Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • junior19

    senior tag

    Én arra lennék kíváncsi, hogy mivel az Oled az csak ami feketét tud megjeleníteni, annak előnyével és hátrányával, ki, hogyan állítja be a fekete szintet, hogy fekete is meg legyen jelenítve, de a sötét részek is megfelelően jelenjenek meg. Gondolok itt a gamma értékre, kontraszt, oledfény, fényerő értékére. Esetleg még kalibrálva is van a készülék, akkor milyen megoldást alkalmaztak erre a célra.

    chros: még csak belenézegettem a linkelt cikkbe, de mindenképpen átrágom magam rajta.
    Csak egy dolognál már meg is álltam a cikknél, 85-ös kontraszt értéket használ. Ez most nekem azért tűnt fel, s ezt meg is nézhetnéd, mert ha jól emlékszem neked is B8 van, s a 7-es sorozatoknál a 85 kontraszt érték sötétebb 1 IRE-t ad, mint a 83-84. Ezek világosabbak, azután a 82 megint sötétebb, a 80-81 megint világosabb. Erre lennék kíváncsi még, hogy a 8-as sorozatnál is így működik-e még, vagy megváltoztatták. Nem kell mérni, szemmel látható a változás, elindítod az 1IRE mintát, s csökkented a kontraszt értékét.
    S ez például a sötét részletekre megint jó hatással van. A gamma bt1886, én ezt használom, lehet lényeges ez is, 2,2-es gammánál lehet nincs ilyen hatásaígy a kontraszt vezérlőnek.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #12 üzenetére

    B7 az sw pedig 05.80.55
    Én azért használom a Bt.1886-ot, mert a szoftverben át van írva a fekete szint értéke, nem 0, így a gamma menet sem egyezik meg a 2,4-es gammával. Ez jót tesz a sötét részleteknek.

    A kérdéses videó rajta van avshd lemezen, simán 1%-os szürke mintát kell beadni. Vagy jó a fekete szint beállítási minta is, akkor a 18-as oszlopot kell figyelni, az felel meg az 1%-nak.
    Szerintem mindegy az eszköz és az input is, akár usb-ről is lehet lejátszani, de jó a pc forrás a megfelelő HDMI-in.
    Én médiaplayeren játszottam le, HDMI bemeneten, nem pc címkével, de szerintem ez nem befolyásolja a kontraszt működését.
    Csak arra lennék kíváncsi, hogy elkezded csökkenteni, nekem 84-83-as kontraszttal világosabb az 1% -os minta, mint 85-ös értékkel. 82-nél megint sötétebb, 81 és 80-as értéken megint világosabb.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #21 üzenetére

    Köszi, hogy megnézted ezt a kontraszt dolgot, akkor ez nem változott a későbbiekben sem.

    Közben átszaladtam a cikket, tényleg sok érdekes dolog van benne, s informatív is az írás. Engem az szokott csak zavarni az írásaiban, hogy sokszor a Calman ellen írogat, természetesen a saját szoftverét bizonygatva, hogy jobb, mint a Calman. Azután ezt megszokta kapni fordítva is, olyan, mintha nagy ellenfelek lennének. S jön a csavar, hogy van még a ChromaPure, amit azért megint sok tesztelő használ, s arra még nem is találtam tőlük rosszat mondani, legfeljebb csak megemlítik. Mintha csak egymásnak lennének nagy ellenfelei, vagy személyes ellentétek lennének közöttük.

    Azt hol olvastad, hogy médiaplayert használnak, s nem pc-ét? Mert igaz én csak átfutottam a cikken, de ami lejátszókat megemlítenek, azokat mintagenerátor használatra tesztelték, legalábbis ahogyan én értelmeztem.
    Én médialejátszót használok, számomra ezért lenne érdekes.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz janos666 #40 üzenetére

    Ezt írta a fórumtárs is, csak nem ennyire szakszerűen.
    Viszont engem az jobban érdekelne, hogyha jól értettem, ő hiába csökkenti a videokontrasztot, nem történik semmi. Az Lg nél ugye ha tudod mit csinálsz, 85-100 között változtathatsz az értéken. Itt arra gondolok, hogy ha mondjuk a piros színcsatorna 90-nél kezd vágni, akkor elméletileg erre az értékre lehet állítani a kontrasztot. De mit csinál egy ilyen készülék felhasználó, ha már alapesetben vágva van a piros színcsatorna? Vagy később, a használat során jelentkezik ez, hogy elfogy valamelyik színcsatorna. Ő nem tudja korrigálni, mint az LG-nél, hogy csökkent pár kontraszt értéket.
    Remélem érthető a kérdésem.
    S itt nem feltétlenül a kalibrálásra gondolok, hanem egy felhasználóra, aki végpontozta a készülékeit, alapszinten tudja mit, mire kell használni. A Philips ezzel kihúzta a lehetőségét a végpontozásra, max fekete szintet tud állítani.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz alaves #44 üzenetére

    Igen, de most a kalibrálást hagyjuk ki. Egy olyan felhasználó, aki kalibrálni nem tud, de az alapokat be tudja állítani, s a korábbi készülékén meg is tette.
    Kalibrálás nélkül pedig nem szokták ajánlani a fehéregyensúly állítást.

    Én azt értem, hogy a gyártó a kontrasztot a 235-re állította be, s nem is tud felette megjeleníteni. De ez még nem jelenti azt, hogy csökkenteni ne lehessen, s az általad leírtak szerint a gyártó ezt nem engedi.
    Például veszel egy másik médialejátszót, ami másképpen adja ki a videójelet, picit nagyobb értéket ad ki, máris be lesz zárva a fehér szint. A lejátszón nem tudsz állítani, a tévén pedig hiába csökkented a kontraszt értékét, az nem változik.

    Félre ne érts, nem kötözködni akarok, a miértre lennék kíváncsi. Ez szerintem nem szokványos megoldás. Nekem is volt egy Sharp lcd-ém, gyárilag az is 235 értéken vágott. De lehetett még emelni a kontraszt értéken, akkor természetesen hamarabb kezdett vágni, csökkentéskor pedig 235 felett is láthatóvá lehetett tenni értékeket. Ahogyan az LG-nél is, 100-as kontraszt értékről csökkentve 85-re, a vágási szint is változik.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz alaves #46 üzenetére

    Mert hatással vannak egymásra. Ha elkezdenéd emelni a fényerőt, akkor még a 235 alatti sávokat is bezárnád, pedig nem a kontrasztot emeled. Ezért kell a végpontozáskor mindkét szintet beállítani, s ellenőrizni.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Archttila #85 üzenetére

    Szerintem hagyd így most már, s szoktasd magad a látványhoz.
    Nem akartam korábban beleszólni ezekbe a mozgás beszélgetésekbe, de én mindig így használtam a készülékeimet. Látom persze én sokszor, hogy kevés a 24fps, de én azt a moziban is látom, hogy kevés.
    Szerintem azért megy egy picit félre a mozgásmegjelenítés, mert ezeken azért tévéműsort is néznek a felhasználók. S esetleg utána egy 24-es anyag kevés lehet, s hasonlót szeretnének látni a 24 fps-s anyagon is.

    Egyébként amit chros linkelt még a topic elején kalibrálásról cikket Ted-től, azon is ezek a beállítások vannak.
    Vagy van a Spears lemezen mozgásmegjelenítésre tesztanyag. Hintaágyban fekszik egy nő. 24fps-en bármit csinálsz, nem lesz jó, amikor már eléred a Trumotion-nal azt az értéket, ami elfogadható lenne, akkor már szappanopera van.

