Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Peter789

    senior tag

    válasz chatran #35294 üzenetére

    valszeg csak a gumi élek közé jut egy kis víz és attól fagy oda az egész ajtó. pozitív fokokban töröld szárazra és fújd végig vékonyan szilikon spray-vel (célszerű eljátszani minden ajtónál). szélsőségesebb esetben akár a zár beázása is okozhat ilyen gondot, de nagy valószínűséggel nem ilyenről lesz szó...

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

  • Mágus2

    Közösségépítő

    válasz chatran #35312 üzenetére

    Befolyik a víz az ajtóba. Vedd le a bwlső borítást, és nézz bele. Kívülről elég meglocsolni. Nyáron ezt kellemesebb keresni. Az ablak !körül fog valahol ereszteni, ha a gumi az ajtónyílás peremén nem szakadt.
    Esetleg a bowdenben is megfagyhat a nedvesség. Alul a csomi borítas alatt a zár kampója nelkett találod. Ne sajnáld tőle a wd40-et.

    [ Szerkesztve ]

  • molnarpeter

    nagyúr

    válasz chatran #194894 üzenetére

    Töltőt vennék :B persze akku gyengélkedés függvényében.
    Ritka használat - Optima tovább tud indítani, de ne nézd meg az árát :D
    Csere esetén hasznos infó lenne még esetleg, melyik fajta akku tálca van benne (207 mm vagy befér a 242 mm széles akku is).

    [ Szerkesztve ]

  • K Norbi

    addikt

    válasz chatran #194894 üzenetére

    Nekem 6 éves az Exide premium, igaz karbantartott. :DDD
    Opelba meg az Excell az 1 éves.
    Szóval én Exide párti vagyok.

    Ha bevált neked a Bosch mert 6 év azért nem olyan rossz, "Karbantartó töltés nélkül"
    Akkor vehetsz ilyet is.

    [ Szerkesztve ]

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz chatran #194894 üzenetére

    Föni Mercijében a 100 Ah Excide Premium kb 3 hét alatt merül le annyira, hogy ne indítsa a 3 literes dízelt. A távfelügyeletes komoly riasztó eszi az elektronokat.
    Szóval attól is függ, milyen fogyasztás van gyújtás nélkül, illetve csillag garázsban áll-e?

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

  • csiga8

    senior tag

    válasz chatran #194894 üzenetére

    Amiket kerülj: Bosch S3=Varta Black, Banner starting, ( a Power 1 fokkal jobb) Electric Power ( hidegben erősen csökken az indítóárama, dízelnél télen nagyon érezhető)
    AGM-nél pedig az Exide kerülendő.

    A Bosch S4= Varta Blue már elfogadható, az S5 és Silver a premium. AGM-ből Varta, abban nem fogsz csalódni. Normál akkuból elfogadható minőség jó árban az Exide premium.
    / Több helyen gyártják Európában, némi minőségi szórás sajnos van/

    Az Exide-on a peremen a gravírozott számsor első karaktere a gyártási év a második karakter a gyártási hónap. A hónapok ABC sorendben A=január, B=február, stb... Tehát amin az első 2 karakter 7F, az 2017 júliusi.

    A Varta, Bosch, Gigawatt, Perion, Berga, ABS ( Johnsons Controls) akkuk első lettő karaktere a gyártó ország(betű), a harmadik a rács szerkezet, a negyedik az évjárat, tehát egy 7-es az 2017-et jelent, az 5-6 karakter pedig a hónap, tehát a 06 az júniust jelent.

    Banner akkunál gyártási idő: Tetején bal alsó sarok 5 betűből álló kód beégetve. EHBHK Első kettő a hét, második kettő az év. Ez esetben 47. hét 2017.
    A0 B1 C2 D3 E4 F5 G6 H7 I8 J9
    6 hónapnál régebbi akkut inkább ne vedd meg. ( nagy forgalmú helyen, téli hónapok, nagy roham utáni időszak, akkor biztos friss gyártásút kapsz) Ha új akku vettél, először tedd töltőre és teljesen feltöltve tedd az autóba.

    TAB = Topla
    TAB gyár szlovén, mindkettő ugyanabban a minőségben, csak a cimke más. A topla top a jó, a start kerülendő.

