1 Gen 2 support
1 x USB 3.1 Gen 2 Type-A port (red) on the back panelChipset+Realtek® USB 3.1 Gen 1 Hub:
2 x USB 3.1 Gen 1 ports available through the internal USB headerChipset:
5 x USB 3.1 Gen 1 ports on the back panel
4 x USB 2.0/1.1 ports available through the internal USB headersRáadásul az én 40ezer (120 eurós) forintos Gigabyte-om is tudja mindezt. (a 4x itt se megy, mert nálam is be van dugva két nvme). Kerestem AMD lapot, nem voltak olyan nagy elvárásaim, mint neked. Csak annyit kellett volna tudnia, hogy van rajta 2 db NVMe és 1 Gen2 Type-C, és a legolcsóbb ilyen darab is 52ezer forint volt. Ezért lett intel.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz t72killer #87 üzenetére
Az ssd-k megosztott pcie 4x módban mennek. Az azt jelenti, hogy mindkettő külön-külön hozzáfér a dmi 4GB-os full duplex sávjához. Tehát az egyik olvashat 4GB-tal, közben a másik írhat 4GB-tal (ha tudna). Csak akkor van ütközés, és mennek max 2GB-tal fejenként, ha mindkettő egyszerre ugyanazt a műveletet végezné. Ha meg épp nem nagyblokkos szekvenciális olvasás folyik mindkettőn egyszerre (amúgyis, mi tud feldolgozni 4GB/s-nél több adatot?), akkor amúgy sincs ütközés, mert az ssd korlátai úgyis beütnek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz t72killer #89 üzenetére
Igen, a azért raid nem x2. Nálam ezt tudja a Z370: [link] Szóval 960 Prónál azért ki lehetne mérni. Ott is csak a rampuffer erejéig, ami 4GB/s-nál marha gyorsan telik. Utána visszaáll az is a 951 szintjére. Csak a benchmarkok kevesebb adatot mozgatnak, mint a puffer. De a hétköznapi használat során még raid 0 sem tömi el a dmi-t. Mert vagy a puffer telik meg, vagy kis blokkos írás-olvasás zajlik.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Hobby elektronika
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- LEGO klub
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...