- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HZoli87
veterán
Üdv!
Adott egy új Octavia. Nagy eső után olyat tapasztalok (pl.: másnap reggel), hogy mikor nyitom ki a vezető vagy utasoldali ajtót, akkor az ott megállt víz egy része nem kifelé, hanem befelé folyik (a gumiszőnyegre). Más tapasztalt már ilyet? Esetleg típushiba lenne? Mit érdemes megnéznem?
Köszi, Zoli
-
HZoli87
veterán
válasz FET-MEN #70123 üzenetére
Úgy pontosítanék, hogy ha nyitom a vezetőoldali ajtót, akkor nem folyik be semmi az utastérbe, de menet közben az utasoldalról igen, mert az nem volt indulás előtt kinyitva.
Szerk.: Mostanában lettem figyelmes rá, megpróbálom majd óvatosan kinyitni az ajtólat egy esőzés után, hogy pontosan hol és hogyan áll meg a víz.
[ Szerkesztve ]
-
HZoli87
veterán
válasz FET-MEN #70125 üzenetére
Itt is valószínű a küszöb és az ajtó között áll meg a víz, ami normális esetben kifelé folyik a nyitott ajtóknál. Minden más esetben befelé (is).
Eddig nem nagyon vettem észre, vagy csak figyelmetlen voltam. 1 éves múlt az autó, nem tudom hogy van-e köze az a korai gyártáshoz.
Ettől eltekintve, meg pár apróságtól elégedett vagyok vele. 1.4 TSI szuper darab, újonnan legalábbis.
[ Szerkesztve ]
-
HZoli87
veterán
válasz Kiskokó #70442 üzenetére
Nagyon jó gumi a SportMaxx RT, nálam Octavián gyárilag ilyen volt (225/45 R17). Kopást megtudom esősíteni, 1 év alatt jó ötöde kopott el, alacsony km mellett (10e km). Auto Bild is tesztelte pár hónappal ezelőtt, az ő mérésük alapján az összes gumi közül a Dunlop kopott a legjobban.
Szerk.: megtaláltam az újságot (Auto Bild - 2014/04). Ezt a három végzett az élen (Dunlop is ott lett volna ...)
Michelin Primacy 3 / Pirelli Cinturato P 7 Ecoimpact / Continental SportContact 5
[ Szerkesztve ]
-
HZoli87
veterán
válasz bitpork #72732 üzenetére
Sajnos az ilyen előfordul. Én tavaly úgy jártam, hogy 1 hetes sem volt az Octavia, a Penny vagy Spar parkolójában valaki annyira nézte az autót, hogy neki tolta a bevásárlókocsit a hátsó lökhárítónak. 5 centis karc keletkezett, természetesen gyorsan eliszkolt az illető.
-
HZoli87
veterán
Már kikerült pár, rossz minőségű kép az autóról:
-
HZoli87
veterán
-
HZoli87
veterán
-
HZoli87
veterán
Ha már úgyis adott a téma (az ablak körüli króm) akkor egyáltalán szabad vagy érdemes-e polírozni? Alig több, mint 1 éves Octavián már több méternyi karc van rajta. Jelenleg annyira nem észrevehető, meg annyira nem is zavar, de azért eltudom képzelni, hogy hogyan fog kinézni pár év múlva.
-
HZoli87
veterán
válasz FET-MEN #75217 üzenetére
Nekem 1.4 TSI (140LE) van, 15000 km van benne (nagy része város), 6 liter az átlagfogyasztás a szalonból kigördülés óta. Egész tisztességesen mozgatja az autót, nem olyan rég le is fényképeztek a rend őrei.
Mágus2
B oszlopról igazán lehagyhatták volna a fényes, fekete ocsmányságot. Nagyon nehéz tisztán tartani.
[ Szerkesztve ]
-
HZoli87
veterán
válasz FET-MEN #75223 üzenetére
Igen, olyan fényes izé. Állandóan oda nyúlok, amikor beakarom zárni az ajtót. Nehéz tisztán tartani.
