- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ArthurShelby
addikt
válasz mohabá 007 #77095 üzenetére
"Ha visszaolvasol,láthatod ,hogy a világítás kapcsolót semmilyen állásba nem kapcsolgattuk,hanem gyujtáskulcs ki,irányjelzőt balra bekapcs,és elől,hátul baloldalon valaminek világítani kell.Neked ekkor mi van?"
Ezt holnap megnézem, de emlékeim szerint semmi. Ha nincs benn a kulcs, még az elektromos kéziféket sem biztos, hogy ki lehet oldani. Ez miben más, mintha a világítás kapcsolót tenném helyet jelző állásba? Mind a két módon elvileg a helyzet jelzők fognak világítani.
De mint mondtam, ki fogom próbálni.A központi információs kijelző írta ki, hogy vigyem szervizbe (az a kijelző a két analóg óra között), a "check engine lámpa" nem világított (az gondolom csak komolyabb dolgoknál szokott, hála égnek ilyen még nem volt).
Mindenesetre hála és köszönöet, hogy foglalkozol a problémámmal, és válaszoltál!
(te vagy az egyedüli )A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
-
amargo
addikt
válasz ArthurShelby #77088 üzenetére
Hibakód kiolvasásában tudok segíteni Bp-n. Mit ír ki pontosan? Az info panel általános dolgokat ír, de egyáltalán nem pontos.
Nálam a gyerkőc hétvégén felkapcsolta a lámpákat, úgy hogy nem volt benne a kulcs és csak a kart használta.. alig bírtam lekapcsolni. Szóval tuti lehet az index karral kapcsolni (astra j)[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
-
-
amargo
addikt
válasz ArthurShelby #77055 üzenetére
B095D - Parking Assist Rear Sensor Left Side Circuit - Low Voltage/Open
B095E - Parking Assist Rear Sensor Right Side Circuit - Low Voltage/Open
B0959 - Parking Assist Rear Sensor Left Middle Circuit - Performance - Signal Invalid
B0960 - Parking Assist Rear Sensor Right Middle Circuit - Performance - Signal InvalidMost nézem, hogy kiolvastad te is. Ezeket nekem akkor is dobta, amikor a headlamp-al volt baja, szóval ezeket ilyen általánosnak gondolnám ilyen esetben.
B369D - Sunroof Sunshade Actuator - Calibration Not Learned
Ha ezzel gond van, akkor dobálhatja erre folyamatosan. : [link]
Circuit/System Verification
1. Verify that DTC B369D 42 or DTC B369D 4B are not set.
⇒ If the DTC is set, program or calibrate the K62 Sunroof Sunshade Motor Module. If the DTC resets, replace the K62 Sunroof Sunshade Motor Module.
2. Replace the K62 Sunroof Sunshade Motor Module.B2585 - Left Park Lamps Control Circuit - Open
B3867 - Right Park Lamp Control Circuit - Open
Ezek pedig szerintem nem a hátsó lámpák, hanem amik elől vannak: [link]
Tehát parkoláskor elöl is felkapcsolódnak a lámpák.[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #77101 üzenetére
Annyit még mondanék,hogy a hibakódokat op-com-mal olvastad ki.Biztos van olyan hozzáértő,aki meg tudja mondani,hogy az op-com-mal tötölhetőek e a hibakódok Ha igen,ki kell törölni,majd ismét megnézni,ha a hibák továbbra is megvannak,azt a kódokkal jelezni fogja.
"...Ez miben más, mintha a világítás kapcsolót tenném helyet jelző állásba?..."
Csak annyiban,hogy ha a világítás kapcsolót kapcsolod helyzetjelző állásba,elől hátul mind két oldal világít,az irányjelző kar le,fel kapcsolásával pedig kiválasztod melyik oldal világítson.
(van még mondandóm neked is,de azt majd amargo-nak írom csak ez nem megy olyan eccerűen mivel nem tudok angolul-se )
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz amargo #77106 üzenetére
Én meg megpróbáltam a hibakódokat "magyarítani"és úgy sorba tenni,hogy érthetőbb legyen.Ennyire jutottam:
A hibakódok a bal,jobb oldalra azonosak.
- B0959 = parkolást segítő hátsó szenzor bal középső áramkör – teljesítmény – jelzőberendezés nem működik.
Azért nem működik,mert:
- B095D = parkolást segítő hátsó szenzor bal oldali áramkör – gyenge feszültség/nyitott.A parkoló lámpáknál ua a helyzet:
- B2585 = bal parkoló lámpa áramkör ellenőrzés – áramkör – nyitottValszeg azért nyitott,mert:
Short/rövidre záródik,vagy ground/földelés-testelés hiba van.(esetleg vezetéksérülés,részleges szakadás?)- B369D = tolótető napernyőt működtető szerkezet – kalibrálás nem tanult.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
amargo
addikt
válasz mohabá 007 #77108 üzenetére
Az amúgy jó ötlet, hogy kitörölni a kódokat, majd megnézni, hogy mit fog majd újra dobni.
A B369D kilóg a sorból teljesen. . Az ajánlás itt is az, ha a kód törlése után is visszajön, akkor sajnos cserélni kell a motort.. de a kolléga leírása alapján ez vacakolni is szokott, tehát vélhetően döglődik a motor?
A többinél pedig az a sorrend amit írtál, az utolsó az érdekes jelen esetben, mert a fentiek már ennek a következményei: B2585, B3867. Beázás/szakadás miatt is lehetett, ezt nem tudom (nálam beázott ezért kapott egy túlfeszültséget).
B3867 04
The BCM detects an open/high resistance on the control circuit. Tehát ebben is van egy vezérlő áramkőr ami kapott egy túlfeszültség vagy valami miatt nincs érintkezése ezzel a lábbával.A tető motorja és az első parkoló lámpák elvileg nem függhetnek össze. Tehát egy hibakód törléssel tovább lehet jutni. Persze az is lehet, hogy visszakapja mindent újra..
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
kory24
őstag
Sziasztok!
Astra F 1.4es készülök venni.
8 vagy 16 szelepes vegyek?
Ahogy olvasom a 16 szelepessel több gond lehet, drágább javittatni, több olajat eszik..
Igaz ez?
Mennyire döntő tényező, hogy 8 vagy 16 szelepes?
-
kory24
őstag
Igen, csakhát örülök ha találok egy olyat ami nem túl öreg, viszonylag jó állapotú, viszonylag keveset futott és akkor még a szelepeket is figyeljem :s
Na de akkor megpróbálom ezt is figyelembe venni.
Sok hirdetésnél nem is írják le hány szelepes.
Ha kocsi hátulján látom 16v akkor gondolom 16 szelepes, de ha nincs ott ez a jelzés akkor automatikusan azt jelenti hogy 8 szelepes?Vagy kérdezzek rá minden hirdetésre ami érdekelhet?
Bocsi, ha hülyeséget kérdezek, első autó lesz.
-
beg
veterán
válasz lsebestyen #77119 üzenetére
Igen, erre céloztam a nem sietni kitétellel
kory24: így tudod megkülönböztetni. Ha 9x lovas hirdetés, akkor az 16v.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
kory24
őstag
Értem, Köszi mindkettőtöknek!
Nem reklám, csak pédaképp:
Akkor ez 8 szelepes, hiszen csak 60 lóerős?
És akkor a hátulján az a Astra 16 és leljebb a 16V felirat másra utal?
[ Szerkesztve ]
-
Willie
őstag
válasz kory24 #77121 üzenetére
Igen, ez 8 szelepes, viszont valószínűleg a hátulja törve volt (, de lehet, hogy csak rozsda miatt lett cserélve vagy csak a fekete sáv miatt lett rátéve ez, mert a Classicoknál azt hiszem nem volt lehetőség ilyen csomagtérajtót választani) és nem az eredeti a csomagtérajtó, azért van ott a 16V és azért 1.6-os a jelölés.
szerk.: A tükrök sem eredetiek, mert a "94 előttieken volt ez a szögletes tükör.
szerk2.: Ki ne adj ennyit egy Astra F-ért, pár év és a rozsda meg fogja enni az összeset.
[ Szerkesztve ]
-
-
crabi
csendes tag
Sziasztok!
Z17DTH motorban hol találom a pillangószelepet? Köszi előre is
Üdv C[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #77124 üzenetére
ha pedig nem fekete alapon hanem szürkén van az opel felirat akkor jó eséllyel lehet c14se is ami 8v de hengerenkénti befecskendezéses, ezért sokkal jobb mert 82 lóerő, így egész jól mozgatja az F astrát. ugyan ez, azaz 8v de hengerenkénti befecskendezéses 1.6 pedig a legjobb választás szerintem F astrába.
-
ArthurShelby
addikt
válasz amargo #77106 üzenetére
"B095D - Parking Assist Rear Sensor Left Side Circuit - Low Voltage/Open..."
Annyit még hozzátennék, hogy a jobb hátsó szélső szenzor egyszer már elromlott, a kocsi jelzett is érte (ez a szélső szenzor más, ez kell a holttérfigyelőhöz). Bontóstól vettem egy másikat (insigniából való volt, de a tourer-be is ugyanaz kell elvileg) ő ki is cserélte. Azóta 2havonta 1-2szer a fél másodpercre még bejelez (szóval lehet a vezeték/csatlakozás is a rossz , a szenzort viszont biztos rossz volt, mert szerelő is megnézte)"B369D - Sunroof Sunshade Actuator - Calibration Not Learned"
Mostanában vettem észre, hogy furán működik. Van olyan, ha hosszan megnyomom a gombot, hogy nyissa/csukja, akkor utána elengedhetem a gombot. Máskor meg folyamatosan nyomni kell. De mostanában ha túl sokáig nyomom folyamatosan, és eléri a végét, visszaindul.
De a vigye szervizbe felirat nem egyből jelent meg. Szóval miután ezt felfedeztem sokat használtuk még.
(min egy hetet)"B3867 - Right Park Lamp Control Circuit - Open"
Ez még továbbra is rejtély számomra, az első ledes gyári drl (helyzetjelző) jóKövetkezőre mikor nálam lesz a kocsi kitörlöm a hibakódokat (és megnézem az indexxel a helyzetjelzőt).
Egyelőre most olajcserén van a kocsi (mára volt megbeszélve időpont), csak bénáznak az opel gyulainál, végül nem ma, csak szerdára lesz meg. Valami olajleeresztő csavarral nem boldogultak wtf (pedig utoljára náluk volt szintén olajcserén). Persze az is benne van a pakliban, hogy nem én, hanem nő vitte a kocsit, és vele pofátlanabbak voltak.
Célműszeres diagnosztikát és emelőn átvizsgálást (13000Ft) direkt nem kértem, lehúzós banda, viszont az alap szerviz talán egész olcsó:
Olaj és szűrő, Csere (+) Hosszú élettartamú olaj - 22k
Pollenszűrő, Csere Kettős működtetésű Pollen- / Légszűrő - 12k
Üzemanyag szűrő, Kiszerelés és csere - 12k
Légszűrő, Kiszerelés és csere - 8k
54000Ft
Most már tényleg találnom kéne ehhez a kocsihoz egy rendes szerelőt.
Ja és olcsó+minőségi (inkább az utóbbi) karosszériást is keresek (Bp-en). Sajnos meghorpasztottam az autót egy nagy sietésbenOp-com 1.64-gyem van (az 1.59nekem még nem jó, mert a kwp2000 nem jó ehhez a kocsihoz, csak a can). A kocsit j astrának látja.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz amargo #77113 üzenetére
A szélső oldalsó szenzor ázhatott be (ami cserélve lett) mivel ott összetörtem a hátsó ködlámpa buráját . De az csak az egyik oldali, és szélső szenzor
Az első szenzorokkal meg annyi "hiba" volt, hogy belógott a rendszámtábla.Igazából minden működik (a panoráma tető árnyékoló mozgató motorja is, csak jobban/figyelmesebben kell nyomogatni, nehogy visszaforduljon).
De akkor törlöm a kódokat, mert csak utána leszünk okosabbak. Utána mennyit kell várni, hogy kidobja (ha van)?
mohabá007: Köszönöm a fordítást!
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
mohabá 007
aktív tag
Megáll az ész,és koncsorog! Ezt most komolyan gondolja,vagy csak viccel? [link]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Szada85
aktív tag
válasz mohabá 007 #77133 üzenetére
Dehogy komoly, napok óta kering a Fb-on is ez a hülyeség mindenféle autós csoportokban.