    Rocket
    Dél-Kóreai gyártó Hyundai, Mazda, Kia gyári akkumulátora elfogadható minőségi akku megfizethető áron

    Forse
    Ukrán akkumulátor, Rockethez hasonlóan elfogadható minőségi akku megfizethető áron
    A működési idő erősen felhasználás függő. Mennyire jól ( könnyen ) indul az autó, rövid-hosszú táv, ( indítás utáni elővárosi fotgalomban 8-10 km a rövid táv, kb 20 km-ig), töltési feszültség, karban tartod-e, mekkora akku van benne ( mindig a tálcamérethez vesszük, tehát amekkora belefér, a legnagyobbat)

    Ahogy idősödik az autó, kopik minden. A kezdeti 100% indító áramból és 100% indítási időből a kopások (pl önindító bronzpersely, csapágyak, motorkopás) elektromos hálózat oxidációja, stb miatt ezek a számok nőnek. 10-20% növekedést észre sem veszel, de az akku igen. Rövidebb lesz az élettartama.

    Az akkukat az igény felé változtatják, tehát egyre nagyobb indítóárammal és tartalék kapacitással kell bírniuk ugyanakkora helyen. No, ez is az élettartam rovására megy.
    A fogyasztói társadalom miatt egy autó akkut kb 4 évre gyártanak, afölött minden nap ajándék, főleg dízel autónál.

    Az akkuk javarészt nyáron nyíródnak ki, 52 C felett visszafordíthatatlan károsodás éri. Télen kell a nagy(obb) indítóáram, akkor veszed észre, hogy gyenge az akku.
    ( Ezért is szokták bebugyolálni az akkukat, védik a sugárzó hőtől)
    Az akku öregedése ( szulfátosodása) legkevésbé 13,2-13,6V között van. A feltöltés után általában ezen a feszültségen tartják a csepptöltők, nem véletlenül...

    Az akku öregedése hatványozott túltöltéskor, ill 12,4V alatt.
    Minél inkább a ( teljesen) feltöltött állapothoz közel tartod, annál tovább tart. / Nekem csepptöltőn lógnak, van hogy 2 hetet is, ha nem használjuk az autót. Az 5 éves akku teljesen normális, hogy még télen is hibátlan. Többnyire Exide premium ( normál magasságú, az alacsony nem jött be) van. A közelben ( Kauffer) jó áron tudok hozzá jutni. /

    Csepptöltőből és tőltőből az Aldi-Lidl akciós az egyik legjobb ár/érték arányú. Kapcsoló üzemű tápegységes, nyugodtan használhatod az autóban, nem kell lekötni az akkut.

    [ Szerkesztve ]

  • csiga8

    senior tag

    válasz chatran #194912 üzenetére

    A nagyon régi autóknál nincs készenléti áramfelvétel, de ahol már van, sajnos számítani kell a lemerülésre, HA nem használod rendszeresen az autót. ( nekem ezért lógnak csepptöltőn az udvaron)

    Minél többet áll az autó ( így tovább merül az akku) és úgy indítassz rá, esetleg már bikázni is kell, annál inkább hamarabb vége lesz az akksinak, mert ilyenkor a generátor nyomja bele az áramot, ami a "csövön kifér". Egy akku a teljesen lemerüléséből generátorral való feltöltését kb 20 alkalommal bírja ki. ( Ez amolyan oldalba rúgása az akkunak.) / A lassú C/10-es töltés az igazi, mert az akkuban kémiai folyamatok mennek végbe, amihez idő kell/

    Ha pl teljesen feltöltött mindig, és csak indítás idejére "meríted", majd visszatöltődik, úgy akár 5.000-et is .

    Minél jobban merített állapotból hozod vissza ( indító akkuról beszélünk, nem munka akkuról), annál kevesebb ciklust bír ki. Hétvégi autósnak 1 hétig merül a készenléti áramfelvétel miatt, de attól még simán beindul. A generátor nagy erőkkel lapátolja vissza a delejt, majd megint egy hét, stb. Sokkal hamarabb kinyíródik így, mintha mindennap egyszer beindítanád és mennél vele legalább 25 km-t.

    Az S4-es jó választás. Lehetőleg friss gyártású akkut vegyél, és beszerelése előtt valahol töltsd fel. Nem kell aggódni, van amikor 10-12 órát is töltődik!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák