Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dreampage

    HÁZIGAZDA

    válasz Kendek #22 üzenetére

    Ez csak a régi üzleti modellben van így. A fejlesztőket nem a gépeladások győzik meg, hanem a játékosbázis. A PlayStationnél a kettő nagyjából (de nem teljesen) egyet jelent, a Microsoftnál már nem. Ha eladnak 100 millió PS5-öt, az azt jelenti, hogy van maximum 100 millió játékos. Ha ehhez képest eladnak 30 millió Series X-et, de PC-n, Game Pass-ban és xCloudon egyébként van még 150 millió aktív játékos, akkor a fejlesztők azt nézik, nem a gépeladást. Egy kiadónak a potenciális vásárlóréteg a lényeg, az Xbox esetében pedig ez már nem a konzoleladáshoz van kötve. Az aktív játékosok száma számít. Épp ez a különbség a Sony és a Microsoft modelljében.

    Egyébként ez már most is így van, Xbox One-ból harmadannyit adtak el, mint PS4-ből, az aktív játékosbázis mégis nagyságrendileg ugyanakkora (kb. 80 millió játékos van Xbox Live-on). A platform szempontjából ez a lényeg, egy kiadónak pedig mindegy, hogy az Xboxra kiadott játékát Xbox konzolon vagy a Windows Store-ból veszik-e meg. A Game Pass és az xCloud elterjedésével ez még inkább így lesz (jelenleg a csak konzolra megjelenő játékoknál valóban visszatartó erő a kevés eladott Xbox One), hiszen azzal potenciálisan még több tízmillió, vagy még több ember érhető el, konzol eladása nélkül is.

    A játéknak soha nincs vége.

Új hozzászólás Aktív témák