    Szerintem is jobban meg kell szokni ezt a beállítást, s akkor már nem lesz gond. Én a B7-et is így használom.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #90 üzenetére

    Szerintem satival keversz, ő használt pc-ét madvr-al lejátszásra. Hogy 3dlut-ra kalibrálta-e végül az eszközét, azt nem tudom. Arra emlékszem, hogy a DisplayCal-ba elég mélyen beleásta magát. Csak most már pc-je nincs. :)
    Egyébként milyen értékre csinálja hidegre vagy melegre, ami már szemre zavaró a számodra? Gondolom a kisebb értékű meleg színhőmérséklet jobban zavar, mint hidegben azonos eltérés.
    Én is médialejátszót használok már nagyon régen, ezért is kérdeztem rá, hogy Ted-ék milyet használnak.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz djnice #99 üzenetére

    Kíváncsi leszek nálad, hogyan fog ez működni. Én is próbáltam ezeket, de nekem túl kimosott lett a kép ilyen értékekkel.
    Azután a mérés meg is mutatta, Bt1886-os gammát használva is 15%-nál már jó volt a gamma, felette pedig már sok is. Ha pedig 2,4-es gammát céloztuk, akkor már 10%-nál is magasabb volt a gamma mért értéke. Ezért nem is volt csoda, hogy még a hozzáadott fénysűrűség mosottá tette a képet.
    Igaz nekem B7 van, neked pedig B8, az írásból pedig nekem nem derült ki, hogy milyen készüléken használta ezeket az értékeket.
    Olvastam olyat is, hogy a B másképpen kezelte ezeket a változtatásokat, mint a többi modell. Volt C-s tulaj, aki 5%-nál 20-at emelt az értéken.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Archttila #103 üzenetére

    Elhajtotta a szerviz, ha jól emlékszem. Kicserélték az alaplapot, azután azt mondták, vagy így nézi, vagy kikapcsolja.
    Ezután az Oled topicban volt is téma, mert egy ideig időt kértek tőle, egy hónapjuk van állítólag, azután meg azt mondták neki, hogy le van zárva a hibabejelentés, szakvélemény is készült, így ezt nem jelentheti újra hibára. De majd kijavít, ha rosszul emlékszem.
    Volt vita is az Oledtopicban, hogy akkor már az LG sem úgy áll a szervizeléshez hozzá, mint korában.
    Szerintem meg ez egy olyan hiba a szerviz részéről, hogy működik a tévé, néha hibázik, de attól még nincs baja. Kb olyan, ha majd bekalibrálod a tévédet, s nem lesz 100%-os, valaminél lesz egy kis hiba. Te bejelented a mérés jegyzőkönyvét csatolva, a szerviz megnézi és elhajt. A tévé megfelelően működik, nem hibás, minden paraméterben megegyezik az előírtaknak.
    Ezek ilyen hibák.
    A szerviz csak akkor fog javítani, vagy cserélni, ha látható hiba van, amit ilyen tesztelők kihoznak, s a nagy átlagot nem zavarják, az belefér.
    Egyébként ha jól emlékszem Celtisnek a Samsunggal volt hasonló "hiba" csörtéje, pont 15 percenként megakadt a kép a saját tunert használva. A Samsung sem javította, cserélte, szerintük megfelelő a készülék. Pereskedés után kapta vissza a vételárat majd egy év elteltével.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz alaves #126 üzenetére

    Hali!

    Hidd el, nem véletlenül írta János sem, hogy meg kell mérni a panelt, s utána lehet következtetéseket levonni.
    Azt jó iránynak tartom, hogy veszel egy mérőt, s magadnak megpróbálod beállítani. Az írásaidból az jön le, hogy nem okozna gondot neked, az alapokkal tisztában vagy.
    Vettél volna egy mérőt, akkor már a gamma értékének sem kellett volna annyit utána olvasnod, hogy melyik érték felel meg a 2,4-es gammának. S hidd el, simán lehetséges, hogy hiába azt írták több tesztoldalon is, hogy a -4-es érték felel meg a 2,4-es gammának, lehet a te készülékeden a -3 közelebb lenne a 2,4-hez, simán lehetséges. S ez csak méréssel derül ki.
    Nézz meg méréseket, akár más készülékekről is, ahol eredményeket is mutatnak.
    5, 10, 15%-os szinteken akár századpontosságra is belehet állítani a megjelenítőt, s ha nincs ilyen pontosra állítva, akkor már nem lesz jó. Kicsi értéknek tűnik, s lehetne azt mondani, hogy ennyinek bele kellene férni, hogy 5%-nál az érték 0,114 helyett 0, 172. Ez kicsinek tűnik, s szemmel valószínűleg nem is lehet pontosan beállítani.
    De gondolj bele, egy jobb lcd-nek 0,017 a fekete szintje. Az Olednek 0. A 0,5 vagy 1% nagyon kicsi eltérés. Az Oleden még is látod, az lcd-nél pedig alig észrevehető. Pedig század értékekről beszélünk.
    Amíg teszt oldalak és mások által megadott értékekkel próbálkozol, tesztelsz, addig kicsi az esélye, hogy jól legyen beállítva a megjelenítő. Ezért ha valami nem tetszik az adott anyagon, akkor mindig a beállításra fogsz gyanakodni, s újabb beállításokkal kísérletezni. Ha be van kalibrálva a megjelenítő, akkor is fogsz hibákat látni de akkor már tudod, hogy a megjelenítő aránylag pontos, s az adott anyagot így készítették el. Gondolj csak arra, filmeknek is különböző a kontrasztaránya, van amelyiknek a legsötétebb része is világosabb, mint másik anyagnak.
    A különböző ajánlások pedig azért nem igazán jók, mert más a látásunk, más az ízlésünk. Rengeteg példa kering a neten a sötét részletek megjelenítésére. De ha nincs kalibrálva a megjelenítő, akkor ezek az ajánlások függnek az adott személy látásától és ízlésétől.
    Például a Sötét lovag 06:34-es idejénél, amikor felnéznek az égre, s a jobb oldali épület árnyékmegjelenítéséről megy a tippelés, hogy mennyit kellene látni. Azt hogy ilyen jelenetben mennyit kellene látnunk, azt csak egy helyes kalibrálás mutatja meg, feltételezve, hogy jól belehet állítani adott készüléket.
    Én azt a gondolatodat támogatnám, hogy egy mérő beruházásával kezdenél neki, az később is jól jöhet. Enélkül mindig ilyen téren csak olyan kérdéseid lennének, amire igazából senki nem tud tanácsot adni. S vannak itt páran, akik segítenek ha a méréssel, kalibrálással kapcsolatban van konkrét kérdésed. De addig amíg nincs egy mérés a készülékedről, csak általános, elvi magyarázatot kaphatsz. Felelősen senki nem tudja azt neked kijelenti, amiből most is kiindult a kérdésed. Jánostól sem véletlenül kaptál általános válaszokat, mérés nélkül nem tud senki konkrét választ adni ilyen kérdésre.
    Ha találtál olyan teszt oldalakat, ahol azt látod, hogy a kérdésedre megfelelő a mérés, akkor nagy eséllyel a tieden is el lehet érni, amit szeretnél. De konkrét értékekkel próbálkozni, hidd el felesleges.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz krx21 #127 üzenetére

    [link]
    Nem tudom ezt láttad-e már, 7:58 után van a hangbeállítási rész.
    Van benne tesztre is minta, hogy megfelelően működik-e a hangrendszer.
    De ha kiírja az erősítő. hogy DTS5.1, akkor a játékban kevés a háttérhang, ha megfelelően van egyébként a hangrendszer konfigurálva.
    Esetleg az erősítőn is teszthang futtatás, szólnak-e a háttérsugárzók.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz alaves #154 üzenetére

    Minden kijelzőn fontos a helyes fekete szint beállítása, nem csak az Oled-en.

    Ezeket a mintákat betudnád linkelni? Mert én az elsőt, a 75-ös fényerőt nagyon soknak tartom.

    A másik, hogy ha jól tudom a HLG HDR-t a tévés műsorszórásban használják csak, így elméletileg azért kevésbé van használva. De ahogyan írod is, az LG-nek van annyi képmódja, hogy egyet be lehet áldozni rá.

    Azokra a mintákra tényleg kíváncsi lennék, mert nekem is B7 van, s egyáltalán nem tűnt fel, hogy a fényerőt 75-re kellene emelni HDR10 esetén. Nekem 50-en van, ez azért jelentős különbség.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz alaves #156 üzenetére

    Köszi, megnézem majd.

    Érdekes, több esetből is.
    Ha jól tudom, a hdr10 és a hlg között gamma különbség van, ráadásul szinte biztos, hogy a HLG kevésbé használatos, mint a hdr10.
    A másik, hogy sdr esetén is az ilyen fényerő változtatás a helyes fekete szinthez már vágást okoz a fehér szintnél is. Soha nem próbáltam ezt hdr esetén, de dsr esetén biztosan.
    S HDR-nél, ahol a helyes megjelenítéshez minden a max-on van gyárilag(kivéve a fényerőt) ilyen mértékű fényerő különbség azért láthatónak kell lennie.
    Kíváncsi vagyok chros mit reagál rá, mert a kalibrálásához be kellet állítani ezt, s ez jelentős különbség.
    Meg sok kalibrálási tippet, eredményt olvastam a neten, s egyik sem említett 75-ös fényerő értéket az LG-nél.
    Mindenesetre elég érdekes.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz alaves #159 üzenetére

    B7 belső lejátszó, nas-ról játszva.
    Minden minta helyesen jelenik meg, talán némelyiknél 1-2 fényerő értéket lehetne emelni, de nincs is most teljesen sötét a szobában.
    A fekete mintán már 53-as fényerő értéknél láthatóan működni kezd a panel, 75-nél szürke.
    Nálam semmit nem kell változtatni a fényerő értéken, pláne nem ilyen mértékben.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Archttila #209 üzenetére

    Gondolom ezt Ted állítja, hogy az ő lemezük a legjobb sdr kalibrálásra. :)
    De többször is olvastam tőle is, illetve ő említi az AVS-en sokszor, hogy az AVSHD 709 használatával a hcfr-ben meg kell jelölni a megfelelő opciót, mert egyébként rosszul kerekít.

    A DV-hez nem tudom mennyire jó csak az a lemez, illetve így mennyire lesz kalibrálható. Még a HDR-nél is korában csak a 2 pontos fehéregyensúly használata volt javasolt, a több pontos már nem, a cms-t pedig kifejezetten ellenezték használni. Nem tudom ez a mostani sorozatnál mennyire változott.
    DV-nél viszont Calman a javasolt, de én úgy emlékszem korában kevés volt a minta(talán a Calmanban is van pattern), de nem fog átkapcsolni a tv DV módba. Én legalábbis többször is ezt olvastam. Kell még valami eszköz, ami átfogja váltani.
    Illetve a DV módban talán még korlátozottabbak a kalibrálási lehetőségek.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Archttila #220 üzenetére

    Ez B7-en is működik már, de lehet, hogy ez már még régebbi dolog.

    Chros: Az ilyen trükköket nem lehetne egy összefoglalóba beleszedni?
    Talán pont itt ebben a topikban lenne az ilyeneknek a helye, s akkor a többiben sem kellene a keresőt használni.
    Gondolok itt a szervizmenübe lépésre is.
    Csak egy tipp a részemről, ha már van ilyen topik.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #231 üzenetére

    "beulok ele pontosan olyan tavolsagra amilyenre itthon is ulok"

    " Olyan 220-230 ra vagyok az 55-es elott es hibatlan."

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #233 üzenetére

    Szerintem teljesen természetes dolgot tapasztalt, amivel sokan szembesülnek is. A nagyobb méret megkívánja a jobb minőségű forrásanyagot, mert szerintem az nem életszerű, hogy nagyobb megjelenítő esetén a nézési távolságot növelik, ha a forrás többnyire marad az elég gyenge tévészolgáltatás használata.
    A VHS-t kicsit túlzónak érzem, de nekem is van olyan anyag sd-ben ami vagy csak úgy volt megszerezhető, vagy sajnáltam rá a több gigányi helyet. Ezeknek is a bitrátája érdekes módon a tévészolgáltatás mértékét talán eléri,de inkább alatta marad. S mégis sokkal inkább nézhetőek.
    Nálam nincs ilyen gond, tömörítési hibákat általában inkább a szolgáltató sd sportcsatornáján látok, de én szinte csak sportot nézek a tévészolgáltatásból. Ha lehet 1080p remux anyagokat vagy a BD anyagot nyomom ki a kijelzőre, akkor kisebbet, ha ezek nem léteznek.
    Ebgem sokkal inkább zavarnak az olyan részek, hogy sorozatban beszélget egy férfi és egy nő. Amikor a nőt szemből mutatják, akkor sötétzöld a sapka rajta, amikor hátulról és a férfi van szemből, akkor pedig sötétbarnás-sárgás.
    Másik jelenetnél megint változik a sapka színe. Harmadik jelenetben megint vannak kamera váltások, de akkor meg hiába vált a kamera, mindig sötétzöld a sapka.
    Na ilyenkor mi van? nem hiszem, hogy ezt beállítás okozná. Igénytelenek voltak a forgatáskor, s nem figyeltek a különböző időpontoknál a felvételkor a sapka színére? Vagy az utómunka során más végezte, vagy valamiért más árnyalatot kapott a sapka?
    Ezek engem sokkal jobban zavarnak, mint a tömörítési hibák, mert ha lehetséges akkor hanyagolom az ilyen anyagokat.

    Én most Boldogabb új évet szeretnék kívánni Mindenkinek, mert a tavalyi Boldog az nagyon nem jött be.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz TG-MV #319 üzenetére

    Közvetlenül az Apple készüléket a HDMI bemenetre sincs jel?
    Mert ha nincs, akkor tönkrement a HDMI bemenet. Akkor esetleg másik bemenet, de mindenképpen jelezném a szerviz felé.
    HDMI kijelzésekre pedig nem kell logikát keresni. Ha csatlakoztatsz egy olyan készüléket, ami nem ad ki jelet a HDMI-in, a csatlakoztatást akkor is jelzi a megjelenítő. Csak kép nem lesz.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Archttila #343 üzenetére

    Ő A9-est írt, a linken A8-as van.
    Decemberben én is állítottam be két A9-est, egy 55" és egy 65"-ost. Tényleg meglepően jó képük van a dobozból kivéve, igaz nem álltam neki tesztképekkel nézegetni.
    Egyébként sem értem, ami most a másik topikban folyik. Ez a sávosodás tudott volt a korábbi modelleknél is. Tudta azt is mindenki, hogy ez idővel javul. Nem egy példa volt, hogy korábbi modelleknél is neki álltak a kicsomagolt tévén tesztképeket nézegetni, s mikor ilyet láttak, majdnem vissza küldték. Pár nap múlva pedig semmi nem látszott a sávokból, vagy csak nagyon halványan.
    Nem beszélve arról, hogy egy friss panel a gyári értékeken simán vágja a feketét.Talán 54-es Fényerő értéken már nem vágja. Így az egy százalék simán bukik, azt nem is lehet látni. Ha egy pár napos panelt néznek, akkor még ez a rossz 5% is sötétebbnek számít, így majd ha már beáll a panel, az is egy világosabb értéknek felel meg, így nem annyira feltűnő.

    [ Szerkesztve ]

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz snpetit #465 üzenetére

    Szerintem ezt mérés nélkül elég nehéz megmondani. Pláne így látatlanban, hogy csak a fehér pirosas vagy általában az egész kép.
    Én a színhőmérsékletet tenném a meleg2-ről meleg1-re, azzal sok bajt nem csinálsz.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Gigabyga #504 üzenetére

    Azért egy jó tanácsot engedj meg.
    Működés közben a hdmi kábelt ne csatlakoztasd egy készülékhez sem, ahogyan a videón látható.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Archttila #509 üzenetére

    Eszembe se jutna felakasztani téged.
    Részemről egy tanács volt, mindenki azt csinál az eszközeivel, amit akar.
    Nekem van ismerősöm, aki a működő Pioneer plazmájába csatlakoztatta a karácsonyra kapott Sony BD lejátszóját. Azóta az irodájában van a készülék, mert csak az analóg bemenetek működnek rajta.
    Másik ismerősnek több km-re tőle villámlás után adta meg magát a hdmi kimenet a műholdvevőjén.
    Esetemben pár száz méterre volt villám tőlem, minden készülékem kikapcsolt állapotban volt, az avr és a médialejátszó hdmi része bánta az esetet.
    E példákkal csak azt szerettem volna kihangsúlyozni, hogy a hdmi -s rész elég érzékeny, tudom, hogy a villámcsapás és ki-be csatlakoztatás kék különböző eset.
    De szerintem egyébként sincs értelme bekapcsolt állapotban csatlakoztatni, mint az analóg összekötéseknél. Itt kommunikálnak egymással az eszközök, így késik a kapcsolat az analóg kapcsolathoz képest. Jó csatlakozás esetén és jó eszközök esetén létre jön a kapcsolat, ha valami nem jó, akkor nem jön létre. Egy ki-be kapcsolással gyakorlatilag ugyanaz érhető el, mert a készülékek ismét megpróbálják a kapcsolatot felvenni egymással, mintha kihúzom az egyik készülékből a kábelt, majd visszacsatlakoztatom. Én a ki-be kapcsolást biztonságosabbnak tartom, mint a csatlakoztatást működő készülékbe.
    Korábbi készülékek esetében emlékszem, hogy felhívták a figyelmet a használatiban a kikapcsolt készülékhez való csatlakoztatásra. Most ez is így van-e nem tudom, bár a használati útmutatók sem a régiek már.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #516 üzenetére

