Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • The DJ

    addikt

    Kéne egy kis segítség, ha akad itt olyan egyén, aki Golf 2 GTI-k terén járatos. Van egy KE-Jetronicos 8V-m, amire ráköltöttem már egy "kisebb" vagyont, de a KE-t egyszerűen képtelenség rendesen beállítani (nem indul, melegen nem indul, néha indul, néha nem, stb.). Nem túlzok, ha azt mondom, hogy legalább 10 szerelő látta már, specialisták is, a konklúzió mindig az volt, hogy keressek bele új (bontott) KE fejet, mert ezzel szöszölni nem érdemes. Oké, kerestem. Egy bontóban találtam, jó drágán, de megvettem, mert szép állapotúnak tűnt. Feltettük: Sz*r. Ez volt az utolsó csepp, szeretném kukázni a KE-t és szeretnénk feltenni rá egy K-jetet. Csinált már valaki ilyet? Mi ennek a folyamata? Valami leírás van valahol esetleg? Miket kell összevadásznom és mire kell ügyelni?

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    Sziasztok,

    Megoldható egy 8 szelepes Golf 2 GTI 1.8 KE-jetronicjának cseréje sima K-Jetronicra? Ha igen, akkor mennyire bonyolult folyamat és mit kell beszerezni hozzá az injektorfejen kívül? Mivel hogy lassan 1 éve keresek működő és hibátlan KE fejet ezért már az átépítésen gondolkozom, de én ehhez kevés vagyok sajnos ezért kellene valami infó a szakiktól.

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    Urak! Audi A4 B5 1.6. Mennyire van értelme elgondolkodni rajta ezzel az 1.6-os motorral? Nagyon lomha? Eddig 1.8/1.8T (esetleg 1.9TDI)-ben gondolkodtam, de szembe jött egy gyönyörű 1.6-os (a legszebb Audi amit a keresésem óta látok), viszont tartok tőle, hogy ez a motor talán kevés lenne nekem. Nem sztrítrécsingre venném, viszont szeretek dinamikusan vezetni és jó, ha van az autóban tartalék, ha kell.

    Jelenleg egy 90 lovas 1.4-es Renault Thaliat hajtok, szóval nem csodára várok én, de azért na :)

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz MunezXBK #100541 üzenetére

    Köszönöm mindenkinek, megerősítettetek a gyanúmban. Lemondok róla, figyelem továbbra is az 1.8/1.8T/1.9TDI-ket.

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    Még mindig Audikra vadászom.

    Audi A4 1.9 TDI (110LE) facelift, automata, 4 sebességes váltóval. Kell félni tőle? Volt itt egy gyönyörű PDTDI 1.9, 5 sebességes tiptronic váltóval, de elhappolták előlem. Azt a váltót már ismerem (próbáltam), de ezzel a 4 sebességessel nincs tapasztalatom. Valaki tudna róla mondani pár szót? Kerülendő, vagy megéri, hogy átautózzak egy tesztvezetésre?

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    Srácok! Nem lakik véletlen valaki közületek Pápa környékén? Vagy nem jár valaki arra? Esetleg nincs kedve valakinek kirándulni arrafelé ebben a jó időben? :) Ha esetleg valamelyik kérdésemre igen a válaszod, akkor dobj már egy privátot, ugyanis kérni szeretnék valamit (természetesen nem ingyen!). Nem nagy titok, autóval kapcsolatos (rá kellene pillantani egy gépjárműre). :)

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz bitpork #101287 üzenetére

    Erre kellene rápillantani: [link]

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz tresh #101296 üzenetére

    Nem is várok csodát tőle, nem véletlenül ennyi az ára, viszont kíváncsi lennék a valódi állapotára, de jelenleg esélytelen, hogy személyesen nézzem meg, ezért is kérdeztem rá, hátha valaki épp jár arra. A tulajjal már beszéltem telefonon, de hát az nem sokat jelent.

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz Rick4 #101299 üzenetére

    Ahogy látom nincs túl nagy élet, de egy próbát teszek ott is, köszönöm :R

    A rohadás részével is tisztában vagyok, ha találok embert vagy ismerőst, aki megnézi, akkor ezt is lecsekkoltatom vele. Kár, hogy tőlem piszok messze van és az se épp előnyös, hogy a családi autó is épp most van rottyon megint. Tömegközlekedni meg a fene se fog 35 fokban.

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz Ck. #101545 üzenetére

    Bezony, én is csatlakozom közétek az új szerzeménnyel, ami egy Audi A6 2.5 TDI Tiptronic :)

    Egyelőre még ismerkedünk, de elég sok kérdésem lesz, úgyhogy készüljetek majd fel a fárasztásra :)

    Nagy szerencsém volt vele (legalábbis egyelőre úgy tűnik), mivel ismerőstől van, szinte szó szerint a szomszédban találtam rá, magyar autó, nem osztrák import, nincs rajta rohadás, kívül-belül is szép, megkímélt és az ára is kedvező volt, ráadásul beszámolta az előző autóm, úgyhogy két legyet ütöttem egy csapásra.

    Rögtön kellene is tanács/segítség: Az egyetlen hiba, amit így elsőre felfedeztem az az, hogy a fedélzeti komputer kijelzője halott. Nem a szokásos pixelhibás/csíkos, hanem egyáltalán nem mutat semmit, ez pedig elég zavaró, úgyhogy meg szeretném javíttatni. Google barátom már segített és tudom, hogy lehet külön kapni bele kijelzőt, amit aztán be kell forrasztgatni, de nem lenne egyszerűbb (és olcsóbb) cserélni az egész óracsoportot és betenni egy olyat, amiben hibátlan a kijelző? Ezt a műveletet még én is meg tudnám ejteni itthon. Ahogy olvasom itt még az immobiliser se kavarhat be, mivel ez egy 99-es autó és ebben tudtommal még nincsen immo. De javítsatok ki, ha tévedek. Szóval lenne értelme keresgélnem egy belevaló műszeregységet hibátlan kijelzővel, vagy rendeljek kijelzőt és tetessem bele? Melyik az olcsóbb és gyorsabb megoldás?

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz mmdms #101604 üzenetére

    EZEN leírás szerint az enyémben elvileg nincs immo. A képeken szereplő első műszeregység az enyém, tehát a 98-99 között gyártott analóg órával rendelkező. Ha kivenném, akkor a sorozatszám alapján biztosra lehetne tudni, de egyelőre nem bontanám meg.

    Jó lenne, ha sikerülne találni bele egy komplett műszeregységet működő kijelzővel.

    Más: Komplett vezérlés csere + olajcsere mennyit kóstál? Csak hogy tudjam hány napig nem fogok enni az elkövetkezendő hónapokban :D

    Ja, és köszi mindenkinek :)

    (#101605) ßrainiac: Köszi, dobok nekik is egy üzenetet, hátha okosabb leszek.

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    Úgy néz ki találtam az A6-hoz (2.5TDI) műszeregységet hibátlan kijelzővel (mert ugye az enyémben az a halott), de közben kiderítettem, hogy van a kocsimban immo. Ilyenkor ugye ha kicserélem az egységet, akkor annyi fog történni, hogy beindul az autó, majd szinte rögtön le is áll, mert össze kell okosítani az immoval.

    Mekkora meló ez és hol érdemes csináltatni? Az összes megtett kilométert is át lehet pakolni az új egységbe?

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz Mágus2 #101852 üzenetére

    Ez a törlés megoldható esetleg VAGCOM-on keresztül? Most kérdeztem körbe és egy VW-s ismerősnek elvileg van kéznél.

    Köszi a többieknek is :)

    [ Szerkesztve ]

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    Sikerült hozzájutni egy diagnosztikai kábelhez és kaptam mellé vagcomot és VCDS Lite-ot is. Futtattam teszteket, kaptam is hibakódokat, de gyanítom, hogy ezek nagy része már nem helytálló, például hibásnak jelölte meg a féklámpa kapcsolóját (Brake Switch), pedig tökéletesen működik.

    Kérdés: Ha én most törlöm az összes eddigi hibakódot, akkor csak az tér vissza, ami jelenleg is problémás? Tehát törlök mindent és a következő tesztnél már csak az aktuális hibakódokat fogja visszaadni, igaz?

    Az biztos, hogy a Xenon körül van valami gebasz, mert nem megy az automatikus szintezés és ezt hibakód formájában is láttam. Szerencsére a motor/váltó/ABS körül nem jelzett hibát.

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz MunezXBK #101897 üzenetére

    Köszönöm mindkettőtöknek, akkor a holnapi nap törlök mindent és megnézzük mi marad. 1-2 dolog biztosan lesz sajnos, de talán egyik se lesz olyan vészes. A klíma körül van 2 hibakód (bár problémát nem tapasztaltam vele), a Xenonnál is van 2 hibakód (ez szerintem maradni is fog) és az ultrahangos riasztó érzékelőnél is jelzett valamit.

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    No, reseteltem a kódokat, szerencsére a nagyja el is tűnt. Ami maradt az a Xenon lámpával kapcsolatos:

    Address 55: Xenon Range
    Controller: 4B0 907 357
    Component: LEUCHTWEITEREGLER D003
    Coding: 00006
    Shop #: WSC 02325
    2 Faults Found:
    01539 - Headlights Not Adjusted
    35-00 - -
    00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)
    31-00 - Open or Short to Ground

    A tünet: Nem szintez magától, bár ezt a vagcom diagnosztika előtt is tudtam. Elvileg a G78-as szenzor a ludas, ezt meg is lestem, szét is húztam a csatlakozót, meg is mozgattam, de semmi változás. Utána még nyomkodtam a vagcomot és sikerült gépen keresztül fel/le mozgatni a motorokat a tesztek segítségével, tehát azok biztosan működnek és jól is tették a dolgukat. Ami még fura volt, hogy ilyen 0.5V-os feszültséget írt az első szenzorokra, ez pedig szerintem nem okés. A hátsók értéke valamivel több volt emlékeim szerint, de nekem az is fura volt.

    Más probléma: Nem megy az ablakmosó folyadék spriccelés sem elől, sem hátul. Ablaktörlőzni tudok, de ha magam felé húzom a kart, akkor nem jön a lötyi és a motor búgását sem hallom. Ezen kívül nem megy a Xenon mosó sem, nem ugranak ki a kis bizgerék a lökhárítóból. Arra gondoltam, hogy ezek talán egy relén vagy biztosítékon vannak és talán ez lehet a gond. Ja, és a hátsó ablaktörlő motor sem megy a kar hátra lökésével. Tehát itt valami globálisan el van cseszve, de nem tudom merre induljak. Melyik relét vagy biztit nézzem meg? Hol érdemes kezdeni a probléma felgöngyölítését?

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz MunezXBK #102038 üzenetére

    Köszi, ez hasznos, le is mentettem. :R

    Megnéztem a biztosítékokat, mindegyik jónak tűnik, úgyhogy ez kizárva. Menet közben viszont valahogyan megjavítottam a Xenon mosómat, úgyhogy az már sprickol rendesen. Olyannyira, hogy én is kaptam belőle és ez elég váratlanul ért :DDD

    Ami továbbra sem működik:

    - Első szélvédőmosó (nem hallom berregni a motort, nem sprickol)
    - Hátsó szélvédőmosó (ugyanúgy semmi reakció)
    - Hátsó ablaktörlő (nem indul meg)
    - Xenon automata szintező (érzékelő hibár ír a vagcom)

    Attól tartok ezekhez én már kevés vagyok, rábízom őket a szerelőre a vezérléscserekor.

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    Srácok, honnan érdemes nyári gumit vadászni? Akár használt is jöhet, ha nincs agyonnyúzva. A két első eléggé a végét járja és a futóműbeállítás előtt le akarom cserélni őket. Tehát két darab 205/60 R15-ös kellene és jó lenne, ha házhoz jönnének :) Milyen márkát és milyen webes felületet lenne érdemes felkeresnem?

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz TaaT #102529 üzenetére

    Köszi, ennek tényleg ott a helye. Már rutinból ide kattintok, ha autós kérdésem van :)

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    Valakinek nincs esetleg eladó Audi Concert 1 kazettás fejegysége hibátlan állapotban? Hol lehet ezt olcsón fellelni? Ebayen néztem, de elég horror árak vannak.

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz MunezXBK #103648 üzenetére

    Két Audis csoportban vagyok benn, mindkettőbe beírtam még délután, az első komment az az, hogy ha szerzek neki CD-s Concertet akkor ideadja az ő kazettását :DDD A második komment pedig segítségkérés, mert nem tudja hogy kösse be a nem gyári fejegységet. Szóval eddig nem sok sikerrel jártam, de a türelem biztos meghozza a gyümölcsét :D

    Egyébként csak annyi a bajom vele, hogy előjött a szériahiba az enyémnél is. Azaz ha a hangerő gombhoz nyúlok, akkor nem tudom érdemben szabályozni fel-le a hangerőt, mivel eltűntek a léptékek. Van a "nagyon ordít és reped a membrán" és van a tök néma üzemmód. Ha szerencsém van, akkor néha találok még 1-2 fokozatot, de elég gáz ez így. Múltkor a kúton lentebb akartam halkítani, erre elkezdett maxon ordítani, persze mindenki engem nézett, nekem meg égett a pofám. :B

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz !Overdose! #103654 üzenetére

    Épp kaptam egy nevet Facebookon, a srác elvileg tudja javítani. Most készülök írni neki és meglátjuk. Ha nem horror áron dolgozik, akkor lehet adok neki egy esélyt.

