- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- AliExpress tapasztalatok
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Disney+
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- XPEnology
- ASUS routerek
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ebben a reszben En azt nem ertem, hogy amennyire tudom, ez gyakorlatilag az osszes (fancy neven l2-nek hivott) adaptiv tempomatos/vezetessegedletes autora igaz (tehat azt a reszet nem ertem, hogy miert van kiemelve a tesla, miert nem ativelobb az egesz). Persze a problema sulyossaga a kerdes, fogalmam sincs, hogy arrol leteznek-e megbizhato, markakon es tipusokon ativelo, statisztikailag relevansnak tekintheto adatok, plane korulmenyekre szukitve mert pl nagyon nem mindegy, hogy varosban, suru forgalomban, de csak 30km/h mellett csinal egy eros fantomfekezest, vagy 100 felett, autopalyan, mondjuk a belso savban elozes kozben. Mindketto veszelyes, mindkettobol lehet baleset, viszont annyira mas korulmenyek, hogy valoszinuleg nem lenne baromag ezeket teljesen kulon kezelni.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shyciii
veterán
Nem. A tények és történések alapján állítja szerintem. Például:
- évek óta ígéri az önvezetést a Tesla. Nem 1 nem 2, hanem sok éve.
- miközben Tesla ígérget, mások már magasabb szintet értek el az "önvezetésben". Tesla Level 2-őn tart évek óta a magasan képzett mérnökökkel a háta mögött, míg mások a gyenge fosok már Level 4-en is tartanak: Navya, Waymo és még páran. Tessék a link
- A magasan képzett szakembereknek hála a Tesla képes véletlenszerű hirtelen fékezésekre, kormányelrántásra, és komplett szoftver lefagyásra, ahol még a fék pedálra sem reagál(!).
- Lidar-t azért említi, mert aki kicsit is ismeri a radaros eljárást, az tudja, hogy önmagában sosem lehet teljesen megbízható, tehát mindenképp kell egy kiegészítő technológia. Erre jelenleg a Lidar-t tartják a legalkalmasabbnak.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Sokan azt nem értik, hogy az emberi csúcsteljesítmény nem azonos az emberi átlaggal és ahogy az AI már évtizedekkel Kaszparov legyőzése előtt is sokkal jobban sakkozott, mint egy átlag (sakkozni tudó) ember, úgy az önvezetést sem az F1 világbajnokok tudásához kell viszonyítani, hanem az átlag vezetőkhöz.
Az átlag tudását jól demonstrálja egy anekdota a Yellowstone parkból: a medvék rendszeresen kirámolták a kukákat, ezért a park vezetése megbízott egy céget, hogy tervezzenek olyan kuka fedőket, amiket csak emberi logikával lehet kinyitni. A projekt kudarcot vallott, mert túl nagy volt az átfedés a legokosabb medvék és a legostobább látogatók halmaza között. -
Shyciii
veterán
Így van ennyire rossz az ember, ellenben pl a Tesla autopilot milyen jó, és rá mernéd bízni a gyereked életet ahogy írtad:
Most közel 54 ezer, egészen pontosan 53 822 Teslát hívnak vissza a rendszerrel kapcsolatos problémák miatt. A Model S-t, X-et, 3-at és Y-t egyaránt érinti a jelenség, miszerint a stoptábláknál nem állítja meg az autót az FSD, simán átgurulnak az ilyen kereszteződéseken.
forrás: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2022/02/02/nem-allnak-meg-a-stoptablanal-az-onvezeto-teslak/
Persze lehetne példákat hozni a villogó kék fényre, amit használnak a rendőrök, mentők, amire úgy megzavarodik, hogy simán nekimegy bárminek, de a legérdekesebb hogy mennyire megbízhatóak a szoftverek:
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/04/24/tul_konnyu_atverni_a_tesla_autopilot-ot/Simán átverhető volt a komplett rendszer. Nah én ennyire nem bíznám rá a gyerekem életét.
Majd talán évtizedek múlva. -
Shadowbull
addikt
"hallgatólagosan etalonként elfogadott Tesla-rendszerre"
Nyihihi :) Édes istenem.
"baleseti vagy azt megelőző helyzetben jobb, mint az ember"
A Tesla rendszere semmilyen módon nem képes az ember képességeinek a töredékét sem produkálni. A kereskedelmi forgalomban kínált Autopilot sem, de a kísérleti béta FSD sem, amelyik gyakorlatilag pár percenként generál életveszélyes helyzeteket ott is, ahol egyébként nem lenne. Baleset elkerülésére meg gyakorlatilag egyik sem alkalmas.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Hát, nem tudom. Az én bizodalmam még mindig inkább a profi sofőrben van, mintsem egy automatizált Teslában. Majd akkor lesz a Teslában, ha fejlődik a rendszer ÉS átlagos vagy annál rosszabb képességű egyén ül a volánnál.
Nagyon, nagyon ellenszenves számomra az a teljesen szételektronizált autó történet, és ahogy fejlődnek, úgy fog fokozatosan elsatnyulni az átlagsofőr skillje. Mondjuk már most is bőven akadnak olyanok, akiknek úgy van jogosítványuk, hogy köszönőviszonyban sincsenek a kuplunggal, ami szerintem egy rossz vicc.
Hiába, ezen a fronton is megy a népbutítás; minden az egyszeri user kényelmét szolgálja, minden poniló és szivárvány, egyre kevesebb lábszárcsont szúrja át a tüdőt, de hogy a folyamatban mit veszítünk, arról nem szól a fáma. Kissé sarkítva hasonló a történet, mint a mindenféle okosvackokkal; már Pista unokájának a képzeletbeli barátja is szélessávú nettel a kezében ül ki a retyóra, de egy egyszerű, forráskizárásos keresést nem képes magától elvégezni.
Értsd jó segítség lehet egy hárombetűs vezetéssegítő funkció, meg ez-az (feltéve persze, hogy nem az élményért vezetsz, csak A-ból B-be akarsz minél biztonságosabban eljutni), de ha időközben az ember úgy elkényelmesedik, hogy csak pislogni tud, mikor a számítógépnek az adott helyzetben valamiért kaputt, akkor az hosszú távon nem biztos, hogy annyira jó.
/rant off
[ Szerkesztve ]
Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone aluházas billentyűzet ELADÓ – 20k + FOXPOST, Akko Silver kapcsolókkal 24k, komplett Epomaker Sailing (Cherry) doubleshot ABS kupakszettel 32k, és a FOXPOST-ot állom.
-
Foglalt név
addikt
A hihetetlen mennyiségű kommentből is látszik, hogy ez sokak részéről érzelmi kérdés. Így hiába tudod, hogy igazad van és tudod alátámasztani, a többség nem fogja elfogadni.
A büszkesége miatt simán megöli az emlegetett gyerekét.
Ha megpróbálod meggyőzni, hogy a gép ügyesebb, akkor kitör belőle a valterről és legfeljebb egy meddő vita lesz belőle.
Ezért is sokkal jobb stratégia, amit az autógyártók használnak. Ők az emberi lustaságra építenek és ez működik is.
A pár lélekben sofőr meg kitombolja magát itt, hogy ne sérüljön az önérzete. -
Shadowbull
addikt
"mégpedig azon egyszerű oknál fogva, hogy nem igazán volt más, a maga valójában az utakon futó rendszer"
Édes istenem. Te tényleg nagyon keveset tudsz erről az egész témáról.
Level2es rendszerek már nagyon régen vannak, sávtartás, radaros adaptív tempomat, vészfékező rendszerek már jópár évvel a Tesla Autopilotja előtt a piacon voltak.
A Tesla Autopilotja soha semmilyen idopillanatban nem volt etalon semmilyen szinten, sőt.
Manapság pedig az egyik legbutább és legveszélyesebb rendszer amit pénzért adnak Európában. Lásd táblafelismerés hiánya, fantomfékezések, stb.Egyél hozzá kenyeret!
Új hozzászólás Aktív témák
- Jön a Heroes of Might and Magic: Olden Era
- Nők, nőügyek (18+)
- Óra topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Apple notebookok
- Gumi és felni topik
- Xbox 360
- War Thunder - MMO Combat Game
- További aktív témák...
- Fiio Q15
- Dell Latitude E5470, 14" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garanci
- HP ZBook 17 G5, 17,3" FHD IPS, I7-8850H CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD,1TB HDD, P3200 6GB VGA, WIN 1
- HP ZBook Fury 17 G7, 17,3" FHD IPS, I7-10750H CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD, T1000 4GB VGA, WIN 10/
- HP ZBook 15u G6, 15,6" FHD IPS, I7-8565U CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD, 4GB VGA, WIN 10/11, Számla,
- 6TB WD RED PLUS!!! WD60EFPX 6TB 5400rpm 256MB! RECERTIFIED, bontatlanok, 2 év garral!!!
- 6TB WD RED HDD!!! WD60EFAX 6TB 5400rpm 256MB! RECERTIFIED, bontatlan, garanciával!!!
- XIAOMI PAD 5 6GB/128GB & Bluetooth billentyűzettel
- 4TB WD RED HDD-k!!! WD40EFAX 4TB 5400rpm 256MB! RECERTIFIED, bontatlanok, garanciával!!!
- XIAOMI MI MAX 3 4GB/64GB
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen