Új hozzászólás Aktív témák

  • Auratech

    őstag

    válasz #27483136 #330 üzenetére

    Tehát. A kérdésem arra irányul. Ha a nagyobb sávszélesség a tranziensek fázismenetét és formánsait a hallható tartományban pontosabban közvetíti. Akkor az eredeti felvételre milyen mikrofonnal kerül rá az a sok ultrahang, mikor a kereskedelemben a kmh800 előtt nem volt zenei felvételre alkalmas, megfelelően lineáris, kis zajú 20Khz feletti tartományok érzékelésére képes mikrofon. Sem gyári, sem moddolt.
    Ha választ kapok a mikrofonok kérdésére, mehet tovább a fejtegetés a felvételi lánc elemeire/rendszerére analóg és digitális ágon.

    -Nem gondolok arra, ha arra gondolok, leírom! És faszán hallok 20..felett.
    Gyerekkori asztma- dobhártya vékonyodás a sok láz-gyulladás miatt. Ráadásul többször felszúrták a fülem, ezért a dobhártyám a széleinél vastagabb, középen vékonyabb. Mikor audiológiai alkalmasságin voltam bemérték. 24,5khz jobb-26, 26khz bal -30db. Hallom a kutyasípot, a rágcsáló riasztót, dízel adagolót...

    -Ha egy analóg szintin (egy jobb fajtán) egy színusz oszcillátort meghajtok, akkor ott nincs felharmonikus. A fuvolánál is kevés és még kevesebb néhány orgona sípnál.
    -A sokol rádióban is hallani a xilofon koppanását. Amiről te beszélsz az kb 10ms (a koppanás). Akkor marad el, ha az átvitel kevesebb 1khz-nél.
    A "dinamikusság" itt a sebesség- ami a meredekséget jelenti- gondolom...
    Ezt impulzus-átviteli karakterisztikának hívják.
    16biten sérültebb, mint 24 biten a nagyon meredek, pld. dirac-szerű jelalakoknál, a konverzió paraméterei miatt.

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák