Aktív témák
-
Grafman
aktív tag
800FSB-s P4 tulajok!!!
Akiket érdekelnek a hazai overlock eredmények, ide postázza, itt keresgéljen!
Ha szeretnél eldicsekedni, ha kíváncsi vagy máskoknak hogyan/mivel/mitől megy a tuning,vagy ha nem érted neked miért nem, vagy csak egyszerűen össze szeretnéd vetni az eredményeidet másokéval, ide bármikor benézhetsz!
A kezdőknek segítség, a profiknak kihívás!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Kezdésnek itt van némi útmutatás a jól tuningolható proci vásárlásához:
iP4c 800FSB (4X200):
Szorzó: Gyári órajel/FSB Max órajel/FSB
12x 2400 200 3456 288 *!
13x 2600 200 3510 270 *!
14x 2800 200 3720 266
15x 3000 200 3705 247
16x 3200 200 3808 238
- felsorolt adatok külföldi tuningolók összesített átlag eredményei alapján kerültek kiszámításra, vajon nállunk mi a helyzet?
*! Mivel ezek max eredméynek, látható hogy a fix 250MHZ FSB-re itt van a legnagyobb esély, ami egy 500MHZ-en (TÉHÁT AZ FSB KÉTSZERESÉN) nyomuló Dual DDR-es memóriával kombinált lapban 1:1 FSB:memória beállításokkal belőve, túlmutat a magasabb gyári órajelen (és jóval borsosabb áron) kapható P4-esek teljesítményén.
Mivel, pl. a 3.2GHZ-es proci FSB-jének 238MHZ-es maximum tuninglehetőségét leredukáljuk egy stabil,és nagyobb esélyel megvalósítható értékre mondjuk 225MHZFSB-re, akkor a 16-os szorzóval kapunk egy 3.6GHZ-es procit, de a ma kapható leggyorsabb memóriamoduloknak több mint kevés FSB-vel,
Mivel 225 x 2=450MHZ FSB az optimális 500MHZ-hez képest...FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Hehe... Úgy látom sokaknak van magyarországon 800FSb-s P4 procijuk!
Hát igen, erre szmítani lehetett....------
Akkor vegyük úgy, hogy csak egy statisztikai adatmérés volt!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
''Nehéz igazán tunningolni ezeket a procikat, mert nagyon melegednek.''
A Zalman AlCu vagy akár csak sima Cu hűtőjéről hallottál már?!
Ha már vesz az ember egy ilyen procit (pláne ha még tuningolni is szeretné valamennyire) illik hozzá a korrekt cooler -márpedig ez az-!
De virtus-hozzászólásást elolvasva láthatod, hogy nem minden esetben okoz egetverő hátrányokat a hiányuk, még overlock eseteén sem. -(BÁÁÁÁR....)
A vízhűtésről meg van a saját véleményem, és egy 200 @ 250 tuningnál bőven tökéletes megoldás egy minőségi léhűtő is, még P4c-s procik esetében is!
Az overlock-határát itt álltalában nem a túl magas hőfok miatt fellépő problémák jelentik.FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Gondolom CC4-es Samsung memóriáid vannak!
Mi van a chipekre írva? (uff, most amúgy eléggé Deja-Vu érzésem van, de mindeggy)
A memory benchmarkot gondolom 5:4 ben futtattad!?
Az ugye valamivel több mint 424MHZ...Háát ez se rossz, de a legjobb eredményeket 800FSB-s P4-es procikkal 1:1 arányban kaphatjuk!
Próbáld meg 440-re állítani 1:1-ben, és úgy is csinálj egy átfogó tesztet!
Kíváncsi lennék beigazolódik e az Intel ajánlása!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
A Zalman specifikációjában az AlCu-nál jobb képességeket említenek.
De sokak szerint csak azért helyettesítették a rezet alumíniumal, mert sok alaplapból egyszerüen kiszakadt a súlya miatt.
Persze ez nyilván csak valami hülyeség, de ha van egy kis igazság benne akkor kétségtelen, hogy minden szempontból egy brutális hűtőről van szó!
Valójában -a Zalman elmélete szerint- a réz-alu kombó effektívebb, mivel a réz fölveszi, az alu meg leadja a hőt. De lehet hogy csak túl jól sikerült az eredeti változat!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Természetesen úgy a memoria gyorsabb lesz de a proci meg sokkal lasabb
Nem mindíg, főleg nem dual procis gépben. Memória igényesebb alkalmazásnál pl.
inkább az álltalam említett beallítással érdemes találni egy kompromisszumos értéket az FSB-nek, mivel egy 800FSB-s masinán már ilyenkor leginkább a memória sebessége a szük keresztmetszet!
Ezt főleg Dual DDR-es alaplapoknál lehet jól kihasználni!
Azért egy 3DMark-ba nem halsz bele 440-en!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
http://www6.tomshardware.com/motherboard/20030707/i875p-05.html
-Ő az? Mert ha igen akkor rá fog menni a Zalman Cu.
De ha mégsem férne el mellette, akkor még mindíg okosabb leszedni és kicserélni a northbridge-coolert, mint lemondani erről a kiválló processzor hűtési megoldásról!
/EEEhhh, már teljesen úgy beszélek mintha Zalman fizetett embere lennék.../
\De sajna nem fizetnek egy kanyi vasat sem...Legalábbis nekem biztosan nem\FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
...Ja és nem 800 fsb hanem az fsb 200, a 800 az a QPD...
Na jó, ebbe ne menjünk bele, maradjunk annyiban a Quad Pumped (4x200 az proci I/O-ján) megoldás révén lessz a 200MHZ FSB -ől 800MHZ effektív FSB!!!
Amivel már egy Dual DDR-es gépen (2 x 400) MHZ meg is van a kellő sávszél.
Máskülönben kárbavész a technológia előnye! Ezért is kell nekünk az 1:1 arány!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Most cserélem a procit, ideiglenesen egy 1.7-es Ce van benne (tiszta szégyen, tudom én) , de az előző 2.8-asom nem akart 233 közelébe menni (na mit gondolsz, vajon miért pont oda kellet volna nekem?)!
De csak így cserélik, addig van időm eldönteni mit is akarok valójában! Addig meg vissza raktam ezt a nyamvadt kis cerkát...
Amúgy nekem is Samsung RAM-om van (512-CC4), mit gondoltál miért vagyok ilyen érdeklődő az eredményeid felől?......FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Külföldi fórumokról szedtem az adatokat, meg egy két nagyobb összesítő tesztből!
Mindenesetre abban okosan jársz el ha tényleg vársz egy kicsit míg új memóriákat veszel, mert az IS-7-el kapcsolatban folyamatosan kerülnek felszínre az ujjab és ujjabb kompatibilitási problémák bizonyos modulokkal!
Persze a 400+DDR meg a DD elég érzékennyé teszi a mai mobo-kat...
Na én OFF.
Majd tájékoztas 1:1 a benchmarkod-ról!
Ha véletlenül nekem is 2.4-es procim lessz, és az azonos memóriák révén, tényleg kiderülhet mejik mobo a jobb!
mostmár tényleg OFFFIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Holnapra már lessz egy transzparens sablon táblázat, amibe könnyen be lehet gépelni az adatokat (minden újj oldalra berakok egyet, a könnyebb edit-elhetőség kedvéért!), ahelyett hogy linkekkel szenvedjünk.
Persze a linkek se rosszak így kezdésnek, de mégiscak célravezetőbb ha mondjuk vissza akarsz keresni valamit, vagy összesíteni szeretnél, ha egy jól áttekinthető
egységes formában, mindent egy helyen keresgélhetsz, és így könnyebben tudni fogod mit hol találsz!
Sokkal egyszerűbb lessz az egész, majd meglátjátok!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Ehehe, már megint elfelejtettem valamit megkérdezni?
-Lassan olyan leszek mint Coloumbo. (na azt azért még sem!)
A memo nem bír többet 1 Mhz-el sem talán ha hűtést rakok rá de szerintem akkor sem mert megfoktam és nem mondhatnám, hogy melegszik...
-Akkor nézd meg szerintem most megint, mert lehet, hogy azóta följebb csúszott a hőmérséklete!
És ha már úgy is ott fogdosod, leolvashatnád róluk a part számokat (Úgy kezdődnek, -valószínüleg- hogy SAMM és a végük meg CCC vagy CC4)!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
[L]Az alaplap adott: Asus P4P800 Deluxe. A proci 2.4B (C1-es).
Memóriából sajnos még csak 1*512MB van, ha sikerül 2*256-ot beszereznem akkor nekilátok.[/L]
Úgy érted, hogy lecsréled az 512MB-s modulodat 2x256-ra?
Ha igen, inkább ajánlom a jelenlegi 512mellé még egy hasonló megvételét, mivel minden 512MB-os DDR 2 oldalas, és ez is számíthat a Dual DDR megoldás
speciális memóriakezelése miatt!
Amúgy vásárlás előtt jól nézz körül, mijen modulokat raksz párba.
http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4p800/overview.htm
A Samsungal mi jól jártunk, de Micron-nal vagy Infineon-nal már nem biztos, hogy ilyen szerencséd lessz (úgye erre van a legtöbb value-ram)!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
3-7-3-3 ezeken a beállításokon a leggyorsabb cl2.5-el ugyanaz de még úgyis meg csaképpen nem változik semmi
úgy érted 2.5-7-3-3 vagy itt már vissza kell venned a többi időzítést, és azért marad ugyanolyan gyors?
440-en bírja CL2.5-tel?FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Nna, csináltam egy nagyon pofás és jól áttekinthető kis táblázatot, amit már lehetne is kitőlteni az egyéni tuningeredményekkel, de mikor megpróbáltam
pepasszolni a PH-s ablakba, egyszerüen szétesett az egész. ( a ''-'' karakter meg a szóköz miatt)
Úgyhogy holnapra csúszik, addig átkenem valahogy.
Amúgy ez a PH-s engine legföljebb csak hackelésre jó!
-Na majd holnap a táblázattal!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
válasz odogejkan #71 üzenetére
Errol a cikkrol, mi a velemeny?
-A Tomshardwer-nél kb. az a helyzet amit Vitus-mondott, a cikkjeiben egyébként a
''sorok között'' kell olvasni.
Hogy lehet jol huzhato p4-ett kifogni? Biztos nem csak mazli
-Presze, hogy nem! Abban az esetben ha mondjuk van egy boltos ismerősöd akivel végig tudsz nézni egy raklapnyi procit...
Amúgy vannak teóriák találgatás szinten arra vonatkozólag, hogy ilyenkor mit lehetne figyelembe venni ugyanazon tipusú és azonos gyári óralyelen ketyegő P4 esek különbözőségei kapcsán , pl. revízió (hanyadik kiadás), gyártási hely (Tájföld/Malajzia/Costa), de van egy olyan elmélet is, miszerint az intel a valamivel jobban tuningképes procijait adja a BOXED kiadásba, a gyengébbeket pedig OEM-ben nyomja.
De ezek nagy része egyenlőre csak találgatás, ennek ellenére minden esélyünk megvan, hogy az összehasonlítás és a kérdések megválaszolása a szemünk előtt follyon, elvégre erre született ez a topic!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
válasz Kawasakis #86 üzenetére
Nem tudom hogy hol jársz a problémád megoldásában, de egy valamit még itt az elején tisztázni kéne, nehogy fölöslegesen szenvedj tovább.
Tehát a Springdale alaplapok a chipsetlimitátáció révén 400FSB-vel (mivel neked egy 2GHZa procid van) nem támogatják a 266MHZ-nél nagyobb memóriakezelést.
Tehát, hiába vannak 400MHZ-re predesztinált memóriáid, azokat csak 266-on fogja járatni a procid alapórajele mellett.
De ha húzod a gépet, akkor -elvileg- a memória sebesség relatív emelésével is szerencséd kell, hogy legyen, föleg, hogy a te procid FSB-jét közel sem tudod majd felhúzni a memóriáid határértékének közelébe.
Úgyhogy örülhet, a tuningod felső határát biztosan nem a ''gagyi'' memóriáid sebessége jelenti majd.
Tehát a következő memóriabeállításokból kell kiindulnod:
100x4 (400)MHZ FSB -266MHZ memória *az esetedben
133X4 (533)MHZ FSB -320MHZ memória (tehát nem 333MHZ!)
200x4 (800)MHZ FSB -400MHZ memória
Amint látod tunungolnod csak 1:1-ben érdemes, de ez már kényesebb téma, főleg hogy ha az alaplapod tényleg nem támogatja alapbó az ''a''-s procikat.
A MHZ-növekedést mindenképpen bírja, és lekezeli a mobo, de ez a chipset sajátosságai miatt már elég érdekesen alakulhat egy 400FSB procival.
Tehát a memóriáidat csak egy ''c''-s procival fogod tudni 400MHZ-en járatni, hacsak nem valami atom extrém tuningra készülsz azzal a szerencsételn 2GHZ-sel.
/-mit akarsz te grafman, hát neked még olyan sincs!/
/-tudom, bocsesz.../FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Hi!
Nem mondtad, hogy a videókártya is húzva volt-e...
A Biosod-ban kerezsd meg az AGP/PCI Frequency beállítást és kísérltezz
vele (de CSAK akkor, ha nem stabil a géped, vagy egyéb problémáid vannak a videókártyával TUNING után).
Lehetséges beállításai:
66.66/33.33 MHZ
72.73/36.36 MHZ
80.00/40.00 MHZ
AUTO -neked valószínűleg ezen lesz, mivel ez az alapbeállítás, ha mésem, akkor próbáld legelőször visszarakni AUTO-ra! Aztán inkább redukálni próbáld.
Ami még segíthet:
A BIOS-od AGP voltage bállításai:
1.80V
1.70V
1.60V
1.50V
AUTO -ezt ajánlom először.
-a feszkó értékekkel kapcs. referálj a videókártyád kézikönyvével, vagy a dobozról olvazd le a szügséges értéket!
Ezeket az értékeket csak saját felelősségedre, és nagyon módjával állítgasd!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
válasz odogejkan #96 üzenetére
Hát na itt ez a MAX3 utótaggal ellátott alaplap ugyebár...
Van rajta 4 + 2 csatornás RAID kezelés.
+ OTES hűtés a kondenzátorokon (kondi a kondin), amelyről nagyon áradozik a gyártó, mivel szerintük valami egészen forradalmian újjat alkottak.
Az ötlet megvalósítása valóban újj, és okos, de valójában csak arról van szó, hogy a saját tervezésük gyengeségeiből adódó problémára kerestek megoldást.
Az pedig, hogy egy (a 6 RAIDcsati) kivételével két máskülönben teljesen identikus lapnál, melyeket ráadásul kimondottan tununolóknak ajánlanak a korábban megjelent tipus(tehát a sima IC-7)-hoz képest némi ''tesztidő'' elteltével az újjabb változatot (khmm...''javított kiadás'') már efféle -egy normális mobo esetén- teljesen feleslegesnek látszó extra, és mindemellett meglehetősen extrém hűtési megoldással fabrikálnak át a felülszerelt alkatrészek túlhevülését megelőzendően(azért a hangjára kíváncsi lennék) mindenképpen sejtet valamit....
Ez a MAX3-meg elég nagyképűen hangzik, főleg ha elolvassátok a honlapjukon közzétett infót arról, mit is képvisel szerintük ez a megjelölés, azután már csak röhögni fogtok az egészen...
Szóval ez a kondenzátor probléma -úgy látszik- még mindíg napirenden van ABIT-éknál. Kíváncsi vagyok mikor nyílnak az első olyan topic-ok, hogy: Valami elpukkant az IC-7 alaplapomon, mivel lehet a gond?FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
A leírásukban valóban a MOFSET-et emelik ki a kondenzátorok helyett, mondjuk
a múltban előfordult 1-2 probelmatikájuk miatt nyilván nem meglepő, hogy terelnek egy kicsit...