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    Feltűnt valami furcsaság (még mindig A6 2.5 TDI Avant). Ha a két első ajtót kinyitom, akkor nem mindig gyullad fel a világítás és így az ajtóban lévő oldalfény sem. Ugyanezt csinálja a jobb hátsó is. Egyedül a bal hátsó nyitására reagál mindig megfelelően.

    Viszont nem mindig csinálja ezt, van hogy a bal első ajtó is jól működik, de például ma este hiába nyitogattam, nem gyulladt ki semmi pilács. Próbáltam laikus fejjel megkeresni, hogy hol van az ajtónál a kis gombocska, ami ezért felel, de itt nem találom. Merre keressem? Vagy mi lehet ennek a problémának az oka?

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz bitpork #103945 üzenetére

    Közben gugli volt a barátom és találtam megoldásokat. Például: [link] vagy [link]

    És a legjobb a végére: [link]

    Holnap megbontom, meglátjuk mire jutok, ha cserés, akkor meg beboltolom ezt az ebayes pakkot és hátha jó lesz :)

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    Nem tudom tudtok-e valami okosat mondani, de én már kifogytam az ötletekből.

    Audi A6 Avant, gyári BOSE hifivel és Audi BOSE Concert rádióval. A Concert hangerő része hibás, vagy ordít vagy nagyon halk, de nem lehet normálisan hangosítani/halkítani és ez már megőrjít. Az előző autómból maradt egy Pioneer fejegység, szerettem volna betenni. Sejtettem, hogy nem lesz egyszerű, de azt nem, hogy ennyire megszivat.

    Szóval alapértelmezetten annyit értem el, hogy a háromból egy csatlakozót tudtam bedugni a Pioneer ISOjába, így be tudtam kapcsolni, de értelemszerűen hangot nem adott. Felmentem ebayre és vadásztam egy ilyet: [link] (Direkte Audi BOSE-hoz való a leírás szerint). Meg is érkezett, de nem lettem sokkal előrébb. Egy csatlakozó nem passzol, így csak az első hangszórók szólnak, hátul semmi (se mélyláda, se hangszórók). Ezek nem passzolnak össze: [link]

    Sebaj, nem adtam fel, sejtettem, hogy kell még valami, úgyhogy tovább túrtam a netet és rábukkantam erre: [link] Gondoltam a piros fele kell nekem a gond áthidalásához, ez vezérli majd a hátsó erősítőt és küldi neki a jelet szépen. Ma meg is jött, örültem is, de ez se passzol :W

    Szóval adott a kérdés: Milyen átalakítót kell még vásárolnom, hogy rendesen be tudjam tenni a Pioneer fejegységet? Az a piros csatlakozó milyen szabvány? A vicc az egészben az, hogy Ck. A6osába anno gond nélkül be tudtam tenni ugyanezt a fejegységet, nem kellett átalakítóval bohóckodni és neki nem is volt ilyen piros csatlakozója, pedig elvileg ott is BOSE rendszer volt.

    Nem akarok több pénzt elverni feleslegesen, de jó lenne értelmesen zenét hallgatni végre.

    MOD: Ilyen csatlakozóim vannak, tökéletesen passzolnak a BOSE Concertbe, de az a piros egyik rendelt átalakítóval se kompatibilis: [link]

    [ Szerkesztve ]

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz Morris #109032 üzenetére

    Szeretem magam megoldani az ilyen egyszerű(nek tűnő) dolgokat, nem gondoltam volna, hogy ez ennyire speciális dolog az Audi esetén, főként úgy, hogy egy ugyanilyen típus esetében már megoldottam könnyedén.

    Mindenesetre ha senki nem tud mondani semmi okosat, akkor kerítenem kell rá szakembert, de persze a környékemen semmi sincs.

    (#109029) bitpork: BOSE hangrendszer van abban is, csak a rádió volt sima Concert. Enyém BOSE Concert, bekapcsoláskor is írja. Lehet ebből (is) van a kavar, mert ez a kettő elvileg eltér egymástól.

