Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • blakey

    titán

    válasz mglita #685 üzenetére

    Oled-fényt nyugodtan leveheted 35 körülire, élesség meg 0. Tovább javulhat az élmény.

    *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

  • alaves

    addikt

    válasz mglita #685 üzenetére

    CX-en az "eredeti" képmóddal kísérletezni nem sok értelme van (LG LCD-n talán, hátha jobb lesz a kép). Mint ahogy azt sati is írta: SDR OLED fény 28 (100 nit), aki 120 nit körül jobban kedveli, akkor pedig 33-40. Azért olyan magasak a gyári OLED fény értékek, mert ez az átlag vásárló elvárása (nagy fényerő legyen "oszt kész").
    Tudom, hogy a kontraszt LG-nél 95-re jön ki a tesztvideón, de jobb a 85. Élesség: 0! (30-nál már rajzfilm- és videojáték szerű lesz a kép). Szín:50. Színhőmérséklet: warm2 (ez van legközelebb a 6500K-hez). Dinamikus szín, szuperfelbontás, maximális fényerő is kikapcsolandó. Színskála: Auto! (túlszaturáltad a TV-t).

    Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]

  • junior19

    senior tag

    válasz mglita #685 üzenetére

    Akkor ahogyan ígértem, az én B7-es készülékem a te beállított értékeiddel. Nagyon pontos képet, ne várj ettől, de a lényeg látható lesz.
    Kezdem azzal, hogy többen reagáltak rá, hogy nagyon túltolt beállításokat használsz, a védelmedben el kell mondani, hogy szinte lényegesen nem is változtattál a gyári beállításokon, sőt volt, ahol jó irányba mozdultál, de még mindig keveset, ott többet kellet volna.
    Az Oledfény gyárilag nekem 90, ezt felemelted 100-ra, ez nem lényeges változtatás, már a gyári magas érték.
    Kontraszt 95, ha jól emlékszem nekem is annyi volt, talán 90, már nem emlékszem.
    Fényerő: 50 gyárilag ennyi, nem nyúltál hozzá. De írtad, hogy világos a helyiség. Nálam ahogyan írtam korában a redőnyök leengedve, de nem teljes sötétségben, a falak is láthatóak. Így nálam már a fekete vágási mintán a 20 oszlop felett láthatóak az oszlopok, így viszont fekete vágás történik, a Fényerőn emelni kellene.
    Élesség: 30 nálam 25 a gyári érték, nem sokat emeltél, de már a gyári érték is magas. Mérés közben a minták jelölésénél folyamatosan láttam a számok körül egy kontúrt, hosszú távon fárasztja a szemet.
    Színhőmérséklet: W25 Ez nálam gyárilag C20, ezt jó irányba vitted el, de még mindig nem eléggé. Erről volt már szó, hogy a W irányába teljesen el kell tolni a csúszkát, akkor közelít a D65 szabvány értékhez.
    Színskála: Széles ez gyárilag ilyen, nem változtattál rajta. Azt hiszem a Szakértói Világosban is ez szokott helytelenül megadva lenni, mert világos környezetben fakóbbnak látjuk a képet, így a színek túlszaturáltságával kompenzálják ezt, majd meglátjuk, hogy helytelenül.

    10%-ként mértem, nem volt értelme többet, a lényeg látszik. A fehérben sok a kék, már 90%-os értéknél eléri a maximumot, így onnantól már nincs változás. A 100%-os fehérnél a Triplet értékeket lehet látni, a referencia érték 235. A mértnél látható, hogy a kék több, a piros és zöld pedig kevés, nem érik el a 235-őt. A kék közepén a nyílnál is látható, hogy a középponthoz képest kevés a piros és a zöld, sok a kék. A piros értékek a dE értékek, ami egy arányszám, mennyire közelíti meg a szabvány értéket az adott pont.

    Ez az ábra is azt mutatja, hogy a kék már nagyon, a zöld közelében van egy szaggatott vonal, mindhárom színnek ott kellene futni.

    A piros szaggatott mutatja a szabvány 2,4-es értéket. A sárga a gamma, színenként is megjelenítettem, mert a mérés 2,46-os átlagos gamma értéke, illetve ha csak a sárgát nézzük, akkor nem lenne egy nagyon rossz gamma menet. Szét bontva színekre már nem ilyen jó a helyzet, mindhárom színnek a 2,4-es vonal környékén kellene haladnia.
    Az eleje is a cél felett van, ami azt jelenti, hogy sötétebb a kép, mint kellene. Ez a Fényerő emelésével valószínűleg korrigálva is lenne.

    A három szín együttfutása nem rossz, de látható, hogy a kék nagyon sok minden értéken. Ez egy 8000K színhőmérsékleti értéket ad, a D65 helyett.
    Eddig olyan értékeket láttunk, ami nem kirívóan rossznak mondható lenne, a 8000K sem sokkal több, mint a szabvány D65 értéke.
    S jöjjön akkor a fekete leves, mit okoznak ezek a "kis" eltérések.

    A sötét vonalú háromszög a szabvány színtér, a fehér a mért. Ez azért ilyen nagy, mert a Széles színskála van megadva, ilyenkor bármilyen színterű anyagot játszunk le, a megjelenítő ebbe a színtérbe rakja bele. Ennyire lesz pontos a színmegjelenítés, mint a képen látható.
    A háromszög belsejében a négyzetek a színek 0, 25, 50, 75, 100 telítettségi pontjainak a koordinátáit mutatja, a háromszög belsejéből kifelé haladva nőnek a telítettségi pontok, a csúcsok a 100%-os telítettségi pontot jelzik. Ahol a négyzetek keresztezik a háromszög belsejét, az a D65-ös színhőmérsékleti pont, ahol pedig a pontok, azok a mért értékek. Ez a "kis" színhőmérsékleti eltérés azt mutatja, hogy minden színárnyalat a kék felé mozdul, sok a kék minden színben, a színskála növelésével pedig még a színátmenetek is sérülnek.
    Ezt a képmódot egyébként jól beállítani nem lehet.
    Ez alapján én beállítanám a fekete vágás szintjét, a Színskálát automatikusra raknám, s a színhőmérsékletet még tovább mozdítanám a W irányába.

    codec project

Új hozzászólás Aktív témák