- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
Pár éve anyós Ignise rázott, jobbra húzott, mikor szüleimhez mentem vidékre. Helyi gumis ránézett, levette a kerekeket, átnézte, minden rendben volt a centírrel és a gumikkal is. A megoldást az adta, hogy a jobb elsőt és a jobb hátsót megcserélve rakta vissza.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #187773 üzenetére
A sok-sok mérnökóra a környezetvédelmi normák betartását szolgálják.
Vagyis azt, hogy a mai autódnak 20-30 év múlva már jó eséllyel ne legyen használati értéke, mert kevésbé környezetterhelő eldobni, mint újat venni.
El ne mond már, hogy a mérnöki kreativitás szülte, hogy egy belső égésű motort 200 méterenként le kell állítani, majd újra beindítani a Hungárián ahelyett, hogy a folyamatos haladást oldanák meg.Valahogy a fogyasztói társadalom és a környezetvédelem fogalmakat szeretnék egy mondatba szuszakolni ráadásul úgy, hogy ezek egymást segítsék, de még senkinek sem sikerült...
Én úgy fogom fel, hogy az, amit megveszek, tartalmazza a vele járó hulladék kezelését is, benne van az árban. Tehát ha megveszek egy dobozos üdítőt 100 Ft-ért, akkor abban benne van a doboz és a szennyvíz újrahasznosítása, stb. Ugyanígy ha megveszek egy autót, akkor benne van a az autó által termelt környezetszennyező, környezetterhelő hatások feldolgozása, semlegesítése is. De sajnos nincs így, sőt, egyik vödörből a másikba lapátoljuk a szart, ami gyorsabban gyűlik, mint ahogy a vödrök mennyiségét növelni tudnánk.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz rasotamas #187989 üzenetére
Ha ez nagyjából lezajlik, akkor szerintem nagy gond nem tud lenni:
Valami van az autóval.
Elviszem szerelőhöz. Nem pékhez!
Kiizetem a szerelő becsületes munkáját és megfelelő alkatrészeket.
Ez a folyamat egy laikus, műszaki antitálentum autóját is rendben tartja.A gond ott van, hogy ha valaki annyira fogalmatlan az autóhoz, nem tűnik fel neki a csúszó kuplunk, az oldalra húzó autó, hogy ráz a futómű, vagy a kasztni, hogy füstöl a kipufogó, de legalább a műszaki vizsgaállomás már megszokásból is átengedi a kocsit...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz rasotamas #187996 üzenetére
Függetlenhez viszem én is, szoktam kérni, hogy nézzen rá azon felül, amiért viszem. Rá szokott nézni, szokott hívni, vagy írni, hogy van-e valami, amit most csinálni kell, illetve amit majd csinálni kell.
Példának okáért hűtőfolyadék tartályt kell majd cserélni rajta, majd veszek, hogy a legközelebbi cserekor már ott legyen a csomagtartóban.
Ugyanígy már jelezte hogy a következő fékbetéttel együtt a tárcsát is cserélni fog kelleni.
Azt is tudom, hogy a Möller nyomatékkulcsomon beállított 120 Nm megfelel a valóságnak, illetve hogy a Parkside légkulcsom közepes állásban közel erre a nyomatékra húzza a csavarokat.Mondjuk, amelyik szerelő "szemellenzővel" dolgozik, az potenciális kuncsaftokat veszít. Ha talál valamit, akkor jó eséllyel őt kérik fel a kijavítására.
A márkaszerviz is ilyen, képesek 4k/l áron feltölteni az ablakmosó folyadékot is.A másik: 5 ezer munkadíj (autó17) ha a levegőszűrőt magamnak cserélem.
A laikusokról, hozzá nem értőkről volt szó. Nagyon sok autótulajdonos a küszöb mellett térdelve keresi a gépházető nyitófülét a kocsiban. Mondjuk, alapvetően az a normális, hogy sose kelljen felnyitni. Benzinkutakon a folyadékok ellenőrzése, utántöltése is megoldható az úrvezetőknek.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
Van ez így máshol is. Szüleim gazdálkodnak is és van olyan szolgáltatás, amit külön vesznek igénybe. Például a permetező tiszta vízzel permetez, de legalább kiment a gép a földre...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz Pikaa #188029 üzenetére
Egy 2008-as S-Merci fülkéjébe nem jutottunk be, csak a csomagtartóba, így nem tudtuk kinyitni a motorháztetőt, az akku pedig a motortérben van.
