Új hozzászólás Aktív témák

  • AAAgold

    senior tag

    "Gyakorlati példával ezt úgy lehetne szemléltetni, hogy van egy nagyjából 1 ezredmásodpercnyi számítást igénylő grafikai feladat, amely nagyon enyhe terhelést fejt ki a shader processzorokra, míg lesz egy szintén nagyjából 1 ezredmásodpercnyi fizikai szimuláció, ami szinte csak a shader processzorokat terheli. Ezt összeadva 2 ezredmásodpercnyi munka jön ki, de az asszinkron feldolgozással megoldható, hogy a két feladat végrehajtása egyszerre történjen, így tulajdonképpen összesen csak 1 ezredmásodpercnyi processzoridőt kell beáldozni."

    nem arról van itt szó, hogy amíg összesen eltelik egy "műveleti ciklus", pld. 1 képkocka megjeleníthető, azalatt a shader részek üresjáratát kihasználják a fizikai számításra is? és emiatt lehet asszinkron feldolgozásról beszélni? mert azt írtad, hogy a shader dolgozik 1ms-t, meg mégegy 1ms-t, összesen 1ms (cpu) idő alatt

    de ez számomra logikailag értelmezhetetlen, hiszen ha időegységet használunk, akkor 1ms idő alatt csak 1ms idő tud eltelni - vagy pedig a shaderek nem dolgoznak 1ms-t a cpu 1ms-nyi munkája alatt és ezért van "idő" az egyéb műveletekre is

    update: azt hiszem félreértelmeztem kicsit a szöveget, most már nem látom magam előtt, hogy a shader is 1ms-t dolgozna a grafikával, majd ezután még 1ms-t a fizikával - my bad :)

    [ Szerkesztve ]

    "Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."

Új hozzászólás Aktív témák