    Azt hiszem János a másik topikban többször is említette, hogy az LG is 100-as Oledfényre állítja a paneleket. Így csökkentve az Oledfény értékét, a sötét részeken csökken a fényerő. A B7-hez az avs-en nem ritkán 40-60-as Oledfény értéket ajánlanak, így láthatóak a sötét részletek.
    Mondjuk a gamma az alsó értékeken még így is eléggé eltérhet a referenciától, s ezt nem korrigálták sehogy. Vagy azért mert nem tudták, vagy azért mert így találták korrektnek a többi modellhez képest a kalibrációt. Csak akkor ez igazából nem is kalibrált modell.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #518 üzenetére

    Igen, sdr-ről írtam.
    Teszteltem is annak idején az említett videókkal, az én B7-em kb. 45-ös Oledfénynél van látható fényerő emelkedés a 17 feletti oszlopoknál. Mondjuk ez az érték számomra már sok. S ha kicsit be is zárja a feketét alaphelyzetben, mondjuk a 17-es nem is látható, akkor ha emeljük az Oledfény értékét, akkor a 17-es is látható lesz.
    S ha ezt megfordítjuk, akkor is igaz, ahogy csökkentjük az Oledfény értékét, úgy sötétedik az a rész is. Ami lcd-k esetén vagy nem látható, vagy kevésbé észrevehető. Ezért azok esetében lehet 100 vagy 120 nits csúcsfénysűrűség értékre kalibrálni.
    Oled esetében nem biztos, mert lehet ez a csúcsfénysűrűség érték még sötét részletek vesztésével jár. S talán János is említette, de lehet máshol olvastam, hogy Oled esetében a kalibrált értékek közelében kell maradni az Oledfény értékének, mert változik nagymértékű változtatással, míg lcd esetén kevésbé változnak a paraméterek a Háttérfény változtatásával.
    Emiatt gondoltam én úgy, hogy picit csökkentik a Fényerőt, hogy a sötét részek sötétebbek legyenek, ezt mérési ábrájuk alapján megtehették volna. Akkor viszont csalóka a mérésük, mert ezt a készüléket jól kalibrálják, amiket pedig max fénykibocsájtás mellett kalibrálják, az nem igazán kalibrált készülék.
    Röviden, ha ők minden készüléket sdr-ben max fénykibocsájtás mellett kalibrálnak, akkor végül is nem kalibrálnak, csak azt mutatják meg, maxon melyik készülék pontosabb a referenciához képest.
    A mérésük jelen estben semmilyen információt nem tartalmazz, próbáltam utána nézni is, de semmi konkrét dolog nincs leírva. Így olyan a mérésük, mintha full beállítás mellett korrigáltak volna az rgb levelen és kész.

    Miért, van különbség a két gamma között? Vagy csak az LG-n nincs, más márkáknál van?
    Bocs, de lemaradtam az előzményekről, így ezt a kijelentést meg én nem értem igazán mire vonatkozik. :)

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz pinnacle #519 üzenetére

    Ne fényképeket nézz beállításra vagy ellenőrzésre.
    Általában a készülékek fényképnézegetői másképp konvertálnak, így simán lehet, hogy a 3 készülék különböző konvertálási különbségét látod.
    Sőt, gondolom az Eizo pc-hez van csatlakoztatva, így simán találhatnál a pc-re másik képnézegető progit, amelyik megint másképpen fogja megjeleníteni az említett tesztképet.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz pinnacle #523 üzenetére

    Lásd az előző hozzászólásokat, pont erről a területről van szó.
    De egyébként ha jól emlékszem, akkor új a készüléked, hogy a 19-es látszik most még csak, az normálisnak is mondható. Még változhat a panel az első 200 óráig, majd kb 100 felett nézd ezeket a videókat.
    A helyes fekete szintre az olednél pedig egyszerű a helyes beállítást megtalálni.
    Játssz le egy teljesen fekete videót, vagy sorozatoknál jelenetváltáskor többször előfordul fekete kép. Ekkor emeld a fekete szint értékét. Annál az értéknél, amikor a fekete már halványan világítani fog, már magas. Vissza veszed eggyel az értéket, amikor a fekete képet nem látod, mintha ki lenne kapcsolva a kijelző. Ez lesz a helyes fekete szinted.
    Ha nem tudod teljesen sötétben elvégezni ezt, akkor tehetsz egy guriga kéztörlőt a kijelzőre, s a középső lyukon átnézve látni fogod, amikor már működik a panel.
    Ettől kezdve teljesen mindegy milyen tesztképet nézel, ha nem jól jelenik meg, akkor vagy a konvertálásban van hiba vagy a képnézegető nem pontos.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #536 üzenetére

    Inkább bekezdésenként válaszolok, nem akarok újra idézgetni.
    Lcd esetén én sosem láttam úgy a fekete közeli részleteken a fényerő változást, mint az Olednél, s bennem úgy is maradt meg, több helyen is azt olvastam, hogy lcd-én nyugodtan lehet kalibrálás után változtatni a háttérfény értékét, a paramétereket nem változtatja jelentősen. Én ezt soha nem ellenőriztem, mert kb. mindig a kalibrált értékekkel használtam utána.

    Most már egyébként értjük egymást, kb erre gondoltam az előző írásaimban, amit itt levezettél.

    A Bt.1886 és 2,4-es gamma különbözne kijelentésnél megint félre értettük egymást.
    Elméletileg a két gamma Oled esetén megegyezik, 2.4 az értéke ilyenkor minden értéken a gammának. Erről nem teszek be képet, mert ezt úgyis tudod.
    Elméletileg nem lehetne különbség a kettő között, erre még régen Jánossal te hívtad fel a figyelmemet, mert 0 fekete értéknél a Bt.1886 megegyezik a 2,4-el.

    A trükk kalibráláskor következik.

    Bt.1886 van kiválasztva célnak. A feketét nem kellene mérni, mert az úgyis mindig 0 olednél. Most akkor a 2,4-es vonalon kellene folyamatosan haladni a célértékeknek.
    S jön a trükk. A kijelzőn a fekete szint helyesen van beállítva. De a programnak azt mondom, hogy a fekete értéke 0.00035 nits. Ilyenkor már ez a világosabb célértékű gamma menet lesz a cél, amit a képen a piros szaggatott vonal mutat, ezt kell majd kalibráláskor közelíteni. Ezért lesz világosabb a sötét részlet.
    A fekete szint helyes marad, méréskor a feketét nem mérjük, az úgyis mindig 0, a program szerint a kontraszt értéke nem végtelen, mert meg van adva egy kis fekete szint érték, de mi tudjuk, hogy a valóságban végtelen maradt.
    A képnek így világosabbnak kell lennie a sötét részleteknél, mintha a 2.4-es gammát használnák.
    Én így értettem azt, hogy kalibrálással meg lehet csinálni, hogy a BT.1886 világosabb legyen Oled esetén, mint a 2.4-es gamma.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mglita #600 üzenetére

    Nincs a Real Cinema opciónál mozisabb megjelenítés.
    Kicsit túlbonyolítod szerintem az egészet.
    Leírom, hogy én hogyan használom, illetve mi az ajánlás, s ahogy sokan itt használják.
    23,976 vagy 24-es anyag esetén, amik a filmek és sorozatok nagy részét jelentik, ilyenkor csak a Real Cinema legyen bekapcsolva, a TruMotion, s ha van más lehetőség is, akkor azok kikapcsolva.
    29,97 vagy 30-as anyagoknál, amelyek a koncert anyagokra jellemzők leginkább: Real Cinema Ki (ha lehetséges)ha be van kapcsolva nekem már szappanoperásnak tűnnek így is, hiába van a TruMotion kikapcsolva.
    50-es anyagok, jellemzően a tévéműsor sugárzott anyag felvétele: Itt is minden kikapcsolva, a Real Cinema is, s a TruMotion is.
    Ha valamit már bekapcsolsz kísérletezés céljából, akkor már interpolációt fog a készülék csinálni, ami vagy jó lesz, vagy nem. Ha neked tetszik valamilyen beállítás, s nincs zavaró hiba a képen, akkor használd úgy.
    Még annyi megjegyzés, hogy bár én régebbi Dune-t használok, a tiedre nem tudom mennyire lesz igaz ez. Az enyém bizonyos beállításoknál fájlos lejátszáskor jól kezeli a frameváltást, ugyanakkor lemezes lejátszáskor nem kapcsolt 24p-re. Ezt úgy tudod ellenőrizni, hogy a tévé menüjében rálépsz a csatornakeresésre, s nyomsz 5x1-et. Megjelenek adatok, s látni fogod köztük, hogy a megjelenítő ténylegesen milyen jelet kap.
    Csak akkor érdemes ezekkel kísérletezni, ha szeretnél, ha a lejátszód biztosan jól vált a megfelelő fps értékre. Ez fontosabb, minthogy milyen értéken használd az interpolációs opciókat.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz alaves #603 üzenetére

