Új hozzászólás Aktív témák
-
D.Orion
veterán
Tiszteletem!
Szükségem volna némi segítségre.
Peugeot 307 Break gépjármű van a családban. A jobb első kerékjáratból a műanyag dobbetét menet közben kiszakadt. Apró darabokra tört értelem szerűen. Nos ezt a szép burkoló műanyag ívet sikerült beszereznem, de szükségem volna hozzá a műanyag rögzítő "csavarokra".Ilyet hol tudnék beszerezni?
Nem is értem, hogy az elemhez miért nem adtak rögzítő csavarokat... Sajnos az M8-as csavar kiesik a rögzítő lyukakból, az M10-es pedig bele se megy. Első körben megpróbálnám a gyári rögzítést beszerezni, mielőtt felfúrnám a lyukakat.
-
D.Orion
veterán
Közben ráakadtam neten. Már csk kisebb kiszerelés kellene.
(#793) kalmanchris: Jó vicc volt. De tényleg. Telefonon bepróbálkoztam a helyinél, de ingerküszöb felett volt az ár. Szokás szerint.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz kalmanchris #796 üzenetére
Sajna pont azért kellett netről beszeretnem a betét lemezt is, mert a szalonban ~8500Ft-ot mondtak rá(ebben nincs szerelés). Míg neten méretpontos utángyártottat vettem postával együtt 3100Ft-ért.
Igaz azt már nem tudom meg, hogy ahhoz adtak-e volna ilyen patentet, de most, hogy megkérdeztem náluk a 260Ft-os db ár kicsit soknak tűnik.Nem véletlen, hogy pl. anno a lökhárítót se vettem meg a márkakereskedőtől. Olcsóbb volt venni egy utángyártottat és egy fényezővel színre fújatni. És olyan, mint a gyári, fele annyiért. A helyi szalonnal nekem nagyon rossz tapasztalataim vannak az árakkal kapcsolatban. Az elvégzett munkával nem, mert az mindig korrekt volt. Kötelező szervizek, stb.
-
D.Orion
veterán
Tiszteletem!
Örülök nagyon, hogy van ilyen topik is, gyorsan kérnék is méni tanácsot.
Elkopott a gyári fék+tárcsa, így le kéne cserélni.
Érdeklődnék, hogy mely márkák azok amik igazán ajánlhatóak? Melyek azok amelyek gazdaságosan (olcsóbban) beszerezhetőek, de még jók? És mi az amit mindenképpen kerülni kellene?Gépjármű adatok:
2004.05
Peugeot 307 kombi(Break)
1.4 benzin 65KWAz elmúlt 11 év kellett ahhoz, hogy belekerüljön 128.000km az autóba és, hogy elkopjanak a fékek. Szóval nincsen hajtva a gép semmilyen szinten.
-
D.Orion
veterán
Köszönöm a gyors és információban gazdag válaszokat. Bele is ástam magam a keresgélésbe.
Találtam jó pár ígéretesnek tűnőt az említett márkákból. Majd kérdeznék rólúk, de még nem akarom elárasztani linkekkel a topikot. Fékbetét vastagságból 17mm-19mm gondolom már elfogadható induló érték. Tárcsából 20mm alá szintén nem érdemes menni, ha jól sejtem.
Mit jelent egy betétnél ill tárcsánál, hogy Bosch, TRW vagy egyéb rendszerhez van? A jelenlegi fékpofába(gyári) csak a hozzá szabványban passzoló betét megy bele?
-
D.Orion
veterán
Közben okosodtam kicsit, plusz megnéztem az autót is.
Elől jelenleg Bosch betétek vannak, hátul viszont Lucas.Hátulra sok tárcsánál ill. betétnél láttam, hogy TRW v. Lucas korlátozás ill. rendszer van. Így már kezdem érteni, hogy akkor hátra bizonyos tárcsák csak bizonyos betétekkel használhatóak.
Előzetesen nagyjából ezeket néztem ki(van több is, de nem akarom elárasztani a topikot):
Ferodo sl Első fékbetét első a listán, (nem ESP) vagy a sima Ferodo
Féktárcsa első tengely,Hátsó fékbetét Az egyik TRW a másik Bosch. Ha cserélem a tárcsát, akkor ahhoz megfelelőt kell választanom? Vagy itt maga a fékpofa adja a szükséges "szabványt"?
