Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • berVi

    senior tag

    válasz tDr1v3r #2 üzenetére

    Ha igy haladnak, lassan minden uzletaguktol megvalhatnak...

  • berVi

    senior tag

    válasz tDr1v3r #9 üzenetére

    Az oke, hogy egy reszleg nyereseges, de ettol meg az elmult 4 evben laza 11 milliard dollaros veszteseget hozott ossze a teljes ceg, mikozben folyamatosan leepit.

    [ Szerkesztve ]

  • mcsabee

    senior tag

    válasz tDr1v3r #9 üzenetére

    Valamikor 2013-ban érték utol az Xbox 360-at, de mint említettem, ehhez plusz egy terület kellett, Japán, máskülönben a PS3 jó pár millió példánnyal az Xbox 360 mögött lenne. Amennyire minden szempontból elrontotta az előző generációt a Sony, annyira sikerült jól nekik az új generáció startja.

    Most a helyzet roppant hasonló, a különbség csak annyi, hogy a PlayStation egy stabilabb brand, több lojális rajongóval világszerte (ergo több a fanboy is, mint a másik oldalon, ezáltal nagyobb számban fordulhatnak elő early adopterek), hiszen idestova 20 éve piacon van, míg az Xbox, mint márkanév, igazából az Xbox 360-nal futott be, az első konzol nem volt túl nagy siker a rövid kifutási időnek "hála", miközben a Sony már az első PlayStationből is 102-105 milliót adott el, annyit, mint amennyi eddig a három Xbox konzolból fogyott összesen! Vagy talán pár millióval több Xbox fogyott, de nem jelentős a különbség, max 5-6 millió lehet.

    Ha ezeket a számokat egymás mellé tesszük, vagyis a worldwide 105-110 millió Xboxot, és a 340-350 millió PlayStationt, nem meglepő, hogy jobban teljesít a PlayStation. Bár ehhez kellett az az óriási marketing fiaskó is, amit a Microsoft volt szíves, és végrehajtott. És még így is csak annyiról van szó, hogy 7 millió eladott PS4 áll szemben az 5 millió "shipped" Xbox One-nal.

    Amondó vagyok, hogy a két brand összeladása alapján még így is baromi jól áll az Xbox ebben az új generációban. Egyrészt a brand awareness is a PlayStation malmára hajtja a vizet, illetve a marketinggel is szándékosan azt tolmácsolta a játékosok fel a Sony, amit hallani akartak, így egy win-win szituációba kerültek. Jó ár, jó marketing, míg a másik oldalon egy magasabb ár (ami a Kinect miatt indokolt), és egy rossz marketing.

    [ Szerkesztve ]

    Stay a while and listen...

Új hozzászólás Aktív témák