Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz stutga #2 üzenetére

    Pontosan erre gondoltam én is. Minden önvezető autóban ott van kismillió kamera, az autó érzékelni tudja, hogy aggresszívan viselkedtek-e vele szemben, és ez esetben automatikusan küldheti is a felvételt a hatóságnak. Ott emberek kielemzik, ha úgy látják, hogy jogos, és egy adott autóra sok jelentés érkezik (nyilván a "sok"-at definiálni kell, illetve az illetőt értesíteni hogy van már a rovásán), vagy elég durva volt az aggresszió akkor mehet is a büntetés.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz #16939776 #9 üzenetére

    Igen, így gondoltam én is, természetesen nem azért kapna valaki büntetést, mert egy önvezető autó azt mondta, hogy ő kapjon. Csak a "gyanús" dolgokat elküldené a hatóságnak, aztán majd a hatóság eldönti, hogy mit kezdjen vele. Egyébként ugyanaz akár működhetne nem csak az ilyen határesetekre (mert lássuk be, hogy mi számít agresszív vezetésnek azt lehet vitatni), hanem egyértelmű szabályszegésekre is, úgy mint gyorshajtás, piros lámpán áthajtás, elsőbbség meg nem adás, stb... szerintem hirtelen senki nem akarna többet manuálisan autót vezetni, vagy ha igen, akkor fura mód nagyon betartana mindent :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz schwartz #11 üzenetére

    Tippre te és a közeli ismerőseid 70%-a szeret vezetni. Ettől még a többség nem fog. Szerintem ha megkérdezel random 100 embert, hogy szeretné-e ha holnaptól állandó sofőre lenne és soha többet nem kéne vezetnie, akkor a nagy részük nem ellenkezne.

    Amúgy nem kell betiltani a manuális vezetést, ezt már leírtam egy korábbi hasonló topicban is. Csak annyit kell tenni, hogy a jogosítványt évente meg kell újítani, szigorú vizsgához kell kötni (nem mint jelenleg, hogy kb. ha nem ütsz el senkit, akkor átmész), beleértve valamelyik PÁV szintet is. Továbbá legkisebb KRESZ megsértésnél is azonnal el kell venni a jogosítványt legalább 1 évre, visszaesőknél és súlyosabb esetekben pedig 10+ évre (vagy örökre). És akkor nyugodtan vezethet manuálisan aki csak akar.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz #82729984 #25 üzenetére

    Egy szóval se mondtam, hogy holnap. Ha te hozzászólásomból azt vetted ki, hogy én azt gondolom, hogy ezt holnaptól be kell vezetni, akkor neked kéne szakemberhez menni. Igaz nem pszichológushoz, hanem elemi iskolai tanárhoz, hogy az értő olvasást gyakorold.

    Onnan indultunk ki, hogy az önvezetős autós fejlesztéseknek a vége az lesz, hogy megtiltják a manuális vezetést. Erre jött a komment, hogy azt nem lehet megtiltani. Erre írtam én, hogy nem is kell megtiltani, elég megszigorítani annyira, hogy csak az vezessen aki tényleg alkalmas rá és tényleg nagyon akarja.

    De senki nem mondott olyat, hogy:
    - Ez pontosan melyik év melyik hónap melyik napján fog bekövetkezni
    - A hsz-ben leírt számok egzakt és kőbe vésett számok (és nem csak behasalások, hogy érzékeltetni lehessen, hogy mire gondolok)
    - Ezt egyik napról a másikra egy lépésben kell bevezetni

    Továbbá vezetéstől nem félek. Idióta és felelőtlen emberektől igen. Amikor biciklivel közlekedek és nekem lenne elsőbbségem, és (önvédelmi okokból) folyamatosan nézem a sofőr szemét hogy hova néz, és egyértelműen látom, hogy már csak akkor néz az irányomban először, amikor már rég elütött volna ha nem engedem át neki az elsőbbséget, na az ijesztő tényleg. És nem egyszeri alkalomról beszélünk és nem őrült sofőrökről tuning autóban, hanem totál átlagemberekről.

    Ghoosty
    Tudom javasolni, hogy olvasd el, hogy a) mit írtam, b) mire reagáltam, és ne egy kontextusból totál kiragadott mondatot nézz...

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz #82729984 #28 üzenetére

    "Ha megnézed az első kommentem, azt irtam hogy _addig_ nem lehet megtiltani amig ezek el nem terjednek legalább 80%-ban és akkor meg már feleslegessé is válik a tiltás."
    Nem is a te kommentedre gondoltam, hanem schwartz-éra :)
    Amúgy persze, csak ugye kétüteművel ellentétben itt pont azok maradnak majd manuálisban, akiknek nagyon nem kéne (mert ők "élvezik"). Szóval szerintem szükséges lesz minél jobban visszaszorítani a számukat.

    "Még ha valóban félre is értek valami, nem tudok elképzelni olyan kontextust, ahol ez jogos és hasznos lenne: "...legkisebb KRESZ megsértésnél is azonnal el kell venni a jogosítványt 1 évre,...""
    Az a kontextus, hogy ha az önjáró autók ugyanolyan költséggel elérhetőek lesznek, mint a manuálisak, akkor az államnak plusz költség és felesleges luxus lesz a manuális autókkal járó problémák (rendőrség, tb, stb.) kifizetése. Ezt vagy be kell szedni azokon akik mégis manuálissal akarnak hajtani, vagy többé-kevésbé reális indoklás mellett le kell terelni őket is az utakról. Ahogy schwartz is írja ha simán megtiltanák X naptól a manuálissal való közlekedést abból lázadás lenne, de így nincs szó megtiltásról. Csak előbb-utóbb elfogynának a manuális jogsik :)
    Mondjuk másik oldalról egy-két generációváltás magától is megoldja ezt a problémát. Amint már úgy nő fel a gyerek, hogy az önjáró autók a természetesek, kb. annyi embernek lesz jogosítványa, mint jelenleg civil pilótaengedélye (vagy még annyi se, ha lesz külön egyszerűsített jogsi zárt pályás autózásra).

    "Erre viszont van egy rossz hirem: amikor elterjednek az önvezető autók, akkor te leszel a leggyengébb láncszem és erre lehet hogy még nem gondoltál."
    Tényleg nem gondoltam, bár nekem a biciklizés közelebb áll a gyalogláshoz, mint az autóvezetéshez szabályozás és megtilthatóság tekintetében. Illetve ha tiltod a bicikliket, akkor tiltod a rollert is? Vagy az még belefér? Kézzel hajtható kerekesszék? Görkorcsolya? Vagy ha ezeket mind betiltjuk, akkor ennyi erővel tilthatjuk a gyaloglást is :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz assemble #51 üzenetére

    Ugye ha szőrszálhasogatni akarnék, akkor azt mondanám, hogy a bolygót akkor tudnád kinyírni, ha a Nap jelenleg 2 és 4. bolygója közt nem lenne többé bolygó. Erre jelenleg tuti nem képes az emberiség :) Szóval azt mondanám, hogy te legfeljebb a Föld ökoszisztémájának a kinyírására gondoltál.
    De ha eltekintek a szőrszálhasogatástól, akkor is elég nehéz lenne a Földön lévő minden élőlényt kinyírni. Főleg, hogy még manapság is fedeznek fel a külvilágtól teljesen elzárt területeket, a teljesen sajátos élővilágukkal.
    Igazából ami lehetséges, hogy a jelenlegi "ember" faj számára lakhatatlanná váljon a Föld, ezt végülis el tudjuk érni. De hogy ez a Földet nem sok mindenben zavarja, az biztos :)

    És innen nézve a túl sok lótól pont ugyanúgy lakhatatlanná válnának a nagyvárosok.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz assemble #59 üzenetére

    "A Foldet jelenlegi élővilágot, ahogyan ismerjuk el tudna pusztitani az emberiseg, ez egeszen biztos."
    Lássuk be ez eléggé önmegoldó probléma: ha ezt elérjük, mi is kipusztulunk, aztán az élővilág máris regenerálódhat. Hogy ez eltart pár millió évig? És?

