Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pilóta

    nagyúr

    válasz Ribi #29 üzenetére

    Nem egészen jó az analógia. Akkor lenne jó, ha lenne mondjuk 4-5 autópálya ugyanarra az útvonalra, és lehetne választani, hogy melyiken megy a kamion. Nyilván azon fog, amelyik olcsóbb. Az autópálya fenntartója meg olyan árat talál ki, hogy neki is megérje, meg a kamion is őt válassza. Adhatja drágábban, de akkor a konkurens sztrádán fognak menni a kamionok. Ezt hívják versenynek...

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • Kansas

    addikt

    válasz Ribi #29 üzenetére

    Viszont ha elad nekem X sávszélt Y pénzért, meg a tartalomszolgáltatónak is Z sávszélt W pénzért, onnantól cudarul semmi köze ahhoz, hogy mire használom amiért fizettem.
    Gondolod, nem számlázza ki a teljes költséget, vagy a tartalomszolgáltatóknak kedvezményesen adja a sávszélt? Akkor nem láttál még szerver oldali bérelt vonal számlát mondjuk AT&T-től vagy L3-tól... Magyarországon természetesen ez sem nyilvánosan elérhető, de UK-ban pl nyílt árakkal dolgoznak, átlag 500+ GBP(~180e Ft) 1Gb/s havonta
    Vagy ha nem használom ki - ami az időskála 80-90%-ra igaz, mert alszok, tévézek, dolgozok, miegymás, és nálam nem megy a torrent izomból, ha nem ülök a gép előtt - akkor visszaadja tán az időarányos pénzem? Ugye nem?

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • válasz Ribi #29 üzenetére

    Miért ne fizetnének többet... a példádból idulva a "user" szökőévente megy fel a pályára, és fizet néha egy kicsit... a kamion meg lehet napi/heti szinten. :)
    Ergo sokkal többet fizet és sokkal többel járul is hozzá, súlyos kilóméterpénzeket, útdíjakat fizetve. (pl szerver olalon is nem kevés kapacitást vásárolva)

    Az autópályaüzemeltetőnek meg azért jó, mert így ki van használva a befektetése... nem áll üresen.

    Harmadrészt a kamion is user... :P

    Na de mindegy szerintem kár feszegetni. Meg valószínűleg nem is jó példa.
    A netes kapacitás sokkal egyszerűbben bővíthető, ha nincs kimondottan gáncsolva. Simán felhúznagy relative gyorsan még két három sávot is ha kell. Másrészt a tartalomszolgáltatás hozhoz tud jönni. DC-t tesznek ha kell minden országba... vagy ahogy épp méretgazdaságos és ott van "helyben", nem terheli globálisan a hálózatot.

    [ Szerkesztve ]

    Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

Új hozzászólás Aktív témák