Egyébként meg nem mondtam, hogy nem üdvözítendő megoldás (legföljebb kicsit hangos), egy olyan overlockolóknak szánt laphoz, mint az IC-7, épp ellenkezőleg,
erre a mobora minden bizonnyal KELL is.
Tehát a jó pont az ABIT-nál, mivel nem csak egy újjabb marketing fogásról van szó, valóban hasznos megoldás, de -modjuk úgy- ezzel most egálba hozták magukat IC-7 fronton.
Hameg szerinted nincs szügség erre a hűtési megoldásra, akkor vajon minek került a lapra? Na?!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
válasz hobizoli #104 üzenetére
''ezzel most egálba hozták magukat IC-7 fronton.''
Melyik ceggel...?
-Önmagukkal szemben, ez azt hittem kiderül, ha végig elolvasod amit írtam.
Akkor az MSI miert nem a elko-kra tette a bordakat...?
De próbálj csak meg bordákat -mondjuk olyanokat amik érnek is valamit- ráaplikálni a kondikra, ha sikerülne is, akkor se lenne sok értelme a felületük miatt, szóval azért nem mert:
0.úgy látszik nekik meg a mofikkal vannak gondjaik.
1.majdhogynem fizikai képtelenség
2.nem sok értelme van (lázsd följebb)
3. az ABIT-tal szemben az MSI-nem feltétlenül híresült el a szóbanforgó alkatrészek problémái kapcsán (monduk ettől még akármikor lángbaborúlhat egy MSI alaplap is).
De már egyre inkább kezdek rájönni mire is jó nekik ez az OTES hűtés, ugyanis
a légcsatorna homályosan áttetsző falán keresztűl kevésbé látszik mikor púposodni kezdenek a kondik!
Ugye mijen remek, hogy megválaszoltam ezt az égetően izgalmas kérdést!?FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Miért nem olvasod végig a korábbi hozzászólásokat?
Vitus már tesztelt max 1:1-ben és 5:4-ben is, de ős asszem csak CPU-sebességet mért.
Minden attól függ, hogy meddig bírja a procid az FSB-emelést, egy bizonyos
MHZ töblet után már megtérül asszinkronban is.
De sok alkalmazásban az alacson mem órajel szűk kereszmetszetté vállhat, a fölhúzott procival szemben.
De ha nekem nem hiszel:
[L]C:\0Territory\Egyébb\Netes infók\A Gyépek\Memória\Tom's Hardware Guide Motherboards & RAM Socket 478 Exhausted Pentium 4 With Dual DDR500 Running At 1000 MHz FSB - FSB Overclocking Synchronous Only, Please!.htm[/L]FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Szóval a szinkron/asszinkron kérdésre:
http://www17.tomshardware.com/motherboard/20030812/ddr500-01.htmlFIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Igen, egy bizonyos MHZ-többlet után, szintetikus benchmark eredményekkel.
De még ennél is jobb eredményeket kapnál, ha mondjuk szinkronban tesztelnéd azzal az FSB-vel amit csak asszinronban bír a memód.
Ezért mindenképpen a szinkron az über.FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Néhány friss teszteredmény így izibe...
Corsair XMS PC4000:
250/250 1:1 (2.5-4-3-7)
SuperPi 1M / 16M másodperc: 45/1102
Prime95 Bench másodperc: 66.435
3Dmark 2001 / 2003 : 12197/3467
Noname PC3200:
250/200 5:4 (2-3-3-6)
SuperPi 1M / 16M másodperc: 46/1096
Prime95 Bench másodeperc: 66.836
3Dmark 2001 / 2003 : 12304/3461
És néhány hasznos overlock segédprogi:
http://www2.justnet.ne.jp/~kusuto/PI/SUPER_PI/english/s_pi-e.exe
SuperPi :átfogó tesztprogram
ftp://mersenne.org/gimps/p95v2212.zip
Prime95 :gépünk stabilitását tesztelhetjük vele (pedig eredetileg nem erre való, mégis a legjobb e célra!)
http://www.memtest86.com/memt30.zip
Memtest86 :no comment, kötelező
http://www.aida32.hu/download/aida32ee_370.zip
AIDA :ha esetleg még nem volna meg.
Néhány link hasznos progikhoz:
http://www.cpuid.com/download/cpu-z-119.zip
CPUID öbbek között kiderítheted vele be van e kapcsolva a PAT- a springdales alaplapodon!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Corsair XMS PC4000 (2.5-4-3-7)
1:1 250FSB
Sandra Buff : 5786/5795
Sandra Unbuff : 3273/3269
Aida írás : 5451
Aida olvasás : 2026
AUTO Memtest86 bandwidth = 2866MB/s (-nem futott le hiba nélkül!)
Adata PC3200 (2-3-3-6) 5:4 250FSM
Sandra Buff : 5504 / 5504
Sandra Unbuff : 2929 / 3002
Aida írás : 5305
Aida olvasás : 1878
TURBO Memtest86 bandwidth = 2637MB/sFIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
A tuningmemóriáknál álltalában csak időzítésne van a lényeg!
A memóriád alapbeállításai a 200MHZ FSB (400MHZ DDR) -vel 1:1 ben: 2-3-3-6-1
-ezek nem olyan ''rosszak'', én maximálisan elégedett lennék velük.
http://www.hardware.fr/articles/438/page5.html
-a lényeg az, hogy jó eseélyed van 2.5-3-3-6-1 időzítésekkel 220FSB közelébe kerülni ha 2,9V-ra emeled a memória feszültséget.
2.5-4-4-7-2 időzítésekkel 2,7 / 2,9 re emelt mem. feszkóval már a 240FSB is kilátásba kerülhet.
De előszőr próbáld mindíg csak lépésenként emelni a feszt a fenti FSB és időzítés beállításokhoz, lehet hogy szerncséd lessz, és nem kell majd csak 2,7-a 240FSB-hez! Szóval csak módjával.FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
250FSB-re, 1:1 beállításokkal azaz 500MHZ-es FSB-re ne nagyon számíts.
Ha meg is próbálkozól a memória feszültség emelésével, előbb mindenképpen vedd vissza az FSB-t 200MHZ-re! Majd innen, lépésről lépésre tapasztald ki, hogy mondjuk egy 5MHZ-nyi emelés után melyek azok a feszültség és időzítési beállítások amelyekkel egyáltalán bebootol a géped!
SEMMIKÉPP SEM 250MHZ FSB-VEL KEZDJ NEKI!
A Corsair memóriákkal nagyon esetleges a helyzet, főleg ha -mint mondod- a gyári spec. időzítései alatt ketyegnek még 400MHZ-en is .
Gyakran megesik, hogy csak az egyik modul nem bírja, ha tudod tesztel le külön-külön mind a két memóriát, a kék, és a fekete slotokban eggyaránt!
Minden válltoztatás után mehet rá 2 kör Memtest (a linket lázsd fölül) majd ha stabilnak látszik a rendszer akkor a végén egy Prime 95 bench!
De nem nagyon értem, hogy mit jelent nállad a ''gyári 2.5'' ezeknél a Corsairoknál?! Ezt honnan olvastad le?
Ha meg van a Biosodban Turbo mód a memóriabeállításoknál akkor azt előbb szépen Disabled...
De szerintem ezekkel a Corsairokkal nem igen lessz sanszod olyan kompromisszumos FSB-beállítást találni 1:1-ben ami miatt megéri lemondani a
3000GHZ-ről. Vagy emeld még az FSB-t 250 fölé 5:4-ben, vagy cseréld be a memóriákat egy DDR500-as szettre!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Egyértelműen 1:1-ben.
FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
Grafman
aktív tag
Aktív témák
- Filmvilág
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Motoros topic
- Gyúrósok ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Toyota topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...