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz bitpork #109039 üzenetére

    Ck. autójában nem a Concert volt a gyári fejegység, ezért is nézett ki hülyén a középkonzol. Dupla magas (valószínűleg navis) egység lehetett benn eredetileg, csak azt eladás előtt kivették és tettek bele egy sima Concertet. Lehet a csatlakozókkal is babráltak, mert simán bement a Pio fejegységem hozzá mikor mentünk nyaralni és ő nem találta a kódot a Concerthez.

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    Sziasztok!

    Egy ismerős nevében kérdezősködöm, eladta az Audi 2.5 V6 A4 kabriót és most szintén A4-el szemez, de szeretné tudni, hogy vannak-e típushibái vagy nagyobb nyűgei a 2.4 és az 1.8T (163 lovas) benzines motoroknak. Ezekről tudnátok mondani esetleg 1-2 mondatot vagy megosztani személyes tapasztalatot? Melyiket érdemesebb választani, melyikkel lesz a kevesebb probléma előreláthatólag, melyik dinamikusabb, melyiket jobb vezetni? :R

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz Mágus2 #132089 üzenetére

    Köszönöm a válaszokat, továbbítottam az illetékesnek és sikerült meggyőzni (nem volt nehéz :) ), szóval 1.8T lesz belőle.

    Nekem is lenne egy kérdésem, ami már régóta foglalkoztat. Az alany a rettegett Audi A6 2.5 V6 AFB. A Facebookos 2.5 V6 csoportban nagyon sokan írják és ajánlják az EGR vakolását, én viszont az az ember vagyok, aki szereti gyári állapotban tartani a holmijait, ez alól az autó sem kivétel, viszont annyiszor jön velem szembe ez az EGR vakolás és annyi pozitív véleményt olvastam róla, hogy elgondolkodtam, hogy a tavaszi motorfelújításkor ezt is megcsináltatom a szerelővel. Szerintetek? Pro/kontra? Mindig azzal győztem meg magam, hogy nem véletlenül került ez be az autóba és csak tudták a mérnökök, hogy mit csinálnak, de olyan kormos/mocskos képeket posztoltak a takarítás előtti állapotokról a szívótorokban, hogy elbizonytalanodtam kicsit, hogy kell-e ezzel etetni a motort.

    [ Szerkesztve ]

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    Sziasztok!

    Néhány itteni fórumtárs kérésére beírom a sztorit, mert lehet, hogy érdekes és mások számára is hasznos lesz.

    Saját autóm, Audi A6 C5 Quattro Avant Tiptronic. Sajnos egy olyan probléma történt pár hete, hogy a feszítőgörgő csavarja valószínűsíthető anyaghiba miatt egy az egyben beletört a pajzsba, a görgő leesett, a feszítésem értelemszerűen megszűnt, de rögtön el lett kapva a dolog és így került a szerelőhöz. Kép: [kép] Nem tudtuk mekkora a gond, azt se, hogy ugrott-e a vezérlés, azt sem, hogy a szelepek épek-e, tehát fogalmam se volt, hogy mennyire lesz zsebbenyúlós móka.

    Meg lett bontva a motor, mondhatni darabokra lett szedve és ha már ott voltunk akkor teljes felújítás, új vezérműtengelyek, hidrók, himbák, az összes tömítés ami létezik, rézalátétek, tűzkarikák, szívósor takarítás, kartergázszűrő csere, alsó karter is leugrott mivel a főtengely pajzsot is cserélni kellett, akkor ha már ott voltunk tömítés csere, olajpumpa lánc csere, a végén olajcsere, stb. Ami kicsit is gyanúsnak tűnt, az cserélve lett. Szerencsére a szelepek épek maradtak, nem kellett sem motort sem hengerfejet cserélni. Himbák voltak lepotyogva (valószínűleg nem most történt) és a tengelyek voltak egy kicsit kopva, de erről tudtam és nyáron akartam intézni a cserét, de közbeszólt az élet és előbb került rá sor. Végül összeállt a motor, sikeres első indítás, egyedül az előtöltés beállítás maradt még hátra. Ekkor jött az X-akta: A tiptronic meg se akart mukkanni.