    Tényleg nem kötekedésből kérdezem, de ha van lehetőség egy interpoláció nélküli megjelenítésre, akkor miért kellene használni, hacsak kismértékben is?
    Lg-nél ha használod a Trumotion-t, akkor értelemszerűen inaktív lesz a Real Cinema. Innentől egy számomra értelmezhetően egy valóságos megjelenítéshez képest egy elektronika fog találgatni, mit tartalmazz az a kép, ami egyébként megvan eredetiben.
    Tovább megyek. Lejátszóknál is szoktak alkalmazni ilyen interpolációs szoftveres dolgokat. Az most mindegy, hogy mennyire sikeresen. De például az én régebbi Dune lejátszóm is tartalmazz ilyen opciót. S érdekes módon csak fájlos lejátszásnál működik, lemezes lejátszás esetén nincs rá lehetőség. Pedig ezt pont nem kellene befolyásolnia.
    Ahogy én látom ez egy marketing megint csak, valamikor kitalálták, sokan ráugrottak, milyen jó, s próbálják ezzel is eladni a terméket.
    Félreértés ne essék, én is látok néha anomáliákat 24p-s megjelenítés esetén. De ezt én inkább a hanyag elkészítés, operatőr, rendezői munka javára írom. Ha egy rendező elképzelése az, vagy engedi, hogy az operatőr rángassa a kamerát, akkor persze nem igazán lesz élvezetes a kép.
    De példának tudnám mondani a James Bond filmeket, különösen a Craig filmeket. Simán élvezhetőek 24p-ben is, pedig van bennük akció.
    Ellenpéldának pedig nagyon jó szerintem Rowan Atkinson utolsó filmje. Amikor lemennek a garázsba autót választani, s a kamera jobbról -balra mozog gyorsan, azt semmi nem tudja vissza adni normálisan, hogy egyébként a film meg ne legyen szappanoperás.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mglita #607 üzenetére

    Dune - Limited, akkor a tévén a Fekete szint alacsony
    Dune - Full, akkor a tévén a Fekete szint magas
    Így biztosan helyesek, s hogy hogyan jobb, azt neked kell tesztelned.
    A filmek nagy része limitedben készül, így az első variáció lenne a helyes, de ma már bármi megtörténhet.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz powerup2 #649 üzenetére

    Limited (16-235) - Alacsony
    RGB (0-255) - Magas
    De ha sötét a kép, azt okozhatja rossz gamma menet is, rossz fekete vágási szint beállítás, nem feltétlenül a helytelen fekete szint beállítás.
    Egyébként akkor sötét inkább a kép, ha a forrás RGB jelet küld, a tévé pedig limited jelet vár.
    Ha Automata opcióban sötét, akkor nézd meg a két másik lehetőséget, s láthatod, hogy ez a beállítás okozza-e, vagy más.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    Arról van valakinek infója, hogy lg készüléket hogyan lehet újra indítani?
    Arra gondolok, hogy bejön az indulás elején a WebOS logó, mint egy reset után, csak akkor mindent újra be kell állítani.
    Ki van kapcsolva a gyors indítás a menüben, de kb.5 másodperc alatt van kép a kijelzőn.
    A neten található tippeket próbáltam( hangerő le + bekapcsoló gomb együtt tartva 11-12 s-ig, kikapcsoláskor 3 s-ig nyomva tartva a kikapcsoló gomb, s következő bekapcsolásnál újra indul) de egyik sem hozott eredményt, maradt az 5 s-os bekapcsolás, 3 led villanás.
    Ez másnál is így történik? Hiába van nálam a gyors indítás kikapcsolva.
    Olyan ez a működés, mint pc-nél a hibernálás, ami nem egyenlő az újraindítással.
    Volt már több eszközöm, most is van, s azoknál egy újraindítás hosszabb időbe telik, mint amikor egy Androidos készüléket is újra indítunk.
    Nem találni a neten sok infót ezzel kapcsolatban, inkább a reset szerepel, ezért lennék kíváncsi rá, hogy ha lehet, akkor hogyan lehet újra indítani a készüléket.
    Appokat nem használok, így azt sem tudom, hogy ott egy esetleges törlés után újra indul-e a készülék vagy sem, s csak az app törlődik.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz blakey #665 üzenetére

    Itt most nem arra gondolok, hogy valami gond van, s ezért egy reset a megoldás. Pont ez egyébként, amiért elkezdtem ezen gondolkodni. Mondjuk valamiért egy videót nem játszik a lejátszó, amit korában igen. Egy újraindítás lehet javítaná, resettel viszont mindent újra be kell állítani. Neked is volt régebbi Dune lejátszód, először gondolom az újra indítást próbáltad, nem a reset funkciót.

    alaves : ezt már többször olvastam tőled, talán innen is jött a gondolat, hogyan lehet az lg-t újraindítani. A tanácsod lehet működik, én viszont nem erőltetném, akkor már inkább a reset.
    Pc-ét sem a tanácsod alapján indítjuk újra, s a többi készülékben sem véletlenül van ilyen funkció. Nem egy esetről tudok, hogy elment az áram, majd amikor újra bekapcsolták, a készülék már nem állt fel, mert megsérült a betöltő program, vagy Bed sectorok keletkeztek a romban, amin nem tudod tud lépni a készülék. Nekem is van egy ilyen műholdvevőm, a tévével nem igazán kísérteném a sorsot ezzel a módszerrel.

    Igazából arra lennék kíváncsi, hogy sok mindenre van az LG-nél trükkös parancssorok, amivel különböző dolgokat lehet előhívni. Erre lennék kíváncsi leginkább, hogy valaki találkozott-e olyan variációval, amivel ténylegesen a készülék újra indítható, ha szeretném.

    Mindkettőtöknek Philips van, a Spahi rendszer, ha jól emlékszem, ott nem tudom, hogy van-e a menüben erre lehetőség.
    A Sony Androidos, ott a hosszan tartott bekapcsológombbal lehetséges, mint általában az Androidos készülékeken.
    A Panákon nem tudom ez működik-e, illetve hogyan, mennyi idő alatt áll fel a készülék.
    Mondom, nekem az a fúra, hogy ki van kapcsolva a gyors indítás a menüben, s így 5 s után van már kép. Ez számomra olyan, mint a pc-én a hibernálás funkció.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #670 üzenetére

    Ezzel megint az a baj, hogy látszólag teljesen azonos az indulása a készüléknek, mintha csak simán bekapcsolnám. Nincs WebOS felirat az induláskor, s kb 5 s után már van kép. Ezt egyébként már csináltam párszor mostanában, mert viharok, zivatarok esetén kihúzom a konnektorból. De a panel csere után is, amikor még a tápról is le volt húzva a csatlakozás, hasonlóan kapcsolt be. A szervizes eleinte nézett is, hogy nem kapcsol be a tévé, ahogy csatlakoztattam, s mikor rákérdezett, akkor mondtam, hogy be kell kapcsolni. S bekapcsolás után ekkor sem volt WebOS felírat, 5 s után volt kép.
    Én elhiszem, hogy ez rendbe tesz esetleg dolgokat, csak számomra furcsa az ilyen gyors bekapcsolás. Még a VU+ műholdvevők, amik egyébként kicsit gyorsabbak, azoknál is egy bebootolás 20-25 másodperc. S ez a gyorsabb készülékek közzé tartozik.
    Tegnap is kerestem a neten erre a témára, s mindenhol szinte csak a találgatás megy, tippelgetés.
    Ha már Jánost szóba hoztad, talán ő mondta azt is, hogy teljes reset kell ilyen kalibrálások előtt, a képmódban található visszaállítás nem elég.
    S érdekes, ez is volt már említve, hogy a némítás gomb többszöri megnyomására megjelenik egy rejtett menü, amiben a kép, hang és még valami beállításokat lehet vissza állítani. Bár nem tudom, hogy ez megegyezik-e ez a visszaállítás, a gyári visszaállítással, vagy ez is csak a képmódban találhatóval egyezik, csak minden képmódot visszaállít.
    Erre van rejtett menü, amit egyébként is meg lehet csinálni a menüben, az újra indításról még nem talált senki biztosat.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mglita #674 üzenetére