Ez viszont komoly, német OPC-s csoportba töltötte fel a srác, avagy a Z20LET turbicsekk egyik nyügje egészen közelröl:
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Petyyyyy #77135 üzenetére
Ne csináljátok már. Sok-sok keresgélés után kb. csak az OPC Zafira lett volna befutó mint erősebb 7 személyes családi kirándulós autó, erre most ez? Tényleg az lesz a vége, hogy veszem a fáradtságot, megcsináltatom minden rozsdáját a Mazdámnak és megmarad az. Pedig már úgy bele éltem magam, hogy lesz új autó...
-
Petyyyyy
addikt
válasz kelly416 #77136 üzenetére
Befejeztük.
Nem lehet általános igazságot írni turbo élettartamra.
A cserétől meg nem kell benutellázni, he leadod a régit, elég baráti a csere.
Legutóbb pl egy A Zafira 2.2DTI kuplungcserét osztott meg velünk a gazdija FB-n. Egytömegűje volt, cakli-pakli cserélt mindent és 180K-ban állt meg a mutatvány, 50K munkadíjjal.
Amúgy meg excusez moi de erősen más a felhasználói köre egy Zafira OPC-nek meg egy Astra OPC-nek/Coupe Turbo-nak. If u know what i mean[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Szada85
aktív tag
válasz kelly416 #77136 üzenetére
Félreértesz, ez nem riogatás Volt. A Zafi OPC egy nagyon pacek kis családi autó, böséges térrel, és elég kakaóval.
Ezt a pontot talán az egyik korábbi válaszomban is leírtam Neked, hogy - ahogy igazából bármilyen turbónál - elöfordulhat ez is. Az autó a használattól kopik, néha elromlik, ezt-azt ki kell cserélni benne.
Ugyanígy a turbicsekk is szabadságra mehet, kicserélteted, és utána gyakorlatilag a nálad lévö lifetime-ot kiszolgálja, ha vigyázol rá, no para.Vaagy, esetleg beleesik egy nagyobb szélkerék, ha már úgyis csere, és arányosan nagyobb lesz a vigyor az arcodon.
-
kelly416
veterán
válasz Petyyyyy #77137 üzenetére
Ja? Ne fejezzétek be, véletlenül sem akartam bele-vau-vau, csak kissé elvettétek a kedvem a Zafitól.
Az a 180 sem kevés, bár majd fele a 300-nak, amit máshol rebesgettek a cserére. És igen, értem, mire gondolsz a Zafira vs Astra felhasználással, bár aki elvetemült, a 240 lovas Zafirát is versenyparipának nézi.
Szada85:
A nagyobb szélkerék (ha már úgy is cserélni kell) pillanatig nincs kizárva, meg a mosoly sem, csak pont előtted írta a fórumtárs, hogy van, aki az ötödik turbóját fogyasztja. Bár már értem annak is az okát azóta.[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz kelly416 #77139 üzenetére
Az ötödik turbó hallatán én is épp azon gondolkoztam, hogy levizeljem a bokám vagy az állam ragasszem az arcomhoz inkább. Ha gondolod keresd fel herr Velo-t az arckönyvön, kérdezz rá milyen a turbos élet. Én nagyon meglepődtem, mert ő is kellően piperkőc és nem szokta taposni. Vagy legalábbis nem láttam még.
Kuplungra meg csak annyi, hogy ha kettőstömegű van bent, akkor a 300 a valid. Nekem pl 230 vs130 attól függően egy vagy kéttömegűvel van szerelve. Enyémet mindkettővel szerelték, majd megtudjuk cserénél.
Zafirával nem versenypályulni kell szvsz, csak el lehet csitítani hirtelen a kölyköket hátul, mikor bepréselődnek az ülésbe és nem kapnak levegőt.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Szada85
aktív tag
válasz kelly416 #77139 üzenetére
Persze, elöfordul, hogy valaki jobban szív bizonyos dolgokkal, de ez alapján általános véleményt formálni szerintem nem szerencsés. Ha a másik oldalt nézed, mellé tehetjük, hogy van a világon többtíz- esetleg százezer Z20LET-tel futó autó, amin meg egyszer cseréltek, és azóta is mennek.
Megintcsak érdekes kérdés lehet, hogy vajon milyen forrásból, milyen turbicseket rakatott az autójába az adott ember, mindenki hallott már rémsztorikat cégekröl, nem részletezném.
