- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pitu
aktív tag
Sziasztok!
Beírom ide is: ez az ár mennyire reális? Mennyire megbízhatóak ezek a Bora-k? 8 v. 16 szelepes motor lehet ebben? Kollégám rokona árulja, így az előélet leinformálható, ami számomra igen fontos.
-
Pitu
aktív tag
válasz szőröscica #73541 üzenetére
Nálam eddig nem került képbe, de tényleg tetszős. (I-es octaviakat nézegettem)
Írjátok hogy szereti a hasát. Igazából 70%-ban 140km oda-vissza út lesz kb. 2hetente, a többi 30% városi, hétvégi bevásárlás. Nem vagyok egy sietős sofőr, a sebességhatárokat is tartom.
-
Pitu
aktív tag
Skoda Fabia 1.4 PD TDi-nél jól látom hogy nincs kettőstömegű?
-
Pitu
aktív tag
Sziasztok!
Kinéztünk feleségemmel egy használt Skoda Fabia 1.4 (80le), 2006-os kombit. Mennyire ajánlott típus?
A tulaj szerint ideje vezérlést, vízpumpát szíjakat cserélni. Ez kb. mennyibe kerül anyagárban?Köszönöm!
-
Pitu
aktív tag
-
Pitu
aktív tag
válasz !Overdose! #108207 üzenetére
A cikkszámok itt-ott csak az utolsó "/" utáni betűkben térnek el, ezek valami minőségi mutatók?
pl: [link] -
Pitu
aktív tag
Octavia 1.6 BFQ-ra mennyire jellemző az olajfogyasztás? 2003-as, 145.000 km-el.
A vásárlást követő kb. 200 km megtétele (leginkább város) után nem tapasztaltam fogyást (max-on volt). Most hétvégén beletoltunk ~300 km-t (országút), és 3/4-ig van... Hideg motornál néztem legutóbb, előtte melegnél, talán ez sem mindegy. Illetve hosszabb táv megtétele után a városban egyszer a lámpánál el kezdett ingadozni a fordulat, majd leállítás/indítás után megszűnt. Az eladó szerint a pillangószelepet kell tisztítani.
Kb. 2 hete vettem, szervizben direkt mérettem CO-t is, a tulaj elmondása szerint a csere intervallumban 1.5-2 dl olaj fogy. Tanácstalan vagyok hogy mit tegyek... -
Pitu
aktív tag
Azt tudja valaki hogy a contitech vezérlés szett milyen vízpumpát/görgőt tartalmaz? 2003-as Octavia-hoz nézem.
-
Pitu
aktív tag
Ma volt vezérléscserén az Octavia-m (2003, 1.6 BFQ). Én vittem a számlás alkatrészeket (contitec szíj, skf feszítő, hepu vízpumpa..stb.) a szervizbe. Erre most nézem hogy a számlára rá van írva hogy "hozott alkatrésszel, ezért nem áll módunkban garanciát vállalni". Ez hogy? Nekem a szerviz a szakszerű beszereléshez kell, nem azért hogy az alkatrészekre vállaljon garanciát...
-
Pitu
aktív tag
Egyértelmű, fura hogy erről külön nyilatkozik a "számlán", lehet védi a hátsóját...
Amiket még nem sikerült orvosol(tat)nom:
- bizonyos fordulatoknál zörög az autó alján valami, mintha a kipufogó rezonálna v. katalizátor?
- a belső levegőkeringetés gombja beesik, nem kapcsol
- fordulatszám néha ingadozik álló helyzetben, terhelésre abba hagyja (pillangószelep?). Kolléga olvasójával megnézzük van-e hibakód(#110346) 7600 GS : inkább ne legyen fejlemény vezérlés témában De ha probléma van, nyilván az alkatrész beszállítót keresném a beszerelési számlával. A szakszerű beszerelés felelősségét meg nem terelheti le magáról, hiszen ez a munkája, ezért bíztam meg...stb.
[ Szerkesztve ]
-
Pitu
aktív tag
2003-as Octavia I. 1.6 BFQ-nál bizonyos fordulatoknál bezörög valami az autó alján (alapjáraton nem). Lehet ez katalizátor probléma? Ennél a típusnál 2 lambda szonda van, vagy csak egy a katalizátor előtt? Mert hibajelzés nincs.
Illetve a gyári központi zárhoz mennyire macera távirányítót szerelni? Autóhifiseknél azt mondták hogy komplett riasztóval érdemes, ami ~30K körül van... viszont ebbe már van rablásgátló, így nem ragaszkodnák a riasztóhoz is.
-
Pitu
aktív tag
Valaki meg tudja mondani hogy rablásgátlóval szerelt autónál mire kell figyelni akkumulátor cserénél? (a pozitív sarura rá van kötve egy rakás vezeték, gondolom ez a rablásgátló része.) Jelenleg service módban van a rablásgátló, bikázni viszont így sem volt egyszerű, 2x teljesen letiltott. [Octavia 1.6 BFQ 2003]
-
Pitu
aktív tag
Octavia I-nél észrevettem hogy nem működik a hátsó ablakfűtés (konkrétan párás marad az üveg bekapcsolás után 10-15 perc múlva is). Egyik szál sem működik.
Multimeterrel rámértem a bemenő csatlakozókra: 9.97V, tehát odáig eljut az áram, ill. éreztem is hogy melegedtek. A szálak viszont továbbra sem működnek. Elég nehezen hozzáférhető helyen van az a rész ahol közvetlenül csatlakozhatnak a szélvédőhöz, de nem vettem észre hogy ki lenne lazulva ...stb.
Van ötletetek hogyan tovább? Ill. nem 12V-nak kellene lennie? Bár valamennyire ekkor is illene fűtenie, nem? -
Pitu
aktív tag
Sziasztok!
Rég jártam már a fórumon, szerencsére bevált az Octavia I.
Viszont ma egy nagyon bosszantó dolog történt. A parkolónál lévő bérház 3. emeletén ablakot cseréltek.
Purhabbal dolgoztak, és az okosok nem figyeltek arra hogy eléggé fúj a szél. Az autót szépen beborította a purhab, ami rá is száradt. Valakinek van ötlete, hogyan lehet ezt különösebb sérülés nélkül eltávolítani?
Állítólag van valami eltávolító oldat, a kérdés hogy ez sérti-e a fényezést?Köszönöm előre is az informatív válaszokat!
-
Pitu
aktív tag
válasz tresh #120417 üzenetére
Először volt egy kis nézeteltérés a lakás tulajával, mert szerinte nem tehettek róla hogy fújt a szél.
Aztán lejött, megnézte ő is az autót milyen "szép" lett. Közben hívtam a rendőrséget.
Egy óra múlva ki is jöttek, de inkább nem részletezem az eljárást. Annyi haszna volt, hogy jelentést tettek az esetről, illetve fotókat is készítettek. Szerencsére a tulaj lányával (aki ügyvéd) meg tudtam normálisan beszélni a dolgot.
Holnap délelőtt elmegyünk autókozmetikába, ha ott nem tudnak mit mondani, akkor fényezőhöz, hogy kb. felmérjük a kárt, illetve a megoldási alternatívákat. Komplett fényezésnek senki nem örülne. Én sem, mert gyári festésű, törésmentes minden elem. (anno rétegvastagság mérővel körben mértem)
Próbáljuk elkerülni a polgári peres eljárást is, de ha minden kötél szakad, akkor nem lesz más.Feleségem próbálta vizes szivaccsal a lökhárítóról eltávolítani. Valamennyire sikerült is, de a felület kicsit érdes maradt, illetve eléggé kellett vigyázni hogy ne legyen összekarcolva. (mellettünk lévő autónak a papa nekiállt mosogatószivaccsal, kb. szétkarcolta a fényezést, mondjuk oda kevesebb jutott)
Eléggé felelőtlen/hanyag volt a kivitelező...
-
Pitu
aktív tag
válasz molnarpeter #120422 üzenetére
Thx!
-
Pitu
aktív tag
válasz kk831228 #120428 üzenetére
Megoldódott, gőzborotva + kamionokhoz használt szer a nagyját rögtön lehozta.
Aztán finom ronggyal leszedték a maradékot. Van ahol nagyítóval látni kisebb foltot, de annyira már nem tökéletes az eredeti fényezés hogy ezt ne bírná el.
Kapott egy viaszos gépi mosást is a végén.
Rég tervben van egy normális polírozás is, az sokat fog javítani rajta. -
Pitu
aktív tag
válasz bul07 #120436 üzenetére
Csak előtte fényképeket tudok: [link]
Az oldalán is volt pár kisebb darab, illetve a hátsó szélvédőről a rendőre letépett egy nagyobb darabot. -.-'
Tegnap egész éjszaka esett az eső, reggel körömmel finoman az összes maradék folt lejött karcmentesen, szóval Happy End lett ez. -
Pitu
aktív tag
Sziasztok!
Vasárnap kb. 3 mp-es rángatózás után dobott egy check engine-t a 2003-as Octavia-m (1.6 bfq). 1.5 éve van nálam, hibamentes volt eddig.
Ma sikerült kiolvasni az alábbi hibakódokat (mind időszakos, törlés után nem jöttek elő most ~20km):
16554 - Fuel Trim: Malfunction: Bank 1
16520 - OS2 B1 S2: Ciruit Failure
16935 - Power Steering Pressure Sensor (F88): Implausible Signal
16514 - O2S B1 S1: Ciruit FailurePróbáltam googlizni hogy mi ezek, itt van némi infó, de nem lettem sokkal okosabb.
Mielőtt szervizbe viszem, tudna valaki segíteni, hogy hol találok bővebb leírást ezekkel kapcsolatban?Köszönöm!
-
Pitu
aktív tag
-
Pitu
aktív tag
Sziasztok!
Esetleg ha valaki járt már hasonló cipőben, szívesen várom a tanácsokat:
2003 Skoda Octavia 1.6 bfq
Pár hete voltunk nyaralni Olaszországba.
Ahogy elhagytam az Olasz fizetőkaput (kb. 830km megtétele után) 2-es fokozatban berángatott/fulladt az autó, nagy nehezen 1-esbe kihúzódtam szélre. Öntöttem bele 1dl olajat, restart, aztán ment szépen a célig. Másnap hidegen megnéztem az olajszintet, nem volt indokolt a + 1dl.
Visszafelé Magyarországon épp Lentitől kb. 30 km-re Tapolca felé 4. fokozatban elment az erő, hiába kapcsolgattam vissza, megállt. 4-5 mp indítózás után (ilyen sokáig még egyszer sem kellett) beindult, majd kb. 20 perc múlva ismét le akart állni, de akkor sikerült "visszahoznom". Tapolcán pihentünk kb. 2-3 órát, aztán hibamentesen hazajöttünk Miskolcra.
Check engine lámpa nem villant, kódot még nem olvastam. Benzinszűrő pár hónapja lett cserélve.
Szerelőm szerint gyújtás probléma lehet, ami csak ilyen hosszútáv esetében jön elő.
Az autó fogyasztása számomra meglepően alacsony, kiváló. (6.2-6.4-es átlagokat mértem tele tanktól-tele tankig, nagyrészt autópályán)
Új hozzászólás Aktív témák
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Formula-1
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- nVidia tulajok OFF topikja
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Elektromos autók - motorok
- Riasztó topik
- További aktív témák...
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen