Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dajkopali

    addikt

    válasz ddekany #5 üzenetére

    arra kínosan ügyel a Google, hogy a hírgyűjtő reklámmentes maradjon, nem is ezzel van a gond
    az ügy kicsit fedősztori, mert a lényeg az, amit korábban is leírtak a topikban: a Google, a Facebook stb. elszipkázzák a hirdetőket, így a reklámalapú üzleti modell vergődik, nagyon sok esetben meg is halt a médiában, mert elviszik a hirdetőket
    a másik oldalról pedig az előfizetéses modell nagyon nem akar működni, az Index-botrányban erről elég sok szó esett
    a médiacégek egyszerűen azt akarják, hogy a Google osszon valamit vissza a gigabevételeiből

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • dajkopali

    addikt

    válasz floatr #10 üzenetére

    azt hiszem, senki nem tudja ma még a megoldást, új platformok, új technológiák, amik új üzleti modelleket követelnek, és ebben a fázisban vagyunk
    valószínűleg az előfizetési modell egy modernizált változata húzná ki a médiát ebből - de ennek még jeleit sem látjuk, vagy alig
    a reklámra alapuló ingyenesség fasza, de kötöttségekkel jár - ha egy online lap egy határozott célt akar követni, akkor nem függhet a reklámbevételektől, mert az köti
    ahogy ez a print lapoknál is működött: van egy tulajdonos, befektető, aki adott céllal támogatja a lapot, és akkor az a lap olyan, az olvasó meg eldönti, hogy kiad-e kétezer forintot egy havilapért
    ha kell másik lap, másik befektetővel, más elvárásokkal, az olyan lesz, más olvasótábort fog megcélozni - rendben is van
    a sajtószabadság nem objektivitást jelent, hanem azt, hogy olyan környezet legyen, ahol mindenki megszólalhat, az olvasók szabadon választanak, hogy mit, miért és kit olvasnak

    [ Szerkesztve ]

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

Új hozzászólás Aktív témák