Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stanlee

    őstag

    válasz borg25 #20 üzenetére

    Maga a kerdes jogos. En kis gazmotoros eromuveket ismerem, ott ugy kell elkepzelni, hogy indulaskor a motor eler egy bizonyos fordulatszamot, a generator eler valamekkora Hz-et, amikor szinkronba kerul a halozattal, akkor felkapcsolodik es no tovabb a terhelese a motornak, es ezzel egyutt a megtermelt aram mennyisege is. Ezek a kiseb motorok ugy 5-10 perc alatt ertek el a nevleges teljesitmenyuket. Tehat indul, majd kb. 40-50%-os kapacitason szinkronizal a halozattal es utana megy felfele a teljesitmenye. A leallitas is ugyanigy megy, tehat egyre kevesebbet termel, majd llekapcsolodik a halozatror, a motor meg megy, de az is lassan leall.

    Van olyan is, hogy lealla motor egyik pillanatrol a masikra, ott tenyleg nem termelsz tovabb. Azert ilyen leallasok nem olyan solszor tortennek.

    A nagy eromuvek sem egyik pillanatrol a masikra allnak le, eloszor visszaveszik a termelest, majd lekapcsolodnak a halozatrol (generatort nem hajtja meg semmi), de a segedberendezesek, mindjuk a gozt termelo kazanok mennek tovabb, mert nem tud egyik pillanatrol a masikra uzemi homersekletet letrehozni az ember. Erdekes dolog ez az egesz villamos halozat szerintem.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

Új hozzászólás Aktív témák