Hirdetés
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zizmand
aktív tag
válasz rasotamas #187275 üzenetére
Még régebben találtam egy tuningos fb csoportban, hátha érdekel valakit, igaz én még nem olvastam végig részletesen:
Bővebben a DSG váltókról és a DSP EGYEDI DSG szoftverről, avagy mit is csinálunk a váltóddal...
Első körben nézzük meg a váltók típusait és röviden a legfontosabb jellemzőiket és az előforduló problémákat.
- DQ200 DSG
7 sebességes DSG kettős száraz tengelykapcsolóval. Ezeknek a sebességváltóknak köztudottan sok problémája van, különösen az elődjéhez, a DQ250-hez képest.
A DQ200 (0AM) DSG sebességváltó a DQ250 (02E) továbbfejlesztése . A DQ200 fejlesztése során a VAG fő prioritása az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt. Kifejezetten 250 Nm motornyomatékkal rendelkező járművekhez tervezték, mint például a Polo, a Golf, a Passat és a Touran. A DQ200 (0AM) volt az első 7 sebességes DSG sebességváltó, amely száraz, kettős tengelykapcsolóval volt felszerelve és elöl keresztirányban építették.- DQ250 DSG (02E / 0D9)
Az első DSG sebességváltót, a DQ250 (02E) az első sorozatgyártású váltó, melyet a Golf Mk4 R32 2003-as bevezetésekor mutattak be. A tervezés során a VAG a kézi és az automata sebességváltó előnyeit egy teljesen új sebességváltó-generációba ötvözte. : a közvetlen sebességváltó (DSG). Kifejezetten VAG járművekhez tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 350-380 Nm, mint a Golf sportosabb változatai (GTI és R modellek).
- DQ380 / DQ381 DSG
A DQ380 (0DE) DSG-t 2015-ben vezették be a kínai piacra, mint a DQ500 kisebb változatát . A 0Q azonosítójú DQ500 megalapozta az új sebességváltó modell kialakítását és működését. A DQ380-at kifejezetten olyan első kerekű meghajtású autókhoz tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 420 Nm, mint a Golf 7 GTI és a VW Magotan/Passat.
Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 -kibocsátás folyamatos csökkentésének célja szükségessé tette a VAG számára, hogy ennek az erőátvitelnek hatékonyabb változatot dolgozon ki az európai piac számára. Ennek eredményeként 2017-ben bemutatták a DQ381 (0GC) sebességváltót. Olyan elülső és összkerék-meghajtású autókhoz tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 420 Nm, például az Arteon, a Golf 7.5R és az Audi S3 facelift.
- DQ500 DSG
A DQ500 (0BT) sebességváltót a VAG a DQ200 és DQ250 sebességváltók tapasztalatai alapján alkotta. A DQ500 kettős kuplungos technológiát tesz lehetővé nagyobb járművek számára, nagy teljesítményű motorokhoz, akár 600 Nm-ig.
A DQ500 (0BT) első debütálása a Transporter (T5) 2009-es modellel jött. Ezt követően a 0BH azonosítójú DQ500-at a 2011-es Tiguan modellben mutatták be.Ezenkívül a DQ500-at (0DL) olyan sportmodellekben használják, mint az Audi RS3 / TT RS.
- DL501 DSG / S-TRINC (0B5)
A 6 fokozatú DQ250 DSG / S-tronic sikere után az Audi A3 és TT modelleken az Audi AG úgy döntött, hogy a Q5 piacra dobása során még 2009-ben bemutatja saját fejlesztésű S-tronic készülékét, DL501 (0B5) néven A DL501 (OB5) az első 7 sebességes kettős tengelykapcsolós váltó, amelyet hosszanti irányban elhelyezett motorokhoz terveztek, legfeljebb 550 Nm motornyomatékkal, mint az Audi A5, Q5 és A6.
¤ ÁLTALÁNOS DSG PROBLÉMÁK
A DSG sebességváltónak különféle problémái vannak a vezethetőséggel és a váltási viselkedéssel. Ezek lehetnek szoftver eredetű problémák (erre készültek a visszahívásos frissítések is), vagy hardverrel kapcsolatos problémák.