Esetemben megbízható forrásból szereztek be új turbót, és nem is volt vele semmi bajom a csere után.
-
kelly416
veterán
válasz Petyyyyy #77140 üzenetére
Na igen, én is azon pislogtam, csak eszembe sem jutott a pénzes boyracer kategória hirtelen.
Hát... a kettős tömegűre meg nagyon sokan mondták, hogy lehet cserélni "hagyományosra" is, majdnem mindegyiknek meg van a hivatalos "kiváltó" lendkereke, csak picit jobban ráz a motor. Bár ezt a dízelek terén hallottam sokszor (idebent a cégnél sokaknak van dízel gépe meg sokan vannak dízel szerelők, csak éppen vonat és nem autó ). Nem tudom, ez mennyire állja meg a helyét, de ha egyszer kell 300-at rálocsolni és nálam élete végéig hűen szolgáljon, akkor szerintem nem fogom sajnálni rá a lét.
Nem is akarok versenypályázni, de még egyszer azt a szenvedést amit a mostani 626 DiTD-vel műveltünk Erdélyben, hogy sokszor még csak látszottak az emelkedők, de már lassult a gép, nem akarom megélni.
Szada85:
Ok, igazad van.Ez is nagyon igaz, majd nekem is oda kell figyelnem ha mégiscsak cserélnem kell.
Én meg az autót akarom beszerezni megbízható forrásból. Egyre inkább hajlok afelé, hogy volt kolléga hozzon be nekem (vagy kimegyek Vele és a segítségével hozom be magamnak) Belgiumból autót. Legalább nem katasztrófa-kátyús úton szaladt és hátha még a szervizt is megkapta jó helyen.
-
férfiállat
tag
válasz férfiállat #76723 üzenetére
Hali!
Kicsit jól vagyok 200-as vérnyomással.
mikor bevittük pár nappal azután a kocsit hogy írtam ide megpróbálták kipolírozni, aminek nem lett jó vége, mivel a foltot nem tüntette el rendesen.
lefotózták a kocsit, küldték el garanciális ügyintézésre.
erre ma hív a szervizes, hogy elutasították, kérdésem az lenne hogy mit lehet ilyenkor tenni?
mert egy kúrv@ 6 milliós zsír új kocsinál teljes garancia vállalással ne csináljon már ilyet. -
-
WZP
aktív tag
válasz Szada85 #77134 üzenetére
Szép jövőkép. Az enyém ugye 262000km, és nem tudok róla hogy valaha lett volna már csiga cserélve bár még nagyon alaposan nem néztem át a nézet szervízkönyvet. Az tűnt fel csak benne hogy kb 15k-s olajcsereperiódust tartottak vele. Z14XEP max 10k-s ajánlottja után kicsit soknak tűnik nekem.
A helyzetjelzős trükköt én nem tudtam működésre bírni. Akáthogy próbáltam index karra nem reagált a helyzetjelző. Ha a kapcsolóval felkapcsoltam akkor meg kapcsolódott mindkét oldalt. G Astrán működött ez már valakinek ? Lehet ez veki exkluzív.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
kelly416
veterán
válasz Doggy dog #77144 üzenetére
Nem tudom, de ha lehetőségem lesz rá, nem is váltom ki. Nem vagyok a saját ellenségem.
Luck Dragon:
Így meg főleg nem.WZP:
Nem hinném. Haverral holnap kipróbáltatom a G Astra-ján, ha rá nem felejt. A wag-ok szinte kivétwl nélkül tudják ezt 1996 óta, legalábbis amikkel találkoztam. -
Doggy dog
senior tag
válasz Luck Dragon #77145 üzenetére
A váltóé.Én is így tudom.
@ kelly416 ez szerintem tipikusan a majom és banán esete. Ez van,ezzel jár.
APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #77131 üzenetére
A gyujtás ráadása után valszeg önellenőrzést végez,hogy minden rendben van e,de az a biztos,ha működésre kényszeríted a parkszenzort,parkoló lámpát.Ha a hiba élő,lesz hibakód.
Ha más nem is,de a tolótető hibakód B369D vissza fog jönni,mivel a kód szerint a tolótetőt működtető szerkezet kalibrálás nem tanult./nincs betanítva/
Lehet,hogy ez segíteni fog: Tolótető motor/működtetőtag indítás/betanítási eljárás[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.