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Egyértelmű, hogy fékhatásban összetartozót szeretnék venni. Csupán a mostani fent lévő rendszert nem értem, hogy miért van elől Bosch, hátul pedig TRW-Lucas. Legalábbis betét esetében ez a helyzet. Tárcsa márkáját nem tudom leolvasni anélkül, hogy levenném a kereket.
Azt nem tudom, hogy ha most veszek Ferodo betéteket és tárcsákat, akkor azt fel tudom-e rakni előre és hátra is? Nincs olyan gyártói szabványok közti különbség ami miatt inkompatibilitás léphet fel?
-
D.Orion
veterán
-
D.Orion
veterán
Köszönöm a kimerítő választ és árú tanácsot.
(#1000) Gombinyó: Gumiabroncs ápolásra én a LIDL-ben kapható W5 Tyre Care-t ajánlom, 700Ft. Oldalfalat lefújod vele és felfrissíti azonnal. A télieket közül kettőt ilyennel ápoltam le a másik kettőt glicerinnel és 4-5hónap távlatából is ugyanolyan, mint mikor elraktam.
-
D.Orion
veterán
Hátul a tárcsával lesz némi problémám úgy érzem:
Elől minden oks lesz:
Neten rendeltem, szóval ha ez hátra sehogy se fog felmenni akkor kicseréltetem és kész.
A hátsó tárcsát elvileg most a porvédő mögötti csavar fogja? Hogy ha leveszem, akkor ezt a másik rögzítésűt fel fogom tudni rakni helyette? Mármint a két kis csavarnak lesz hova kapnia?
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Köszi az infókat szóban és írásban is. Autós topikban is futottam a témával, mert több szem többet lát. Ott azért voltak akiknek nem vagy nagyon nehezen tudtam elmagyarázni a problémát.
Nos elvileg némi melegítéssel és erőszakkal le lehet venni a csapágyról a tárcsát és az ABS gyűrűt, ahogy te is mondtad. De ezt érthető okokból én sem vállalom be. 5000km múlva csapágycsere meg ABS hiba üzik, nem hiányoznak, egyetértünk.
Így megfogadtam tanácsod és a bolttal egyeztetve kicseréltettem egy integrált kerékcsapágy+ABS gyűrűs verzióra, Brembo. Pénteken hozza a futár, ezt a Ferodo-t pedig visszaviszik, teljes áron beszámolják.HA bevállaltam volna ezt a leszedést, akkor fel tudtam volna rakni a tárcsát, mert a két rögzítő csavarnak a furat megvan. DE kérdés, hogy mire és hogyan ült volna fel a tárcsa, mivel a belső átmérő nem stimmel, centiméteres különbségek vannak.
A bal hátsó kerékben kicseréltem a betétet, mert holnap muszáj menni az autóval munkába (2x15km).
Ezt szedtem ki(jesszus):[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Üdv! Első körben itt teszem fel kérdésem aztán közben bújom a neted válasz után.
Ma reggel minden előzmény nélkül egyszerűen nem indult el a 2004-es Peugeot 307 1.4benzin autónk.
Hibajelenség: Se felvillanó műszerfal, se rádió, se világítás. Semmilyen elektronikai eszköz/kijelző nem működik.
A belső biztosíték táblából halk ütemes kattogó hang hallatszik. Kulcs behelyezése majd elfordítása után felerősödik majd 1-2perc alatt újra alább hagy, de nem szűnik meg.
Ha leveszem az akkusarut és visszarakom, akkor a kattogás visszatér függetlenűl attól, hogy a kulcs bent van- vagy sem.
Minden mutató 2-3mm kilengéssel, inkább remegéssel az alsó holt ponton mozog, a a kattogás ütemére. Biztosítékok elvileg jók, kiszedtem és kimértem őket.
Akkuban 11.5V van, inditozásra se reagál semmit. -
D.Orion
veterán
Akku fenn a delejen. Pár óra azt kiderűl. Csak nekem az a furcsa, hogy egy árva mukkot vagy fényt se ad. Ilyen akku végelgyengülést még nem láttam. Nap, mint nap pöccre indult az autó.
Pár óra és meglátjuk mennyiből úszom meg.
-
D.Orion
veterán
Üdv Néktek!
Érdeklődnék, hogy hol lehet egy 2004es Peugeot 307 Break 1.4 benzin hőmérséklet szenzor? Azt keresném ami a középső kijelzőre kiírja a külső levegő hőmérsékletet. Ma megbolondult sajnos, kicserélném.
Köszönöm előre is.