Ha bármilyen problémát tapasztal keressen minket bizalommal és/vagy foglaljon időpontot diagnosztikára/frissítésre.Pár általános hiba:
- A DSG sebességváltó lefelé vált, amikor gyorsul („kickdown”), miközben a vezető ugyanazon sebességfokozatban akar maradni
- A DSG sebességváltó véletlenszerűen kihagyja a sebességfokozatokat
- A DSG sebességváltó nem kapcsol át a legmagasabb fokozatra
- A DSG sebességváltó nem vált automatikusan, csak manuálisan („M” mód)
- A DSG sebességváltó menet közben kiugrik a sebességfokozatból
- A DSG sebességváltó szórványosan semlegesre vált, megszakítva a hajtást
- A DSG sebességváltó semleges ("N") helyzetben hajt
- A DSG sebességváltó „D” módban nem hajt simán
- A DSG tengelykapcsolója csúszikEzen pár hibán felül előfordulhatnak kellemetlen zajok (zörgő, csörgő jelleggel), rezgések ls réngésok, melyekhez nagy tapasztalat szükséges a hiba megfelelő felismeréséhez.
Ha váltója zajos vagy eddig nem tapasztalt hangot hall érdemes diagnosztikát végezni rajta.A DSG hibaüzenetei közül a legismetebb a műszerfalon villogó "PRNDS" felirat vagy értesítés az MFA-n. Nagyon sokrétű hiba, mely lehet akár mechatronika, olajnyomással vagy olajszivattyúval kapcsolatos általános hibaüzenet és még jópár egyéb hiba.
Ilyen esetekben - ha egy esetleges ujraindítás után - ha eltűnik a hiba vagy tud közlekedni autójával a lehető leghamarabb diagnosztika szükséges.¤ DSG kalibráció/tuning...
Mi is (röviden) az előnye egy jól kalibrált DSG módosításnak?
Segítségével maximalizálhatjuk autónk vezethetőségét, kezelhetőségét és nem utolsó sorban tartósságát és teljesítményét!Folyamatosan dolgozunk a DSG váltók minél precizebb kalibrációján. Célunk nem csak a lehető legjobban testreszabható szoftveres megoldás, hanem a legjobb tartósság és vezethetési élmény.
Utcai használatra alkalmas - akár Stage 0.5 - szintektől egészen a versenyekre fejlesztett egyedi megoldásokig.
Projektjeink során nagy hangsúlyt fektetünk/fektettünk a DSG váltók tökéletes megértésére, hogy a lehető legjobb megoldásokat tudjuk kínálni ügyfeleinknek is.Az ECU kalibrációja során gyakran előfordul, hogy meghaladjuk a DSG adta nyomatékkorlátot. Sok cég igyekszik váltómódosítás nélkül a lehető legjobb eredményre a motorvezérlő dekalibrációjával, ami semmiképp nem helyes út.
Ennek magyarázata rendkívül egyszerű. A DSG sebességváltó működése nagymértékben függ a CAN buszon kapott valós idejű motorfutási paraméterektől (legfőképp az "output" nyomatéktól). Anélkül, hogy helyes adatokat kapna a motortól, a sebességváltó vezérlő egység (TCU) számításai hibásak lesznek (vagy korlátozottak) , ami komoly problémákat okozhat a jövőben a tulajoknak/váltónak.
(Ugyan ez a helyzet fennáll akkor is, ha az ECU kalibrációja nem eredményez elég magas output nyomatékot, így hiába módosítják a DSG-t, az nem fogja emelni a szorító erőt a helytelen módosítás miatt. Sajnos nagyon sok ilyen módosítással találkozunk a módosításainkat megelőző "health check"/állapotfelmérő diagnosztika alkalmával).A DSG-t minden esetben át kell programozni (ha a szoftverben lévő nyomatéklimitet meglépjük (ez egy enyhébb nyomatékú módosítás esetén nem történik meg)), hogy tökéletesen illeszkedjen az új motorjellemzőkhöz. A módosítás teljes kihasználásához (magasabb szint esetén) szükség lesz a váltási stratégia megváltoztatására, a megnövelt nyomatékkapacitás kalibrálására és a megfelelő összeszorító erőre.
¤ Mit is kapunk különböző szinteken?
