- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Windows 10
- Linux - haladóknak
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Proxmox VE
- Mozilla Firefox
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Hálózati / IP kamera
- Facebook és Messenger
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markus
újonc
Sziasztok!
Az alábbi problémában, kérném segítségetek!Van egy Skoda Superb Greenline 1.9 PD, motorkód BLS, részecskeszűrős, 2009 évjárat. 2015 tavaszán vettem, akkor volt benne 280000km, mostanáig belement 50 ezer, 10 ezrenként cserélve volt az előírt minőségű olaj. Tavaly ilyenkor kitisztítottam az egr szelepet, mert előtte bejelzett a motor ellenőrző lámpa, a spirál villogott és a nyomatéka is elment a motornak. Az egr tisztítás után kb fél évig gond nélkül ment, majd alkalmanként ismét villogott a spirál, főleg autópályán.
Most már úgy döntöttem, hogy kiszedem a motort és átnézegetem a gyanús részeket. A turbógeometria állító vákuumlabda nem reagált, ezen felül az egr hűtőn lévő vákuumlabda is működésképtelen volt. Ezt meg is néztem belülről, a membrán szakadt volt. A turbót is szétszereltem, hogy megnézzem, mennyi lerakódás van a változó geometrián. De megdöbbenésemre jelentéktelen korom volt benne, a járókerekek is épek voltak semmi kopás nem volt rajtuk. Tudtommal az előző tulaj nem cserélte a turbót.Kicseréltem a labdákat, a kipufogósor, szívósor tömítéseket, a turbó tömítéseit, valamit minden csőcsatlakozásnál található tömítőgyűrűt. Összeszerelésnél a turbó olajzóját feltöltöttem, majd visszakerült a kocsiba a motor. Első indításra rögtön indult, nem volt gond vele. Vártam 5 percet alapjáraton, aztán enyhén megpörgettem (max 1500), viszont már ekkor sípoló hangot hallottam a turbó felől. Vártam még bemelegszik rendesen a motor, ekkor úgy vettem észre, hogy hirtelen gázadásra lehet hallani a sípoló hangot. Mikor tartom egy adott fordulaton nem produkál semmi különöset. Elvittem egy körre, közben néztem a töltő nyomást, arra lettem figyelmes, hogy kigyorsításkor az elején sípol, majd szépen elhalkul, 3500 fordulatnál tartja a 2bar-t, de nincs sípolás. Az a fő gondom, hogy korábban egyáltalán nem produkált ilyet (gondolom a vákuumlabda sem működött rendesen, ezért a turbó sem volt kihasználva). A turbóra gyanakszom, de viszont az jó állapotúnak tűnt, bár a középrészig már nem mertem szétszedni. Enyhe radiális kottyanása volt, viszont nem ért bele a házba.Bocs a regényért, de fontosnak tartottam, hogy tiszta legyen a kép.
-
Markus
újonc
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy 5 sebességes manuális váltóba érdemes olajat cserélni? Ha igen, milyent tegyek bele, vagy elegendő hajtóműadalékot adni neki? Több helyen olvastam, hogy inkább ne is foglalkozzak vele, úgy is élettartam kenése van, csak én ennek nem nagyon hiszek. Bár nincs sok viszonyítási alapom, de nem igazán érzékelem, hogy gondja lenne, de inkább szeretnék a problémák elé menni ezért kérdezek. Skoda Superb 2009 1.9 BLS 375k km -
Markus
újonc
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kerni!
Az alany egy Skoda Superb 2009 1.9 BLS. Kb egy éve minden motorolaj csere után olyat produkál a motor hogy első vagí második indítására, csattogósan jár mintha kihagyna az egyik henger. Eddig mentem vele pár km-ert, leallitottam majd következő indítására elmúlt a következő olajcseréig. Most utoljára viszont akárhányszor indítottam újra megmaradt a csattogás. Egy kicsit nagyobb távra merészkedtem és miután bemelegedett a motor, fokozatosan elhalkult, azóta normálisan jár. Vajon mitol adhatja ki ezt a hangot ? Nincs semmi hibakód.Köszi előre is!
-
Markus
újonc
-
Markus
újonc
válasz Mágus2 #154151 üzenetére
Sziasztok!
Még korábban megtörtént az olajteknő levétel, az szívókosáron nem volt lerakódás és az olajteknő alján sem volt iszap. A héten az utolsó 100km-ert már csattogósan tette meg a motor, közben érezhetően fogyott az ereje. Most lekaptuk a szelepfedelet, a képeken látható állapot várt. Mi okozhatja a tengelyen a vonal szerű anyaghiányt? A tandem pumpa melletti bütyök és hidrotőke minimálisan van megkopva a többihez képest. Ez mire utalhat? Esetleg érdemes lenne tovább bontani, hengerfejet leszedni? Az autóban elméletileg 391ezer km van. Ez reális? Az utolsó 120ezer km-en 10 ezrenként volt cserélve olaj. Előéletéről teljesen megbízható infót nem tudok.
1.9pdtdi BLS
https://photos.app.goo.gl/vVwoxKxCEbAoDx5t6
Új hozzászólás Aktív témák
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Telekom mobilszolgáltatások
- Autós kamerák
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000