A csomagtartó egyik világításáról húztuk le a csatlakozót, tettünk bele két gemkapcsot, bikakábellel rá az pótakkura...
A lényeg, hogy a riasztó egyből elindult, távirányítóval kinyíltak az ajtók is, a csomagtérlámpa csatlakozója pedig megolvadt picit.Az autószerelő távgyógyítással a csomagtartóban lévő szivargyújtó csatlakozót javasolta bikázási pontnak, de úgy tippeltük, hogy ha "nincs kulcs a kocsiban", akkor nincs áram a szivargyújtóban, így nem zárt az áramkör, viszont nyitott csomagtérajtóval a csomagtérvilágítás megy...
Anno bitpork írta, hogy a csomagtartóban elhelyezett akkumulátoros autóknál a motortérben szokott lenne bikázási pont. Legrosszabb esetben a generátorra teszed a csipeszeket.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #188101 üzenetére
Photoshop?
Modding topikban kérdezz rá, de tippre le kell venni a teljes elemet, minden sallangot leszerelni róla és a teljes felületet újra megmunkálni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz Reggie0 #188209 üzenetére
Porsche Buda.
Én a Kaposvár utcában a Bartos Műhelynél voltam. A B5 Passat 3 sárvédőívén látszott, hogy az előző tulaj garázsajtója szűk, illetve a lökösökön parkolási sérülések. A műanyagokat levéve a jobb hátsó küszöbvég hibája is látszott, kivágták, lakatolták.
Időben volt pár nap csúszás, de az eredmény vállalható.
Látni náluk futárautónak használt csotrogányokat és új villany Porschet is, minden nap ott megyek el gyalog munkába, dolgoznak.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
Várólista... Mi van, ha a 8-10 hónap várakozás alatt az autó listaára jelentősen (pl 10%) változott a megrendeléskori árhoz képest?
Simán lehet, hogy a 16 mFt-ért rendelt autó az átvétel napján szerződőknek már 15 mFt-ba kerül...Tuti nem fizetnék 1 mFt-ot azért, hogy 8-10 hónappal ülhessek bele egy ugyanolyan újba, akkor már inkább 2-3 mFt-tal olcsóbban egy 1-2 éves használt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz joshua7 #188733 üzenetére
Fiktív példa.
Közel egyéves várólista, közben jöhet egy árfolyamváltozás, modellfrissítés, dízelbotrány, vagy akármi, amitől a korábban megrendelt autó aktuális vételára jelentősen elmozdul a megrendeléskori vételártól.Építőiparban gyakori: építtetek egy házat, lakást, eltart 1-3 évig, ami manapság reális. Közben jön a generálkivitelező, hogy emelték a minimálbért, romlott a forint, drágultak az alapanyagárak, plusz 10%-kal többe kerül az amúgy 50 millás kecó. Vagy a másik oldal, az olcsóbb lett: lakásáfa 27%-ról 5%-ra esett, de hogy írtátok a szerződést? Bruttó 50 milla, akkor az áfatartalomtól függetlenül bruttó 50 milla, a vállalkozó meg elteszi a nettó 39,7 mFt és 47,6 mFt közti szűk 8 mFt-ot.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz bandus #188736 üzenetére
Közösen viselik, de csak az egyiknek lehet jó.
Ügyvédes sztori: eladtam egy beton lépcsőre az egyedi gyártású fa burkolatot, szóltam a megrendelőnek, hogy kész a gyártás, mennénk rakni. Válaszolt, hogy oké, de a cím még nem biztos, nézeteltérés akadt a generálkivitelezővel. Szerencsémre a megrendelőmnek talpraeseettebb ügyvédje volt, mint a generálkivitelezőnek.
Reggie0: ezesetben csak én viselem az árfolyamockázatot, ami ugye sokaknak nagyon bevált a devizahiteleknél.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz vans? #188820 üzenetére
Egyik ismerősbek Superb kombi van és megtelik...
Ha csak a babakocsi a gond a hosszú utakkal, akkor tetőcsomagtartó nem játszik?Az Octavia kombi üresen is ugyanakkora lesz a belvárosi parkolóban.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
-
macilaci78
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
válasz K Norbi #189025 üzenetére
Húzod, amíg meg nem szakad a menet, aztán negyed fordulatot vissza.
Mai benzinesek is turbósok, vagy kompresszorosok, ott is van magas nyomás, kettős tömegű, részecskeszűrők.
Lecserélnél egy használtat az ismert hibája miatt egy olyan használtra, amire a fene se tudja, mikor és mennyit kell költeni? És ha nincs szerencséd, rövid idő alatt meg fogod tudni.
tresh: mi kell ahhoz, hogy a '99 decemberi B5 Passat old timer legyen?
Ehh, gyors rágugliztam, még szűk 8 év.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz -FreaK- #189033 üzenetére
Esetleg a konkrét hirdetésből meg tudtok állapítani valamit? - Igen. Én például jó közelítéssel meg tudom állapítani az autó színét.
A GTE elvileg plug in hibrid, a kocsi mindent megold magának és tanulja a vezetési szokásokat, tehát hozzá nem értő vezetővel is elboldogul.
Az akksit tippre VCDS-sel lehet kiolvasni, hány ciklus van benne, ehhez nem kell szerviz.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz tresh #189039 üzenetére
8 év...
Alapvetőenmindene gyári. Fene, Depo lámpák vannak benne és tippre a rádió sem eredeti VW/Blaupunkt. Amennyire tudom, a főbb dolgok eredetiek, nem volt mókolva.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz bandi0000 #189108 üzenetére
Nekem a B6 nem tetszik, kollégának B5.5 van és itt-ott rohad, néhányszor vakarták is a fejüket, például mikor több hűtőfolyadék fogyott, mint gázolaj és ez a harmadik Passat, mit megérte megtartania. Nekem B5 van, ismerőstől vettem, aki 14 évig hajtotta.
Véleményem szerint egy használt autó adhat meglepetést, mindegy, hogy B5, 5.5, vagy 6 széria. Vagy ismert előéletűt keress, vagy legyen a zsebben 250-400k.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz bandi0000 #189116 üzenetére
Ezeket... Egy 15-20-25 éves autón ha mindent ki is cserélsz, a kora még nem változik.
Tehát például veszel egy rozsdamentes példányt, ami nálad kezd el rohadni...
Vagy kicserélteted a kuplungot, de a szimering 2 év múlva adja neg magát és lehet megint szétszedni.
Valamelyik ajtózár, vagy kábelátvezetőben a kábel adja meg magát.Ne azért vegyél nagyobb értékű autót, hogy a 300k-s javítás ne 70%-ot, hanem 25%-ot jelentsen.
Nálunk kb 3 év múlva jut el a kocsi a következő vezérléscseréhez. Valószínűleg fékpofák, első tárcsák, kuplungtárcsa is esedékes lesz, valamint a hidrotőkék. És még nincs meglepetés. Meglátjuk, mik lesznek akkor a lehetőségeink és lehet, cserélünk egy fiatalabbra.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz bandi0000 #189122 üzenetére
Jaja, ez a B5 kombi mindenben kiszolgál, ami az igényem. Jön, megy, megáll, mindezt akaratom szerint. Tudom, kicsik az igényeim.
Egy kocsi infotaintment rendszere nem érdekel, majdnem olyan gyorsan avul, mint egy mobiltelefon, de a kocsit nem akarom kétévente cserélgetni, mint a telefonjaimat kell.
Parkolni tudok mindenféle segítség nélkül is, így a tolatóradar, kamera, park assist számomra felárat nem ér.
Vegyes fogyasztásban 6,5 literrel megvan a 116 lovas 1.9 PD TDI.
Helykínálat korrekt, érzésre több is, mint egy Octavia 3-ban.Persze csak EURO 3, meg a biztonság már nem összemérhető a frisebb típusokkal, ezt is tényként kell kezelni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz yodamester10 #189125 üzenetére
S-Class Mercedes áll mellette, amit néha hajtok kisebb-nagyobb távon, nem irigylem a gazdájától. Mondjuk, nem olyan kényelmes és sofőrként a fejtér nekem kicsi, a tolatókamera még hagyna 10-15 centit, a radar elöl-hátul többet az a kb 250 lóerő se adja azt a hűha érzést a 116 paci után. Viszont az automata váltó finomabb manőverezést enged meg, mint az eUp!-é.
Meglátta a gazdája, hova parkoltam le vele (szedán, a csomagtartó fedél nem tud felnyílni a mögötte lévő faltól, a kocsi és a jobb oldalán lévő oszlop közt kb tenyérnyi hely) azt mondta, hogy én direkt prógálgatom a kocsit. Mondtam, ha próbálgatnám, az látszana is rajta.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz rasotamas #189179 üzenetére
Anno, mikor 2000-ben a VW Borát megvettük, bennünk is felmerült ez a kérdés, mikor Aradra jártunk tankolni. De úgy voltunk vele, hogy ha a Romániában futó VW, Audi, Mercedes, Volvo, stb járgányoknak jó a román üzemanyag, akkor a Ladánk mellett a VW is kibírja.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #189186 üzenetére
A telefon már megvan a szükséges előfizetésekkel, ablakon kidobott pénz minden más ugyanarra a feladatra költött összeg.
Melleslege egy telefont átlag 1 évig használ az ember (én inkább kettő, de van, aki 2-4 havonta cserél), míg egy autót tovább használnak, viszont az infotaintment rendszer gyorsabban avul, mint a motor.Olyan ez, mint a TV: legyen fasza a panel, nézzen ki őgy, hogy tetszen, aztán 20-30€-ért felokosítjuk egy TV-boxszal, vagy ott a NAS.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz yodamester10 #189196 üzenetére
A Láng is a Fékmestertől veszi.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #189204 üzenetére
Egyéne válogatja. Esetemben például a belső tükör többet kitakar a hasznos látómezőből, mint a műszerfalig leérő 6" telefonom.
Nem mellesleg én örülök, ha a közlekedéshez kapcsolódó valamennyi információ elérhető a látóteremben és nem kell levennem a szemem a napfényes útról és keresni valamit a tekintetemmel a fekete középkonzolon, vagy a pohártartóban.
Persze én is vettem egy szellőzőrácsra pattintható telefontartót, mert egyes külföldi országokban egyenesen büntetnek a szélvédőre tapasztott dolgokért, de csak szükség szerint használom, mert nem szeretem. A hátsó szélvédő például egy az egyben tükröződik a kijelzőben.A mobilos appok választéka nagyobb, mint amit az autó gyári rendszere tud, a mobilos appok testre szabhatósága nagyobb, mint az autó gyári rendszere.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz commanDOS #189224 üzenetére
Nálunk a Bora azt csinálta új korától, hogy amíg világított az utastérben a lámpa, addig nem engedte nyitni a csomagtartót.
Apám 10 év után szánta rá magát, hogy kérdezzen rá a márkaszervizben, ahova hordta, mert ez így nem kerek. A riasztónál kötöttek valamit félre. Megigazították, jó lett.Nyilván ha nálad újkeletű a hiba, akkor más az ok.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
válasz Anaren91 #189271 üzenetére
Nálam kb 300-500 kb budapesti forgalom és 500 km autópálya váltogatja egymást.
Ide a rozsdás bökőt, hogy akkor kezdene regenerálni, amikor a pályáról leértem és már a teremgarázsban ténfergek.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz Anaren91 #189273 üzenetére
Nem azzal van bajom, hogy a kocsi igényli a törődést, hanem azzal, hogy nem én választhatom meg, mikor adom meg neki. Nyilván jobb lenne mondjuk hazafelé jövet Kecskemétnél rákezdeni akár 80% telítettség mellett, mint csak erre elbarmolni egy órát.
Legalább lenne a menüben egy gomb, amivel szólhatok a kompjúternek, hogy Nekem most megfelel, hogy kényeztesselek, Kicsim!Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
Anyósom a jó példa. XXII, VIII, IX ker és Budaörs csomópontok közt ingázik, egy út 10-20 km, végig városban. Évente egyszer viszi az édesanyját a Bükkbe egy hétre valami wellness-re.
Na, hogy oldja meg ezt egy mai modern autó belsőégésű motorral?[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
Sokallom, egyezer km-re bő fél liter, a számaiddal egy 10k km-es csereperióduson 6-7 liter. Ez több, mint egy teljes töltet.
Nálam (1.9 PD TDI AJM, 370k km) az 1l/10k km a lélektani határ. Most vagyok a periódus közepén és csak olyan 4 mm fogyott a nívópálcán, még másfélszer ennyi hátra van a minimum jelzésig.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot fűnyírók
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Autós topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Gaming notebook topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Mini-ITX
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!