OPTIMALIZÁLT D + S + M váltások
Egyedi váltási kalibráció,, amelyek illeszkednek a motorjellemzőkhöz (ECU tuning) a tökéletes le- és felfelé váltáshoz.EMELT NYOMATÉKKORLÁTOZÓK
A hangolt motorok maximális teljesítményének kihasználása érdekében meg kell emelni a nyomatékkorlátozókat. Ez biztosítja azt is, hogy a TCU megfelelően működjön nagyobb nyomatékszinteken és ne legyenek korlátozó tényezők.MEGNÖVELT MAXIMÁLIS ÖSSZESZÚRÍTÓ ERŐ/NYOMÁS
Normál működési tartományon belül és állandó körülmények között a tengelykapcsoló olajnyomása arányosnak tekinthető a tengelykapcsoló nyomatékának kezelésével. Tehát a nagyobb nyomaték kezeléséhez nagyobb nyomásra van szükség!MÓDOSÍTOTT VÁLTÁSI SEBESSÉG
Rendkívül gyors sebességváltás minden DSG módban (vagy csak a kívánt módban).
Kis terhelésnél normál váltási idő, nagy terhelésnél akár 60ms-al gyorsabb váltás!TOVÁBBFEJLESZTETT LAUNCH CONTROL/RAJTPROGRAM
Versenyre optimalizált rajtprogram a lehető legjobb indulás érdekében.MEGEMELT FORDULATSZÁM HATÁROLÁS
Tökéletes egyensúlyt hozunk létre a fordulatszám határolásban az ECU kalibrációja, az autó vezethetősége, az autóban lévő módosítások és az ügyfél kérése szerint.AUTOMATIKUS FEL ÉS LE KAPCSOLÁS DEAKTIVÁLÁSA A MANUAL-BAN
Valós manuál mód létrehozása kézi (M) módban. Nincs több nem kívánt automatikus váltás és "kickdown" a Manual-ban.1. SEBESSÉGFOKOZAT KI- VAGY VISSZAKAPCSOLÁSA
Az első sebességfokozat újraindításának fő célja a tengelykapcsoló csúszásának csökkentése, ami kevesebb hőtermelést és a tengelykapcsoló kopását eredményezi. Nedves tengelykapcsoló esetén a váltás a korábban történő felváltás a második sebességfokozatra megoldhatja a vezethetőség problémáit.TOVÁBBFEJLESZTETT TENGELYKAPCSOLÓ HŰTÉS
A tengelykapcsoló hűtését az olajáramlás növelésével javíthatjuk. Ez csökkenti a tengelykapcsoló túlmelegedésének és az anyag deformációjának lehetőségét.JAVÍTOTT HŐKEZELÉS
A továbbfejlesztett hőkezelés biztosítja, hogy a sebességváltó mindig a megfelelő hőmérsékleti tartományban működjön és figyelmezteti a vezetőt arra az esetre, ha a DSG eléri a kritikus hőmérsékleteket (túlmelegedés elleni védelem).Bővebben a szintekről:
A DSG Stage 1 szoftvert úgy készíjük, hogy kizárólag az elengedhetetlen nyomatékkorlátozók módosítását tartalmazza. Ezt a tipusú módosítást leginkább az optimalizált autók esetén javasoljuk, ahol nem szükséges a magasabb nyomaték elérése, de a váltószoftver nyomatékkorlátozása szinte a gyári értéken van.
Erősebbre hangolt jármű esetében a Stage 1.5 szintet javasoljuk, ami további szoftvermódosításokat tartalmaz az elegendő tengelykapcsoló-nyomás eléréséhez és / vagy a jármű teljes potenciáljának felszabadításához!A DSG Stage 2 szoftver az első igazi lépés a sebességváltó teljesítményének növelésében! Ez a szint nagyban javítja autója
teljesítményét az indításkor (Launch control), jobb választ a váltótól gyorsítás esetén, valamint a fel- és lefelé történő váltások is optimalizáltak! Elsődleges cél ezen a szinten a tökéletes teljesítményre összpontosít!A DSG Stage 3 szoftver különösen alkalmas nagy teljesítményű módosítások esetén, mint pl. hibrid turbó konfig. Rendkívül nagy tengelykapcsoló-nyomás érhető el (alkalmazott nyomaték függvényéven)!
A DSG Stage 4 kifejezetten nagy turbó setup esetén vagy versenyre javasolt egyedi igények és konfig szerinti módosítással.
Ez a poszt mindössze egy rövid áttekintő - ha úgy tetszik útmutató - a VAG DSG világából. A leírtakon kívül nagyon sok más egyedi és különleges problémával is szembe találhatjuk magunkat. Mindezek egyvelege, ami miatt a hibafeltárás nehéz...