Eddig lekopogom, nincs baj az autóval. Hideg indításkor van egy sípoló hang (max. 1 másodpercig), mintha az önindító tovább pörögne (KESSY rendszer, nyomógombos). Szalonban azt mondták, hogy majd beáll és jó lesz, de eleinte nem volt ilyen hangja. Majd egyszer meg lesz nézetve rendesen. Első ajtóknál szokott megállni a víz, és néha kicsit befolyni, ha nem volt indulás előtt kinyitva az utasoldali ajtó.
-
HZoli87
veterán
-
HZoli87
veterán
Ha már a külső zajokról van szó, 1.4 TSI az Octaviában kívülről rendesen csörög, zörög. Bemelegedés után már kicsit szebb az alapjárata, de nehéz ennél csúnyább alapjáratú benzinest találni. Belülről ebből nem sok mindent hallani, jól elvan szigetelve.
-
HZoli87
veterán
válasz Dr.Zoo #78006 üzenetére
"Nem mintha rossz lenne ez a TSI, de egy lineáris skálán szinte már közelebb van a TDI-hez, mint a mára kihalófélben lévő szívócső-befecskendezéses, szívó benzinesekhez. Már a hangja alapján is. Hidegen beindítva hörög, mint egy náthás rinocérosz, alacsony fordulaton meg úgy dübörög, hogy simán elhinném, ha azt mondanák, dízel."
-
HZoli87
veterán
Szakiktól kérdezném, hogy mi ez a sípoló hang indításkor?
Skoda Octavia (legújabb), 1.4 TSI S&S, KESSY nyomógombos indítás. Csak hideg indításkor csinálja, meleg motornál nem. 1 másodpercig tart körülbelül, elég hangos. Parkolóból simán felhallatszik a második emeletre. Közeledve a 2 éves, kötelező szervizhez, jó lenne kiokosítani magamat. Meg persze, jó lenne majd megcsináltatni.
http://data.hu/get/7978914/koda_Octavia_III_-_1.4_TSI_140LE_KESSY.mp3
Köszi.
-
HZoli87
veterán
válasz bitpork #78053 üzenetére
Természetesen, nem is vártam, hogy varázsütésre meg lesz a hiba forrása egy gyenge mp3 fájl hallatán, de azért jó lett volna olvasni a szakiktól, hogy még nem találkoztunk ilyennel, de elképzelhető, hogy ezzel vagy ezzel van gond.
cool13
Köszi, én is arra gyanakodtam eddig. Valószínű hogy a szervizben kell majd hagynom egy hosszabb diagnosztikára az autót. Egyébként is, mire beérek vele felmelegszik a motor és nem tudom reprodukálni a hibát.
[ Szerkesztve ]
-
HZoli87
veterán
válasz Mágus2 #78086 üzenetére
Sofőr vagy utas oldal? Hát a fene tudja, ennyire még nem figyeltem. 20-30 méterre könnyedén elhallatszik, belülről egyébként nem venni észre. Csak hideg indításkor, én az önindítóra gyanakszom.
Egyébként már jeleztem szervizben, egyszer talán eljutok oda is. Legkésőbb a 2éves kötelező szervizkor.
[ Szerkesztve ]
-
HZoli87
veterán
Üdv!
Octavia (új modell) egyik kulcsában elemet kellene cserélnem, szétszedni egyelőre nem sikerült. Milyen elem megy bele (KESSY rendszer is van, ha ez számít)?
Köszi
-
HZoli87
veterán
válasz szőröscica #88792 üzenetére
Teljesen valós a fogyasztás, nálam 6-6,5 között szokott fogyasztani egy Salgótarján-Nagykanizsa úton (Budapesten keresztül), 100-as országúti és 140-es pályatempó mellett, klímával és 3 fővel. Városból kiérve hatodikba kapcsolom és utána gyakorlatilag nem is kell a váltóhoz nyúlni, nyomatékból jól autózható.
"A rádió bekapcsológombján a jel elfordul hangerőállításkor, ez elég béna részlet."
Lassan 2 éves az autó, de ez eddig nem tűnt fel. Képeket megnézve valóban így működik.
[ Szerkesztve ]