Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Glenda #1 üzenetére

    Nem az, ha a többi keresőmotor sem válogat és priorizál önös érdek alapján a találatok között. Mivel eddig semmi plusz információ nem állt rendelkezésre, hogy miért azokat a találatokat hozza ki a kereső, ezért joggal hihette azt az egyseri user, hogy azért, mert az volt a legoptimálisabb találat az adott keresőkifejezésre. Kicsit torzítva: mondjuk ha Pityi Palkó rákeresett arra, hogy "legolcsóbb számítógép" és csak túlárazott, 2-300.000 forintos irodai gépeket talált, akkor azt hitte, ez a legolcsóbb fogás, pedig csak a Google szórakozott vele. A keresőmotort és a hirdetést veszélyes eszköz egybe mosni, szerintem jogos tiltás.
    De egyébként ha jól értem ezzel csak a versenyügyi eljárás szűnik meg a Google ellen, az adatgyűjtés ugyanúgy téma marad, nem?

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Glenda #6 üzenetére

    Ezt most nem értem, de lehet, hogy nagyon lemaradtam: az Ipon is üzemeltet újjabban webes kereső- és hirdetési szolgáltatást? Milyen összefüggésre próbálsz rámutatni a Google és egy webáruház között? A Play áruházban pl. ugyanúgy azt reklámozhat és rakhat a találati lista elejére a G, amit csak akar, de a kereső szolgáltatásában az eredmények közé nem csempészheti be az ügyfelei hirdetését akárhogyan, ez nem telefonkönyv.

    (#9) geekthink: Nézz szét picit a környezetedben: minden terméket a leghülyébbekhez igazítanak. Egyrészt azért, mert ők vannak a legtöbben, másrészt azért, mert így pofonegyszerű a dolgok megértése. Az autógyárak sem gyártanak külön mérnököknek autót - hiába lehetne esetleg olcsóbb a fenntartása és élvezetesebb a kezelése egy hozzáértőnek: olyan szerkezeteket terveznek, amit egy majom is tud kezelni. De ha gondolod írj a Googlenek, hogy csináljanak egy verziót powerusereknek - én támogatom az ötletet.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Glenda #11 üzenetére

    Valószínűleg a Shoppingra és minden más szolgáltatásra ez a határozat nem vonatkozik, csak az "originál" keresőfelületre. Ne felejtsd el: a Google ragaszkodik ahhoz, hogy a találatok között is hirdetéseket helyezhessen el, nem a konkurencia és nem is az EU. Mondhatták volna, hogy ők ezentúl visszatérnek a szolidabb hirdetési formákhoz és nem nyomulnak olyan agresszívan, de inkább döntöttek a +3 egyéb forrásból származó találat megjelenítése mellett (ez a profitot nézve persze ésszerűbb döntés).
    Amúgy nekem speciel semmi bajom az oldalt levő csúnya AdWords feliratokkal, a villódzó interaktív-reklámokkal, de még akár a keresési találatok bannerekkel történő megszakítása is elmegy. Viszont a találati listát nem kéne pénzzé tenni (de mint írtam: a Google Shoppingban ezt ezentúl is minden további nélkül megtehetik).

Új hozzászólás Aktív témák