    Mi történt: Beraktam D-be vagy R-be és semmi. Fék fel, meg se mozdul. Már a berakás is fura volt, mert nem "kattant be" ahogy szokott, olyan volt mintha a váltó meg se kapná a jelet, pedig ez sem volt igaz, mert VCDS-ben látta szépen, hogy mi a kar pozíciója. Aztán rá következő nap magától megoldódni látszott a gond, aksi saru levétel után gyönyörűen hátra sikerült állni, én is próbáltam előre-hátra, olyan volt, mint korábban. Persze hűtőfolyadék még nem volt benne, így ezek ilyen pillanatnyi próbák voltak. Következő nap ismét mentem az autóhoz, akkor előre akartam állni a műhely elé és akkor már ismét nem vette a váltó a sebességet. Végül aztán sikerült megindulni, de olyan csúnyán, hogy azt hittem temethetem a dolgot. D-ben 3000 fölé pörgetve épp hogy megmozdult az autó pár métert. Ezek után jöttek a telefonok a V6 szakiknak, a váltó szakiknak. Jött az összes kábel ellenőrzése, az ECU ellenőrzése, a kapott tippek végrehajtása. Sehol semmi gyanús, semmi se segít.

    Hozzátartozik a dologhoz, hogy az autóban a tiptronic hibátlan állapotban volt mindig is, hibakódot egyszer nem találtam az "auto trans" modulban és sosem csinált semmi gyanúsat, nem rántott a váltások között, nem csúszott, kúszott ha felengedtem a kuplungot, megtartotta a kocsit mikor kellett. Pedig ugye van Iveco csúcs, van Krisztián chip, tehát nem mindig vezetek öregurasan én sem, mégis gyönyörűen dolgozott nehezebb láb mellett is. Nézték szakik is, hozzáértők is, a verdikt mindig az volt, hogy ez egy hibátlan váltó és sokáig maradjon is így. Váltóolajcsere is volt benne kb másfél éve, azután sem történt semmi gond. Tehát igen nehezen akaródzott elhinni, hogy ez most így lerakás után állásában meghalt mikor csak a motorhoz lett hozzányúlva és az sem lett levéve a váltóról. De mégis mindenki akit elértünk azt mondta, hogy ez bizony váltó gond lesz, készüljek fel, zsebbenyúlós buli. Az egyedüli kiolvasható hibakód az előtöltésre vonatkozott az engine modulban.

    Mindenkitől kérdeztük, hogy az előtöltés nem szólhat ebbe bele? Egyöntetű válasz: Nem, kizárt. Aztán jött a szerencse, vészüzemmódba állt a váltó a próbálkozások alatt. Akkor már tudtam, hogy ezzel hibakód is jön, jött is az "auto trans" modulban: "18265 Load Signal: Error Message from ECU"

    Túl sokat nem mondott a ross-tech kifejtés, csak annyit, hogy ellenőrizzük az ECU hibakódjait és ha azok megszűnnek, akkor ez is törölhető és orvosolható lesz. Hoppá! Az ECU-ban viszont csak egy hiba van, az előtöltésre vonatkozó. Mégis befolyásolna valamit?

    A poén, hogy azért nem vergődtünk vele, mert az volt a terv, hogy az egész eleje le lesz bontva úgyis a hibakeresés miatt, tehát nem töltjük fel hűtőfolyadékkal, mert felesleges egyelőre. Az előtöltést pedig üzemmeleg motornál állítjuk, tehát elmaradt. Na most nekiugrottunk, G12 bement, melegítés, teszt, állítás, teszt, állítás és mikor meglett a 2.0, akkor törölhetővé is vált az engine-ből a hibakód és vissza se jött utána. És nézzenek oda, az auto trans-ból is.Vészüzem eltűnt, D-be berak, és: HIBÁTLAN a váltó előre, hátra, minden irányba. Olyan szintű megkönnyebbülés lett úrrá rajtam, hogy ihaj :) Ha ráhagyom és másokra hallgatok, akkor már tréleren lenne az autó egy váltós irányába és hogy ott mi történt volna az erősen kérdéses. Valószínűleg tette volna a dolgát és szétszedi a váltót. Csak éppen feleslegesen.

    Ennyi a sztori, hosszú lett, de hátha másoknak is hasznos. Remélhetőleg hamarosan összeáll végre teljesen az autó és egy teljesen felújított motorral még jó ideig el fog ketyegni.

    Külön köszönet bitpork-nak a telefonos helpdeskért és Ck. barátomnak, aki nem hagyta annyiban a dolgot és meggyőzött bennünket, hogy csak essünk neki annak az előtöltésnek annak ellenére is, hogy mindenki azt mondta, hogy esélytelen, hogy emiatt nem megy a váltó.

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

  • The DJ

    addikt

    válasz Gyula84 #167687 üzenetére

    Persze, ott is kinn a sztori.

    https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

Új hozzászólás Aktív témák