Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teréz Atya

    senior tag

    válasz Patics #143 üzenetére

    Valamit az ESC is eszik, de ez relative nem sok. Sztem Jackal arra celoz, ha megcibalod a gepet, nem sok repidore szamithatsz.

    Amugy kb. azt a TotalCar-os szemleletet valljuk, hogy az ember azt elvezi, ha ki tudja tolni a gep szemet. A NiHui-t pl. FPV-ben szethajtom es a hatarokat keresem, mig a NightHawk-ot nem is merem tokiggazon terelni, csak ilyen uri tempoban. Amig nem erzem hogy a NightHawk keves lesz, addig eszem agaban sem lesz egy gyorsabb gepet osszerakni. Aztan ki tudja, lehet hogy egy istenadta tehetseg vagy es nyugodtan atugorhatsz tobb lepcsofokot is. En csak azt tudom, hogy nekem egyelore meg a NightHawk is sok, es egy erosebb geppel nem tudom mit kezdenek.

    FPV antennából miért van kettő? Melyiket kellene vennem, a RP SMA-male, vagy SMA male? Mi a különbség?
    Kell transmitter es receiver antenna. Elobbi tipikusan 3 levelu az ado es 3 - 4 levelu a vevo.
    RP / SMA male / female - melyik a kan/nosteny es melyiknek van koepen micsodaja, imigyen:

    [ Szerkesztve ]

    A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza

  • Jackal2

    senior tag

    válasz Patics #143 üzenetére

    Úgy értettem hogy az esc enged nagy áramot is atfolyni leeges helyett. Önmagában az esc nem sokat fogyaszt de az át folyó áram olyan nagy hogy gyorsan kifogy az akkumulátor. Túlméretezheted az nem árt neki.

    Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu

  • Jackal2

    senior tag

    válasz Patics #143 üzenetére

    Bővebb válasz, most már nem telefonról. Első dolog, hogy amit itt írunk a motorokról, az csak a jéghegy csúcsa. Egy csomó paraméter van még, erről most írok pár sort:
    - első dolog, hogy általában egy 4 elemű skálán határozzák meg a teljesítményt, általában 25/50/75/100%-os teljesítményen
    - itt több paraméter is szóba jön, attól függően mire vagy kíváncsi és milyen motorról van szó. Ami a racereseknek érdekes:
    + maximális áramfelvétel
    + fordulatszám
    + emelő erő

    Itt ugye a kérdés az, te mire akarsz optimalizálni és tervezni:
    + emelő erő, minél nagyobb annál jobb, viszont durván rontja a hatékonyságot, ezzel az üzemidőt
    + hatékonyság, vagyis az áramfelvétel és az emelőerő hányadosa, adott fordulatszámon, ebből lesz a hosszú üzemidő
    + fordulatszám kérdések, pl. nagy és lassan forgó propeller stabilabb
    + felpörgés és lelassulás vagyis reakcióidő. Ehhez más dolgok is kellenek, aktív fék, Oneshot/Multishot képesség

    Na a fentieket kombinálja, hogy:
    + mekkora az akkumulátorod cellaszáma 3-6S között
    + mekkora az akkumulátorod C értéke, vagyis meddig tudod etetni a motorokat
    --------------------------------------
    + mekkora a propellered (4,5,6 col, stb.)
    + milyen meredek a propellered (5030,5040,5045 stb.)
    + milyen típusú a propellered (Bullnose, vagy lekerekített stb.)
    + milyen anyagból van a propellered (nylon, műanyag, karbon?)
    + hány ágú a propellered (2, 3, 6?)

    Na most ezeket képzeld el egy táblázatban, ami vagy 20 sor és 10 oszlop:DDD Akkor még nem beszéltünk arról, hogy ki és hogyan méri, mennyire melegszik közben a motor stb.

    Ami a tervezési szempontokat illeti:
    + maximális áramfelvétel azzal a propellerrel, amit még fel fogsz rakni. Nagyobb és a meredekebb is több áramot vesz fel
    + maximális áramfelvétel az ESC-vel és a motorral összevetve (vagyis ezeket ne haladja meg)
    + maximális áram amit az akkumulátor le tud adni.
    Nagyobb kapacitás: nagyobb súly, nagyobb áram, hosszabb üzemidő.
    Nagyobb C: agresszívabb, gyorsabb reakció, több áram, sokkal magasabb ár
    Nagyobb cellaszám: nagyobb feszültség, magasabb fordulatszám, nagyobb emelőerő

    A következő feladat az áram leadásának és a merítés idejének meghatározása, hogy legyen fogalmad a kivehető teljesítményről és az üzemidőről.
    Teljesítmény=C*kapacitás pl. 1500mAh*30C=45.000mAh=45A
    Üzemidő=kapacitás/(kapacitás/idővel*C-) ==1500/(1500/60*30)=2 vagyis KETTŐ perc full gázon, próba padon merítve 100%-ra

    Egy életszerűbb példa, hogy értsétek, mi a gond a kapacitásos történettel, nézzük a már 100% emlegetett csúcsmotort az RS 2205-öt. 31,2A DAL 5045*3 properrel. 1500mAh akksi, 90C-vel fogjuk etetni
    Teljesítmény=1500*90=135.000mAh=135A (nekünk ugye 4*31,2A=124,8A kell)
    Üzeimdő ELMÉLETI MAXIMÁLIS MERÍTÉSSEL: 1500/(1500/60*90)=0,66 perc vagyis 40 MÁSODPERC !!!
    Üzemidő GYAKORLATI MAXIMÁLIS MERÍTÉSSEL:1500/(1500/60*83)=43,2 MÁSODPERC!!!

    Ez még mindig csak egy laborteszt, de érthető mi a gond? Ha az esetek felében megyünk csak full gázon, egyébként meg 50%-on, már akkor is csak 64 másodperc, alig 1 perc az üzemidő.

    Szóval aki tényleg versenyezni akar, az ilyesmivel számoljon. Annyit had mondjak még el, hogy a nyertes köridő Velencében valahol 70-80 mp között volt, tehát a 64 ms még ide is kevés...Vagyis ritkán megyünk full gázzal:D

    [ Szerkesztve ]

    Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu

Új hozzászólás Aktív témák