-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Akula
őstag
Sziasztok!
Azt tudja valaki, miért olyan irdatlan drága a mankókerék? 30k-ért találtam legolcsóbban használt, de türhető 18"-ost (5x112 lyuk). Sokkal jobban jövök ki, ha veszek egy felnit és ráteszek egy elfogadható állapotú gumit."Akula Sub, ready for the deep!"
-
-
Akula
őstag
válasz bitpork #64338 üzenetére
Két szám van a mankókeréken: 50 és 80
80 a megengedett sebesség, de 110-ig nincs baleset vele, ez gyártói specifikáció. Onnantól már nagy a szórás. Ezért lett a 80 megállapítva biztonsági okokból.
Az 50 azért van ráírva, mert volt egy ilyen betűsablonjuk és maradt még nekik sárga festék. Amúgy nem tudom miért van."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Olyat tud esetleg valaki, hogy mennyi idő múlva célszerű kicserélni a vezérműszíjat? Eltelt évre gondolok, mert a gyártó a futásteljesítményhez köti a cserét.
2008-as a Wagen de még "csak" 88000 van benne. 90000-es szervíz most volt, VW-nál mondták, hogy a vezérműszettet 120000-nél cserélik, de 150000-t simán kell bírnia, ez gyártói követelmény. Én hiszek nekik, de azért érdekel, hogy ha 4 év múlva lesz annyi km benne, akkor addig nem is kell lecserélni? Eddig láncos kocsijaim voltak, ott nem foglalkoztam ilyen dolgokkal.
(VW 2.0 TDI CBAB 140LE)"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Turbo téma / tapasztalatok
Mi a legjobb vezetési stílus a PDTDI-nek? Valahol azt olvastam, hogy az a legjobb, ha nem pörgeti túl a vezető és csak kíméletes a gázadás (ez egyébként jót tesz a kettőstömegű lendkeréknek is) és mihamarabb kapcsoljunk fel, hogy ne kelljen túlpörögnie a turbónak, ha nem muszáj. Egyik kollégám viszont pont az ellenkezőjét mondta: az a jó, ha minimum 2000 a fordulat, de a 3000 a legjobb, mert akkor nem kokszolódik le a turbó.
Valakinek van erről véleménye soktízezer de inkább százezer km után?[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Amit én próbáltam, az, hogy sima gyorsításokkal vezetek. Vagyis nem padlózom semmilyen körülmények között, mert akkor a nagy torziós dinamika miatt a kettőstömegű lendkerék (DMF vagy mi) igencsak dolgozik. Ha túl alacsonyan jár (már az alapjárat is annak számít) az szintén káros ennek az alkatrésznek. Viszont 2000-nél már azért váltom a következő fokozatot, mert bassza a szemem a fogyasztásmérő értéke.
1-es: csak éppen, hogy megmozdul, máris 2500-ig pörög és gyorsan elváltom 2-esbe.
2-es: 35-40 körül váltom el
3-as: 50-60 körül már jól jönne neki a következő
4-es: max. 90-ig
5-ös: 80 fölött már jobb a hangja, ha itt van.
6-os: 100-nál tolom ide.
A turbonak jó ez egyáltalán? Vagy pörgessem 3000 alatt picivel, mindegy mennyit fogyaszt?"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz FoBCRaistlin #64543 üzenetére
de a tiéd benzines. azt én is pörgetném
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz FoBCRaistlin #64545 üzenetére
sorry.
akkor előző Hsz visszavonva!
De most tényleg, 220-nál mekkora a teljesítmény/ nyomaték?"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz FoBCRaistlin #64551 üzenetére
komoly.
és mennyi km van már benne?"Akula Sub, ready for the deep!"
-
-
Akula
őstag
válasz KaiotEch #64715 üzenetére
Ne bántsd, neki lehet, hogy ez a hobbija. Van aki katonai helikoptereket gyűjt.
Nekem nem lenne sem időm, sem pénzem, sem kedvem a kocsi alatt feküdni és simogatni. Nekem a kocsi csak közlekedési eszköz és kész. Neki egy életérzés. Neki fontos, hogy feltűnő legyen, jó legyen a hangja, nekem sokkal fontosabb az üzembentarthatóság és hogy zöld pakett legyen a rendszámon, mert minden nap mennem kell vele, ha van szmogriadó, ha nincs. Nem vagyunk egyformák."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Tudtok egy jó VW specialistát, aki "baráti áron" dolgozik?
Okosba meg kéne csinálni valamit"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz rob210 #64755 üzenetére
Ha meg megállok a teszkó legvégében ahol senki se jár és két helyet elfoglalok, tutira jön egy nyugger, hogy nem jól álltam be, miért nem tanultam meg vezetni?
egyszer visszaválaszoltam, hogy direkt így álltam, hogy más oda se próbálkozzon mellém, mert a kocsi éppen csak belefér a két csík közé és a fényezés többe kerül, mint gondolná. azt mondta, hogy meg kell kérnem aki mellém parkol, hogy óvatosan szálljon ki a kocsiból...
hogy mi a meredő retkes f..z van? ha én bent vásárolok, honnan tudnám, hogy ki áll mellém, pont ez a probléma"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Az se jó, ha kevés, az se, ha sok. Amúgy a nívópálcán nálam több osztás is van.
Alul egy golyóbis: azonnal utána kell önteni 1 litert, mert kevés.
Alul egy rovátka: még elfogadható szint, max. fél litert lehet hozzátölteni.
Felül rovátka: ideális mennyiség
Felül golyó: maximum szint elérve.
A benzinesek rosszabbul tolerálják, ha túl van töltve, mint a dízel. A dízel viszont meghalhat, ha kevés van benne, főleg, ha TDI."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Olajsár? Ajjaj...
Nem akarlak megijeszteni, de az előző Wagen attól pusztult el. Használtan vettük és nem volt rendesen karbantartva. Szakszervízbe hordta a bácsi, minden pecsét megvolt a szervizfüzetben, csak ugye a szakszerviz is lehet köcsög. Olajat nem cseréltek, csak papíron, egy picit hozzáöntöttek és jónapot, az olajszűrőt meg alig lehetett kiműteni a hengerből, úgy beégett a sártól. Ha ez egyszer bekövetkezik, utána már csak a szétszerelés és k..va drága javítás a megoldás, nem segített a Winns sem"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Degradator #64819 üzenetére
ha van valami leírás, vagy szervízkönyv, akkor érdemes elolvasni.
a legtöbb kocsiban tényleg 1 liter van a min és max között, nálam viszont 5 deci. szóval ez az 1 liter sem törvényszerű"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Van egy icicpici világítás problémám.
A kocsi fényszórókapcsolójának 0 állásban is világít a tompított, ha ráadom a gyújtást.
Azt mondta VW szervízes, hogy ez egy olyan feature, hogy nappal is égjen a lámpa.
Miaf...? Ez most komoly? Nektek is így van? Ki kéne iktatni ezt a hülyeséget. Van rá valami megoldásotok?
Ha kell a lámpa, majd én kapcsolom magamnak."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Nekem valami ötlet?
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Így még nem jártam.
Gumicsere után a kerék elkezdett klattyogni, mintha kavics lenne a lamellába szorulva. Megálltam, nézegettem, nem láttam semmit. Már egyre inkább idegesített, mindenre gondoltam, hogy szegbe mentem, vagy rosszul lett kiegyensúlyozva,vagy akármi. Szomszédomnak is mondtam, hogy csattog a gumi és bosszant, de nem érzem, hogy rázná a kormányt még 130-nál se. Melléguggolt, megkérdezte ki ragasztotta fel a súlyokat.
Az 5g-os súlysorozatba beleér a féknyereg, a súlyok peremét szépen le is forgácsolta. Tényleg ennyire pici a hely a fék és az alu felni belső pereme között? Még 2mm sincs!"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Na, ma szépen megjártuk.
Kátyus, döcögős úton kellett mennünk (felteszem, hogy ez lehet az ok, mert eddig még nem tapasztaltam ilyet). Szóval kiírta a fedélzeti, hogy Motorstörung Werkstatt. Ugyebár ez azt jelenti, hogy motor üzemzavar, szervíz. Semmi más hibajelző lámpa nem villant fel, hogy tudjam mi a franc baja van. Aztán ez megismétlődött még vagy 4-szer hazáig, amiben volt autópálya is. Semmit nem észleltem, hogy megváltozott volna, vagy baj lenne. Ugyanúgy szépen siklott és a hang sem változott meg. Szerintetek mi lehet? Csak a szervíz mondja meg? Egy kicsit félek, hogy húzós lesz
2.0 CRTDI 140LE"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Sziasztok!
Szerintetek mennyire kemény meló izzítógyertyát cserélni a 2.0 TDI-ben?
Hibakód ezt dobta. Most meg kéne nézni, hogy melyik ment tönkre és utána ki kéne cserélni (vagy megjavítani), de azt sem tudom mekkora meghúzási nyomaték kell neki. Valaki csinált már ilyet?"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz bitpork #83158 üzenetére
Akkor megnézem melyik inas csinálja meg okosba'
Ha jól látom 5600Ft/db, ez kibírható, de vajon mennyi a munkaóra rajta. Láttam egy jútúb videot, elég komoly a kiszerelése, mert könnyen beszakadhat és akkor csak a szikraforgácsolás marad(#83160) Mágus2: wazze' ez horror
Akkor tényleg odabízom egy szakira.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Szevasztok! Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a baj a futóművel, hogy ha egyenesen megyek és főleg gyorsításnál nyikorog valami a keréknél. nyik-nyik-nyik. Sebességgel arányosan nő a nyik-nyik gyakorisága, tehát biztos, hogy fél, csapágy, vagy mittudomén mi lehet még a keréknél. Jobbos, balos kanyarban, (akár enyhe ívben is) megszűnik a jelenség, illetve ha elég sokat megyek vele, akkor sem ad hangot. Csak indulásnál, leginkább reggel egy 4-5 km hosszan. Fékbetétek/tárcsa kb. fél évesek, nincsenek elhasználva.
"Akula Sub, ready for the deep!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban