- Debian GNU/Linux
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Amazon
- Proxmox VE
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Mikrotik routerek
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teszla_
senior tag
Sziasztok!
Kb. 3 hete vettünk egy 2003 év végi Audi A3-ast (már az újabb változat). A tankolás egy rémálom vele, mert állandóan kattan a pisztoly, mintha megtelt volna az üzemanyagtartály és így vagy 3x annyi időt töltök a kútnál, mint kéne. Nem tudja véletlenül valaki, hogy mi okozhatja ezt? Mert nagyon idegesítő. Előre is köszönöm a segítséget.
-
Teszla_
senior tag
válasz brumi1024 #86632 üzenetére
Gondoltam benézek ebbe a topicba, hogy segítséget kérjek, de úgy látom, tapasztalatot is megoszthatok egyszerre
Édesanyámnak egy 2003-as Audi A3-a van (már a második generáció) és tavaly ilyen Night Breaker izzókat tetettem bele. Szerintem jobb, mint egy sima mezei, márkásabb izzó. Én legalábbis úgy vettem észre, hogy kicsit fehérebben és nagyobb távolságra világít. Egyetlen hibája az volt, hogy másfél évet és 15 ezer kilométert bírtak. Pár nap különbséggel kiégett mindkettő 1-2 hónapja.
És hogy egy kis segítséget is kérjek
A fent említett autóval van mostanában az a probléma, hogy ha ráadom a gyújtást, pár másodperc múlva "elmegy az áram", a rádió kiírja, hogy SAFE, aztán pár másodperc múlva visszatér minden. Az órát pedig nullázza. Egyre sűrűbben fordul ez elő, most már pár naponta csinálja, de általában csak napi első indításnál, utána nincs semmi gondja akkor sem, ha többször indítom be az autót. Egyszer csinált egy olyat, hogy ez a szokásos gyújtás -> SAFE -> aztán minden rendben, viszont utána indítottam az autót, ami rögtön le is állt és jött a SAFE. Kulcs ki, kulcs be és minden rendben megint.
A szerelők azt mondták, hogy az óracsoport a ludas, de ahhoz bontani kell a műszerfalat, bontottat nem lehet kapni és az új, gyári pedig 100k fölött van.
Esetleg volt már valakinek hasonló? Ismert hiba ez?
Köszönöm előre is a segítségetUi.: 1.6 benzines az autó
[ Szerkesztve ]
-
Teszla_
senior tag
válasz MunezXBK #86640 üzenetére
Az akksi elvileg 2 évnél fiatalabb, de majd megnézetjük ezt is.
bitpork: nem vagyok egy műszaki zseni, de akkor ez azt jelenti, hogy az immot az óracsoporttal együtt kell cserélni? A tanítás elvileg nem gond, ahol szervizeltetjük, dolgozik volt márkaszervizes ember, szerintem ő meg tudná oldani.
Remélem húzza még egy darabig, mert most vagyunk túl egy lakásvárásláson és nem túl jókor jött ez a gond. Édesanyám meg letudta annyival, hogy ha nem fog elindulni, akkor egy darabig állni fog az autó, mert a lakás fontosabb és majd én furikázhatom az off autómmal -
Teszla_
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy második, szaladgálós autót kis pénzért és nézegettem a facelift előtti benzines A4 B5-öket. Ezzel nem is lenne gond, a hétvégén megyek megnézni közelebbről kettőt is. Viszont rendeltem egy Digiprog 3 nevű OBD2-s cuccot, amit használni szeretnék a jövőbeli autómhoz. Eddig abban a tudatban voltam, hogy az A4 B5 is OBD2 csatival rendelkezik, de az előbb olvastam egy használttesztet és azt írták, hogy csak OBD1 ezt azóta több helyen is láttam, kicsit elkeseredtem. Ettől függetlenül működne a kütyü egy ilyen autóval, vagy nézzek más típust? VAG-éknál mikortól van OBD2? 2001-es Cordobában már lehetne az? Mert azt is találtam jó áron, csak még nem hívtam a hirdetőt, mert rákattantam az A4-ekre
Max 500e lenne a keret, ennyiből nem sok 2001, vagy az utáni Audit, Seatot, Skodát, vagy Volkswagent lehet venni sajnos. -
Teszla_
senior tag
Köszi srácok, akkor megnyugodtam
Nem várok csodát ennyi pénzért, ma néztem egy 1.8T avantot és egy 2.6 V6-ot, hááát, no comment. Hétvégén két 1.6-ost nézek meg, ezek remélhetőleg jobbak lesznek.
A jelenlegi OFF autóm városban 13 liter alatt szóba se áll velem, így kell valami, ami kicsit kevesebbet fogyaszt, meg néha jól jönne 4 ajtó/5 férőhely a jelenlegi 2 ajtó/4 férőhely helyett. -
Teszla_
senior tag
válasz molnarpeter #149755 üzenetére
De az A4-hez lehet találni bontott alkatrészt is, a kopó dolgok meg nem drágák
Édesanyámnak 2012 óta van egy A3 8P-je 1.6-os motorral, azzal nem sok gond volt 70e km alatt, amikor én használtam, akkor 7-8 literrel eljártam vele. Az a 13+hoz képest szerintem több, mint baráti.
A mostani autóm előtt japán volt, de az egy igazi pénznyelő volt, minden drága volt hozzá, a rozsda pedig imádta -
Teszla_
senior tag
válasz MunezXBK #149757 üzenetére
Áh, az 1.8T érdekelt, de ott volt az is ugyanabban a kereskedésben. Az első autó után kedvem se volt belenézni, már kívülről is úgy nézett ki, mint amit odahánytak
Meg ez a kereskedés itt van tőlem 10 perc sétára, gondoltam jobb minél több A4-et látni, ha már ez tetszett meg.
[ Szerkesztve ]
-
Teszla_
senior tag
VAG topicban le akartok beszélni egy Audiról?
Viccet félretéve, még nincs kőbe vésve az A4, csak most ez tetszett meg és ezeket kezdtem el nézni, egyelőre csak itt, Nyíregyházán. De még van egy 2001-es Cordoba is a közelben, azt is meg szeretném nézni. A fogyasztásától nem félek egy 1.6-os motornak, amit eddig vezettem (Audi A3, Peugeot 307) azok mind 8 liter alatt ettek. Szerencsére papásan vezetek. Egyedül az MX-5 evett 10 litert, szintén 1.6-os motorral, de azt is csak télen, és annak néha kinyomtam a szemét.
Igaz, hogy spórolni szeretnék, de azért egy Pug 106-ba nem szeretnék beülni /most nézem, hogy elektronyos. Ne mááár /[ Szerkesztve ]
-
Teszla_
senior tag
Meg volt a mai túrám, ezt néztem meg.
Jobb első sárvédő rohad, bal első szintén, a küszöb elejével együtt. Itt hiányzott a műanyag, így látszott a rozsda. Jobb első ajtó lógott, első szélvédő nem eredeti, jobb első lámpa csálé, gondolom volt törve, de ez nem újdonság. Jobb hátsó kerék előtt is volt javítva, nem volt szép ott a festés, a jobb hátsó ajtó alja is kicsit kiállt a síkjából. Antennája hiányzott, tetőkárpit lógott, km számláló nem működött, és az óra plexije is repedt volt, kipufogó lyukas, jobb hátsó lengéscsillapító cserés, belül enyhén koszos volt, meg egyéb apróságok. Motor szépen járt, de 10 perc járatás után is füstölt egy kicsit, pedig +6 fok volt amikor mentem.Kb ennyi volt a rossz benne. Ami pozitív, hogy elvileg volt cserélve elől két oldalon az alsó lengőkar, a kereskedő cserélné a rossz lengéscsillapítót és a kipufogót is meghegeszteti. Másik km órát adna 8ezerért. Az alufelnikhez még felrakna tehermentesítőt, mert szerinte 100 környékén érezni lehet, hogy így nem a legjobb. Ehhez nem értek, de gondolom mit jelenthet. Belül nem volt lelakott, ha nem vesszük figyelembe az apróságokat. Csomagtartó is jó volt, ott nem volt rozsda.
Nem mondom, hogy olyan jól nézett ki, mint a képeken, mert annál rosszabb volt, de nem is volt egy pöcegödör. A tegnapiakhoz képest azért jobb volt, de én sokallom az árát. Na majd kiderül mi lesz később. Hívtam egy másik A4-es palit, de nem vette fel /szerk. pont most hívott, holnap reggel 9-kor megyek megnézni/, a Cordobás szintén nem. Pedig ma jó lett volna, jó az idő, süt a nap, de ha nem, hát nem
[ Szerkesztve ]
-
Teszla_
senior tag
válasz Mágus2 #149800 üzenetére
Csak megemlítettem persze, lehet kavics miatt is cserélve, de ezen látszott, hogy nem amiatt volt
Nem várok hibátlan, orvos tulajos, templomba járós autót. De a pénzügyi keretből próbálom a legjobbat kifogni. Nyilván költeni kell majd rá, mint minden használt autóra, ezzel tisztában vagyok. Ha ez a vonal nagyon nem jön össze,akkor nézegetek majd mást is, de olyat nem szeretnék venni, amit egy kicsit se tudok szeretni. Kiskorom óta imádom az autókat, így mindegyik olyan volt eddig, ami tetszett, vagy megfogott benne valami -
Teszla_
senior tag
Tegnap megnéztük [ezt az A4-et is]. Attól függetlenül, hogy pár helyen lepergett a lakk, kicsit elálltak a lökhárítók, belül a kárpitok is elengedték magukat, nem tűnt romhalmaznak. Mentem vele egy kicsit, szervo nyöszörgött, ha kitekertem a kormányt, de vezettem már szarabbat is. Megbeszéltük, hogy ma átnézik a szerelők, ahová járunk. Hát, volt meglepetés
A teljesség igénye nélkül: két első lengéscsillapító, 4 gumiabroncs, első féltárcsa + betét, jobb külső féltengely gumiharang, motor és váltó szivárog, bal hátsó fékcső megtekeredve és hozzáér a kézifékbovdenhez, motortatró bak törött, első lengőkar szett, két rúdfej, két axiál, szelepfedéltömítés, hátsó főtengely szimering, szervoolaj szivárog. Kb ennyi volt a lényeg, az apróságokat már fel se írták. Azt mondták életveszélyes az autó, csoda, hogy nem szakadt még ki az első futómű. Az eladó meg erre azt mondta, hogy tavaly még semmi baja nem volt az autónak, akkor szervizelték és azóta 2000km-t ment veleSajnos ennyiért tényleg nem lesz bontószökevénynél jobb A4, így lehet az egyik szerelő off autója lesz megvéve, picit drágábban. De az tényleg nagyon rendben van, rengeteget költött rá, hogy gyári állapot közeli legyen, de végül vett egy dízel saxot és azt használja.