    Itt szerintem erre pontos választ nem fogsz kapni, s rossz irányból közelíted meg a dolgokat.
    Ahogyan chros is írta az értékeket, de ezek a Szakértői képmódokban találhatóak.
    Hogy te most melyiket használod, arról gőzöm nincs, nem szoktam ilyen képmódokat használni, amikben ilyen opciók vannak.
    S hogy értsd, miért rossz képmódot használsz. A szakértői képmódokban a színhőmérséklet a meleg2-nél a legpontosabb, itt általában kis kalibrálással pontosan be lehet lőni. Ezért nem olyan képmódot használunk, amin csak egy csúszkát lehet tologatni, s ha a legmagasabb W árték felé toltuk a csúszkát, akkor vagyunk a szabvány környékén, pontosítani pedig nem lehet.
    A gammával hasonló a helyzet. Ahogyan chros írta, a szakértői képmódokban azokkal az értékekkel van a legnagyobb esély, hogy tényleg ott van-e gamma.
    Amelyik képmódot használod, azt nem szokták megmérni, nem mérem végig mind a több mint tíz képmódot kalibrálás előtt, hanem csak azokat, amelyekről egyrészt sejtem, hogy a legpontosabbak, illetve lehet korrigálni is.
    Abban a képmódban amelyikben használod, nagy a valószínűsége, hogy nem csak a gamma menet nem jó, hanem a színhőmérséklet sem, így a színmegjelenítés sem pontos.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #677 üzenetére

    Még néztem meg végig csak az elejét, s monitoron, így nem is hallottam semmit.
    De érdekes már a Near Black megjelenítés. Kalibrált készülékek voltak már, vagy csak gyári beállításokkal?

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mglita #679 üzenetére

    Nekem kezd egy olyan érzésem lenni, hogy az Oled megjelenítő nem a te készüléked, talán egy jobb Sony lcd-vel jobban jártál volna.
    Ilyen értékek mellett sötétben használni a megjelenítőt számomra egy kínzással érne fel, én Szakértői módban sötétben 27-es Oledfény, 85 kontraszt értékkel használom.
    Ha nem sötétben nézed, akkor indokolt lehet a magas Oledfény, de akkor elveszíted az Oled lényegét, a fekete megjelenítést. S egy jobb lcd talán magasabb általános fényerőre képes, ami neked jobban bejön jelenleg.

    Szakértői módokban és a Filmmaker mód is a legpontosabb a szabvány értékekhez. Ezt te azért láthatod vissza fogottnak, mert nagy fényerejű lcd képhez vagy szokva. Ha plazmáról vagy projektorról váltottál volna, azok az értékek is bőven elegendőek lennének, amiket chros is írt. Egyébként ha ezekben a képmódokban is 100 oledfény, 95 kontraszt érték mellett a színhőmérsékletet hidegre teszed, esetleg a gamma értékét 1,9-re, akkor megközelítőleg azt kapod, mint most az Eredeti képmódban.
    Minden képmódot hasonlóra be lehet állítani, csak tudni kell, melyik opció mit szabályoz, s a szabványhoz képest, az az érték hol helyezkedik el.
    Most neked például az Eredeti képmódban a színhőmérséklet 0 opciója kb megfelel a Szakértői képmódok hideg beállításával. Ha átállítod, akkor hasonlót kell kapjál, mint az eredetiben. Vagy ha az Eredetiben eltolod teljesen a Meleg irányába, akkor fog megegyezni a Szakértői módok meleg2 értékével.
    S ez csak a színhőmérséklet, a gamma is másképpen működik a képmódokban, de mivel az Eredetit senki nem használja, aki a lehető legpontosabb képet szeretné nézni, s kalibráláskor erre törekszünk, így mérni sem szoktuk ezt a képmódot, mert úgysem lehet pontosan beállítani.
    Én azt tanácsolnám, vagy cserélj készüléket, vagy kezd el fokozatosan csökkenteni SDR módban az Oledfény értékét, mindig annyi értékkel, amit még elbírsz viselni. Pár nap alatt megszokod, akkor megint csökkented pár értékkel. Ezt egészen addig csinálod, amikor már eléred a 30 körüli Oledfény értékét. Ha ezt megszokod, akkor a mostani kép lesz már számodra rikító, túlzó. És ezt hidd el, hogy így van, ez csak megszokás kérdése.
    S sem a szemednek, sem a készüléknek nem tesz jót hosszú távon sem a magas fényerő, sem a hideg színhőmérséklet használata.
    Én még esetleg azt fel tudom ajánlani, hogyha megadod a pontos értékeket ahogyan használod, az én B7-es készülékemen csinálok egy mérést, hogy az enyém mennyire tér el a pontos képtől azokkal az értékekkel.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mglita #687 üzenetére

    [link]
    Ha ezt megnézed, láthatod, hogy az élesség emelésével hamis kontúrokat adsz a képhez. Digitális jelen nem lehet élesíteni, illetve ahogyan blakey is írta, 1080-as anyaghoz vagy 4K-ás anyagon hogyan szeretnél még élesíteni? Ha egy anyag homályosabb, mint a másik, akkor azt úgy rögzítették, nem tudsz javítani rajta, csak rontani. Nézd meg a videót, figyelj egy vonalat, s emeld az élesség értékét. Semmi nem változik, csak egy érték után kerül a vonal mellé egy hamis kontúr. A vonal semmit nem élesedik. Ráadásul ha túl magasra veszed az élesség értékét, az hatással lehet a fekete vágási szintre is.
    Nézd meg a Képarány - Levágás opciót is. Ez is gyárilag helytelenül ki van kapcsolva, s ha a képre nézel, láthatod, hogy a 2,5%-os mező le van vágva. Ha ezt látod, akkor a Levágás opciót kapcsold Be állásba.

    Sokszor leírtuk már neked, hogy mindig a környezeti fényviszonyoknak megfelelően kell beállítani a képet. Egy sötét szobában teljesen más lesz a fekete vágási szint (Fényerő) értéke, mint egy világosabb helyiségben. 50-es Fényerő érték van nálad megadva, s írod, hogy nagyon világos a helyiség. Így persze, hogy sötét a kép, sok sötét részletet buksz. Ezt te az Oledfény értékének emelésével korrigálod, ami nem ezt a célt szolgálja. Ha beállítanád a fekete vágási szintet a Fényerő értékével, akkor simán csökkenthetnéd az Oledfény értékét.
    Itt mindenki azért ad meg alacsonyabb Oledfény értéket, mert ha leül egy filmet megnézni, azt közel sötétben teszi. Csak ilyenkor helyes az 50-es Fényerő, s kis Oledfény érték. Minél világosabb a helyiség, annál nagyobb Fényerő és Oledfény értékre van szükség, de ezt is beállítás alapján, nem tippre.
    Azt se úgy képzeld el, hogy én mindig besötétítek. Filmet általában este, sötétben nézzünk, azt a két órát ki lehet bírni, a moziban is kibírja az ember. De például tegnap néztem a Forma1-t, s csak a redőnyt engedtem le, s a beállításokhoz nem nyúltam. S láttam a képet. Hozzáteszem, mivel nálam nyugati fekvésű a helyiség, akkor is le van engedve a redőny délután a nap miatt, ha nem is tévézek. Nem teljesen, mert van bent fény, nincs teljesen sötét. S így néztem a F1-et is.

    Az, hogy a Dune-t használva más képet látsz, mint a tévé lejátszóját használva is természetes. Az elmélet az lenne, hogy nem lehetne különbség különböző forráskészülékek között, s akkor csak a tévét elég lenne kalibrálni. De ez nagyon nem így van, s ha ezt tapasztalod, akkor arra a forráskészülék bemenetre külön meg kell csinálni a beállításokat.
    Ha a tesztmintákat lejátszod a tévé lejátszóján, akkor azokat a beállításokat használhatod a lejátszón, az appokon, a tévé tunerjeit használva.
    Minden más forráskészülék csatlakoztatása esetén ellenőrizni kell a beállításokat, szükség esetén korrigálni.
    Csatlakoztass egy pc-ét vagy egy notit a tévéhez, s nézd meg a tesztmintákat. Szinte biztosan nem fognak egyezni az értékek, ha már azt látod, hogy a Dune-vel még sötétebb a kép, mint a tévé lejátszóját használva.
    Ha nem egyezik a lejátszó kimeneti szintje, akkor a tévén kell beállítani helyesen, a forráskészülék beállításaiba csak indokolt esetben célszerű változtatni az értékeket.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Gabor8634 #705 üzenetére

    Hali!
    Hívd az ügyfélszolgálatot, elküldöd a képet, küldeni fogják a szervizest.
    Ez botrányos ez a kép, lehet ha így szeretném beállítani sem tudnám.
    Ez még a régi vhs időket idézi.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mglita #685 üzenetére

    Akkor ahogyan ígértem, az én B7-es készülékem a te beállított értékeiddel. Nagyon pontos képet, ne várj ettől, de a lényeg látható lesz.
    Kezdem azzal, hogy többen reagáltak rá, hogy nagyon túltolt beállításokat használsz, a védelmedben el kell mondani, hogy szinte lényegesen nem is változtattál a gyári beállításokon, sőt volt, ahol jó irányba mozdultál, de még mindig keveset, ott többet kellet volna.
    Az Oledfény gyárilag nekem 90, ezt felemelted 100-ra, ez nem lényeges változtatás, már a gyári magas érték.
    Kontraszt 95, ha jól emlékszem nekem is annyi volt, talán 90, már nem emlékszem.
    Fényerő: 50 gyárilag ennyi, nem nyúltál hozzá. De írtad, hogy világos a helyiség. Nálam ahogyan írtam korában a redőnyök leengedve, de nem teljes sötétségben, a falak is láthatóak. Így nálam már a fekete vágási mintán a 20 oszlop felett láthatóak az oszlopok, így viszont fekete vágás történik, a Fényerőn emelni kellene.
    Élesség: 30 nálam 25 a gyári érték, nem sokat emeltél, de már a gyári érték is magas. Mérés közben a minták jelölésénél folyamatosan láttam a számok körül egy kontúrt, hosszú távon fárasztja a szemet.
    Színhőmérséklet: W25 Ez nálam gyárilag C20, ezt jó irányba vitted el, de még mindig nem eléggé. Erről volt már szó, hogy a W irányába teljesen el kell tolni a csúszkát, akkor közelít a D65 szabvány értékhez.
    Színskála: Széles ez gyárilag ilyen, nem változtattál rajta. Azt hiszem a Szakértói Világosban is ez szokott helytelenül megadva lenni, mert világos környezetben fakóbbnak látjuk a képet, így a színek túlszaturáltságával kompenzálják ezt, majd meglátjuk, hogy helytelenül.

    10%-ként mértem, nem volt értelme többet, a lényeg látszik. A fehérben sok a kék, már 90%-os értéknél eléri a maximumot, így onnantól már nincs változás. A 100%-os fehérnél a Triplet értékeket lehet látni, a referencia érték 235. A mértnél látható, hogy a kék több, a piros és zöld pedig kevés, nem érik el a 235-őt. A kék közepén a nyílnál is látható, hogy a középponthoz képest kevés a piros és a zöld, sok a kék. A piros értékek a dE értékek, ami egy arányszám, mennyire közelíti meg a szabvány értéket az adott pont.

    Ez az ábra is azt mutatja, hogy a kék már nagyon, a zöld közelében van egy szaggatott vonal, mindhárom színnek ott kellene futni.

    A piros szaggatott mutatja a szabvány 2,4-es értéket. A sárga a gamma, színenként is megjelenítettem, mert a mérés 2,46-os átlagos gamma értéke, illetve ha csak a sárgát nézzük, akkor nem lenne egy nagyon rossz gamma menet. Szét bontva színekre már nem ilyen jó a helyzet, mindhárom színnek a 2,4-es vonal környékén kellene haladnia.
    Az eleje is a cél felett van, ami azt jelenti, hogy sötétebb a kép, mint kellene. Ez a Fényerő emelésével valószínűleg korrigálva is lenne.

    A három szín együttfutása nem rossz, de látható, hogy a kék nagyon sok minden értéken. Ez egy 8000K színhőmérsékleti értéket ad, a D65 helyett.
    Eddig olyan értékeket láttunk, ami nem kirívóan rossznak mondható lenne, a 8000K sem sokkal több, mint a szabvány D65 értéke.
    S jöjjön akkor a fekete leves, mit okoznak ezek a "kis" eltérések.

    A sötét vonalú háromszög a szabvány színtér, a fehér a mért. Ez azért ilyen nagy, mert a Széles színskála van megadva, ilyenkor bármilyen színterű anyagot játszunk le, a megjelenítő ebbe a színtérbe rakja bele. Ennyire lesz pontos a színmegjelenítés, mint a képen látható.
    A háromszög belsejében a négyzetek a színek 0, 25, 50, 75, 100 telítettségi pontjainak a koordinátáit mutatja, a háromszög belsejéből kifelé haladva nőnek a telítettségi pontok, a csúcsok a 100%-os telítettségi pontot jelzik. Ahol a négyzetek keresztezik a háromszög belsejét, az a D65-ös színhőmérsékleti pont, ahol pedig a pontok, azok a mért értékek. Ez a "kis" színhőmérsékleti eltérés azt mutatja, hogy minden színárnyalat a kék felé mozdul, sok a kék minden színben, a színskála növelésével pedig még a színátmenetek is sérülnek.
    Ezt a képmódot egyébként jól beállítani nem lehet.
    Ez alapján én beállítanám a fekete vágás szintjét, a Színskálát automatikusra raknám, s a színhőmérsékletet még tovább mozdítanám a W irányába.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #713 üzenetére

    Köszi, bár sokat nem dolgoztam vele, a mérés hamar megvolt, az írás több időt vett igénybe.
    Gondolkodtam, hogy privátba küldöm el, de inkább ide írtam, hogy lássunk egy olyan képmódról is mérést, amit egyébként az életben nem jutna eszünkbe mérni.
    Megnéztem a videót közben.
    Kövezzetek meg, de én nagyon nagy különbséget nem látok a 2, illetve 3 készülék között. A G1 talán a fekete közeli részletekben jobb, ami már az elején látszik. Azután ide -oda pattog a nüansznyi különbség, de ezek tényleg apróságok. Szerintem annyira kicsi a különbség, hogy nem csak a két készüléket kell egymás mellett látni, hanem a referencia monitor képét is, hogy látható legyen a kis különbség.
    A másik topikban meg napokig képesek vitatkozni, hogy melyik készülék jobb, én itt nem tudtam eldönteni. Igaz ez egy rövid bemutató, nem több napos otthoni összehasonlítás, de én nagy különbséget nem véltem felfedezni abban sem, amire általánosan jobbnak tartják a Sony-t(színhűség, mozgásmegjelenítés).

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz alaves #719 üzenetére

    Akkor megpróbálok én válaszolni, lehet tényleg túl " mély víz" a kérdésed. Majd legfeljebb kijavítanak, akik másképpen tudják.
    Bár nem egészen értem a kérdésed, így inkább a gondolataimat írom le, ahogyan én értelmeztem az írásod.
    Kezdjük a végén, mert az talán egyszerűbb. Bármely lcd-vel összevetni egy Oledet nincs sok értelme pont leginkább ebben a témában. Az Oled fekete szintje marad 0, akkor is ha maxon van az általános fényerő. Lcd-nél emelkedik, ahogyan növeled a háttérvilágítást, így még a jobb fekete szinttel rendelkező lcd-k is ilyenkor már elérhetik a 0,07 nits értéket, ami a példádnál kicsit több, mint az 5%-os jel értéke. Az olednek pont az az előnye, hogy a sötétebb részek jobb megjelenítése miatt nem lehet hasonlítani az lcd-hez. Kb. mint egy Va paneles lcd sötét részletesség képességét vetnénk össze egy ips paneles lcd-vel. De ezzel te is tisztában vagy, ebben biztos vagyok, ezért is írtam, hogy nem igazán értem a kérdést.
    S amit én láttam. Nálam a fekete fekete maradt, nem volt fekete szint megemelés. Minden értéket láttam is, ahogy növekszik, nálam minden százalékos értéknél volt láthatóbb törés, a köztes értékeknél simább az átmenet.
    De amiért én leginkább reagáltam, az az, hogy nem tudom honnan van ez a minta, de az én B7-es készülékemre ez így nem igazán alkalmazható. Itt arra gondolok, hogy ugye konkrét értékek is meg vannak adva. Itt például a 0,07 nits picivel az 5% feletti értékét jelenti.
    Hirtelen nem találtam más mérésről készült adatokat, mint amit chros (köszi chros) rakott be nem régen.Ha azt megnézed, akkor 5%-nál neki 0,932 nits értéket mért, 100% -ra pedig 697-et. Ez azért fontos, mert mindent a fehér értékéből viszonyítunk, így ha a minta 5 % felett kicsivel csak 0,07 nits, akkor a fehérnek is kisebb értékkel kell rendelkeznie. S ha nagyobb értékű fehér megjelenítés mellett nézzük ezt a mintát, akkor az 5% -nak is nagyobb lesz az értéke. Ezt látom is a kijelzőn, nálam sokkal világosabb, mint az adatok alapján lennie kellene.
    Kb. olyan, mint sdr módban ugye beállítjuk a fekete szintet. Kirakunk egy 0,5%-os képet, sötétben kis Oledfény érték mellett látható lesz a különbség. Ha viszont megemeljük max értékre az Oledfényt, s ha van környezeti fény, akkor marad az alig látható különbség. Ha viszont ilyen értékek mellett teljesen sötétben nézzük az 5%-os mintát, akkor annak nagyobb lesz az értéke, jobban elkülönül a feketétől. Remélem érthető, amit a példával szemléltetni szerettem volna.
    Egyébként érdekes ez a fekete közeli megjelenítés, mert a szemünk is becsap minket. Ha például az AVSHD fekete vágási mintáját lejátszod, s be van állítva rendesen a megjelenítő, s letakarod a felső számsort egy sötét anyaggal, akkor azt tapasztalod, hogy a 17-es oszlopot is jobban fogod látni. Ha egy sötét képen megjelenik egy világosabb rész, akkor a szemünk kontraszt átfogó képessége miatt sötétebbnek fogjuk látni a világosabb részt is.
    Nekem ennyi jutott eszembe a kérdéssel kapcsolatban, ha nem kifejezetten erre voltál kíváncsi, akkor bocs.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz alaves #721 üzenetére