    "Az oseink azert egy parmilliard evet eleltek itt allattartassal."
    Úgy érted kb. 10000 évet (időszámítás előtt 8000 környékén háziasították az első haszonállatot).
    Plusz azt ne felejtsük el, hogy 18. században élt 1 milliárd ember, jelenleg meg 7 milliárd. Ez csak az elmúlt 200 év. Szerinted ugyanannyi természeti erőforrás szükséges 7 milliárd ember ellátáshoz haszonállatokkal, mint 1 milliárdot? Másik oldalról szerintem sem a haszonállattartás a legnagyobb probléma.

    "az utobbi ~100 ezer evben sose volt olyan meleg, mint most"
    150 évvel visszamenőleg vannak pontos mérési adataink. Hogy előtte mi volt, arról csak közvetett információink vannak. Jelenlegi ismereteink szerint ezek a számítások helyesek. Aztán vagy nem. De tegyük fel helyesek, akkor meg nézd meg ezt: [link]. A korábbi tüskéket is az autók okozták?

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz dabadab #65 üzenetére

    Ez nem ugyanarról szól. Amit linkeltem grafikont, ott a beosztás 100.000 év. Az XKCD-s grafikon pedig 22.000 évvel ezelőttről indul.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz dabadab #67 üzenetére

    Az általam linkelten pl. 150.000 évvel ezelőttnél van egy tüske. Az nem szerepel az xkcd-s infografikán, mivel az jóval később kezdődik csak. És az a tüske láthatóan sokkal meredekebb, mint a jelenlegi. Szóval az hogy mi mennyire lapos az xkcd-n, semmit sem mond el az általam linkelt grafikonon látható két nagy tüskéről (150 és 250ezer évvel ezelőttiekre gondolok).

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Kisgépkezelő #71 üzenetére

    Haha. Ezt a képet még a csótányok is kiröhögik. De még ha sikerül is elérni, hogy a növények ne tudják túlélni (amik ugye jelenleg a tápláléklánc alapját jelentik nagyrészt), sőt akár ha azt hogy az oxigén eltűnjön a légkörből... nos még akkor is lesznek mikroorganizmusok amik vígan ellesznek.
    De igazából atombombában az a jó, hogy elég kevés belőlük ahhoz, hogy ne maradjon ember aki kilövi a következőt, de elég sok kell belőlük ahhoz, hogy az élővilágot tényleg kiírtsa. Lásd csernobil: az élővilág (főleg a növényzet) köszöni jól van.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Feketelaszlo #85 üzenetére

    "Tökéletes emberekről pedig természetesen szó sincs - egyszerűen csak arról, hogy bizonyos felkészültség mellett elérhető egy "kellően jó" szint, amivel a balesetbiztonság már nem biztos hogy number 1. indok lesz az önvezető jármű mellett"
    Általad idézett statisztika szerint 20635-ből 18797 emberi hibából adódott. Ha utóbbit sikerül felére csökkenteni (mert feltételezzük, hogy az önvezető autók is hibázhatnak), már az is azt jelenti, hogy a balesetek száma a felére csökken. Hogy nem lesz ez onnantól number 1. indok? Gyakorlatilag az emberi hibalehetőség csökkentése 1-1-ben csökkenti a balesetek számát.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz nkmedve #88 üzenetére

    "politikai szempontból pedig egyenesen öngyilkosság lenne ráeröltetni a népre egy szabályozást amelyik csak a gazdagoknak elfogadható (akiknek nem gond a több tizezer eurós új járgány beszerzése)"
    Tök egyszerű megoldani a dolgot: X évtől nem lehet forgalomba hozni olyan új autót, ami nem önvezető. Ez a szegényebb rétegeket, akik úgyis használt autókat vesznek csak nem érinti, gazdagoknak meg mint írod is, elfogadható.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz laszlohu #100 üzenetére

    Ha az önvezető autók elterjedéséhez mindenhol plusz sávot kell kiépíteni, akkor 200 év múlva se lesznek elterjedve :)

Új hozzászólás Aktív témák