Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cinemazealot

    addikt

    Valaki segítsen nekem, mert vagy én nem értek a FB plugin-okhoz, vagy az eset nem kerek. :)

    "...ha egy látogató megtekinti a Fashion ID honlapját, akkor a személyes adatait továbbítják a Facebook Ireland részére."

    Ha én meglátogatok egy oldalt (nem belépve, nem regisztrálva), akkor az egyébként nem megadott személyes adataim hogyan jutnak el a FB-hoz? De tegyük fel, hogy regisztrálok az oldalra és tényleg megadom a személyes adataimat. Mivel a like gomb kódja alapvetően nem igényel személyes adatok megadását, így sem teljesen világos, hogyan jutnak el a személyes adataim a FB-hoz. Ha meg az említett oldal explicite elküldte a FB-nak a személyes adataimat, az mindentől függetlenül kimeríti a gondatlan adatkezelés fogalmát.

    Az meg egy egészen más kérdés, hogy a FB a like gombokhoz rendelt munkamenetek és a látogatott oldalak alapján elkezd engem profilozni. És ha közben be is vagyok lépve a FB-ba, akkor simán összeköti a FB regisztrációmat az oldalakkal. Nyilván az oldalra beágyazott like gombot is csak így lehet majd használni (hiszen lájkolni csak a FB-ba való belépést követően lehet), de ez a meglátogatott oldalra belépésemtől/regisztrációmtól független dolog, nem?

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Cathfaern #3 üzenetére

    A beazonosíthatóság és az ez alapján történő profilozhatóság egy dolog, erről a FB-ot (és a Google-t vagy bármelyik ilyen nagytestvért) csak egy qrv@nagy bünti fogja leszoktatni... bár lehet, hogy még az sem.

    Engem a tényismertető fent idézett megfogalmazása zavar, hiszen explicit adattovábbításról nem volt szó. Vagy pusztán azért, mert a technológia jelen állása szerint az ilyen plugin-ek használata lehetővé teszi a beazonosíthatóságot (és ezáltal a személyes adatok kitalálhatóságát, illetve "származtatását"), a plugin üzemeltetője (FB, G stb.) pedig megingathatatlanul profilozik, így végtére az az üzemeltető követ el szabálysértést, aki beépíti a plugin-t a honlapjába?

    Mert akkor ez kb. olyan, mint hogy világon minden villamos energia fogyasztó emberiség ellen elkövetett bűntettben való részvétellel vádolható, amennyiben bebizonyosodik, hogy az általa átvett villamos energia fosszilis energiaforrásból származik, ezáltal hozzátett a klímaváltozáshoz és több millió embertársa életét veszélyezteti. Vagy mindenki, aki megvesz egy olyan instant tészta levest, aminek az alapanyagai között ott a pálmaolaj, üldözendő, mert azoknak az őserdőknek a kipusztításában működik közre, amik létfontosságúak a klímaváltozásért folytatott küzdelemben.

  • cinemazealot

    addikt

    válasz azbest #7 üzenetére

    Köszi, de ez eddig is világos volt számomra. :)

    A kérdésem továbbra is a jogi oldalt feszegeti: ha egy legálisan működő iparági résztvevő (legyen az akár a Facebook, a Google vagy egy szénerőmű) lehetővé tesz egy elviekben legális szolgáltatáshoz való hozzáférést (mindegy, hogy az ingyenes vagy fizetős), akkor annak felhasználói (a Fashion ID vagy bárki, aki beülteti a honlapjába a FB plugint, Google Analytics kódot vagy áramot fogyaszt) büntethetővé válnak, amennyiben kiderül, hogy ennek a szolgáltatásnak a mellékhatásaként harmadik fél számára történő károkozás esete (személyes adattal való visszaélés vagy környezetszennyezés) forog fenn? Mert ugye most az fáj az egyszeri júzernek, hogy a honlap üzemeltetője "továbbadta a személyes adatait a FB-nak". Pedig ez explicite nem történt meg (ha jól értem), csak beültette a Like gombot. Az már csak a FB szemfülessége, hogy ennyi elég is volt a júzer megszemélyesítéséhez.

    Bár ha a Fashion ID tökéletesen GDPR-kompatibilis módon akart volna eljárni, akkor csak abban az esetben engedélyezte volna a Like gomb megjelenését az oldalon, ha a júzer előbb rábólint a harmadik felektől származó üzletszerzést segítő sütik engedélyezésére. És nem csak a beletörődős módszerrel, hanem az egyébként mindenki számára nevetségesnek tűnő "bepipálom a cuccost, majd újratöltöm az oldalt, addig pedig nem látok semmit" módszerrel.

    "...lenne valami iparági szabvány arra, hogyan jelezheti a böngésző azt, hogy a felhasználó tiltja ezt..."

    Sütik letiltása, reklámok és/vagy reklám kiszolgálók blokkolása, böngésző alkalmazás által elküldött header információk korlátozása, VPN használata...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák