Új hozzászólás Aktív témák

  • Rover623

    félisten

    válasz tobias40 #84476 üzenetére

    A Viera Connect egy felhőalapú szolgáltatás.
    A TV-re egy alkalmazás sincs letöltve. Csak egy lista tárolódik helyben,
    hogy milyen alkalmazásaid vannak alapból, és milyeneket vásároltál meg hozzá.
    Minden egyes alkalommal amikor elindítod a Viera Connectet, a TV megpróbál kapcsolódni
    egy Panasonic kiszolgálóhoz. Hogy melyikhez, az függ a TV szoftverének verziójától, a beállított országtól/nyelvtől, és még attól is, hogy az aktuális bejelentkezési IP címről mit tud megállapítani a Panasonic.
    Eltérő régiókban eltérő szolgáltatáscsomagok elérhetőek.
    Bizonyos applikációk pedig még TV típusokra is korlátozva vannak.
    Amikor tehát elindítasz egy alkalmazást, a felhőből töltődik le az aktuális verzió, a te országodnak/régiódnak/TV-dnek megfelelően. Egy ilyen rendszert több szerver szolgál ki, méghozzá nem is egy helyen, egy fizikai hálózatban, hanem szétszórva a világban mindenhol.
    Előnye, hogy a TV-kre nem kell mindenkinek egyedileg letöltögetni a szoftvereket, nem kell nagy háttértár a TV-ben, egy alkalmazás frissítése esetén gyakorlatilag azonnal mindenkinek az új változat az elérhető, és természetesen a gyártó teljesen és dinamikusan szabályozhatja, hogy egy-egy TV (felhasználó) mihez fér hozzá.
    Hátránya, hogy hálózati problémák esetén teljesen szétesik a rendszer. Ha a felhőhöz nem tud kapcsolódni a TV, egyetlen alkalmazás sem érhető el. Ha a regionális kiszolgálók döglenek, vagy a Pana hálózatán belül nem érhető el a TV-k egyedi címét és lehetőségeit tartalmazó adatbázis, akkor pedig nem látszanak az elérhető applikációk és/vagy nem indíthatóak el.
    Tehát az, hogy a te TV-d tudott kapcsolódni, a többieké meg nem, a következőket jelent(het)i:
    - a te TV-d más címen próbált kapcsolódni a Pana felhőjéhez
    - az internetszolgáltatód miatt más útvonalon jutott el a felhőhöz
    - a TV-d eltérő szoftververziót tartalmaz mint a többieké, pl. eltérő országba szánták, ezért más
    adatbázisban tárolódtak a hozzá rendelt jogosultságok, és más (elérhető) kiszolgálókról kaptad futási
    időben az appokat.
    - más nyelvet/régiót állítottál be (pl. angol-t, míg a többiek magyart, vagy fordítva), ezért megint csak teljesen más szerverek szolgálták ki a te igényeidet, és mások a többiekét.
    - a probléma időszakos és visszatérő volt, te pedig abban a fél-egy órában próbáltad ki, amikor éppen megint működött, de a többiek meg előbb vagy később, amikor még vagy ismét nem.

    Comprende? ;)

    [ Szerkesztve ]

    primus inter pares

Új hozzászólás Aktív témák