    Ezeket a részleteket megfogom nézni jó minőségben, mert annak idején elég sok panasz érkezett ilyen hibákra, s szerintem ezeknek a hibáknak a nagy részét már a forrásanyag hibája okozza, nem a megjelenítőnek a részei(hardver, sw, beállítás).


    Ez a B7-em near black mérése. Azért annyira nem rossz a helyzet szerintem, s több dolgot hozzá kell fűzni. Itt még nincs lehetőség a 2,7%-os érték (azt hiszem ez az érték van már az újabb modellekben, de lehet 2,5. A lényeg, hogy a 0 és 5% között még van egy lehetőség korrigálni, a B7 esetén nincs) korrigálására. Hozzáteszem ekkor a fekete közeli megjelenítés sötétebb volt szemmel láthatóan nálam, mint a panelcsere után. A régi panelnél az 5%-os értéket 5-el emeltem, ez látszik is az adatokon, az 5% ezért már több, mint kellene, de ez volt az ára, hogy a 2,3,4 a cél közelébe kerüljön. A Fényerővel nem játszhattam, mert az is megemeli az értékeket, de akkor már megemelt fekete vágási szint jön létre. Kíváncsi leszek az új panellel a mérésre én is, mert szemmel láthatóan jobban viselkedik ebben a tartományban, pedig tényleg csak egy panelcsere történt.

    A 2,4-es gamma kifejezést nem tudom értelmezni, mire érted. Hdr mintákról írsz, az LG-nél ha jól emlékszem HDR esetén nincs lehetőség gamma változtatásra. Sdr esetén pedig én már nagyon régen a 2,4-et vagy a BT.1886-ot használom, de ez Oled esetén szinte mindegy. Úgyhogy nem értem ezt a hiba elfedésére a 2,4-es gamma használatát pontosan mire érted.

    LCd-t gyakorlatilag tudsz ilyen szempontból reprodukálni. Ha van egy 0,5% értékű téglalap alakú mintád, ami a kijelző közepén jelenik meg, akkor helyes beállítás mellet körülötte a keret fekete, s látsz egy halvány téglalapot, ami egy kicsivel nagyobb jelet jelenít meg. Ha felemeled a fényerőt egy kicsit, hogy a panel már kezdjen el működni, akkor a keret kicsit szürke lesz, mintha egy lcd lenne. Mivel kicsi különbségről beszélünk, így a szemünk kevésbé fog különbséget tenni a keret és a jel szintje között, mint amikor a keret fekete.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz alaves #723 üzenetére

    Így már értem a 2,4-es gammára vonatkozó írásaidat, engem az zavart meg, hogy LG-nél saját lejátszóját használva csak sdr esetén lehet gamma értéket változtatni, sem HDR, sem DV esetén nem lehetséges.
    Más. Vasárnap belenéztem a Hollandia - Ukrajna mérkőzésbe a TRT4K csatornán, s már HDR-ben is adták, nem csak 4K-ban. Közben ahogy néztem, azon járt az agyam, hogy akik eleve magas fényerővel nézik a tévét, azok mennyire észlelhetik az sdr és hdr közötti különbséget?

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz alaves #725 üzenetére

    Erről véleményem szerint a gyártók tehetnek leginkább, mert az embereket könnyű befolyásolni. Az lcd elterjesztésével egy fényes kép felé terelték az embereket.
    Érdekes, hogy aki projektort használ vagy plazmát korában, annak bőven elég az Oled fényereje, sőt még többet is kap ilyen szempontból, mint a plazma használatával.
    Nagyon nehéz már az olyan felhasználóval megértetni, hogy az volt a helytelen, ahogyan korában az lcd-t nézte. S ez nem csak a kép fényességére igaz, hanem a helyes színhőmérsékletre is.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #733 üzenetére

    Kipróbáltam ezt a módszert az sdr beállításra.
    Mivel nem használok sem madvr-t sem más hasonló eszközt, így csak a tévét tudnám kalibrálni, ezért nekem csak a világos környezetben a 2,2-es gamma helyett 2,4 használata és a magasabb Oledfény a járható út. Sötét helyiségben csak a %-os értékek nagymértékű fényerő csökkenésével tudnám a 2,6-os gammát megcélozni, ami nem biztos, hogy jó megoldás lenne.
    Félhomályban nálam már a 40-es Oledfény hozza a megfelelő sötét megjelenítést. A 70 túl sok lenne nálam ilyen környezetben. Ami különbség feltűnt így pár filmrészlet megnézése után, hogy bár részletet nem veszítek, de ami sötétben inkább sötétszürke, az így feketének hat. Nem biztos, hogy helyes ez így, bár tetszetősnek hat.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #739 üzenetére

    Igen, B7-em van, de március végén panelt cseréltek benne, a panelen kívül a kábeleket is cserélték, mert nem egyezett a régivel. Így igazából most nem is tudom ez milyen készülék, olvastam módosított B7 panelről, bár 4 évvel később ez elég érdekes. Olvastam, hogy B8 panelt raktak a régi B7-be is. A lényeg, hogy a B7-nél fórumokon is ajánlották az 5, 10, 15% fényerősség megemelését, mert egyébként sötét részletek vesztek el. Nálam a kalibrálás is ezt hozta, az új panel viszont annyira világos volt, hogy vissza kellett venni az értékeket. Mivel még az új panellel nem kalibráltam, a gyári képmód beállítások mellet is jobb a sötét részlet megjelenítése, mint a régi panelnek.

    A Fehéregyensúly beállításra gondoltam, de túl nagynak találom az eltérést, nem biztos, hogy jó eredményt hozna. Nagyon sokat kellene csökkenteni az értékeket, hogy a cél közelébe kerüljön. Jó lenne olyan csúszka, mint ami a Sonynál is van. Belépnél a 2,4-es gamma opcióba, s egy csúszkával még az egész gamma menetet lehetne változtatni.

    Arra gondoltam, hogy bár félhomályban 40-es értéken már jó a fekete szint, teszt ábrákon sem látok részletvesztést a sötét területeken, bár sötétebb, de már láthatóak a részletek.
    Viszont ha a sötét helyiséghez használatos beállításokat használom sötétben, nálam ez 24-es Oledfény, akkor jobban látható, hogy inkább csak sötétszürke az, ami a világosban feketének látszik.

    Arra mindenképpen jó ez a módszer, hogyha valaki inkább fényes környezetben használja, akkor ne a Fényerővel korrigáljuk a fekete szintet, mert az több anomáliát okozz, mint az Oledfény megemelése.
    Szerintem neked azért tetszik így jobban, mert te sok HDR anyagot nézel, s ezzel a módszerrel az SDR megjelenítés is közelebb kerül látványban.

    codec project

Új hozzászólás Aktív témák