A módosítások opciói DSG váltó típusonként eltérőek lehetnek, így kérjük érdeklődj autód/váltód típusának pontos megadásával.Forrás: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz rasotamas #187329 üzenetére
Igen szíjas és igen 210 a hivatalos csereperiódus. Még egy 1.4 TSI CUKC is elmegy 210-et egy szíjjal. Szerencsére nem méretezték alul őket a láncos fiaskó után.
Azt viszont nem tudhatjuk, hogy mit cseréltek, de illene minden hozzá tartozót cserélni ilyenkor.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
macilaci78
nagyúr
válasz rasotamas #187356 üzenetére
2.0 szívódízel Ford Transit kisbusszal Zalaegerszeg alól Bécsen túlra 8 fővel és 3 napi csomaggal... A hazai dombok emelkedőinek alul 90-100-zal nekimentem, a tetejét örültem, ha 60-nal elértem...
Simán megy az a Polo 130-cal, de a kamiont nem szélárnyékból kell előzni, hanem lendületből.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
atos19881101
senior tag
válasz rasotamas #187439 üzenetére
Személy szerint nem. De ez csak az én hülyeségem.
Az a kettő jobban fog tapadni mint a régebbi. Ez azt jelenti, hogy egy neccesebb helyzetben valamelyik tengely előbb elveszti a tapadást. (Egy kollégámnak ugyan ezt mondtam mikor 2 darab télit vett. Nem hitte el addig, míg egy havas úton autópályán majdnem keresztbe állt.)
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Doki16
addikt
válasz rasotamas #187470 üzenetére
Nem értem a kérdésed. Minden kocsi regisztrálva van a VW saját rendszerében amit a szervizben le is tudsz kérdezni ha oda hordták.
Csak a We Connect van, de az MIB1-től tud valamit csak és azok is GTE-nél mentek elsőnek 2015-től.
Mire lenne tulajdonképen szükséged?A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
félisten
válasz rasotamas #187476 üzenetére
Klimat nem tudod hasznalni, ha nincs bekapcsolva a motor, a kompresszor miatt. Amit tudsz:
- szelloztetes (kulso levegot fujja befele), ez nyaron hasznos, hogy ne legyen 60 fok bent, amikor visszaersz a strandrol
- futes, ez ket dolgot foglal magaba: szelloztetes + egy kis 'kalyha', ami a hutovizet melegiti.Szoval telen tok jo, hogy -10 fokban kimesz az autohoz, es belul mar +10 van, raadasul a hutoviz is 40-45 fokrol indul, amikor beinditod az autot.
while (!sleep) sheep++;
-
Reggie0
félisten
válasz rasotamas #187462 üzenetére
Igen, telinel feltetlen az ujat erdemes hatra rakni, mivel annak nagyobb a barazdamelysege es jobb a tapadasa, igy csuszos uton nem a hatuljat fogja eldobni a kocsi, amit sokkal nehezebb megfogni. Ha nyarias tel van, akkor megcserelheted, de havas/latyakos/jeges/csuszos idoben a jobb legyen hatul.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz rasotamas #187546 üzenetére
Ilyet nem tud megtanulni, mert az alapprogram úgy van, hogy minél hamarabb elváltson. A káros anyag kibocsátás volt a lényeg nem a váltó/kettőstömegű/kuplung kímélése.
Vannak emberek akik tudnak DSG szoftvert módosítani, csak ez egy lehetőséged van. Vagy megbarátkozol a kézi váltogatással ami ingyen van
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
Bdanyy
addikt
-
6030D
Ármester
válasz rasotamas #187593 üzenetére
Én úgy próbálnám, hogy valaki nyújtott kézzel tart egy pokrócot és annak tolatok. Nekem csak hátul van, az mindenre vészfékez (garázsban közel kell állni a falhoz).
Annyi, hogy a fékkel óvatosan játssz közben (dsg ugye?), mert manuálnál például ha a kuplungot mozgatom, akkor nem fékez be egyből, de ha csak gurítom, akkor igen.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
félisten
válasz rasotamas #187690 üzenetére
Azért az amortizáció számolása a legtöbb területen nem líneáris, legtöbb esetbenaz elején van egy hirtelen nagy ugrás aztán a végén lecsökken.
A 6500 km ami a legkevésbé számít itt szerintem, többet nyom, hogy 1 éve fut a gumi a tervezett mondjuk 4-5ből, kint meg komolyabban veszik gondolom a gumi korát, mint itthon mellérakva az új gumi árát, javítás költségét.Nagy átlagban a legtöbb gumi nem elkopik hanem a kora miatt kéne, hogy kuka legyen.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen